Surf dus maar effe naar http://www.volkskrant.com/interactie/BN2005/index.php stem op Dirk.quote:Voetballer, getuigt van een tegen de tijdgeest ingaande opvatting door clubliefde en afspraken te laten prevaleren boven geldelijk gewin en persoonlijke verbetering. Scoort veel, is altruïstisch, woekert met beperkt talent. Kortom: een ideaal rolmodel.
Aissati is ook een klasse apartquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:43 schreef LuukBes het volgende:
Opvallend, pas het tweede topic voor deze speler.
Hij spreekt niet echt tot de verbeelding kennelijk. Zelfs Aissati heeft al 2 topics.
Als dat zou gebeurenquote:Dirk Kuyt Shearer van de Kuip?
De aanvoerder en clubtopscorer is een rol à la Alan Shearer in het vooruitzicht gesteld. Shearer (35) is de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot boegbeeld van Newcastle United, een Engelse club die qua uitstraling en beleving van de fans te vergelijken is met het Feyenoord van Kuyt.
Er is geen tijdpad uitgestippeld voor de onderhandelingen. Eerder dit jaar verlengde Kuyt zijn contract al tot medio 2009. Die deal ging toen gepaard met de belofte van de international om in elk geval tot aan het WK 2006 bij Feyenoord te blijven. Inmiddels kijken beide partijen verder dan 2009.
,,Van onze kant willen we er alles aan doen om van Dirk in zijn loopbaan definitief hét gezicht van Feyenoord te maken,’’ zegt Feyenoord-directeur Chris Woerts. ,,Als dat zou lukken, creëer je als club een bepaalde stabiliteit in je elftal. We zijn blij te horen dat Dirk daarover wil nadenken.’’
Over een precieze contractduur is nog niet gesproken, maar de intenties van beide kanten zijn helder op tafel gelegd, bevestigt Kuyt. ,,Ik ben vereerd dat de clubleiding heeft aangegeven dat ze mij nog een heel lange tijd wil houden,’’ zegt hij.
,,Ik laat het gesprek nu op me inwerken. Áls je besluit écht lang met elkaar door te gaan, dan moet dat een weloverwogen besluit zijn, vind ik. Maar dan nog kunnen in de voetballerij dingen van dag tot dag veranderen. Ik vind het in elk geval belangrijk om niemand voor de gek te houden.’’
Kuyt gaf afgelopen weekeinde na de Klassieker tegen Ajax (3-2 zege) openlijk uiting aan het goede gevoel dat hij momenteel bij Feyenoord heeft. In zijn derde contractjaar ervaart hij dat de club eindelijk wezenlijke stappen vooruit zet.
In zijn beleving lonkt er plotseling een ander sportief plafond nu in januari een batterij spelers is vertrokken en Feyenoord in staat is gebleken winnaars als Pierre van Hooijdonk en Ron Vlaar binnen te halen. Gisteren verlengde bovendien Romeo Castelen zijn contract met een jaar tot 2008. Met Salomon Kalou wordt weer voorzichtig gesproken, zodat Feyenoord bij een landstitel of play-off-succes mogelijk met zijn complete aanval de Champions League in kan gaan.
Een speciaal gevoel op andere vlakken is er wat Kuyt betreft al langer. Hij beseft dat hij ergens anders nooit meer zo in het hart van de fans zal worden gesloten als bij Feyenoord. In het stadion hangt zelfs een spandoek met de veelzeggende tekst Dirk Kuip.
Het perspectief van selectielid zijn bij een middenmoter in de Engelse of Spaanse competitie trekt hem niet. Kuyts droomclubs spelen in de échte top van het internationale voetbal, maar clubs van het kaliber Barcelona hebben zich nooit gemeld en geweldenaars als Samuel Eto’o in de spits lopen.
Onlangs speelde namens Feyenoord directielid en ex-speler Sjaak Troost al subtiel in op de gevoelens van de visserszoon uit Katwijk. ‘Dirk Kuyt is Feyenoord en Feyenoord is Dirk Kuyt,’ liet Troost optekenen in het officiële programmaboekje voor het thuisduel met AZ.
‘Hij heeft alles in zich om Kindvall en Van Hooijdonk voorbij te streven. Of dat gebeurt? Ik hoop het, maar dan moet Dirk wel langer bij de club blijven. Ik zie hem dan Feyenoorder van de eeuw worden.’
Bron : Algemeen Dagblad
Denk ook niet dat de échte top op Dirk zit te wachten en als Feyenoord dan competitief genoeg is, waarom dan niet blijven?quote:Het perspectief van selectielid zijn bij een middenmoter in de Engelse of Spaanse competitie trekt hem niet. Kuyts droomclubs spelen in de échte top van het internationale voetbal, maar clubs van het kaliber Barcelona hebben zich nooit gemeld en geweldenaars als Samuel Eto’o in de spits lopen.
Exact, dus laten we nou niet denken dan Dirkie het uit clubliefde doet (zoals binnenkort wel weer geroepen zal worden).........quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/742480/2/50#34865186]woensdag 8 februari 2006 15:05
Denk ook niet dat de échte top op Dirk zit te wachten en als Feyenoord dan competitief genoeg is, waarom dan niet blijven?
Jij begint echt vervelend te worden.quote:Op woensdag 8 februari 2006 15:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Exact, dus laten we nou niet denken dan Dirkie het uit clubliefde doet (zoals binnenkort wel weer geroepen zal worden).........
iddquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het een 'echte' Feyenoorder is, maar hij heeft zeker wel enige vorm van loyaliteit richting Feyenoord.
Champions League voetbal. Als Spurs dit jaar CL haalt en aansluit bij de top van de EPL, dan zal opeens Spurs wel weer een aantrekkelijke optie blijken te zijn.... Clubliefde is als hij bij een net zo slecht als vorig seizoen draaiend Feyenoord zou blijven voetballen. En dat is niet het geval (hoe vervelend je het ook mag vinden....).quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij begint echt vervelend te worden.Als ie bij de Spurs meer kan verdienen en hij blijft toch bij Feyenoord, waarom zou hij dan toch bij Feyenoord blijven?
Zal best, maar bij een goed aanbod is hij gewoon wel weg. Ik word er zo langzamerhand moe van dat als een speler bij zn club blijft, dat meteen als clubliefde wordt opgevat. Terwijl het alleen maar aangeeft dat er vooralsnog geen betere optie voorhanden is (zoals vorig seizoen met Kuyt)....quote:Ik weet niet of het een 'echte' Feyenoorder is, maar hij heeft zeker wel enige vorm van loyaliteit richting Feyenoord.
Of misschien worden ze wel kampioen....quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:56 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Champions League voetbal. Als Spurs dit jaar CL haalt en aansluit bij de top van de EPL, dan zal opeens Spurs wel weer een aantrekkelijke optie blijken te zijn....
Wat bedoel je?quote:Clubliefde is als hij bij een net zo slecht als vorig seizoen draaiend Feyenoord zou blijven voetballen. En dat is niet het geval (hoe vervelend je het ook mag vinden....).
Ben jij de secretaresse van Wotte?quote:[..]
Zal best, maar bij een goed aanbod is hij gewoon wel weg. Ik word er zo langzamerhand moe van dat als een speler bij zn club blijft, dat meteen als clubliefde wordt opgevat. Terwijl het alleen maar aangeeft dat er vooralsnog geen betere optie voorhanden is (zoals vorig seizoen met Kuyt)....
quote:
Mocht hij willen, dan was hij in ieder niet zo incompetent geweest.quote:Ben jij de secretaresse van Wotte?
wat ben jij een zeikerige paardenfallus zegquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:56 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Champions League voetbal. Als Spurs dit jaar CL haalt en aansluit bij de top van de EPL, dan zal opeens Spurs wel weer een aantrekkelijke optie blijken te zijn.... Clubliefde is als hij bij een net zo slecht als vorig seizoen draaiend Feyenoord zou blijven voetballen. En dat is niet het geval (hoe vervelend je het ook mag vinden....).
[..]
Zal best, maar bij een goed aanbod is hij gewoon wel weg. Ik word er zo langzamerhand moe van dat als een speler bij zn club blijft, dat meteen als clubliefde wordt opgevat. Terwijl het alleen maar aangeeft dat er vooralsnog geen betere optie voorhanden is (zoals vorig seizoen met Kuyt)....
quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:11 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Mocht hij niet willen, dan was hij in ieder niet nog 10x zo incompeotent geweest.
Nog altijd beter dan 10 jaar bij een één of ander provincieclubje en een paar keer de halve finale CL halen...quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:39 schreef the_legend_killer het volgende:
Dirk Kuijt de speler die 10 jaar het shirt van feyenoord droeg, maar nooit een prijs won..
Ik zal proberen alles in 1 reactie te zetten....quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:22 schreef Fok_you het volgende:
[..]
wat ben jij een zeikerige paardenfallus zeg![]()
Na afgelopen jaar was de kans niet groot dat feyenoord dit jaar wat zou presteren. elke, maar dan ook elke speler zou van club wisselen als deze 3 klassen onder zijn niveau is, zoals afgelopen jaar bij feyenoord het geval was. Dat heeft totaal niets met clubliefde te maken. Daarbij heeft hij afgelopen zomerr ook wel laten zien dat hij over clubliefde beschikt want de spurs zouden voor hem zowel financieel als sportief gezien een hele verbetering zijn geweest, maar zolang ze heeeel diep in de buidel wilden tasten, lees minstens 18 miljoen, zou hij toch niet weg gaan.
Dat hij pas na het WK weg gaat (áls hij weggaat) is een afspraak tussen zowel Kuyt als Feyenoord, en in het belang van beide. Lijkt me ook nogal simpel. Als Kuyt goed speelt op het WK dan kan hij zelf naar een betere club en krijgt Feyenoord meer geld.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:23 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik zal proberen alles in 1 reactie te zetten....
Als je echt van Feyenoord houdt blijf je juist bij die club als ze het moeilijk hebben om ze er weer bovenop te helpen. Daarna kan je dan eventueel weg gaan. Hij doet het precies andersom: een schoolvoorbeeld van opportunistisch gedrag.
Hij heeft Spurs laten lopen omdat het niet de topclub was die hij zocht. Heeft dus niets met enige liefde voor Fnoord te maken...
En het feit dat hij niet in de winterstop van dit seizoen weg wil, heeft heel misschien wel iets te maken met het komende WK... Wederom puur eigen belang dus.
Kijk internationaal eens welke club ze beter kennenquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Wou je anders beweren dan?
Exact, dus het argument clubliede gaat hier niet op.quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:49 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Dat hij pas na het WK weg gaat (áls hij weggaat) is een afspraak tussen zowel Kuyt als Feyenoord, en in het belang van beide. Lijkt me ook nogal simpel. Als Kuyt goed speelt op het WK dan kan hij zelf naar een betere club en krijgt Feyenoord meer geld.
Het feit dat hij nu nog on Rdam speelt, betekent niet dat hij niet weg wilde. Hij wou graag weg, maar de topclub kwam niet. Het is dus niet zo dat hij per se - uit clubliefde dus - bij Fnoord wou blijven. In die zin is het dus andersom.quote:En als ik me niet vergis zit Dirk Kuyt nog gewoon bij Feyenoord, terwijl hij vorig seizoen na een dramatisch jaar alsnog naar een mooie club kon. Dat had hij kunnen forceren als hij dat had gewild. Maar nee, hij zit nog steeds bij Feyenoord. Ik snap dus eigenlijk niet eens waar je eerste punt precies op slaat, met "hij doet het precies andersom." Als het andersom zou zijn, zou hij dus in zijn gestroomd in een kampioensteam, en weggaan op het moment dat Feyenoord het dramatisch doet. Lijkt me toch dat de situatie andersom is.
Het enige dat ik beweer is dat Kuyt, inderdaad net zoals bijna iedere andere voetballer, niet uit clubliefde, maar uit eigenbelang handelt. Voor een deel beaam jij dat zelf ook. Raar dat jij dat dan lachwekkend vind, maar goed ieder zijn eigen ding.quote:Waarmee ik niet wil zeggen dat Kuyt niets uit eigenbelang doet. Iedereen handelt (gedeeltelijk) uit eigenbelang. Is mens eigen. Maar de manier waarop jij kritisch naar Kuyt probeert te zijn komt op mij nogal lachwekkend en onrealistisch over. Alsof hij jou persoonlijk heeft beledigd in een ver verleden. Maargoed, jij zal waarschijnlijk hetzelfde over de woorden van de meesten die op jou gereageerd hebben denken.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:53 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Kijk internationaal eens welke club ze beter kennen![]()
Feyenoord uitgeschakeld in de UEFA-cup trouwens hequote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:48 schreef the_legend_killer het volgende:
Feyenoord wil Kuijt een contract voor onbepaalde tijd aanbieden.
Wat wil je daarmee zeggenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:57 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Feyenoord uitgeschakeld in de UEFA-cup trouwens he![]()
Dat je oud nieuws vertelt.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen
quote:Op zondag 12 februari 2006 20:52 schreef ErikT het volgende:
Geweldige speler. Wat moet t vervelend voor hem zijn dat er een aantal veel minder professionele spelers om hem heen lopen.
lopen had idd loopt moeten zijn.quote:
Stond hierboven ook al.quote:Op zondag 12 februari 2006 21:00 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Toen ik het postte stond het net op teletekst.
Ook eerste gesprek enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |