Ja. Junior. http://nl.wikipedia.org/wiki/Diego_Maradona_jr.quote:Op maandag 26 november 2007 19:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Speelt er eigenlijk nog een van zijn nakomelingen ergens voetbal ?
Ben toch wel benieuwd naar die documentaire.quote:Maradona grootste ster in Cannes
Door AB ZAGT
CANNES - ,,God bestaat!,'' roept een Portugese filmjournalist licht hysterisch als hij oog in oog komt te staan met Diego Armando Maradona, dinsdag onbetwist de grootste ster op het Filmfestival van Cannes. Niet Angelina Jolie of Clint Eastwood, maar een voetbalicoon zorgt voor de meeste opwinding.
De voormalige voetballer bekijkt de heisa lichtelijk geamuseerd. De goddelijke status die hij doorgaans krijgt toegedicht, relativeert hij zelf met een oprecht klinkende conclusie: ,,Er is maar één God, maar als mensen denken dat ik voor hen een God ben dan mogen ze dat van mij.''
De aanwezigheid van Maradona in Cannes heeft alles te maken met de documentaire 'Maradona by Kustrica' die dinsdagavond in wereldpremière ging. In de film, waaraan door het onvoorspelbare gedrag van Maradona diverse jaren is gewerkt, komt het Argentijnse volksidool uitgebreid aan het woord over zijn komaf, zijn relatie met Fidel Castro, zijn voetbalcarrière en het gevecht met zijn cocaïneverslaving.
Over dat laatste zegt hij in de film: ,,Ik had als voetballer veel meer kunnen bereiken als ik geen cocaïne had gebruikt. Dan had ik nog jaren kunnen spelen.''
Op de eeuwige vraag wie een betere speler is – Maradona of Pelé – geeft Maradona tijdens de persconferentie een dodelijk antwoord: ,,Ik heb mijn dochters beloofd dat ik niet over Pelé zou praten. Maar ik zeg één ding. Pelé lag elke avond om tien uur in bed, ik feestte door tot vijf uur in de morgen. Kun je nagaan hoe goed ik was geweest als ik zijn levensstijl had gehad. Verder zeg ik niets meer over hem.
,,Pelé heeft nare dingen over mij gezegd. Ik kan ook over zijn donkere kanten praten. Maar dat doe ik niet op aanraden van mijn dochters.''
In tegenstelling tot Pelé wil Maradona niet horen bij de regerende voetbalelite. Voormalig FIFA-voorzitter João Havelange wordt door hem in de film voor een wapenhandelaar uitgemaakt, ook de huidige bobo Sepp Blatter krijgt er van langs: Hij zorgt voor de kogels, verklaart de ex-voetballer.
Maradona suggereert dat Argentinië door de organisatie van het WK in Italië is dwars gezeten, toen volgens hem een finale tussen Duitsland en Italië in het geniep was geregeld. In dit verband gebruikt hij het woord maffia diverse keren.
Maradona kan in de film ongestoord zijn gang gaan met zijn gepeperde uitspraken. Interviewer Emir Kusturica, tweevoudig winnaar van de Gouden Palm van Cannes (onder meer met Underground), legt hem geen strobreed in de weg.
Ook hij gedraagt zich als een volgeling die Maradona bovennatuurlijke krachten toeschrijft. ,,Met zijn tweede doelpunt tegen Engeland in 1986 kwam een einde aan de individuele krachten in het voetbal. De enige die zijn niveau enigszins kon benaderen is Zidane geweest. Maar Maradona is de grootste ster, te vergelijken met Marlon Brando en Marilyn Monroe.''
quote:Op donderdag 13 november 2008 01:18 schreef reem het volgende:
Ik lees net een artikel in La Nación, een groot dagblad van Argentinië, over een mogelijk vertrek van Maradona als trainer van de Argentijnse selectie. Ook al is ie ongeveer een week of anderhalf geleden pas begonnen, hij ligt nu al overhoop met Julio Grondona, de voorzitter van de Argentijnse voetbalbond.
Die accepteert namelijk niet Maradona's keuze voor Oscar Ruggieri als assistent. Bilardo verwacht echter dat Maradona wel zal blijven (lees: hij gaat op hem inpraten om Ruggieri niet als assistent te nemen).
Only in Argentina![]()
bron: http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1069367 (spaanstalig)
Zal vast een storm in een glas water zijn.quote:
quote:Al-Wasl zet coach Maradona na tien maanden op straat
Diego Maradona kan op zoek naar een nieuwe club. De 51-jarige trainer werd dinsdag ontslagen door Al-Wasl (Verenigde Arabische Emiraten), maar de reden daarvan is nog onbekend.
Maradona dreigde twee maanden geleden al de eer aan zichzelf te houden, omdat Al-Wasl zich in de ogen van de Argentijn niet hield aan de gemaakte afspraken over het versterken van de selectie. In een onderhoud van drie uur uitte Maradona zijn grieven, terwijl Al-Wasl van de gelegenheid gebruik maakte de onvrede over de verbale uitspattingen van de trainer kenbaar te maken.
Na het gesprek was de kou uit de lucht. 'Maradona heeft bevestigd dat hij onder geen voorwaarde de club verlaat en zijn contract tot het einde van het seizoen zal respecteren', aldus een verklaring van Al-Wasl. Dinsdag besloot de club echter zelf de voormalig Wereldvoetballer van het Jaar op straat te zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |