*edit: aangezien niet iedereen bij dezelfde site zal staan ingeschreven, quote ik de tekst maar gewoon.quote:
quote:De avond van 21 augustus 2005 was een van de spaarzame avonden deze zomer dat je niet door regen, kou en wind het huis in werd gejaagd. Sterker nog, de avondzon en de warmte lokten me naar buiten. Ik ben toen de duinen in gegaan. Even lekker wandelen, weg van de drukte van het dagelijks leven. Je komt hooguit enkele fietsers tegen of een jogger die een wedstrijdje tegen zijn hond aan het verliezen is.
Als je het fiets- en wandelpad volgt dan kom je langs een uitkijkpunt. Een stenen trap tegen een duintop aan die naar een ronde open plek leidt, die vanaf het hoogste punt in de omgeving een prachtig uitzicht biedt over de duinen die zich uitstrekken zover als het oog reikt. Door de hoogte lijken de fietsers en wandelaars die hemelsbreed hooguit een paar honderd meter bij je vandaan zijn niet meer dan kleine stippen in het landschap.
Ik zit daar vaker, als het weer het toelaat. Niet op een van de houten bankjes, maar op de houten omheining. Met mijn voeten steunend op de onderste dwarsbalk zit ik op de bovenste balk. En met mijn blik dwalen mijn gedachten eindeloos af. Ik ben een dromer die zijn fantasie graag de vrije loop laat. En als ik zit weg te dromen hoog boven de duinen dan vormen zich langzaam verhalen die ik als ik thuis ben opschrijf.
Ik had geluk vanavond. Er was geen wolkje te bespeuren en toen ik in de richting van de Noordzee keek zag ik hoe de lucht oranje kleurde, ten teken dat de zon ons weer voor een nacht ging verlaten. Ik heb de zonsondergang niet lang zitten aanschouwen. Het dovende daglicht betekende ook dat de bries die door de duinen blies steeds killer aanvoelde. En dus was het tijd om naar huis te gaan. Wandelend dit keer, een volgende keer fiets ik wel weer.
De avonden die een verblijf in de duinen minder aantrekkelijk maken spendeer ik meestal thuis, bij vrienden en soms in een café of club. Lezend, tv-kijkend, en soms squashend verdrijf ik de tijd, en met het squashen overigens ook het luie zweet.
Maar ondanks dat ik me vaak prima vermaak bekruipt me soms een gevoel van leegte. Alsof er iets ontbreekt. Alsof het leven een legpuzzel van duizend stukjes is, je er 999 op de juiste plek hebt liggen, maar het laatste stukje spoorloos verdwenen is. En dan blijkt dit keer niet na 8 maanden dat de kat het stukje onder de zware eiken dressoirkast van je ouders heeft gemept. In mijn zoektocht naar dat laatste, mijn leven completerende stukje, ben ik hier beland. En wellicht vind ik het ontbrekende stukje van een vrouwpersoon met humor, die ook een goed gesprek kan voeren op zijn tijd en die niet halverwege mijn verhaal in slaap is gevallen. Misschien ben jij dat wel?!
Maar of je ook op mannelijke pageviews zit te wachten...quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
<knip>
Da's ook een manier om meer views te krijgen, gewoon een link naar je profiel op Fok! posten
Ik vind het wel een mooi geschreven stukje. Het trekt mij niet, maar denk zeker dat dit sommige mensen wel aanspreekt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:50 schreef DaMart het volgende:
*edit: aangezien niet iedereen bij dezelfde site zal staan ingeschreven, quote ik de tekst maar gewoon.
Dank je. Nu maar hopen dat het er een beetje tussenuit springt bij de andere profielenquote:Op maandag 22 augustus 2005 21:01 schreef Mooch het volgende:
[..]
Maar of je ook op mannelijke pageviews zit te wachten...
* Mooch heeft uiteraard geklikt
Je hebt trouwens wel een heel mooi verhaal geschreven.
Maar ik woon ook nog bij mijn oudersquote:Op maandag 22 augustus 2005 21:15 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooi geschreven stukje. Het trekt mij niet, maar denk zeker dat dit sommige mensen wel aanspreekt.
Ik had alleen één directe associatie die misschien iets minder positief is. Je had het over "de dressoirkast van je ouders" en het eerste dat ik dacht was "O god, hij woont nog bij zijn ouders!"![]()
Sorry, beetje vreemd, misschien ligt het aan mij...![]()
Bij je ouders wonen is een héél grote drempel voor mensen om te reageren. Wil je niet ontmoedigen, maar dat is wel de realiteit.quote:Op maandag 22 augustus 2005 21:21 schreef DaMart het volgende:
Maar ik woon ook nog bij mijn ouders
De woningmarkt is hier nu niet bepaald optimaal te noemen, en ik stel iets hogere eisen dan een bezemkast van 2x3 om in te leven![]()
Ja precies je geeft zelf antwoord op je eigen vraag. Dat geldt voor jou en dan zijn er nog 1000 anderen mensen die totaal niet vallen om een perfect gecomponeerde lap tekst, die ongetwijfeld taalkundig perfect is. Waar precies in staat wat jij wil. Ben blij dat er ook nog domme ganzen rondlopen die totaal niet weten wat ze willen en er op uit zijn om een goed gesprek te krijgen met de liefde van hun leven.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:43 schreef Hik het volgende:
"Op ieder potje..." enzo...![]()
Het is ook best lastig om iets zinnigs over jezelf te zeggen. Maar bij sommige mensen heb ik echt het idee dat ze het niet eens proberen... "Ik ben relex, zullen we chatten?" geeft mij niet echt een reden contact met iemand te leggen. Waarom zou ik in godsnaam?![]()
Mensen die alleen maar gaan voor iemand met een goede baan zou ik trouwens ook direct afschrijven. Yuck.![]()
Zeer goed stukje, mijn complimenten hiervoor, maar waarschijnlijk te uitgebreid voor het merendeel van het publiek.quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
*edit: aangezien niet iedereen bij dezelfde site zal staan ingeschreven, quote ik de tekst maar gewoon.
[..]
quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:28 schreef UncleFunk het volgende:
Jeetje, zojuist mail binnengekregen van mijn leukste meisje. Ze had een erg goede reden om niet te mailen. Dat is dus ook weer opgelost.
Dat is juist goed, zo schift je.quote:Op maandag 22 augustus 2005 23:30 schreef UncleFunk het volgende:
Zeer goed stukje, mijn complimenten hiervoor, maar waarschijnlijk te uitgebreid voor het merendeel van het publiek.
Geen ideequote:Op maandag 22 augustus 2005 23:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar is het noutussen jou en VD?
Zo had ik 't nog niet bekeken. Als ik een vrouw was, had ik gereageerd hieropquote:Op maandag 22 augustus 2005 23:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is juist goed, zo schift je.
Goed geschreven, er zitten goede stukken in, alleen is het soms wel over the top. Ik zou het korter houden waarin je in steekwoorden en een korte omschrijving iets over jezelf vertelt. Maar wellicht dat er voldoende dames zijn die hier op reageren. Proberen, als je geen reactie krijgt, dan aanpassen. Maar nogmaals goed geschreven!quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
[..]
Bij dit stukje zag ik echt die reclame voor me: "Mijn hobbies zijn puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje...hihi"quote:Op maandag 22 augustus 2005 20:50 schreef DaMart het volgende:
Maar ondanks dat ik me vaak prima vermaak bekruipt me soms een gevoel van leegte. Alsof er iets ontbreekt. Alsof het leven een legpuzzel van duizend stukjes is, je er 999 op de juiste plek hebt liggen, maar het laatste stukje spoorloos verdwenen is. En dan blijkt dit keer niet na 8 maanden dat de kat het stukje onder de zware eiken dressoirkast van je ouders heeft gemept. In mijn zoektocht naar dat laatste, mijn leven completerende stukje, ben ik hier beland. En wellicht vind ik het ontbrekende stukje van een vrouwpersoon met humor, die ook een goed gesprek kan voeren op zijn tijd en die niet halverwege mijn verhaal in slaap is gevallen. Misschien ben jij dat wel?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |