abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29784511
Ik ben nog niet zo bekend overal mee en we hebben de pc nog niet zo lang en ik wil nu spellen gaan doen...zijn alle spellen qua besturing met keyboard/muis of zijn er ook spellen die ik met de joystick kan spelen?

Als ik op hoesjes kijk van spellen staat het niet vermeld en de verkopers hebben dan zoiets van dat moet je maar uitproberen als je het gaat spelen....niet helemaal de bedoeling natuurlijk!

Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt he?!
Go with the Flow
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:42:07 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_29784614
Wat voor soort spelletjes wil je gaan spelen?

Tegenwoordig is het bijna een rariteit als je games op de pc gaat spelen met een joystick, het kan met veel games wel, maar niemand die het doet. Dat komt meestal omdat het is gemaakt voor de toetsenbord+muis en/of omdat toch niemand die dingen meer heeft.

Wil je echt aan de joysticks/controllers/geweren/dansmatten/konga's/webcams/vishengels/etc
dan kun je beter een console kopen
pi_29784641
De meeste spellen zijn gewoon met muis en toetsenbord te spelen. Het ligt simpelweg aan het spelsoort of het ook met joystick of racestuur of zo te spelen is. Een vliegtuigsimulator zal beslist ook joysticks als input kunnen gebruiken ( omdat zo'n ding nu eenmaal ook in een vliegtuig zit ) en racespellen zullen ook werken met zo'n stuurtje.

Het ligt er dus helemaal aan.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_29784953
Alle spellen kun je sowieso gewoon met het toetsenbord en/of muis spelen.
Bij racegames speelt het echter fijner met een stuurtje (of een joystick...).
Vliegspellen/space shooters speel je makkelijker met een joystick
platformspellen speel je het makkelijkst met het toetsenbord, of een gamepad.
First Person Shooters (half life, farcry) spelen het best met toetsenbord en muis.

Het is overigens onzin om dit op de doos van een spel te zetten, omdat het nooit noodzakelijk is om dergelijke invoerapparatuur te hebben. Het is ook nog eens afhankelijk van persoonlijke smaak wat je ervoor gebruikt.
De meeste spellen kunnen wel overweg met joysticks, enzo... Alleen de echte arcadespellen en puzzelspellen niet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29785309
Tip: Ga heel, heel veel reviews bekijken voor je overgaat tot een eventuele aankoop van een joystick en/of stuurtje. Er zit heel veel prijs- en kwaliteitsverschil in de diverse dingen.

Speel je ontzettend veel of fanatiek en is een muis+toetsenbord goed genoeg, schaf dan voor de snellere spellen een apart goedkoper oetsenbord en optisch muisje aan zodat je er "lekker op los kan rammen"
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29787155
Ik heb eerder altijd de schietspellen gedaan met de joystick en nu hoor ik inderdaad overal dat het "normaal" is om dit met keyboard en muis te doen.....vind ik persoonlijk op dit moment nog niet echt prettig spelen.
We hebben console met pads en dat is prettig spelen maar op de pc moet het toch ook kunnen?!
Vooral voor de schietspellen dus.......

Maar ik begrijp dat jullie allemaal met keyboard/muis spelen en dus niet persoonlijk weten welk spel geschikt is voor joystick?
Go with the Flow
pi_29787240
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:06 schreef LadyDJ het volgende:

Maar ik begrijp dat jullie allemaal met keyboard/muis spelen en dus niet persoonlijk weten welk spel geschikt is voor joystick?
Pacman is wel relaxed met een joystick . Een muis is gewoon veel preciezer dan een joystick voor FPS-games. Meestal hebben consoleversies van FPS-games een "auto aim" feature anders ben je uren bezig met mikken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:11:54 #8
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29787295
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:06 schreef LadyDJ het volgende:

Ik heb eerder altijd de schietspellen gedaan met de joystick en nu hoor ik inderdaad overal dat het "normaal" is om dit met keyboard en muis te doen.....vind ik persoonlijk op dit moment nog niet echt prettig spelen.
We hebben console met pads en dat is prettig spelen maar op de pc moet het toch ook kunnen?!
Vooral voor de schietspellen dus.......

Joystick is uit. Leer gewoon omgaan met Muis & keyboard.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_29787611
Volgens mij zit er inderdaad niets anders op dan leren omgaan met....de keyboard en muis!

Als iemand nog een titel heeft, behalve pacman voor joystick wil je die aub dan toch doorgeven?

Mag ook voor racespellen trouwens.....ik speel over het algemeen FPS spellen maar af en toe lekker racen....gaaf!

Wel mooi dat jullie zo reageren, tof!
Go with the Flow
pi_29787748
halflife, doom. quake, unreal, wolfenstein, chaser, helforcer,brothers in arms, farcry, painkiller, battlefield/1942/vietnam/2, medal of honor( een stuk of 5 versies), project snowblind, call of duty enz
dit zijn fps games
pies on joe toe
pi_29787892
Ja, ik ken een aantal van deze titels en ze lijken me ontzettend gaaf!
Ik zat er alleen ff mee of ze wel te spelen zijn met joystick.....

Kan in elk geval nu ff vooruit, dank je!
Go with the Flow
pi_29787927
Met welk deel van de toetsenbord/muis-combo vind je lastig?

Er zijn overigens wel manieren om de joypad van een console (Xbox, iig) op de PC te kunnen gebruiken, hoor... Daar kan je een converter voor kopen/knutselen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29788048
Vooral de hoeveelheid knoppen van de keyboard, muis op zich nog niet zo'n probleem.
Alleen krijg ik na tijdje spel doen met muis last van mijn pols en aangezien ik nog wel aantal jaren terug spellen heb gedaan met joystick heb ik joystick aangeschaft....nu spellen kopen maar niet alle spellen zijn geschikt voor spelen met joystick!

Er werd net al gezegd dat ik er maar aan moet wennen om keyboard/muis te gebruiken en dat zal ook zo zijn maar af en toe ouderwets met de joystick een FPS of racespel te doen....graag!
Go with the Flow
pi_29788746
Als je graag met joysticks wilt spelen, moet je flightsimulators kopen. Die werken veel met joysticks. Maar aangezien jij meer van aktie houdt (FPS, racen) zal zon flightsim snel gaan vervelen denk ik.
Children of the night. What music they make.
pi_29789159
Sportspelletjes en racespelletjes raad ik je aan met een GAMEPAD te doen. Geen joystick dus...
Joystick is toch een stick, zo'n stuurknuppel? Gamepad is zo'n ding dat ook bij de consoles zit, of bedoel je dat.
Maargoed, FIFA en NBA vind ik niet te doen met je toetsenbord
BF2: Diamond3d
pi_29789231
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:45 schreef LadyDJ het volgende:

Vooral de hoeveelheid knoppen van de keyboard, muis op zich nog niet zo'n probleem.
Alleen krijg ik na tijdje spel doen met muis last van mijn pols en aangezien ik nog wel aantal jaren terug spellen heb gedaan met joystick heb ik joystick aangeschaft....nu spellen kopen maar niet alle spellen zijn geschikt voor spelen met joystick!

Er werd net al gezegd dat ik er maar aan moet wennen om keyboard/muis te gebruiken en dat zal ook zo zijn maar af en toe ouderwets met de joystick een FPS of racespel te doen....graag!
Voor FPS gebruik je zes toetsen om te bewegen... de WASD om naar voren en opzij te bewegen (opzij "strafen")... Heb je nog een knopje voor bukken, springen en deuren openen/praten/etc. Herladen kan je met je middelste muisknop doen (indrukken)

Je kan trouwens ook gewoon oude spellen spelen. Hiervoor gebruik je een dos-emulator als dosbox. Oude spellen kan je vinden onder de noemer "abandonware" (zelf even google gebruiken, want links naar abandonware zijn verboden op Fok!)
pi_29789329
Ik bedoel inderdaad zo'n knuppel.....we hebben ook PS2 maar die gamepad vind ik prima te doen hoor!
Het is inderdaad dus de knuppel die je eerder al veel moest gebruiken bij pc-spellen.
Flightsimulatorspellen vind ik helemaal niets....Vooral FPS zijn mooie spellen voor mij.

Als ik in het boekje van Doom kijk en zie welke knoppen allemaal nodig zijn........
Go with the Flow
pi_29789355
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 18:45 schreef LadyDJ het volgende:

Als ik in het boekje van Doom kijk en zie welke knoppen allemaal nodig zijn........
Dat heeft oefenen MyLady We waren echt niet vanaf de geboorte gelijk steengoed in het fraggen
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')