abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31358735
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:35 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb helemaal geen foto van hem, ik zal het even voor je navragen.
Het ie een barokke Fries. Goed papier, ruin, zeer sociaal, erg koel, bij deze mensen vanaf veulentje van 6 maanden.
Enige nadeel vind ik is dat hij te dik is (hij krijgt gewoon teveel voer, ze zijn wat dat betreft te lief voor hem).
Heb je nog het een en ander nagevraagd voor me?
pi_31359463
ow, dat ben ik vergeten te melden.
Het andere paard van deze mensen is verkocht, de Fries wil hij toch graag houden, dus deze gaat niet meer weg. Sorry Ymme
pi_31359829
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:31 schreef Kleintje het volgende:
ow, dat ben ik vergeten te melden.
Het andere paard van deze mensen is verkocht, de Fries wil hij toch graag houden, dus deze gaat niet meer weg. Sorry Ymme
Nou ja, late reactie. Maar beter laat dan nooit.
pi_31360024
Mijn 8-jarige papierloze sabino-vos merrie van 1.58m:

Duidelijke foto van haar unieke bles:
pi_31360096
Die bles is echt uniek ja!
Er zitten geen papieren bij, maar enig idee wat er aan ras in zit?
pi_31360121
Absoluut een geweldig unieke bles. Ook die hoge witte benen.
Lekkere appelbillen!!!!

Ze toont overigens groter dan 1.58!
pi_31360202
Zo das een mooi uniek exemplaar
pi_31360303
Nee, weet niets over haar verleden of afstamming. Heb haar gekocht van een vrouw die haar gekocht had van een melkerij die haar en haar veulen gekocht had van een handelaar (volg je nog?), en natuurlijk weet de handelaar absoluut niet waar hij ze vandaan had. Weet ook niet waar haar veulen naartoe is.

En ze toont inderdaad groter dan 1,58m doordat ze vrij breed gebouwd is (en aanleg heeft tot een enorme grasbuik ) en ik zelf ook maar 1,58m ben.
pi_31360359
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:23 schreef _Anja_ het volgende:
Nee, weet niets over haar verleden of afstamming. Heb haar gekocht van een vrouw die haar gekocht had van een melkerij die haar en haar veulen gekocht had van een handelaar (volg je nog?), en natuurlijk weet de handelaar absoluut niet waar hij ze vandaan had. Weet ook niet waar haar veulen naartoe is.
Dat is natuurlijk wel jammer. Maar vooralsnog heb je een mooi paard.
pi_31364017
Wat een enorm charmant paard, Anja.
pi_31418663
Paardenmeisjes blijven apart, ook al ben ik er zelf ook een.

Ik had volgens mij wel verteld dat we een nieuw paard op stal hadden? Een zwarte van anderhalf met ramshoofd?
Vanavond hoorden we dat het paard weer weg gaat, het meisje zou nu bang zijn voor zwarte paarden omdat ze ooit al eens van een zwarte afgevallen was? Volgens mij was dit paard toen ze hem kocht toch ook al zwart hoor
pi_31430260
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:34 schreef wendy-tje het volgende:
Paardenmeisjes blijven apart, ook al ben ik er zelf ook een.

Ik had volgens mij wel verteld dat we een nieuw paard op stal hadden? Een zwarte van anderhalf met ramshoofd?
Vanavond hoorden we dat het paard weer weg gaat, het meisje zou nu bang zijn voor zwarte paarden omdat ze ooit al eens van een zwarte afgevallen was? Volgens mij was dit paard toen ze hem kocht toch ook al zwart hoor
wat een domme doos zeg.
pi_31430292
Jemig zeg, wat een onzin.

Waar ik altijd zo'n hekel aan had, dat waren die meisjes die om de haverklap hun paard verkochten en een nieuwe kochten omdat het paard zogenaamd van alles niet kon.
pi_31430309
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 08:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jemig zeg, wat een onzin.

Waar ik altijd zo'n hekel aan had, dat waren die meisjes die om de haverklap hun paard verkochten en een nieuwe kochten omdat het paard zogenaamd van alles niet kon.
Dat zijn meestal, mensen waar papa en mama geld genoeg hebben. En altijd hun zin krijgen. En nooit iets genoeg is
pi_31430382
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:01 schreef ymme het volgende:
Dat zijn meestal, mensen waar papa en mama geld genoeg hebben. En altijd hun zin krijgen. En nooit iets genoeg is
Idd. Zelf niet fatsoenlijk met een paard om kunnen gaan en dan het dier de schuld geven.
pi_31430432
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Idd. Zelf niet fatsoenlijk met een paard om kunnen gaan en dan het dier de schuld geven.
En dan zeggen, ach het is maar een paard. Daar zijn er genoeg van.

Gewoon z'n beesie op stal willen hebben voor de heb. Van kijk, pa en ma hebben geld en ik een paard. Met dure spullen erbij alleen ik kan niets met mijn paard want dat word ik vies. Oh hier erger ik me altijd zo dood aan
pi_31430966
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:09 schreef ymme het volgende:
Gewoon z'n beesie op stal willen hebben voor de heb. Van kijk, pa en ma hebben geld en ik een paard. Met dure spullen erbij alleen ik kan niets met mijn paard want dat word ik vies. Oh hier erger ik me altijd zo dood aan
Ik ook... vooral omdat ze ook niet doorhebben dat hun speeltje voor een ander de uitkomst van een jarenlange droom kan zijn
pi_31483980
Daar zijn we weer. Grote veranderingen inmiddels!
Mijn grijze draak verandert inmiddels in een snoezig onschuldig schatje!

Ze begint naar mijn mening echt al uit te dijen. En zo ontzettend veel voer krijgt ze niet, het gras is niet erg voedzaam meer, dus het moet bijna wel van haar dracht zijn. Ik weet natuurlijk hoe moeilijk ze normaal dik te krijgen is, dus het valt mij gewoon enorm op (of misschien WIL ik het wel zien)
De darmen zijn natuurlijk nu opzij gedrukt, zodat de baarmoeder verder naar beneden kan zakken en meer ruimte heeft, dus ik weet dat wat je ziet, dat dat niet het veulen is. Maar toch... als het veulen er niet in had gezeten, dan had je het niet gezien.

Als ik naar haar kijk dan vervult mijn hart zich met liefde. Ik vind het toch zo geweldig, al zo lang bezig met paarden, maar nu is gewoon mijn eigen schatje drachtig. Dit doet zoveel met me! Heerlijk...

Voor mensen is ze nu enorm lief. Alleen is ze wel bitcherig tegenover de andere paarden. Vooral Isatis moet het ontgelden. Samen snuffelen en spelen in het land is geen probleem, maar je moet niet Treas erin hebben en dan Isa het land in moeten zetten, dan gaan de kontjes naar elkaar en is het trappen. En dan met name Treas. Het is echt een 'blijf van mijn lijf' spelletje. Treas mag wel aan anderen komen, maar anderen mogen niet in haar 'leefruimte' komen.

Het trappen in stal is anders dan normaal... eerst was het nijd, nu is het uit gewoonte. Maar ze kan soms nog wel ontzettend zeikerig lopen gillen. Echt een merrie.

Alles in mij zegt dat het een hengst is wat ze in haar draagt. En dan de vraag... wat wil je liever? Hengst of merrie.
Sja.. kan allebei leuk zijn. Een hengst moet ik vroeg of laat laten castreren en dan heb je een ruin met goede papieren, dat vind ik dan wel weer zonde want dat papier heeft dan nog amper waarde.
En een merrie... sja het zal wel weer zo'n zeikerd worden, maar ik kan dan wel nog een keer doorfokken.

Goed, genoeg geluld... foto's!
De donkere foto's zijn van 12 oktober en de overdag foto's van 13 oktober. Dus op 109 en op 110 dagen!

In het donker, maar ik denk dat het toch wel zichtbaar wordt.
Verder ziet ze er lekker glanzend uit, echt een zilver paard!

Geen buik te zien, maar een geweldig koppie om verliefd op te worden!

Hier zie je dat het voor de flanken een stukje boller is!

En ook hier is het goed te zien als je het vergelijkt met de vorige foto's!
pi_31505654
Je kunt het zeker zien! Wat is Treas een leuk paard om te zien zeg! Als ik het zo lees is er ook een goed papier bij?
Geweldig zoals zo'n paard gewoon verschillende periodes doormaakt door die hormonen. Je ziet het allemaal gebeuren.

Met de heropvoeding gaat het goed, ik ben nog steeds bezig met vastzetten, poetsen, voetjes geven, af en toe alleen zetten (wordt ie ook behoorlijk opgefokt van, bloedkikker he )

Rijden doe ik nog steeds op het paard van een vriendin als zij er niet is. Zo krijg ik tenminste niet de neiging om op mijn eigen paard te gaan zitten. Die moet eerst nog lekker jong zijn. Lichamelijk is hij nog lang niet klaar volgens mij, hij blijft zich razendsnel ontwikkelen.
pi_32131232
hmmm na 6 jaar op dezelfde stal en na 6 jaar steeds meer gezeur over alles dat we niet goed doen, hebben we een nieuwe stal!
We hebben op de oude (pension met 7 paarden) stal veel commentaar gehad, van andere pensiongasten én van de boer en boerin dat we ons paard mishandelen omdat ie hoefschoenen voor heeft en achter blootvoets staat. In de winter is de bak niet te berijden omdat het heel nat en glad is.
De nieuwe stal heeft een eb- en vloedbak! Het hele jaar door in de bak rijden, dat is een ongekende luxe voor ons Ik heb er nu al zin in, en we gaan pas over 3,5 week over...

Hoe is het eigenlijk met Treasure? De buurvrouw van Apollo is ook drachtig, alleen is ze nog steeds net zo zuur als dat ze daarvóór was...
  donderdag 10 november 2005 @ 03:20:03 #196
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_32138257
wow Kleintje.. wat wordt Treas al licht joh kwa kleur...
Je gaat het echt zien nu!!
En d;r buikie gaat top!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_32138291
Ik kon 't niet laten om nog een foto te plaatsen.

pi_32138757
Leintjuh, wat is een eb- en vloedbak?
pi_32139356
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:26 schreef Leintjeuh het volgende:
hmmm na 6 jaar op dezelfde stal en na 6 jaar steeds meer gezeur over alles dat we niet goed doen, hebben we een nieuwe stal!
We hebben op de oude (pension met 7 paarden) stal veel commentaar gehad, van andere pensiongasten én van de boer en boerin dat we ons paard mishandelen omdat ie hoefschoenen voor heeft en achter blootvoets staat. In de winter is de bak niet te berijden omdat het heel nat en glad is.
De nieuwe stal heeft een eb- en vloedbak! Het hele jaar door in de bak rijden, dat is een ongekende luxe voor ons Ik heb er nu al zin in, en we gaan pas over 3,5 week over...

Hoe is het eigenlijk met Treasure? De buurvrouw van Apollo is ook drachtig, alleen is ze nog steeds net zo zuur als dat ze daarvóór was...
Super dat je nu zo'n goede bak hebt. Ik heb binnenkort ook de beschikking over een betere bak, alleen vrees ik dat Treas dan al op rust komt te staan, maar goed... dat zien we dan al.

Ben zelf al een week niet bij mijn meisje geweest omdat ik ziek was. Ik hoop vanmiddag weer te gaan. Dus dan geef ik een update.

Hobje... wat een kanjer is het he? Ik mail je strakjes wel even, wil je ff iets vertellen!

Lupa, een eb en vloed bak is een bak met een perfect drainage systeem.
Als het regent dan blijven er geen plassen in de bak. Het water loopt weg in een sloot of in een bak met water. De bak wordt op deze manier nooit te nat.
Als het te warm is, dan kan je de pomp omdraaien, dan pompt het water in de drainage in plaats van uit de drainage. Dan wordt je bak dus bevochtigd en gaat het niet stuiven.
Doordat dit zo goed werkt kan je in deze bak bijna altijd rijden, ook als het vriest of heel hard heeft geregend. Alleen met sneeuw wordt de bak niet meer berijdbaar. Dit omdat het dan te nat wordt terwijl het vriest en dan krijg je dus toch een harde bak.
pi_32139404
sig000, lekker koppie!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')