Daar zijn we weer. Grote veranderingen inmiddels!
Mijn
![]()
grijze draak verandert inmiddels in een
![]()
snoezig onschuldig schatje!
Ze begint naar mijn mening echt al uit te dijen. En zo ontzettend veel voer krijgt ze niet, het gras is niet erg voedzaam meer, dus het moet bijna wel van haar dracht zijn. Ik weet natuurlijk hoe moeilijk ze normaal dik te krijgen is, dus het valt mij gewoon enorm op (of misschien WIL ik het wel zien)
De darmen zijn natuurlijk nu opzij gedrukt, zodat de baarmoeder verder naar beneden kan zakken en meer ruimte heeft, dus ik weet dat wat je ziet, dat dat niet het veulen is. Maar toch... als het veulen er niet in had gezeten, dan had je het niet gezien.
Als ik naar haar kijk dan vervult mijn hart zich met liefde. Ik vind het toch zo geweldig, al zo lang bezig met paarden, maar nu is gewoon mijn eigen schatje drachtig. Dit doet zoveel met me! Heerlijk...
Voor mensen is ze nu enorm lief. Alleen is ze wel bitcherig tegenover de andere paarden. Vooral Isatis moet het ontgelden. Samen snuffelen en spelen in het land is geen probleem, maar je moet niet Treas erin hebben en dan Isa het land in moeten zetten, dan gaan de kontjes naar elkaar en is het trappen. En dan met name Treas. Het is echt een 'blijf van mijn lijf' spelletje. Treas mag wel aan anderen komen, maar anderen mogen niet in haar 'leefruimte' komen.
Het trappen in stal is anders dan normaal... eerst was het nijd, nu is het uit gewoonte. Maar ze kan soms nog wel ontzettend zeikerig lopen gillen. Echt een merrie.
Alles in mij zegt dat het een hengst is wat ze in haar draagt. En dan de vraag... wat wil je liever? Hengst of merrie.
Sja.. kan allebei leuk zijn. Een hengst moet ik vroeg of laat laten castreren en dan heb je een ruin met goede papieren, dat vind ik dan wel weer zonde want dat papier heeft dan nog amper waarde.
En een merrie... sja het zal wel weer zo'n zeikerd worden, maar ik kan dan wel nog een keer doorfokken.
Goed, genoeg geluld... foto's!
De donkere foto's zijn van 12 oktober en de overdag foto's van 13 oktober. Dus op 109 en op 110 dagen!
![]()
In het donker, maar ik denk dat het toch wel zichtbaar wordt.
Verder ziet ze er lekker glanzend uit, echt een zilver paard!
![]()
Geen buik te zien, maar een geweldig koppie om verliefd op te worden!
![]()
Hier zie je dat het voor de flanken een stukje boller is!
![]()
En ook hier is het goed te zien als je het vergelijkt met de vorige foto's!