abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29862275
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:24 schreef wendy-tje het volgende:
Tsja, ik ben het met Kleintje eens dat weinig mensen echt goed met een hengst om kunnen gaan, maar ik denk niet dat het alleen voor hengsten geldt dat ze snel als gevaarlijk worden gezien omdat de eigenaar er niet mee om kan gaan. Dat geldt ook vaak voor ruinen of merries.
Daar heb je gelijk in. Er zijn veel onkundige paardeneigenaren (net als er trouwens bijvoorbeeld ook te veel onkundige hondeneigenaren zijn...). En dan maar het paard de schuld geven... Zo kende ik iemand die om de haverklap een nieuw paard kocht omdat er met het oude iets 'mis' zou zijn.
quote:
Ik ben trouwens wel zelf bij de castratie aanwezig geweest, en heb zelf een goede dierenarts uitgezocht, dat vond ik redelijk cruciaal. Je hoort nog weleens van die horrorverhalen.
Ik was er ook zelf bij en mijn vaste dierenarts deed het. Heb nog nooit horrorverhalen gehoord; het is toch een relatief eenvoudige ingreep? Wij hebben het toen op een mooie zomerdag in het weiland naast de boerderij gedaan.
pi_29862323
Dat bedoel ik... er zijn ook merries en ruinen die niet handelbaar zijn, puur door de mensen.

Mensen willen vaak van een paard een mens maken in plaats van dat zij proberen te denken als een paard.

Dierenartsen, breek me de bek niet open. Heb hier een megarekening liggen.
Bij ons op stal komt er over het algemeen 1 DA die ik niet meer bij mijn paard wil hebben. Hij blijft maar van mijn paard af. Langzaam aan stappen steeds meer mensen over op een andere en zien zijn fouten in.

Het proberen om Treasure drachtig te krijgen is door zijn toedoen maar 2 keer fout gegaan, maar evengoed een vette rekening sturen.
En nu met mijn nieuwe DA krijg ik alle uitleg, hij neemt er de tijd voor...
pi_29862386
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:41 schreef Kleintje het volgende:

Nadeel van een hengst is gewoon dat ie vaak 'alleen' leeft.
Kan niet met andere paarden in het land i.v.m. haantjesgedrag.
En zijn hormonen spelen echt wel op, zo'n paard kan gefrustreerd raken als ie zijn zaad echt nergens kwijt kan.

Dan nog het aspect wedstrijden, je moet tegenwoordig M1 zijn geweest om met een hengst wedstrijden te mogen starten.
Ik weet niet of ik ooit weer ga starten, maar dat zou ik dus ook niet meer met een hengst mogen omdat ik nooit officieel M1 ben geweest.
Op de een of andere manier gaan als bijrijder altijd anderen met de eer lopen strijken

Maar goed, ik zou het ook gewoon sneu vinden als mijn paard zijn hele leven alleen zou moeten staan, dekhengst zou ie toch niet worden als kruising arabier x kwpn
pi_29862395
Dat is bij sommige hondeneigenaren ook het probleem: zij eisen van de hond dat hij hen begrijpt, in plaats van dat ze zich aanpassen aan het niveau van de hond. Nu ik het zo zeg, is dit bij veel ouders ook het probleem bij het opvoeden van hun kinderen.
pi_30011841
Ben ik weer.
Treasure is nu 62 dagen drachtig. Heb haar site opnieuw geupdate.
Dus plaatjes hoe groot het veulen nu is en hoe het nu is ontwikkeld.

De hormonale trut op poten is van de week ontsnapt, liep op het stuk van de koeien. Is aan de wandel gegaan naar haar weiland, daar stond om 7 uur 's morgens nog niemand. Dus toen maar met de voorbenen over prikkeldraad gesprongen en met haar achterbenen heeft ze het geraakt. En zo stond ze op het koeienstuk. Ze kwam nog niet bij de andere paarden. Daar heeft ze gewacht tot ik haar kwam voeren en een lege stal aantrof.
Ze wilde niet eens mee... ze vond het wel leuk daar tussen de koeien...
*zucht.. hormonale paarden... ik snap er niets van*
pi_30011957
Was ze gewond?

Prikkeldraad niet zo fijn in een paardenwei. Ik heb er afschuwelijke verwondingen van gezien...

Waarom zet je het adres van de site niet in je sig?
pi_30012369
ow, het adres is veulentje.web-log.nl

In principe kunnen ze hier normaal niet komen, maar ik snap dus ook echt niet hoe ze bij het prikkeldraad is gekomen.
Gelukkig alleen wat schaafwonden, niets ernstigs.
Dus even goed afgespoeld met betadine en daarna op het weiland gezet. Laat maar lopen, dan wordt het niet dik.
pi_30012664
Ja, inderdaad. Gelukkig dat het goed is afgelopen.

Ik weet 't adres wel, maar ik bedoelde het meer als tip: linkje in je sig, krijg je lekker veel bezoek.
pi_30012889
zo beter
pi_30013028

Weet je niet hoe je klikbare links moet maken?

[url] http://veulentje.web-log.nl [/url]

Alleen dan zonder spaties.

Edit: Haha, je had het al gedaan. Alleen de ] mist.
pi_30013342
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:18 schreef Kleintje het volgende:
Ben ik weer.
Treasure is nu 62 dagen drachtig. Heb haar site opnieuw geupdate.
Dus plaatjes hoe groot het veulen nu is en hoe het nu is ontwikkeld.

De hormonale trut op poten is van de week ontsnapt, liep op het stuk van de koeien. Is aan de wandel gegaan naar haar weiland, daar stond om 7 uur 's morgens nog niemand. Dus toen maar met de voorbenen over prikkeldraad gesprongen en met haar achterbenen heeft ze het geraakt. En zo stond ze op het koeienstuk. Ze kwam nog niet bij de andere paarden. Daar heeft ze gewacht tot ik haar kwam voeren en een lege stal aantrof.
Ze wilde niet eens mee... ze vond het wel leuk daar tussen de koeien...
*zucht.. hormonale paarden... ik snap er niets van*
Hmm, misschien word ik nu wel extra blij met mijn ruintje

Wel heel leuk zo'n veulentje straks, die zitten ook weer vol met streken, die van mij schijnt al heel hard van moeders weg gerend te zijn toen ie 2 dagen oud was, ook met zijn been in het stroomdraad
pi_30016894
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 22:31 schreef Kleintje het volgende:
ow, het adres is veulentje.web-log.nl

In principe kunnen ze hier normaal niet komen, maar ik snap dus ook echt niet hoe ze bij het prikkeldraad is gekomen.
Gelukkig alleen wat schaafwonden, niets ernstigs.
Dus even goed afgespoeld met betadine en daarna op het weiland gezet. Laat maar lopen, dan wordt het niet dik.
Sjee, daar heeft ze mazzel aan gehad zeg!

Mijn merrie is nooit drachtig geweest, maar als ze hengstig is, is ze aan de ene kant ontzettend aanhankelijk, maar aan de andere kant een ontzettend achterbaks rotwijf Dan haal ik haar uit het land, en terwijl ze normaal naar me toekomt en braaf meeloopt kan ze zich dan in 1x losrukken en er vandoor gaan. Als ze zo is en ik heb ook last van hormonale oprispingen ga ik gewoon niet rijden. Ga ik maar wandelen ofzo, want anders komen we allebei huilend de bak uit
pi_30022613
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 00:31 schreef Juweel het volgende:

[..]

Sjee, daar heeft ze mazzel aan gehad zeg!

Mijn merrie is nooit drachtig geweest, maar als ze hengstig is, is ze aan de ene kant ontzettend aanhankelijk, maar aan de andere kant een ontzettend achterbaks rotwijf Dan haal ik haar uit het land, en terwijl ze normaal naar me toekomt en braaf meeloopt kan ze zich dan in 1x losrukken en er vandoor gaan. Als ze zo is en ik heb ook last van hormonale oprispingen ga ik gewoon niet rijden. Ga ik maar wandelen ofzo, want anders komen we allebei huilend de bak uit
vrouwen
pi_30815535
Even een schopje omhoog.
Weer een hoop te stellen gehad met mijn hormonale trut op poten.
Ze zit nu op dag 88 en... het is nu te zien bij haar flanken. Eerst dacht ik het te zien, maar ja... ik wil het ook zien. En nu roepen mensen om me heen het ook en die wijzen echt de plek aan waar ik het al een tiental dagen zag.

Verder heeft ze een teveel aan mannelijke hormonen in zich. Hengstige merries zijn nu niet veilig voor haar. In het begin had ze het imponerende gedrag, hoofd schudden, in de benen bijten, over de schoft heen hangen, maar op den duur ging ze de merries in haar land gewoon dekken. Daar waren de andere eigenaren niet al te blij mee

Verder is ze nu heel bijterig, naar mensen maar vooral naar andere paarden. Verder is ze ontzettend aanhankelijk en lief. Poetsen is heerlijk, aandacht nog fijner, daar laat ze haar eten zelfs voor liggen.

Gisteren hebben we een eind gewandeld op het strand. Heerlijk, we kwamen aan op het stand en ze ging eerst liggen rollen, tot grote hilariteit van de aanwezige mensen en ze is gisteren zelfs heel langzaam voetje voor voetje de zee in geweest, dat vindt ze nog steeds niet geweldig, maar langzaam begint het te komen.
pi_30816060
Kleintje
pi_30816304
Wat is er Ymme???
pi_30816817
Nee niets.. Je verhaal. Vond ik mooi
pi_30816903
hihi, thanks.
Kijk ook eens op het log-adres wat in mijn onderschrift staat.
Daar kan je alles volgen over het nog ongeboren veulen.
pi_30816959
Dat zal ik zeker doen

Ik ben ook zo dolgelukkig. Een vriend van ons, heeft een oud boederij woning gekocht. Deze gaat hij compleet verbouwen. En voor de sier wil hij dan Friezen paarden om het huis hebben lopen. En ja zegt ie: Dan kan jij ze mooi rijden. Jippie.. Hij koopt paarden omdat hij ze zo mooi vind. En ik mag ze gaan verzorgen rijden etc alsof ze van mij zijn. Ideaal Alleen het kan nog wel een poosje duren. Maar dan heb ik wat om weer vooruit te kijken..
pi_30817044
Jammer dat het nog even gaat duren. Mijn vriend en vriend hebben een fantastische en socialle fries te koop staan, 2 jaar, ruin en echt een geweldig dier.
pi_30817145
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:31 schreef Kleintje het volgende:
Jammer dat het nog even gaat duren. Mijn vriend en vriend hebben een fantastische en socialle fries te koop staan, 2 jaar, ruin en echt een geweldig dier.
Afstamming?
pi_30817245
Friezen zijn leuk
Deze staat bij Walter in de wei:

Walter zelf wordt ook een mooi paardje zo!

Ik heb je log ook gelezen kleintje, leuk dat je het allemaal zo vastlegt!
pi_30818373
Mooi beestje
pi_30818511
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:35 schreef ymme het volgende:

[..]

Afstamming?
Ik heb totaal geen sjoege van Friezen.
Vind ze mooi (voor de kar), ze zijn lief en koel, maar verder doen ze me niets.
Hij heeft een goede vader, staat nu in Amerika. Als je echt meer interesse hebt, dan moet je me even mailen, dan kan je het mailadres krijgen, dan hoor je zo wie de afstamming is etc.
pi_30818532
Heb je misschien eerst een foto hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')