abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29778368

De slowchatters
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Welkom in het eerste deel van een nieuwe slowchat reeks. In deze slowchat zullen wij uitsluitend over apparatuur van Apple praten, en uiteraard de standaard slowchat-talk. Iedereen die mee doet aan deze slowchat, lees het onderstaande bericht.

Veel plezier.

Deze OP: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/apple

[ Bericht 3% gewijzigd door Jump op 27-08-2005 18:43:41 ]
Ik post om het posten.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:27:48 #2
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_29778437
Succes Aplleaars en have fun hier in jullie SC
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  Lieve Belg vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:32:08 #3
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_29778575
En gelieve er geen gewone slowchat van te maken, daarvoor hebben we het andere topic

Edit: ik heb je IMG tags aangepast naar CIMG. staan figuurtjes mooi gecentreerd
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_29778623
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:27 schreef Marty26 het volgende:
Succes Aplleaars en have fun hier in jullie SC
Ik zal ze ook in de gaten houden hoor.
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:32 schreef Jump het volgende:
En gelieve er geen gewone slowchat van te maken, daarvoor hebben we het andere topic

Edit: ik heb je IMG tags aangepast naar CIMG. staan figuurtjes mooi gecentreerd
Dank.
Ik post om het posten.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:42:41 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29778852
Interessant topic.

Ik ben nerd en werk op Apple
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_29779573
Zijn hier mensen die kennis hebben van Garageband?
pi_29780016
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:06 schreef Aneurism het volgende:
Zijn hier mensen die kennis hebben van Garageband?
Hier.
Ik post om het posten.
pi_29780168
Even een vraagje tussendoor, hoe resize je ook alweer een plaatje met behulp van bb-code hier?
Ik post om het posten.
pi_29780422
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:17 schreef Furious het volgende:

[..]

Hier.
Kan een totale muziek bewerkings n00b ook leuk werken met garageband?

Lieve Belg vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:32:58 #10
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_29780500
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:22 schreef Furious het volgende:
Even een vraagje tussendoor, hoe resize je ook alweer een plaatje met behulp van bb-code hier?
1[img=hoogte,breedte]url[/img]

zo?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_29780538
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:30 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Kan een totale muziek bewerkings n00b ook leuk werken met garageband?

Garageband is voornamelijk om muziek te creeeren, niet te bewerken. Voor bewerking heb je een programma als Logic Express/Pro nodig.
Ik post om het posten.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:34:27 #12
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_29780544
eindelijk een lekker Apple topic zonder dat er gebash van windows gebruikers bijkomt
pi_29780552
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:32 schreef Jump het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

zo?
Dank.
Ik post om het posten.
pi_29780712
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:34 schreef Furious het volgende:

[..]

Garageband is voornamelijk om muziek te creeeren, niet te bewerken. Voor bewerking heb je een programma als Logic Express/Pro nodig.
Cool, naar zo'n programma was ik ook opzoek maar kreeg idee dat het meer bewerking programma was. Zijn Logic Express/Pro & Garageband makkelijk in gebruik en gebruiksvriendelijke voor mensen die never nooit niet met deze programma's hebben gewerkt?

Ikzelf heb sonic foundry gebruikt om muziek e.d. te editten, vond dit zeer makkelijk & easy to use. .
pi_29780853
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:40 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Cool, naar zo'n programma was ik ook opzoek maar kreeg idee dat het meer bewerking programma was. Zijn Logic Express/Pro & Garageband makkelijk in gebruik en gebruiksvriendelijke voor mensen die never nooit niet met deze programma's hebben gewerkt?

Ikzelf heb sonic foundry gebruikt om muziek e.d. te editten, vond dit zeer makkelijk & easy to use. .
GarageBand is uitermate geschikt voor mensen die nog nooit met zoiets hebben gewerkt. Het programma is lekker overzichtelijk, en duidelijk.

Logic Express/Pro daarentegen is wat proffesioneler en dus iets lastiger, maar voor mensen die al eerder een soort gelijk iets hebben gebruikt ook zeer makkelijk te leren.
Ik post om het posten.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:45:18 #16
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29780886
. Apple. .
Ik ga naar huis.
pi_29789101
Zo.

Net de snelste persoon van mijn heat met karten.

Bestaat er eigenlijk Engine Analysis (a la MoTeC) software voor de Apple?
Ik post om het posten.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:11:43 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29810362
Ik wil dus eigenlijk een mac-desktop naast mijn aaiboek.

Waar ik wel meezit, ik wil zo snel mogelijkeen x86-mac hebben als die straks komen. Dus zou de levensduur van mijn mac wel heel kort worden. Daarnaast wil ik natuurlijk, zodra blijkt dat de x86 variant van Mac OS X te kraken is, een windoos-pc tot mac gaan omklussen. Die dev-edition vind ik daarbij niet interessant overigens. Dat kost me ook klauwen vol geld, geld dat ik niet heb....

Nu heb ik me de hele zomer kapot gewerkt, als er dan straks salaris (wat ik eigenlijk in de studie moet steken) komt zou ik zomaar een mac mini kunnen kopen, daar ben ik dan een half jaar superblij mee.... en dan moet er een nieuwe komen.... lastig lastig lastig
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_29819485
Tsja, je koopt een echte Apple of niet natuurlijk he. Voor de snelheid zul je niet hoeven te wachten, ik bedoel, ontwikkelingen gaan nou eenmaal snel.

En een jaar tijd vind ik een lange tijd om te wachten.
Ik post om het posten.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:50:10 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29823393
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:28 schreef Furious het volgende:
Tsja, je koopt een echte Apple of niet natuurlijk he. Voor de snelheid zul je niet hoeven te wachten, ik bedoel, ontwikkelingen gaan nou eenmaal snel.

En een jaar tijd vind ik een lange tijd om te wachten.
Ik kan makkelijk wachten, want met mijn iBook en pentium III voorzie ik in al mijn nerd-behoefte. Het is luxe en voor de heb dat ik er een wil

Verschil tussen PPC en x86 is mijn inziens de moeite waard. Je kunt het slecht voorspellen natuurlijk, maar het zou zonde zijn om nu uit luxe iets aan te schaffen en straks daardoor iets niet te kunnen. Daarbij heb ik als ik wacht dadelijk een goede PPC en een goede x86-mac.
  zondag 21 augustus 2005 @ 09:13:32 #21
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_29832292
@ Furious

Nou dat valt ook weer mee hoor :-)
Het is echt niet dat je na een half jaar niks meer aan je mac mini hebt.
Of je moet denken van, hey er is een snellere.. laat ik die eens gaan kopen.
Dan begrijp ik wel dat je er niet lang plezie rvan hebt,
Echter heb ik met mijn oude Powermac G4 400 (die ik nu verkoop) een hele lange tijd onwijs veel plezier van gehad.
Wat wil je er mee doen en wat voor programma's denk je te draaien?

Wil je kwaliteit of geil je echt op het aantal "GHz" zoals 75% van alle computer gebruikers? Die geilen op zoveel mogelijk GHZ, zoveel mogelijk ram en harddisk space.

Echter is voor normaal desktop gebruik een G4 1.0 met 1GB ram, en 160GB harddisk al ruim voldoende.
Zelfs voor games, natuurlijk is dit afhankelijk wat voor vga je hebt.
Er zijn zat mensen die 200FPS willen, terwijl het voor je ook vanaf 30 of 60 al vloeiend is? Waarom? Omdat iedereen loopt te geilen op die getalletjes

2e punt.

Het gekloot met osx op je pc is helemaal geen probleem?
DVD er in, installer draaien en klaar.
Je moet gewoon de juiste hardware hebben... die je voor 200 euro bij elkaar kan halen.
Terwijl een mac mini 2 tot 3x zo duur is :-)
Echter heb je dan geen updates (nonmac)

Verder die powerpcs x86 gaan pas vanaf 6-6-2006.
En dan zijn ze nog niet eens te koop.
Dat is pas eind 2006 begin 2007 dat je ze echt kan kopen.
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:28:52 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29833898
Morgen start er een grote intel-conferentie waar we waarschijnlijk kunnen gaan kijken naar de processor die er straks in de mac komt te zitten. Ik hoop en verwacht toch echt dat dit de conroe gaat zijn.

Ben ook benieuwd wie er als eerste conroe's gaat uitleveren... Apple of Dell
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:30:45 #23
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_29833938
t zou leuker zijn als ze nieuwe processors bouwen
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:33:56 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_29833989
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:30 schreef Asmooh het volgende:
t zou leuker zijn als ze nieuwe processors bouwen
Die conroe is toch nieuw... of wil je een Apple-only processor.
Daar zou ik niet op rekenen.

Ik vrees echter wel dat die conroe zelf intelligente instructies aan boord krijgt die hardware-checks uitvoert. Dat dit ook de beveiliging gaat zijn die gaat voorkomen dat we OS X kunnen gaan installeren op een dual-boot windoos-systeem. Morgen hopelijk meer
pi_29834530
Waar ik wel voor vrees met de overstap naar Intel is; zou je net zolang met je iBook/PBook kunnen bezig zijn zonder op te laden?

Nu is het namelijk 5 uur, wat zelfs voor centrino's erg lang is.
Ik post om het posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')