abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29769108
Kwam vanavond op een forum (somethingawful.com) een topic tegen die ging over een carillon (klokkenspel) in de VS die bedreigd wordt door de sloop. Nu werd daar een linkje geplaatst naar een voorbeeld van wat ze daar op spelen--deze dus (quicktime, kutkwaliteit)--en ik was meteen verliefd. Ik weet dat die dingen in elke zichzelf respecterende stad van Nederland staan, maar die dingen hoor je eigenlijk nauwelijks spelen, iig niet als je een achterlijke boer bent zoals ik.

Nu is mijn vraag of er ook meer van dit soort carillonwerken te vinden zijn, op cd bijvoorbeeld. En dan hoeft het niet per se klassiek te zijn. Zoals op dat voorbeeldbestand (als het Gods wil is dat je het kunt afspelen) is wat ik zoek.

Maar ik begrijp het ook als deze topic zich snel naar de vergetelheid spoed, want we hebben het hier immers over een carillon. Ach het gaat tenminste niet over daguerreotypen :').

Hier trouwens een linkje naar die Amerikaanse carillon: http://a-13.net/stnc/ Wist niet dat ze daar ook van die dingessen hadden.
pi_29769441
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 23:52 schreef beeer het volgende:
(...) ik begrijp het ook als deze topic zich snel naar de vergetelheid spoed (...)
Wat ben je toch een hersenloze primaat, zo af en toe...
pi_29769529
Een beeer is geen primaat, TH.............
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_29769541
Ik ben blij dat we op één lijn zitten, Treinmans. Nu, wat kun je me vertellen over carillons?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:07:49 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29769608
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_29769754
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 00:05 schreef beeer het volgende:
Ik ben blij dat we op één lijn zitten, Treinmans. Nu, wat kun je me vertellen over carillons?
Op Carillons wordt doorgaans geen heavy-metal gespeeld.
Kan me niet bekoren, dus...
pi_29769949
Die klokken zijn anders aardig zwaar met al dat koper dat erin zit; daar is een elektrische gitaar kinderspel bij. En je hebt een aardige hoofdpijn te pakken als je er een op je hoofd krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')