Je geeft de duizenden mensen die zeggen dat Char geholpen heeft, geen enkele krediet, en zij weten het het beste nietwaar?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 15:55 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ik heb 2 keer een uitzending gezien en m'n broek zakte werkelijk af van de ongeneerde oplichtingspraktijken van dat kreng. haar gaves zijn net zo echt als de kleur van haar haar..
de technique die char gebruikt voor haar aanranding van de emotionele integriteit van haar slachtoffers voor financieel gewin word ook wel shotgunning genoemd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shotgunning_(cold_reading)
daarmee wil ik niet zeggen dat er geen echte mediums bestaan, maar char is er duidelijk geen van..
Het probleem is dat het op geen enkele manieren te controleren valt of het klopt wat ze zegt. Iemand met een goede mensenkennis en een bepaalde manier van informatievergaring kan hetzelfde resultaat bereiken, maar dan zonder zich een medium te noemen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:26 schreef Stenny het volgende:
[..]
Je geeft de duizenden mensen die zeggen dat Char geholpen heeft, geen enkele krediet, en zij weten het het beste nietwaar?
Wat weet jij over de wereld van geesten?quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:30 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Het probleem is dat het op geen enkele manieren te controleren valt of het klopt wat ze zegt. Iemand met een goede mensenkennis en een bepaalde manier van informatievergaring kan hetzelfde resultaat bereiken, maar dan zonder zich een medium te noemen.
Dan heb je het namelijk gewoon over een psycholoog.
De praktijken van Char schaar ik onder dezelfde categorie als o.a. Jomanda. Het bespelen, maar vooral bestelen van mensen.
Ik ben iemand die gelooft in de wetenschap. Ik geloof best dat geesten e.d. kunnen bestaan, maar tot de tijd dat er geen echte bewijzen voor zijn is het voor een leuk vermaak in films zoals Ghost e.d.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:35 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat weet jij over de wereld van geesten?
Ach, duizenden mensen zullen zweren bij Jomanda. Vraag maar aan Sylvia.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:26 schreef Stenny het volgende:
Je geeft de duizenden mensen die zeggen dat Char geholpen heeft, geen enkele krediet, en zij weten het het beste nietwaar?
Je zegt het zelf al: je gelooft in de wetenschap, jij gelooft dus ook, want ook de wetenschap is een vorm van geloven. Kijk eens om je heen, het bestaan van geesten is al duizenden jaren bewezen. De ervaring van miljoenen, miljarden mensen overal en altijd.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:51 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Ik ben iemand die gelooft in de wetenschap. Ik geloof best dat geesten e.d. kunnen bestaan, maar tot de tijd dat er geen echte bewijzen voor zijn is het voor een leuk vermaak in films zoals Ghost e.d.
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen die in mediums geloven zich altijd zo aangevallen voelen als hun "ster" word aangevallen. Je ziet hetzelfde bij godsdienstige waar hun God word bekritiseerd.
Overigens overtuigd jou opmerking mij er niet van dat Char nu echt in contact staat. De term shotgunning die al eerder genoemd werd is voor mij een toch waarschijnlijkere oorzaak van het feit dat ze dingen omhoog haalt.
Nikste period, period voor jou ja, heb je soms last van je maandelijkse mannelijke of vrouwelijke ongesteldheid?quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ach, duizenden mensen zullen zweren bij Jomanda. Vraag maar aan Sylvia.
Dit soort mensen zijn fraudeurs, period.
precies. dat komt omdat hun nog geen naam voor zichzelf hebben. omdat ze alleen maar helpen bij de politie om daar informatie te verschaffen over misdaad en niet een zaal opzetten om mensen miraculeus te genezen of ladingen workshops te geven e.d. dus de mediums in nederland zijn low profile vergeleken met de gasten die er veel geld mee proberen te verdienen. als je low profile bent ben je niet bekend en dan kijken mensen nog skeptischer naar je dan als je al een naam hebt opgebouwdquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:09 schreef RSH11 het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom er een vrouw uit Amerika wordt gehaald, terwijl er in Nederland ook goede media zijn?
Ach kom, Char en Jomanda zijn niet te vergelijken! Denk je echt dat Jomanda het ooit tot succes in Amerika zal schoppen? Char gaat internationaal en ze heeft een talent, anders kom je echt niet zo ver. En nogmaals: jullie geven de mensen zelf helemaal geen krediet, zij weten toch zeker wel wie en hoe hun dierbare overgeganen zijn en of Char iets zinnigs zegt?quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:21 schreef Enyalius het volgende:
ik heb char ook niet echt hoog staan. is zoals jomanda. in het begin kunnen ze inderdaad veel, dan gaan ze mensen uitbuiten en verkeerde dingen doen en dan worden hun gaves gewoon afgenomen omdat ze het onjuist gebruikt hebben. lees, in dit geval, voor financieel gewin en uitbuiting. de prijzen die dat mens vraagt zijn buitengewoon hoog. en dan heb ik het niet over de seance sessies e.d. maar over reiki hulpmiddelen die ze verkoopt e.d.
Wat weet je dat toch goed, ben jij misschien de almachtige zelf die de gaves heeft 'uitgezet' ? BTW: wat is jouw gave: mensen in diskrediet brengen?quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:38 schreef Enyalius het volgende:
yup het komt wel vaker voor dat gaves door de gidsen uitgezet en bepaalde priveleges afgenomen worden ter bescherming van de persoon zelf.
heel duidelijk voorbeeld in nederland was jomanda. die kent nu ook geen ene fuck meer. en als char zo doorgaat zal het precies hetzelfde gebeuren.
Ze zal ook echt wel zinnige dingen zeggen, maar wat eerder is gezegd iemand met een hele goede mensenkennis kan ook al een eind komen, en ze zal een gave hebben gekregen ja, maar in plaats van die te koesteren maakt ze er in mijn ogen misbruik van in de vorm van geld.quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:58 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ach kom, Char en Jomanda zijn niet te vergelijken! Denk je echt dat Jomanda het ooit tot succes in Amerika zal schoppen? Char gaat internationaal en ze heeft een talent, anders kom je echt niet zo ver. En nogmaals: jullie geven de mensen zelf helemaal geen krediet, zij weten toch zeker wel wie en hoe hun dierbare overgeganen zijn en of Char iets zinnigs zegt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |