abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29732616
Iedereen definieert dit op een andere manier.. Maar wat is nu eigenlijk "houden van"?

Wanneer kun je nu zeggen dat je echt van iemand houdt, hoe merk je dit aan jezelf? En wanneer zou je kunnen vast stellen dat je juist niet meer van iemand houdt?

Ik begrijp dat dit ontzettend persoonlijk is, maar zou hier toch graag van gedachten willen wisselen..

Eigenlijk heb ik altijd gedacht in termen van (misschien wat bizar maar toch is het zo) "zou ik verdriet hebben als diegene zou komen te overlijden, en zoja, hoelang zou het duren voor ik er overheen zou komen" om vast te stellen of ik van die persoon in kwestie houdt of niet. Misschien is dit een slechte maatstaf en heeft het veelal puur met gevoel te maken.. Maar hoe onderscheid je verliefd dan van houden van?
pi_29733801
Houden van is voor mij in zeer veel situaties te voelen.
Bij mijn laatste meisje had ik eerst een treinrit van bijna een uur voor de boeg,en voor je gevoel zat ik dan bijna de hele dag erin.
Altijd als ik de achterkant van bepaalde huisjes aan het spoor zag wist ik dat het station steeds dichterbij zou komen.
En natuurlijk duurde de dag weer veel te kort,dus werd het weer een ellenlang afscheid op het station,en niet zelden heb ik een trein gemist daardoor
Houden van kan ook zijn van bepaalde mensen,maar dat je dan niet met haar/hem naar bed wil.
Als je vreselijk gek op iemand bent is dat voor mij ook een soort houden van.
Je houdt ervan dat je die persoon ziet,en je merkt aan jezelf dat je op dezelfde manier gaat praten,zelfde woorden en intonatie(hoog/laag,is wetenschappelijk bewezen!) en natuurlijk veel lachen.
Ik ben bijvoorbeeld stapelgek op het zoontje van mijn baas,en ik HOUDT ervan als hij langskomt in de winkel,of dat ik hem thuis opzoek.
Mensen zien aan mij dat ik dat fijn vindt,die drol is nu 4 jaar en springt bijna tegen het plafond als ik binnenkom.
Verder kun je misschien bij jezelf merken dat je de zogenaamde 'oneindige blik' in je ogen krijgt,dat is ook een teken dat je ervan houdt om dicht bij iemand te zijn,verliefd of niet.
Tenslotte is er ook nog het houden van dingen die je doet,ziet,hoort of voelt,maar daar kun je zelf wel voorbeelden van bedenken,meen ik
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:28:53 #3
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_29734576
Een warm gevoel in m'n hart, of een gevoel in m'n buik. Als ik van iemand hou, denk ik ook vaak aan hem of haar (aan de één natuurlijk meer dan aan de ander) En inderdaad, fijn vinden om contact te hebben.
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:29:59 #4
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29734627
ehrm..ik denk dat als je echt van iemand of iets (een huisdier) houdt, je het beste voor hem/haar wilt en daar ook naar handelt. En dus niet je eigen belang voorop zet.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:31:47 #5
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_29734706
Ja, inderdaad En de drang om iemand te vertroetelen of beschermen en die dingen.
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
  woensdag 17 augustus 2005 @ 22:34:23 #6
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29734819
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:31 schreef Mayadevi het volgende:
Ja, inderdaad En de drang om iemand te vertroetelen of beschermen en die dingen.
precies en dat de geliefde in kwestie blij en gezond is, van die dingen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_29735443
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:12 schreef dborhem het volgende:
en ik HOUDT ervan als hij langskomt in de winkel
dt....
En dan nog er zo laten uitspringen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_29735813
Houden van in mijn optiek is iemand anders z'n welbehagen hoog prioritiseren en ernaar handelen dit zo optimaal mogelijk te fasciliteren.
pi_29736102
Ik merk dat ik van mensen houd als ik ze even niet zie.
Mijn vrienden, familie en alle mensen waarvan ik houd (van iedereen op een andere manier) horen een beetje bij me.... Dus als ik ze lang niet zie dan mis ik ze.
En als ik ze mis.... dan houd ik van ze!
pi_29736281
Sommige dingen die ik lees.. Zijn volgens mij wel een beetje cliché's.

Ik vrees dat ik van iemand houd waar ik eigenlijk liever niet echt van houd..

Voel me gevangen door mijn eigen gevoel.
pi_29737530
Als ik hou van iemand, betekent het voor mij, dat ik op ervaring baseer... mijn gevoel nooit meer te zullen loslaten voor die persoon, no matter what. "Houden van" is bij mij gelijk onvoorwaardelijk.

Dit gaat voor mij dan ook alleen op voor direct familie (ouders / broers, zussen) en eventueel een enkele persoon, of personen die je ooit zult tegenkomen in je leven.
Doe eens wild ....
pi_29738466
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:09 schreef Soraya20 het volgende:
Sommige dingen die ik lees.. Zijn volgens mij wel een beetje cliché's.
Wat verwacht je dan? Je vertelt zelf dat je met mensen gedachten wilt wisselen over wat zij ervaren als zij aan 'houden van' denken... Ik heb het idee dat je antwoorden wilt op een hele specifieke vraag, maar als je zelf met een zeer algemene vraag komt, denk ik dat je zeer algemene (en daarbij ook clichématige) antwoorden krijgt...
quote:
Ah, vraag je het daarom? Ik denk dat het niet zo vreemd is dat je dat soort gevoelens ervaart, liefde en haat liggen wat mij betreft naast elkaar. Vele factoren kunnen ervoor zorgen dat je 'ondanks alles' (nog steeds) van iemand houdt en gevoelens laten zich heel moeilijk rationaliseren. Op het moment dat je denkt dat het je dagelijks leven belemmert, wordt het moeilijker; erover praten met hem/haar of iemand anders helpt al, al is het alleen maar om een ander perspectief te horen...
Voor mij is houden van mijn hand voor iemand in het vuur steken (of de wereld drie keer rondtrekken, of de hoogste berg beklimmen, of het diepste dal betreden, of andere clichés )
pi_29739011
Houden van... is voor mij het dol zijn op een persoon. Soms merk je het pas wanneer de betreffende persoon weg is. Terugdenken aan de leuke ervaringen met iemand en vooruit kijken naar de komende. Of je "helemaal kunnen geven" voor iemand.
You're living in a fantasy... world...
pi_29744926
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
dt....
En dan nog er zo laten uitspringen
Okay,ik HOUT er niet van als iemand er van HOUWD om anderen constant er van te WEERHOUTEN iets te posten waar ze van HOUWEN!!!
Get a life,zeg.
pi_29745180
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:40 schreef Tarot het volgende:
Als ik hou van iemand, betekent het voor mij, dat ik op ervaring baseer... mijn gevoel nooit meer te zullen loslaten voor die persoon, no matter what. "Houden van" is bij mij gelijk onvoorwaardelijk.
Live to ride, ride with your heart
pi_29745284
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 09:21 schreef dborhem het volgende:

[..]

Okay,ik HOUT er niet van als iemand er van HOUWD om anderen constant er van te WEERHOUTEN iets te posten waar ze van HOUWEN!!!
Get a life,zeg.
Pheno is een voorvechter van ABN, en groot gelijk heeft ie.

Voor mij is 'houden van' btw een gevoel dat je niet kan omschrijven hoor; het voelt meestal een stuk serieuzer dan verliefdheid, bij mij.
pi_29745296
Houden van heeft meerdere betekenissen en is een kernwoord wat een bepaald gevoel of eigenschappen omvat.

Iedereen voelt liefde op een andere manier, en je kan ook van iemand houden (je ouders) zonder dat lieve gevoel.
M'n signature, wat doe je :{
pi_29747135
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 09:39 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn,maar ik vroeg hier niet om te worden verbeterd (dt?) op mijn Nederlands,het onderwerp is 'houden van'!
Alsof men het niet zou begrijpen met taalfouten erin.
Gelukkig kan ik nog steeds iedereen onder de tafel lullen en ik daag je uit om dan taalfouten erin te vinden.
Als je een onderwerp uitkiest om op te reageren,zeg dan wat zinnigs of zeg niks,eeuwenoud gezegde.
pi_29747311
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 09:39 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

pi_29747446
Dat onvoorwaardelijk gebrabbel van tarot is ook hoe ik er over denk
pi_29747596
ik hou van niemand onvoorwaardelijk, alleen van mijn ouders, mijn broer en mijn kind dat in maart zal geboren worden.

Ik hou zielsveel van mijn partner, maar moest hij me ooit immens veel pijn doen en me onmenselijk behandelen, dan zal ik niet van hem blijven houden, deze liefde is dus wel degelijk voorwaardelijk.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29747735
Geldt niet hetzelfde voor je familie en je kind dan.

Ik denk het wel namelijk. Nou ligt het eraan wat je onder houden van verstaat, maar ik vind niet dat omdat het familie is dat je automatisch moet houden van.
M'n signature, wat doe je :{
pi_29747807
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:16 schreef Viper_74 het volgende:
Geldt niet hetzelfde voor je familie en je kind dan.

Ik denk het wel namelijk. Nou ligt het eraan wat je onder houden van verstaat, maar ik vind niet dat omdat het familie is dat je automatisch moet houden van.
ik dacht eraan, moest mijn broer me ooit een onmetelijk hak zetten, ja ... dan weet ik het ook zo niet, al denk ik dat dat heel mijn leven zal blijven knagen, en ik toch hem ergens zal blijven zoeken om het goed te maken, omdat die bloedband er nu eenmaal is, omdat het mijn broer is ... hetzelfde voor mijn ouders.

De liefde voor mijn ongeboren kind is nu al immens ... moest hij/zij me ooit iets misdoen, ik weet het niet ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29748254
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 11:10 schreef petitlapin het volgende:
Ik hou zielsveel van mijn partner, maar moest hij me ooit immens veel pijn doen en me onmenselijk behandelen, dan zal ik niet van hem blijven houden, deze liefde is dus wel degelijk voorwaardelijk.
Inderdaad, mensen zeggen dat onvoorwaardelijk denk ik vaak toch iets te snel
De enige van wie ik echt 100% onvoorwaardelijk kan houden, wat hij me ook aandoet, zijn m'n cavia's

Als ik ruzie kan maken zonder bang te zijn om iemand kwijt te raken, vind ik wel een redelijke maatstaaf
pi_29749107
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:09 schreef Soraya20 het volgende:
Voel me gevangen door mijn eigen gevoel.
Dit herken ik wel. Hield ooit ook is van iemand, van wie ik liever niet had gehouden.
Hij was dan ook de eerste persoon waar ik intense haat voor voelde, iets wat ik nog nooit eerder had gevoeld. Die haat was gewoon onmacht, wetend dat ik hem nooit zou kunnen krijgen, wetend dat hij nooit van mij zou houden.
Al gaf hij me wel het gevoel dat hij van mij hield, ik was gewoon een speeltje voor hem.

Nu ben ik een persoon die moeite heeft met me aan mensen te binden en in die tijd had ik net een relatie gehad en wou eigenlijk helemaal geen relatie meer, dus die man was veilig om van te houden, aangezien het toch nooit wat kon worden...
Dom... want uiteindelijk kom je op een moment dat je wel meer wilt en dan besef je dat het nooit gebeuren gaat. Dat het zelfs goed is dat het nooit gebeurd, want die persoon is helemaal niet goed voor mij.
Maar wat niet goed voor je is, is vaak wel lekker...

Gelukkig kwam op het juiste moment mijn huidige vriend op de voorgrond en die heeft me weer met beide benen op deze wereld gezet. Je bent in staat om van "andere" personen te houden en je bent ook in staat om bepaalde personen waar van je houd los te laten, uiteindelijk...

Ik houd nu van mijn vriend en die andere man is volledig uit mijn leven. Ben alleen soms boos dat ik zo stom heb kunnen zijn en me zo heb kunnen laten gebruiken.

Ik weet niet wat je reden is waarom je liever niet van die persoon wilt houden, maar als je weet dat het je niet veel goed doet, laat je dan niet meeslepen door je gevoelens... Zet het uit je hoofd...
Maar ja... dit is natuurlijk gebasseerd op mijn eigen ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')