abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2005 @ 21:29:10 #1
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_29731819
Wat is theatersport?

Theatersport is een geïmproviseerde theatervoorstelling in de vorm van een wedstrijd. Twee teams dagen elkaar uit tot het spelen van scènes. Welk team het beste weet te improviseren wordt de uiteindelijke winnaar. Het publiek speelt een actieve rol. Het bepaalt de kenmerkende ingrediënten van de te spelen scène's, zoals de plaats van handeling, de karakters, de inhoud, de stemming. Met de suggesties van het publiek spelen de acteurs een scène. Een pianist begeleidt hen hierbij.

Het wedstrijdelement bestaat uit het beoordelen van het spel van beide teams. Een deskundige jury, bestaande uit rechters, geeft waardering voor het vertoonde spel. Zij let daarbij op techniek, inhoud en amusement. Vervolgens krijgen de toeschouwers de kans om punten te geven aan het team dat volgens hen de "beste" scène speelde. De inbreng van het publiek gaat nog verder. Bij mooie momenten kan het publiek tijdens het spel rozen gooien om hun bewondering te laten blijken voor de spelers. Als blijk van afkeuring van een beslissing van de jury bekogelt het publiek haar met natte sponzen. De presentator leidt de avond in goede banen. Zo ontstaat een echte wedstrijd in een geanimeerde stemming met aan het einde van de avond een winnaar!

De spelers gaan niet geheel zonder voorbereiding het podium op; zij zijn getraind in technieken en methoden om de door het publiek gegeven suggesties om te zetten in interessant spel. Zo worden de principes en basistechnieken van het toneelspel gecombineerd met spontaniteit en originaliteit.

De kracht van een theatersportvoorstelling is dat zowel publiek als spelers absoluut niet weten hoe de avond gaat verlopen. Het blijft spannend om te zien hoe spelers ter plekke een scène maken. Zo is elke voorstelling weer een "nieuwe" premiëre.

Zijn er fokkers die dit doen?
pi_29799795
Ik ga me inschrijven nog, dus nee, maar ik ga het wel doen
Hatsjoe!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:39:57 #3
95998 -DailaLama-
pi_29800397
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 00:21 schreef Ali Salami het volgende:
Ik ga me inschrijven nog, dus nee, maar ik ga het wel doen
Hoe kwam je op het idee om je in te gaan schrijven?
pi_29811527
Hoe specifiek voor theatersport weet ik niet, zal er wel ewat over gelezen hebben. Maar het lijkt me nu even wat leuker dan gewoon toneel, iets wat ik altijd al wilde doen. En als 'de vloer op' op tv3 ongeveer hetzelfde is, is het erg leuk
Hatsjoe!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:31:06 #5
95998 -DailaLama-
pi_29812377
Ik kan je zeggen dat het meer lijkt op "De Lama's" dan op "De vloer op".

Bij "De vloer op" zijn ze ook wel extreem goed trouwens. ... Ik kijk opeens veel positiever naar Johnny de Mol.
pi_29831009
De Lama's volg ik dan weer minder, maar ik zal dat eens wat meer gaan bekijken. Maar wat ik ervan gezien heb is dat meer in de richting van cabaret toch, veel grappen? Theatersport is meer richting toneel, maar dan totaal onvoorbereid?
Hatsjoe!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 26 januari 2008 @ 21:51:51 #7
39237 crew  H_T
2733
pi_56328367
Sorry voor de schop, maar het was óf een topic schoppen óf een nieuwe openen, en zo hoef ik me niet druk te maken over een OP

Ik vroeg me af of er ondertussen meer users aan theatersport doen en als dat zo is lijkt dit topic me wel een geschikte plek om het daar over te hebben. Welke spellen vind je erg leuk om te doen of juist totaal niet, wanneer is de volgende theatersportwedstrijd, zoek je nog een tegenteam voor de wedstrijd en dergelijke. Mooi topic voor alle theatersportgerelateerde dingen

Zelf doe ik aan theatersport sinds september 2007, heb eerder wel andere theaterdingen gedaan maar dat was nog op de basisschool. Daarna heb ik er een hele tijd niets mee gedaan, en sinds september ga ik vrolijk op dinsdagavond theatersporten en dat bevalt me erg goed
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 januari 2008 @ 21:53:15 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_56328404
SCH. Ik zal hem eens attenderen op dit topic

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')