abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41005597
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Whhow rustig man Ik word al bang van jou je vergat de Na Duidelijk whahaha

ff on:
Ik vroeg me af, hoe duw je een auto aan als de accu leeg is? Ik weet wel dat je het op de 2e versnelling moet doen, en dan de koppeling ineenkeer moet loslaten, maar verder weet ik niet?? Kan iemand het ff uitleggen Ben eigelijk best wel benieuwd naar
Is dat zo?
Ik deed het laatst met een dieseltje, aanslepen achter een andere auto... 1e versnelling, en koppeling gewoon normaal op laten komen ging prima! hij sloeg direct aan toen de koppeling aangreep! We reden toen denk ik ongeveer 15 km/h

Overigens is het volgens mij zo dat je hedendaagse auto's beter niet aan kunt slepen, omdat er dan onverbrandde brandstof in de katalysator komt ofzo... Startkabels is dan beter is mij verteld...
pi_41006811
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:53 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik deed het laatst met een dieseltje, aanslepen achter een andere auto... 1e versnelling, en koppeling gewoon normaal op laten komen ging prima! hij sloeg direct aan toen de koppeling aangreep! We reden toen denk ik ongeveer 15 km/h

Overigens is het volgens mij zo dat je hedendaagse auto's beter niet aan kunt slepen, omdat er dan onverbrandde brandstof in de katalysator komt ofzo... Startkabels is dan beter is mij verteld...
En bij benzine dan?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_41007162
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:40 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

En bij benzine dan?
Geen idee... Ik heb wel een keer geprobeerd de auto van me pa aan te duwen omdat ik vergeten was de lichten uit te zetten
Dat ging echter niet zo goed, maar dat ding had zo'n startknop, dus redelijke kans dat de startonderbreker raar deed ofzo.. of gewoon te weinig spanning voor ontsteking... hij had een uur of 5 met vol dimlicht buiten gestaan dus hij zal wel goed leeg geweest zijn... Of misschien reed hij wel niet hard genoeg om te starten...

Gelukkig kwam er toen net iemand de parkeerplaats op die startkabels bleek te hebben
  woensdag 23 augustus 2006 @ 07:54:34 #104
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41084533
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Whhow rustig man Ik word al bang van jou je vergat de Na Duidelijk whahaha

ff on:
Ik vroeg me af, hoe duw je een auto aan als de accu leeg is? Ik weet wel dat je het op de 2e versnelling moet doen, en dan de koppeling ineenkeer moet loslaten, maar verder weet ik niet?? Kan iemand het ff uitleggen Ben eigelijk best wel benieuwd naar
Meer dan dat is het eigenlijk niet.. wel eerst even je contact aanzetten. Als alles goed gaat, dan slaat ie aan en kan je doorrijden..
  woensdag 23 augustus 2006 @ 08:00:01 #105
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_41084569
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:53 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Is dat zo?

Als je aan het duwen bent en je gebruikt de 1e versnelling, dan valt de auto meestal meteen stil zodra je je koppeling op laat komen. Met een diesel is die kans zelfs nog groter omdat de compressie stukken hoger ligt. Dus is er meer kracht/snelheid nodig om de motor door de compressie heen te duwen.
Als je achter een andere auto aanhangt heb je daar niet zoveel last van omdat de trekkende auto hem wel door die compressie heen kan trekken.
pi_41095154
Als de banden niet gaan slippen..
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:08:13 #107
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41097141
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Als de banden niet gaan slippen..
nog niet meegemaakt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo