Is dat zo?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Whhow rustig manIk word al bang van jou je vergat de
![]()
Na Duidelijk
whahaha
ff on:
Ik vroeg me af, hoe duw je een auto aan als de accu leeg is? Ik weet wel dat je het op de 2e versnelling moet doen, en dan de koppeling ineenkeer moet loslaten, maar verder weet ik niet?? Kan iemand het ff uitleggenBen eigelijk best wel benieuwd naar
![]()
![]()
quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:53 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik deed het laatst met een dieseltje, aanslepen achter een andere auto... 1e versnelling, en koppeling gewoon normaal op laten komen ging prima! hij sloeg direct aan toen de koppeling aangreep! We reden toen denk ik ongeveer 15 km/h
Overigens is het volgens mij zo dat je hedendaagse auto's beter niet aan kunt slepen, omdat er dan onverbrandde brandstof in de katalysator komt ofzo... Startkabels is dan beter is mij verteld...
Geen idee... Ik heb wel een keer geprobeerd de auto van me pa aan te duwen omdat ik vergeten was de lichten uit te zettenquote:
Meer dan dat is het eigenlijk niet.. wel eerst even je contact aanzetten. Als alles goed gaat, dan slaat ie aan en kan je doorrijden..quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Whhow rustig manIk word al bang van jou je vergat de
![]()
Na Duidelijk
whahaha
ff on:
Ik vroeg me af, hoe duw je een auto aan als de accu leeg is? Ik weet wel dat je het op de 2e versnelling moet doen, en dan de koppeling ineenkeer moet loslaten, maar verder weet ik niet?? Kan iemand het ff uitleggenBen eigelijk best wel benieuwd naar
![]()
![]()
Als je aan het duwen bent en je gebruikt de 1e versnelling, dan valt de auto meestal meteen stil zodra je je koppeling op laat komen. Met een diesel is die kans zelfs nog groter omdat de compressie stukken hoger ligt. Dus is er meer kracht/snelheid nodig om de motor door de compressie heen te duwen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:53 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik deed het laatst met een dieseltje, aanslepen achter een andere auto... 1e versnelling, en koppeling gewoon normaal op laten komen ging prima! hij sloeg direct aan toen de koppeling aangreep! We reden toen denk ik ongeveer 15 km/h
Overigens is het volgens mij zo dat je hedendaagse auto's beter niet aan kunt slepen, omdat er dan onverbrandde brandstof in de katalysator komt ofzo... Startkabels is dan beter is mij verteld...
nog niet meegemaakt....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Als de banden niet gaan slippen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |