zal wel vanwege het voorgloeien zijn dat aardig wat stroom vreet en mischien ook een zwaardere startmotor omdat een diesel een hogere compressie heeft.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:03 schreef yup het volgende:
Waarom zitten er in diesels eigenlijk meestal dikke accu's ? Ik dat nooit begrepen hebben
PMquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:35 schreef jp84 het volgende:
ik hab nog wel son akku laaier legge in mu schuua
mot je maar effe PM sturu ofsow
kej laatss
omdat die moet voorgloeien misschienquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:03 schreef yup het volgende:
Waarom zitten er in diesels eigenlijk meestal dikke accu's ? Ik dat nooit begrepen hebben
Rete interessantquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:43 schreef PNG het volgende:
Laagvlieger says:
A) 's ochtends het gloeien. is toch afhankelijk van temperatuur bij beetje moderne diesel toch minuut misschien 2 minuut 70 Ampere
b) Dieselmotor heeft een hogere compressie, motor draait dus behoorlijk zwaarder rond, dus een sterkere startmotor die meer stroom trekt
c) Dieselmotor heeft om aan te slaan een hoger starttoerental nodig. Slaat een benzinemotor al aan bij 100 - 150 rpm, diesel begint pa saan te slaan bij 300 rpm. Diesel ontsteekt door compressiewarmte he
Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:20 schreef Conflict het volgende:
Kan je een accu oplaaie met een dynamo en een boormachine en startkabels?![]()
lijkt mij niet echt waarschijnlijk, want ik ken genoeg situaties dat je je deur wel even langer openlaat dan instappen, of er zou een timer op moeten zittenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 18:46 schreef yup het volgende:
[..]
Rete interessant
Voorgloeien gebeurt bij Seat/VW/Audi/Skoda als je de deur opent (heb ik gehoord )![]()
Dan ben ik bang dat je dynamo nog steeds niet klopt.......quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:20 schreef Conflict het volgende:
Mijn auto rijdt niet zonder accu want dat hebben we getest.
Dude tuurlijk zit er een timer op, als jij je contact omdraait bij een oude knaakdiesel gaat ie ook niet uren achter elkaar voorgloeien, dat doet ie alleen de eerste 5 seconden ofzo... Dan stopt het ding gewoon en kan je starten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:47 schreef Dulk het volgende:
[..]
lijkt mij niet echt waarschijnlijk, want ik ken genoeg situaties dat je je deur wel even langer openlaat dan instappen, of er zou een timer op moeten zitten![]()
ja maar als de accu helemaal leeg is werkt de brandstofpomp niet. Ik heb een sleep van 3 km gehad en hij deed niks, andere accu erin die wel een beetje vermogen had en hij reed weer.quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat je dynamo nog steeds niet klopt.......
Hoeft niet aan de dynamo te liggen, maar kijk eens naar de aansluitingen.
Een auto moet echt kunnen blijven lopen zonder accu.
Lees nou eens wat ik schreef, je haalt dingen door elkaar.....quote:Op zondag 21 augustus 2005 07:50 schreef Conflict het volgende:
[..]
ja maar als de accu helemaal leeg is werkt de brandstofpomp niet. Ik heb een sleep van 3 km gehad en hij deed niks, andere accu erin die wel een beetje vermogen had en hij reed weer.
en moderne diesel beginnen al met gloeien zodra je de deur los doetquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:43 schreef PNG het volgende:
Laagvlieger says:
Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
je weet dat van '' ff een rondje rijden'' je accu nooit helemaal geladen wordt?? met een acculader duurt het 12 tot 24 uur (met een lader die netjes de laadstroom etc bijhoudt en controleert).quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:22 schreef Tjabbo het volgende:
omdat overstarten en even een rondje rijden minder gedoe is? + je hebt geen lader nodig.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef Sterke_Yerke het volgende:
OMG, NEEM kontakt op met DeLLL
Easy as DELL brand een accu naar de hell!!!!!!!!!11111111111
ow zo.... jij doelt op TTquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
oplaaien = in de fik steken
Wat rijd je dan, 1 km ofzo?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:29 schreef gateway het volgende:
[..]
je weet dat van '' ff een rondje rijden'' je accu nooit helemaal geladen wordt?? met een acculader duurt het 12 tot 24 uur (met een lader die netjes de laadstroom etc bijhoudt en controleert).
Je startmotor trekt bij het starten kortstondig 200 tot 300 ampere, en als jij beetje rondrijdt (al is het zonder licht,radio, airco etc,) dan issie nog lang niet vol.... als jij de dag erop met radio en licht aan naar je werk rijdt, dan issie ook zo weer leeg......
tuurlijk laad ie wel bij, maar de accu is niet 100% gevuldt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:38 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wat rijd je dan, 1 km ofzo?
Ik had laatst mijn accu leeg. Even overgestart en 5 km gereden. Daarna nog geen problemen weer ondervonden. En mijn motor is nou niet bepaald de kleinste die aangeslingerd moet worden.
het gaat ook wel goed, maar ik zou me accu voor de zekerheid toch gewoon aan een lader hangen (een accu moet je eigenlijk niet met meer dan 10% van zijn eigen kapaciteit laden, dus 65Ah maximaal met 6,5 ampere laden..... beter is met max. 4 ampere, end an een lader die alles in de gaten houdt kwa spanning en laadstroom)quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:59 schreef Robin__ het volgende:
Wij hadden op vakantie de accu van onze huurauto leeg.. vergeten de koelkast voor onderweg uit te zetten
En dan in het frans startkabels vragen hehewas trouwens ook nog leuk om de accu te vinden, deze zat namelijk onder de bestuurders stoel, het boekje van ford had echt een bizare startprocedure, 1 pool moest ergens op een hijsoog aan het blok, en 1 op de accu (die dus binnen in de auto stond) en dan blabla zus en zo moeilijk
Die fransoos wist erg zeker dat ie gewoon van min naar min en van plus naar plus op de accu moest, nouja starte gelijk probleemloos (hij liet zijn motor gewoon lopen trouwens) 30 km gereden (zonder airco, dat wel) en daarna geen problemen meer mee gehad.
Dat dondert ook nietquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:33 schreef gateway het volgende:
[..]
tuurlijk laad ie wel bij, maar de accu is niet 100% gevuldt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |