abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29810553
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:03 schreef yup het volgende:
Waarom zitten er in diesels eigenlijk meestal dikke accu's ? Ik dat nooit begrepen hebben
zal wel vanwege het voorgloeien zijn dat aardig wat stroom vreet en mischien ook een zwaardere startmotor omdat een diesel een hogere compressie heeft.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_29811378
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:35 schreef jp84 het volgende:
ik hab nog wel son akku laaier legge in mu schuua

mot je maar effe PM sturu ofsow

kej laatss
PM

Mail me maar
pi_29814679
Laagvlieger says:

A) 's ochtends het gloeien. is toch afhankelijk van temperatuur bij beetje moderne diesel toch minuut misschien 2 minuut 70 Ampere
b) Dieselmotor heeft een hogere compressie, motor draait dus behoorlijk zwaarder rond, dus een sterkere startmotor die meer stroom trekt
c) Dieselmotor heeft om aan te slaan een hoger starttoerental nodig. Slaat een benzinemotor al aan bij 100 - 150 rpm, diesel begint pa saan te slaan bij 300 rpm. Diesel ontsteekt door compressiewarmte he

Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_29814766
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:03 schreef yup het volgende:
Waarom zitten er in diesels eigenlijk meestal dikke accu's ? Ik dat nooit begrepen hebben
omdat die moet voorgloeien misschien
namaste
pi_29818346
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:43 schreef PNG het volgende:
Laagvlieger says:

A) 's ochtends het gloeien. is toch afhankelijk van temperatuur bij beetje moderne diesel toch minuut misschien 2 minuut 70 Ampere
b) Dieselmotor heeft een hogere compressie, motor draait dus behoorlijk zwaarder rond, dus een sterkere startmotor die meer stroom trekt
c) Dieselmotor heeft om aan te slaan een hoger starttoerental nodig. Slaat een benzinemotor al aan bij 100 - 150 rpm, diesel begint pa saan te slaan bij 300 rpm. Diesel ontsteekt door compressiewarmte he

Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
Rete interessant

Voorgloeien gebeurt bij Seat/VW/Audi/Skoda als je de deur opent (heb ik gehoord )
pi_29818691
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:20 schreef Conflict het volgende:
Kan je een accu oplaaie met een dynamo en een boormachine en startkabels?
pi_29819989
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 18:46 schreef yup het volgende:

[..]

Rete interessant

Voorgloeien gebeurt bij Seat/VW/Audi/Skoda als je de deur opent (heb ik gehoord )
lijkt mij niet echt waarschijnlijk, want ik ken genoeg situaties dat je je deur wel even langer openlaat dan instappen, of er zou een timer op moeten zitten
namaste
pi_29831400
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 10:20 schreef Conflict het volgende:
Mijn auto rijdt niet zonder accu want dat hebben we getest.
Dan ben ik bang dat je dynamo nog steeds niet klopt.......
Hoeft niet aan de dynamo te liggen, maar kijk eens naar de aansluitingen.
Een auto moet echt kunnen blijven lopen zonder accu.
pi_29831434
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:47 schreef Dulk het volgende:

[..]

lijkt mij niet echt waarschijnlijk, want ik ken genoeg situaties dat je je deur wel even langer openlaat dan instappen, of er zou een timer op moeten zitten
Dude tuurlijk zit er een timer op, als jij je contact omdraait bij een oude knaakdiesel gaat ie ook niet uren achter elkaar voorgloeien, dat doet ie alleen de eerste 5 seconden ofzo... Dan stopt het ding gewoon en kan je starten.
pi_29831945
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 03:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan ben ik bang dat je dynamo nog steeds niet klopt.......
Hoeft niet aan de dynamo te liggen, maar kijk eens naar de aansluitingen.
Een auto moet echt kunnen blijven lopen zonder accu.
ja maar als de accu helemaal leeg is werkt de brandstofpomp niet. Ik heb een sleep van 3 km gehad en hij deed niks, andere accu erin die wel een beetje vermogen had en hij reed weer.
pi_29857975
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 07:50 schreef Conflict het volgende:

[..]

ja maar als de accu helemaal leeg is werkt de brandstofpomp niet. Ik heb een sleep van 3 km gehad en hij deed niks, andere accu erin die wel een beetje vermogen had en hij reed weer.
Lees nou eens wat ik schreef, je haalt dingen door elkaar.....
Ik heb gezegd dat je een accu moet gebruiken waar prik in zit om te starten.
Best logisch, want een brandstofpomp werkt electrisch en zonder prik werkt dat dus niet.

Nog 1x dan:
Accu met prik pakken en starten, als auto loopt accu verwisselen en op laten laden.

Welk gedeelte begrijp je nou niet?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:20:12 #62
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40864954
waarom laad men een accu niet gewoon op met een acculader??? (als de accu nog in de auto zit wel ff de pluspool losmaken van de accu)

ja ik weet dat ik reageer in een topic van bijna een jaar oud!!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:22:44 #63
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40865021
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:43 schreef PNG het volgende:
Laagvlieger says:


Bij punt A:
voorgloeien is toch gewoon 10 seconden tegenwoordig ?
Laagvlieger says:
ja maar ze gloeien ook na als motor loopt
en moderne diesel beginnen al met gloeien zodra je de deur los doet
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:22:52 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40865024
omdat overstarten en even een rondje rijden minder gedoe is? + je hebt geen lader nodig.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:29:52 #65
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40865282
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:22 schreef Tjabbo het volgende:
omdat overstarten en even een rondje rijden minder gedoe is? + je hebt geen lader nodig.
je weet dat van '' ff een rondje rijden'' je accu nooit helemaal geladen wordt?? met een acculader duurt het 12 tot 24 uur (met een lader die netjes de laadstroom etc bijhoudt en controleert).

Je startmotor trekt bij het starten kortstondig 200 tot 300 ampere, en als jij beetje rondrijdt (al is het zonder licht,radio, airco etc,) dan issie nog lang niet vol.... als jij de dag erop met radio en licht aan naar je werk rijdt, dan issie ook zo weer leeg......
pi_40868282
OMG, NEEM kontakt op met DeLLL

Easy as DELL brand een accu naar de hell!!!!!!!!!11111111111
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:54:35 #67
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40868392
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:51 schreef Sterke_Yerke het volgende:
OMG, NEEM kontakt op met DeLLL

Easy as DELL brand een accu naar de hell!!!!!!!!!11111111111
verkeerde topic
pi_40868645
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:54 schreef gateway het volgende:

[..]

verkeerde topic
oplaaien = in de fik steken
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:17:55 #69
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40869254
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

oplaaien = in de fik steken
ow zo.... jij doelt op TT
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:38:48 #70
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40870016
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:29 schreef gateway het volgende:

[..]

je weet dat van '' ff een rondje rijden'' je accu nooit helemaal geladen wordt?? met een acculader duurt het 12 tot 24 uur (met een lader die netjes de laadstroom etc bijhoudt en controleert).

Je startmotor trekt bij het starten kortstondig 200 tot 300 ampere, en als jij beetje rondrijdt (al is het zonder licht,radio, airco etc,) dan issie nog lang niet vol.... als jij de dag erop met radio en licht aan naar je werk rijdt, dan issie ook zo weer leeg......
Wat rijd je dan, 1 km ofzo?
Ik had laatst mijn accu leeg. Even overgestart en 5 km gereden. Daarna nog geen problemen weer ondervonden. En mijn motor is nou niet bepaald de kleinste die aangeslingerd moet worden.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:33:22 #71
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40875482
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 15:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Wat rijd je dan, 1 km ofzo?
Ik had laatst mijn accu leeg. Even overgestart en 5 km gereden. Daarna nog geen problemen weer ondervonden. En mijn motor is nou niet bepaald de kleinste die aangeslingerd moet worden.
tuurlijk laad ie wel bij, maar de accu is niet 100% gevuldt.
pi_40877992
Wij hadden op vakantie de accu van onze huurauto leeg.. vergeten de koelkast voor onderweg uit te zetten

En dan in het frans startkabels vragen hehe was trouwens ook nog leuk om de accu te vinden, deze zat namelijk onder de bestuurders stoel, het boekje van ford had echt een bizare startprocedure, 1 pool moest ergens op een hijsoog aan het blok, en 1 op de accu (die dus binnen in de auto stond) en dan blabla zus en zo moeilijk

Die fransoos wist erg zeker dat ie gewoon van min naar min en van plus naar plus op de accu moest, nouja starte gelijk probleemloos (hij liet zijn motor gewoon lopen trouwens) 30 km gereden (zonder airco, dat wel) en daarna geen problemen meer mee gehad.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:55:10 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_40890247
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:59 schreef Robin__ het volgende:
Wij hadden op vakantie de accu van onze huurauto leeg.. vergeten de koelkast voor onderweg uit te zetten

En dan in het frans startkabels vragen hehe was trouwens ook nog leuk om de accu te vinden, deze zat namelijk onder de bestuurders stoel, het boekje van ford had echt een bizare startprocedure, 1 pool moest ergens op een hijsoog aan het blok, en 1 op de accu (die dus binnen in de auto stond) en dan blabla zus en zo moeilijk

Die fransoos wist erg zeker dat ie gewoon van min naar min en van plus naar plus op de accu moest, nouja starte gelijk probleemloos (hij liet zijn motor gewoon lopen trouwens) 30 km gereden (zonder airco, dat wel) en daarna geen problemen meer mee gehad.
het gaat ook wel goed, maar ik zou me accu voor de zekerheid toch gewoon aan een lader hangen (een accu moet je eigenlijk niet met meer dan 10% van zijn eigen kapaciteit laden, dus 65Ah maximaal met 6,5 ampere laden..... beter is met max. 4 ampere, end an een lader die alles in de gaten houdt kwa spanning en laadstroom)

mjah van de andere kant, bij de real kan je ook eens in de paar jaar een nieuwe accu kopen voor 60 euro ben je ook van het gezeur af en heb je een nieuwe accu
pi_40891546
oke.. dus een auto laad m op met veel pieken enzo? maarja sowieso schommeltje het toch hoe vol je accus nog zijn? Ik geloof niet dat ik uberhaupt iemand ken met een aparte acculader (voor de auto that is)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:27:38 #75
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40896805
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:33 schreef gateway het volgende:

[..]

tuurlijk laad ie wel bij, maar de accu is niet 100% gevuldt.
Dat dondert ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')