Heeft het alleen over een militair doelwit.quote:Op zondag 1 juni 2008 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.. dat doet hij niet... hij had het alleen over Pearl Harbor..
[..]
Heeft het alleen over een burgerdoelwit.quote:Doet hij dat ? Hij had het alleen over Hirosjima en Nagasaki, dacht ik
is dat zo... wat de massamoorden van Hirosjima en Nagasaki betreft ..dat noemt hij burgerdoelen..en terecht.quote:
Akls je het alleen hebt over burgerdoelen waar het de geallieerden betreft, en alleen over militaire doelen waar het de Japanners betreft, en dan zegt dat de geallieerden fout zaten, zonder Japan ook maar een keer te veroordelen, dan stel je de zaken nogal gekeurd voor op een manier die voor Japan gunstig uitpakt.quote:Op zondag 1 juni 2008 14:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
is dat zo... wat de massamoorden van Hirosjima en Nagasaki betreft ..dat noemt hij burgerdoelen..en terecht.
hij had het niet over alle militaire acties van de geallieerden..
ook zegt hij nergens dat japan geen burgerdoelen en uitsluitend militaire doelen aanviel..
Je schuift hem standpunten in de schoenen die hij helemaal niet heeft...
als we het hebben over de bombarderingen van dresden hoef ik toch ook niet erbij te zeggen 'maar die duitsers waren ook geen lieverdjes'? Het gaat hier over de atoombommen die zijn gevallen op Hiroshima en Nagasaki. Dan kunnen de japanners nog zo'n foute dingen hebben gedaan, dat kun je gewoon niet goed praten.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Akls je het alleen hebt over burgerdoelen waar het de geallieerden betreft, en alleen over militaire doelen waar het de Japanners betreft, en dan zegt dat de geallieerden fout zaten, zonder Japan ook maar een keer te veroordelen, dan stel je de zaken nogal gekeurd voor op een manier die voor Japan gunstig uitpakt.
Dat mag je verdedigen van mij, maar dan stel je je wel op een lijn met mensen die de nazis verdedigen.
En dat is dit keer geen godwin, want we hebben het hier over WO2 en de bondgenoten van de nazis waren de Japanners. En die waren minstens even crimineel als de nazis.
Nouja, ik denk niet dat je zo snel mag oordelen. Die atoombommen hebben veel naast veel leed gecreeërt ook veel leed vermeden door een lange en trage oorlog te voorkomen waarbij hoogstwaarschijnlijk meer doden (ook burgers) hadden gevallen. De bommen waren verschrikkelijk maar nog 2-3 jaar van oorlog en bombardementen nog veel erger.quote:Op zondag 1 juni 2008 19:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
als we het hebben over de bombarderingen van dresden hoef ik toch ook niet erbij te zeggen 'maar die duitsers waren ook geen lieverdjes'? Het gaat hier over de atoombommen die zijn gevallen op Hiroshima en Nagasaki. Dan kunnen de japanners nog zo'n foute dingen hebben gedaan, dat kun je gewoon niet goed praten.
De japanse strijdmacht was al gigantisch verzwakt en er werd al een manier gezocht om zonder al te veel gezichtsverlies onder de oorlog uit te komen. Ze waren al met de VS in bespreking over ontwapening, maar het punt over het aanblijven van de keizer was een gigantisch knelpunt (ironisch genoeg mocht de keizer na de oorlog net zo goed gewoon aanblijven). Wat langer onderhandelen, druk uitoefenen en Japan had zich vanzelf overgegeven.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:11 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Nouja, ik denk niet dat je zo snel mag oordelen. Die atoombommen hebben veel naast veel leed gecreeërt ook veel leed vermeden door een lange en trage oorlog te voorkomen waarbij hoogstwaarschijnlijk meer doden (ook burgers) hadden gevallen. De bommen waren verschrikkelijk maar nog 2-3 jaar van oorlog en bombardementen nog veel erger.
Nee, maar het is dan ook niet nodig om te zeggen: 'Ja, de Duitsers vielen tenminste de Grebbeberg aan, en dat was een militair doel. De geallieerden bombardeerden Dresden, Berlijn, Hamburg en nog tientallen andere burgerdoelen.'quote:Op zondag 1 juni 2008 19:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
als we het hebben over de bombarderingen van dresden hoef ik toch ook niet erbij te zeggen 'maar die duitsers waren ook geen lieverdjes'?
De atoombommen hebben waarschijnlijk miljoenen Japanse, Amerikaanse en Russische levens gered. Dat lijkt mij meer dan genoeg reden om het wel goed te praten.quote:Het gaat hier over de atoombommen die zijn gevallen op Hiroshima en Nagasaki. Dan kunnen de japanners nog zo'n foute dingen hebben gedaan, dat kun je gewoon niet goed praten.
quote:Op maandag 2 juni 2008 13:36 schreef Viajero het volgende:
Laat maar, ik ga niet verder met nazi apologisten in discussie. Je wilt het duidelijk niet snappen. Aanbid vrolijk je helden uit Japan verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |