abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:56:01 #51
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_29794721
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:04 schreef cappp het volgende:

[..]

probeer je het nou serieus goed te praten?
sarcasme
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:47:37 #52
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29796558
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is onzin. Op het moment dat de bommen gebruikt werden had Japan zich al overal teruggetrokken en stonden ze eigenlijk alleen nog maar op hun eigen kusten. Het was voor de andere Aziaten dus totaal onnodig om de bommen te gebruiken: Hun lot werd er niet (sneller) beter door.
Van onzin gesproken: Nederlands-Indië werd nog vrijwel geheel bezet, net als Zuidoost Azië, China en Korea. japanners waren daags na de capitulatie nog bezig met moorden in Indië omdat ze gefrustreerd waren over de overgave.

Vergis je niet: Dat de Amerikaanse aanval vlak bij Japan was betekent niet dat ze Japanners verder uit de regio waren teruggedreven. De strategie in de Pacific was een andere dan in Europa. In Europa werd land voor land bevrijd, mist het maar onderweg naar Berlijn lag. In de Pacific zijn de Amerikanen vanuit het zuidoosten (Filipijnen) begonnen aan een soort wedstrijd eilandje springen naar Japan te doen. Die eilanden hadden ze nodig als support bases: je kunt ze niet laten zinken. Het alternatief was konvooien vanuit Hawaii naar de Japanse kust sturen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29876034
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sja, voor de meeste Europeanen is Azie ver weg.

Dat zegt de mensen hier weinig, net zoals Nederlanders meestal geen aanstoot nemen aan een Japanse imperiale vlag.
De meeste huidige Nederlanders zullen inderdaad geen aanstoot nemen aan deze vlag. Bij veel oudere Nederlanders die in Jappenkampen gezeten hebben of hun nabestaanden zal deze vlag nog steeds bittere gevoelens oproepen. De Japanners hebben zich tegenover de geinterneerde Nederlanders (en andere nationaliteiten en de bevolking van de door hun bezette landen) in WOII als regelrechte beesten gedragen.

Naar mijn mening had overigens de Japanse keizer (""hun god"") na de oorlog in het openbaar voor het volk geëxecuteerd moeten worden wegens zijn oorlogsmisdaden. Helaas is deze smeerlap een natuurlijke dood gestorven en heeft zelfs de koningin zijn begrafenis bezocht.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:42:18 #54
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_29880233
Als er verder niemand op tegen is, trek ik de conclusie dat de Atoombommen nodig waren
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:59:54 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29913700
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 20:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De tweede is wel de aanzet geweest voor ruim 40 jaar Koude Oorlog met diverse near-misses voor WO3...
En als de Abom niet gebruikt was waren de Soviets en de USA beste vrienden gebleven in de sfeer van de ontmoeting aan de Elbe? (was het maar zo.. )

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat de Abom de aanzet is geweet voor de koude oorlog, ik denk dat die met of zonder Abom onvermijdelijk was..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:04:10 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29913812
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is onzin. Op het moment dat de bommen gebruikt werden had Japan zich al overal teruggetrokken en stonden ze eigenlijk alleen nog maar op hun eigen kusten. Het was voor de andere Aziaten dus totaal onnodig om de bommen te gebruiken: Hun lot werd er niet (sneller) beter door.
In Nederlandsch-Indië waren ze op dat moment nog vrolijk bezig met hun genocide op Nederlanders hoor...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:08:36 #57
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29913948
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Naar mijn mening had overigens de Japanse keizer (""hun god"") na de oorlog in het openbaar voor het volk geëxecuteerd moeten worden wegens zijn oorlogsmisdaden. Helaas is deze smeerlap een natuurlijke dood gestorven en heeft zelfs de koningin zijn begrafenis bezocht.

Helemaal mee eens. Er is een smerig spel gespeeld waarbij Japan zelfs na het gooien van de twee Abommen nog een voorwaardelijke (Keizer moet blijven) "onvoorwaardelijke" overgave heeft gekregen...
pi_30000450
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat de Abom de aanzet is geweet voor de koude oorlog, ik denk dat die met of zonder Abom onvermijdelijk was..
klopt
denk ik ook
om een common goal te hebben, moet je ook een common enemy hebben.
of die nou concreet of abstract is, dat maakt nie uit.
die koude oorlog was er toch wel gekomen.
de race naar berlijn tussen de vs en rusland was trouwens al begonnen voor de Abommen gegooid werden.
Ay un porrito aqui ?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:42:31 #59
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_30004889
Sad but true denk ik dat de atoombom in het geval niet wetende hoe schadelijk destijds waarschijnlijk de meest 'humane' oplossing aangezien bij een invasie van Japan vele miljoenen slachtoffers zouden vallen aan beide kanten, daarnaast zou Rusland zich ook in de strijd gooien en zou Japan nooit worden wat het nu is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:43:59 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_30004942
Beetje offtopic, maar die "near missers voor WO3" doen me er aan denken... Ik meen in 2002, zat Rusland 2 minuten voor een totale nucleaire lancering, omdat Noorwegen een raket lanceerde. Dat hadden ze 6 weken eerder al aan Rusland doorgegeven, maar Rusland begon vrolijk met aftellen omdat het gammele Early Warning System een aanval doorgaf. Let wel: de lanceercodes waren al ingevoerd, alleen nog op de knop drukken was voldoende om de hele aarde naar de vernieling te helpen!
Bron: Discovery.
censuur :O
pi_30221042
Een aardig document in dit verband is de documentaire 'the fog of war' . Daarin hoor je McNamara toegeven dat zijzelf (de Amerikanen) zich er bij hun vreselijke bombardementen van de Japanse steden er van bewust waren dat, mochten ze de oorlog verliezen, ze voor oorlogsmisdaden veroordeeld zouden worden. Die bombardementen bestonden uit het zoveel mogelijk brandbommen gooien op houten steden, waardoor er op een nacht wel 300.000 slachtoffers te betreuren vielen. Onvoorstelbare getallen, maar ook vergelijkbaar met de Japanse bombardementen in China met chemische en biologische wapens.
Helpt waar hij kan!
pi_58467195
niet eerder gepubliceerde, schokkende foto's van hiroshima zijn recentelijk opgedoken:

meer:
http://faculty.ucmerced.edu/smalloy/atomic_tragedy/photos.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 4 mei 2008 @ 10:25:25 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_58467615
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:42 schreef Wuder het volgende:
Als er verder niemand op tegen is, trek ik de conclusie dat de Atoombommen nodig waren
Admiraal Yamamoto wist al dat de oorlog voorbij was op het moment dat het de Japaners de vliegdekschepen niet vernietigd hadden van de VS. Ik vindt dus de conclusie dat de atoombommen nodig waren wat te voorbarig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 5 mei 2008 @ 15:39:44 #64
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_58492178
Klein detail, een deel van het uranium in 1 van de 2 bommen kwam uit en Duitse U-boot met uranium aan boord dat bestemd was voor Japan.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:51:21 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58510152
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Admiraal Yamamoto wist al dat de oorlog voorbij was op het moment dat het de Japaners de vliegdekschepen niet vernietigd hadden van de VS. Ik vindt dus de conclusie dat de atoombommen nodig waren wat te voorbarig.
En vanaf dat moment heeft admiraal Yamamoto zijn toepen opgedragen de wapens neer te leggen en over vrede te onderhandelen?
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:22:33 #66
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_58680030
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:51 schreef Viajero het volgende:

[..]

En vanaf dat moment heeft admiraal Yamamoto zijn toepen opgedragen de wapens neer te leggen en over vrede te onderhandelen?
Precies, dat geeft juist aan hoe koppig de Japanners waren. Ik denk dan ook dat alleen de kracht van een atoombom de Japanners deed laten inzien dat ze echt verloren hadden.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:44:51 #67
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58691550
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 10:22 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Precies, dat geeft juist aan hoe koppig de Japanners waren. Ik denk dan ook dat alleen de kracht van een atoombom de Japanners deed laten inzien dat ze echt verloren hadden.
De tweede pas. Wat mij dan weer af doet vragen wat de Japanners dachten na de eerste. Want dat dat geen uit de hand gelopen keukenbrandje was, lijkt me duidelijk.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_58692236
probleem was de verklaring van Potsdam.
quote:
6. There must be eliminated for all time the authority and influence of those who have deceived and misled the people of Japan into embarking on world conquest, for we insist that a new order of peace, security and justice will be impossible until irresponsible militarism is driven from the world.
de japanse regering en de legerleiding was bang dat de keizer en daarmee staats-shinto (keizerlijke verering) opgegeven moest worden. dat zou tot een burgeroorlog kunnen leiden.
dus er moest geregeld worden dat de keizer aan zou blijven en onschendbaar zou blijven.
op de dag dat de verklaring van de keizer werd voorgelezen waar in stond dat verder verzet zinloos is was er nog poging tot staatsgreep.
staats-shinto werd wel opgegeven.
documenten waaruit blijkt dat de keizer een oorlogsmisdadiger is moesten verdwijnen.
keizer mocht daardoor aanblijven. anders hadden japanners de bezetting niet gepikt en had de wederopbouw, democratisering veel langer geduurd.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:18:06 #69
107594 Nr.G
m411007
pi_58699719
quote:
Op zondag 4 mei 2008 09:38 schreef Caesu het volgende:
niet eerder gepubliceerde, schokkende foto's van hiroshima zijn recentelijk opgedoken:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

meer:
http://faculty.ucmerced.edu/smalloy/atomic_tragedy/photos.html
update:

I have received reliable proof that several of these photos are actually of the 1923 Kanto earthquake. While I cannot speak for the entire collection, this evidence raises grave doubts about all of the photos and strongly suggests that the identification provided by the Hoover Archives is incorrect.

Verder ben ik wel blij met die bommen. Zonder die atoombommen had de oorlog langer geduurd en had m'n pa het jappenkamp niet overleefd en was ik er niet geweest.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:56:04 #70
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_59017954
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

daar mikten ze ook op. De rest was "collateral damage"
slechts 4 van de 30 targets waren militaire bases. Daarbij hadden de japanners amper nog slagkracht en was de kans zeer groot dat het tot een diplomatische overeenkomst tot overgave kon leiden, al helemaal sinds de potsdam conferentie. Dat had heel wat doden kunnen besparen.

En over laf gesproken: ja het was een laffe actie. De japanse aanval op Pearl Harbor was er tenminste een op een militaire basis. De bombardering van hiroshima en nagasaki was er een op onschuldige, niet gewaarschuwde (de zogenaamd gedropte waarschuwingen werden pas na de bombardering gedropt) burgers. Er zijn amper militaire bases of industriele targets geraakt. De meeste schade was in residentiele gebieden.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_59018329
ik heb in de jaren 90 met de secretaris van Churchhill gesproken. Hij was mede verantwoordelijk wat betreft het doel van de bom. Hiroshima werd gekozen omdat de stad gebouwd was om brand te weren.
De geallieerden waren dus benieuwd of deze bom zoveel vernietigingskracht had om veel van de stad te verwoesten.

Mensen mensen. Brandgangen. Net zoals je in bossen ziet. Dus tussen blokken huizen vodoende ruimte dat het vuur niet over kan slaan. Die mafkezen hadden niet door wat ze deden en wat voor power ze neergooiden daarzo.

(gesprek met die man was zeer interessant. Geschiedenis uit eerste hand. Geweldig!)
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:08:30 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59035946
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:56 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

slechts 4 van de 30 targets waren militaire bases. Daarbij hadden de japanners amper nog slagkracht en was de kans zeer groot dat het tot een diplomatische overeenkomst tot overgave kon leiden, al helemaal sinds de potsdam conferentie. Dat had heel wat doden kunnen besparen.

En over laf gesproken: ja het was een laffe actie. De japanse aanval op Pearl Harbor was er tenminste een op een militaire basis. De bombardering van hiroshima en nagasaki was er een op onschuldige, niet gewaarschuwde (de zogenaamd gedropte waarschuwingen werden pas na de bombardering gedropt) burgers. Er zijn amper militaire bases of industriele targets geraakt. De meeste schade was in residentiele gebieden.
Ja man, de Japanners waren echt lief tegen burgers. Daar hadden de gealieerden nog wat van kunnen leren!

Ik denk dat als de geallieerden na de bezetting van Japan de Japanners net zo hadden behandeld als de Japanners burgers behandelden in door hun bezette gebieden, dat er dan nu bijna geen Japanners zouden zijn.

Dus rot alsjeblieft op met je politiek correcte zelfhaat. Het voorstellen alsof de geallieerden fout waren en de Japanners goed... echt, laat je nakijken. klik bijvoorbeeld hier eens op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nanking_Massacre

Toch net iets minder correct dan Pearl Harbour. En voor Japans medeleven met Amerikanen, click hierop:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bataan_Death_March
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:52:29 #73
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_59037841
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja man, de Japanners waren echt lief tegen burgers. Daar hadden de gealieerden nog wat van kunnen leren!

Ik denk dat als de geallieerden na de bezetting van Japan de Japanners net zo hadden behandeld als de Japanners burgers behandelden in door hun bezette gebieden, dat er dan nu bijna geen Japanners zouden zijn.

Dus rot alsjeblieft op met je politiek correcte zelfhaat. Het voorstellen alsof de geallieerden fout waren en de Japanners goed... echt, laat je nakijken. klik bijvoorbeeld hier eens op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nanking_Massacre

Toch net iets minder correct dan Pearl Harbour. En voor Japans medeleven met Amerikanen, click hierop:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bataan_Death_March
'politiek correcte zelfhaat'. 'Laat je nakijken'. Ik speel toch ook niet op de man? Het gebruik van drogredenen is onnodig. Het gebruik van de atoombom was gewoon fout. En als ze niet wisten wat het effect was, wisten ze dat zeker na het gebruik van de eerste. Maar toch een tweede gooien. Twee atoombommen bovenop steden. Dat is gewoon niet goed te praten, ook al proberen veel mensen dat toch.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 1 juni 2008 @ 13:04:29 #74
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59046496
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:52 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

'politiek correcte zelfhaat'. 'Laat je nakijken'. Ik speel toch ook niet op de man? Het gebruik van drogredenen is onnodig. Het gebruik van de atoombom was gewoon fout. En als ze niet wisten wat het effect was, wisten ze dat zeker na het gebruik van de eerste. Maar toch een tweede gooien. Twee atoombommen bovenop steden. Dat is gewoon niet goed te praten, ook al proberen veel mensen dat toch.
Je stelt het voor alsof de Japanners alleen militaire doelen aanvielen, en de geallieerden alleen burgerdoelen. Dat is gewoon verachtelijk, en dat is niet persoonlijk maar gericht aan de extreem foute text die je post. Als je hetzelfde had geschreven over de Nazis dan was iedereen hier massaal over je heen gevallen, je hebt gewoon geluk dat de meeste mensen hier nauwelijks interesse hebben in de oorlog in Azie.
pi_59047453
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:04 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je stelt het voor alsof de Japanners alleen militaire doelen aanvielen,
Nee.. dat doet hij niet... hij had het alleen over Pearl Harbor..
quote:
en de geallieerden alleen burgerdoelen.
Doet hij dat ? Hij had het alleen over Hirosjima en Nagasaki, dacht ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')