Dat was idd ook mijn gevoel!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:05 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Als het écht niet anders kan: (op mijn gevoel)
- Na een minuut of 10-15 gaan kijken, op kleur beoordelen. (zal mss nog iets langer moeten)
Pizza's worden ook knapperig in de oven (en daarnaast loopt dat ranzige vet er nu mooi uit)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Gatverdamme.. Loempia's in de oven..
Neen, daar stond alleen hoe je die dingen moet frituren.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Staat dat niet op de verpakking?.
Ze zijn gelukt in de hete lucht oven.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 16:20 schreef BBQ-kip het volgende:
die diepvriesdingen, die natuurlijk gewoon in de frituurpan moeten.
Ja, ik! Maar ik ben pas na het weekend weer thuis... Help je me dan nog even herinneren?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Even de TT aangepast.
heeft er nog iemand het recept voor Vietnamese Loempias?
heb je ook het recept voor die zoet zure saus die je bij de loempia kraam kunt krijgen?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:47 schreef onderdekoffer het volgende:
Heel lekker erbij is een eigen gemaakt sambalsausje van :
4 eetlp tomatenketchup, 1 eetlp (of meer) sambal en 1 eetlp suiker.
Beide recepten heb ik van indische kooklessen.![]()
Ja, dat is 'm!!!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:45 schreef onderdekoffer het volgende:
Vietnamese Loempia
Benodigdheden:
60 gr. transparante mie ( so-oen )
2 eetlp gedroogde kleine boomoren (zijn gedroogde paddestoelen)
125 gr. wortel
½ thl. zout
1 grote ui
4 sjalotten
4 tenen knoflook
60 gr. tauge
1 eetlp. vietnamese visaus
1 thl. versgemalen peper
500 gr. kip of varkensgehakt
40 loempia velletjes
arachideolie (om te frituren)
Daar kan je die basissaus die ik bij FOKradio maakte voor gebruiken, denk ik...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
heb je ook het recept voor die zoet zure saus die je bij de loempia kraam kunt krijgen?
Nou... dat is toch vaak van de Vietnamesen zelf? Volgens een Vietnamese collega die ik vroeger had, zijn die behoorlijk authentiek...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:07 schreef Nam het volgende:
Komt al aardig in de buurt![]()
Zielig om te zien hoe de doorsnee soms die troep van de markt vreet![]()
Er zal best tinnef tussen zitten, maar niet allemaal. Dat geloof ik echt niet...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:44 schreef Nam het volgende:
nee hoor , kan wel lekker zijn daar niet van![]()
Sorry, tinnef = rommelquote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:46 schreef Nam het volgende:
ik volg dat niet helemaal, wat is tinnef?
edit: lampje is gaan branden, ja niet alles. maar echt authentiek nou nee.
ja het komt van vietnamezen af maar het is meestal net zoals het chinees aangepast naar de smaak hier.![]()
Dat is idd een belangrijk verschil, lijkt me!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:17 schreef Nam het volgende:
De loempiavellen hier die worden gebruikt zijn over 't algemeen anders (spierwitte vellen verpakt in een groene plastic verpakking bij de toko/ aziatische groothandel). Deze worden goudgeel en knapperig tijdens het bakken, maar normaal gesproken wordt wat meer transparante gebruikt die en iets ietwat taaier en harder wordt.
Inderdaad, veel recepten noemen ook varkensgehakt.quote:Qua ingredienten kan ik zo 1,2,3, vertellen:
-meestal zit er in een gewone loempia wat gehakt normaal gesproken is het gewoon vermalen kip / varkens vlees. (wat sommige loempiaboeren ook wel doen hoor!).
-zo nu en dan tref je dingen aan die niet in een loempia horen zoals witte kool/aardappel
Ik neem graag uitnodigingen aan, maar de afstand...quote:Het geheel is ook wat minder pittig/scherp dan normaal gesproken. Als je ooit een keer in doetinchem staat de deur los![]()
= nuoc mam? Of een sausje met nuoc mam? Ik heb mijn recepten niet hier, helaas, maar de naam "nam pla" komt in me op. Zonder mijn receptenbestand is dat echter een soort "klok horen luiden, weet niet waar klepel hangt"...quote:Dan natuurlijk de vissaus![]()
Dat witte spul, is dat de soe-oen/laksa?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:35 schreef Nam het volgende:
Ik was vergeten de garnalen te vermelden volgens mijn meester-chef![]()
Ja vissaus is nuoc mam, vindt het zelf met loempia's alleen niet smaken![]()
Maar als je Bun Cha Gio eet, wat eigenlijk gewoon dan Loempia / Die hele dunne witte "bami" die je moet laten weken in warm water zodat het zacht wordt (naam is mij ontschoten in het nederlands) / groente en kruiden (komkommer, tauge, koriander, munt en zoetzure wortel/witte kool) dan hoort daar gewoon nuoc mam bij![]()
Zal ik het originele recept anders eens vragen
Er zit in ieder geval in:
-rode en/of groene peper
-vissaus (puur)
-suiker
Is dat aanbod alleen geldig voor Dutch-mamma? Ik lust wel een lekker loempiaatje....quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:17 schreef Nam het volgende:
Het geheel is ook wat minder pittig/scherp dan normaal gesproken. Als je ooit een keer in doetinchem staat de deur los![]()
Dat zegt me eerlijk gezegd niks. Is dat thais oid?'quote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:41 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dat witte spul, is dat de soe-oen/laksa?
Ben erg benieuwd naar het recept! Heb thuis ook diverse Bun Cha Gio-recepten, maar daar ben ik pas volgende week weer...
Nee, dusquote:Op donderdag 18 augustus 2005 00:50 schreef Nam het volgende:
[..]
Dat zegt me eerlijk gezegd niks. Is dat thais oid?'
Dit is die " witte bami" waar ik het over heb http://www.visualgui.com/eatery/BunTomChaGioNemNuong.jpg
Ja, ik heb het ook "weggeschreven" onder Vietnamese gerechtenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:01 schreef Nam het volgende:
Zal morgen wel even vragen of anders een kijkje in de kast nemen als ik terugben van 't werk.
Bun cha gio is trouwens wel een typisch vietnamees gerecht![]()
edit: misschien dat dit hetgeen is dat je bedoelt?
http://www.nomoreramen.co(...)%20Pho%20(Large).jpg
En inderdaad, het lijkt op soe-oen...!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:11 schreef Nam het volgende:
Die site van BBQ Kip is wel erg goed
thin rice sticks = thin rice stick noodles = thin sticks = bun (Vietnamese)
is wat er in Bun Cha Gio gaat
Ik heb net de URL in de FAQ geplempt, bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Hele gave site zeg (net gevonden met google, maar hij gaat in mijn favorites!
http://www.foodsubs.com/Noodles.html
Ja, da's mijn halfjaarlijkse opleving... Dan verricht ik wonderen!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:41 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, haha, da's grappig, ik ging net kijken om te zeggen dat hij erbij moest... kijk ik, staat hij er al!
Dat had je dus snel geflikt, dame!
Ah, kwamen die 25 hits van jou!quote:Ik check de FAQ heel soms weleens ja, handig toch
Dan heb je een flutoven.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:58 schreef freshfunk het volgende:
Loempia's in de oven is een grooooteee NO-NO. Daar worden ze niet lekker crunchy van!!
And we like the CRUNCH.
Je hebt zeker een punt.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:53 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
Dan heb je een flutoven.
Ze waren crunchy (éérst ontdooien, dan bakken)
25 is nie veul hequote:Op donderdag 18 augustus 2005 01:49 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ja, da's mijn halfjaarlijkse opleving... Dan verricht ik wonderen!![]()
[..]
Ah, kwamen die 25 hits van jou!![]()
Ik heb onderstaand recept ook tijdens de kooklessen bij een van de recepten gekregen, maar maak meestal toch de simpele versie of uit een flesje van de toko...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
heb je ook het recept voor die zoet zure saus die je bij de loempia kraam kunt krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |