Nogmaals, de E3-demo's was om indruk te maken geshowed op 1080p en niet 720p, die hoogste resolutie draaien ze toch de eerste paar jaar geen game ( hoogstens een adventure of Myst achtige bedoeling). Dat scheelt al de dubbele performance (1 miljoen pixels per frame versus 2 miljoen pixels). Dat is heel simpele logica.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ow, je verwacht dat ie nog sneller wordt?.
Kom op zeg, er zat een 6800 in SLI mode in en een behoorlijke processor. Denk je nou echt dat die RSX 3x sneller wordt dan dat een 6800 in SLI?. Of dat de overall performance 3x sneller zal zijn.. Al zou het 5x zijn, dan nog zit je pas op 25 fps. 60 zal dus nevernooitniet gehaald worden. 30 al wsl niet eens.
. Jullie moeten niet alles geloven wat Sony zegt..
Bron?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
De RSX-chip is volgens onafhankelijke testen sneller dan twee 7800 GT kaarten in SLI-mode. En nou jij weer.
Kijk daar hebben we iets aanquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:12 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=rsx
artikel wat ik zo snel even op wist te duikelen. Niet het artikel dat ik in gedachten had, maar geeft wel aan dat de RSX sneller is dan de 7800, en daarmee ZEKER sneller dan de 6800 SLI
Ik wist dat de 7800GTX sneller was dan een 6800 in SLI. Ik heb immers zelf zo'n kaart..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:12 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=rsx
artikel wat ik zo snel even op wist te duikelen. Niet het artikel dat ik in gedachten had, maar geeft wel aan dat de RSX sneller is dan de 7800, en daarmee ZEKER sneller dan de 6800 SLI
Appels Peren...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De PS2 doet het ook nog steeds goed, God Of War, Darkwatch, Tekken 5, allemaal nog toppertjes.
Microsoft kondigde bij de launch van Xbox aan dat dit de ultieme console van de toekomst was. 5 jaar later blijkt dat Peter Molyneux zijn Fable beter op de PC had kunnen uitbrengen, en Microsoft besloten heeft om een nieuwe console in de markt te zetten. Dat zijn feiten.
De Xbox zal ook niet meer geproduceerd worden op het moment dat de eerste 360s in de winkel liggen, terwijl de verkoop van PS1s en PSX-games nog steeds doorliep járen na de launch van de PS2. Wat dat betreft heeft Sony gewoon een betere reputatie opgebouwd dan MS. Langer plezier van je centen. En zeg nou zelf; elke 5 jaar 300-400 euro uitgeven voor een nieuwe versie van Xbox, of elke 10 jaar 500-600 euro uitgeven voor een nieuwe Playstation?
Verder ben ik het eens met BMH, wanneer gaan we het eens over de INHOUD van de game hebbenquote:The thruth is it's impossible to judge until both consoles are actuall released, and even then a performance advantage of two (either way) won't be significant enough to get a badly developed PS3 game loking better then a wel developed X360 game (and vv)
Kameoquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
De EDGE brengt het verlossende woord:
[..]
Verder ben ik het eens met BMH, wanneer gaan we het eens over de INHOUD van de game hebbenWat dat betreft heeft de 360 nog niet bijzonder veel namelijk, racen en schieten is weer alles wat de klok slaat. Gelukkig komen Kameo, FFXI en BLue Dragon, wat de 360 nu al interessanter maakt dan de Xbox zelf.
Als dat is waar je voorkeur ligt voor het genre games heb je wel degelijk wat bijzonders te pakken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft de 360 nog niet bijzonder veel namelijk, racen en schieten is weer alles wat de klok slaat.
Sony had bij de aankondiging van de PS2 al aangekondigd te verwachten in 2005/2006 met de opvolger te komen. MS had ook kunnen wachten en in één keer met de X360 te komen. Sony MOEST toch ook niet met de PS3 komen toen de Xbox uit kwam? Nee, en waarom niet, omdat de games van dermate kwaliteit waren, dat ze niets te vrezen hadden van een technisch superieure concurrent.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Appels Peren...
PS2 doet het nog best inderdaad, word ook beter ondersteund door Sony, ze wachten langer om met een nieuw product te komen dan Mircosoft dat doet.
Maar OMDAT Sony met hun Ps3 komt, moet Microsoft wel mee klappen met een nieuwe console willen ze de concurrentie aan blijven gaan. Dus hoppa de 360.
En wat een onzin ook weer om Fable beter op een pc uit te brengen.. Fable is op de XBOX een prachtspel, misschien niet met alle opties die ze dachten er in te zetten maar een wat uitgekledere versie er van, blijft een top spel.
Tis gewoon een bak lucht wat je loopt te lullen nu.
NOFI.
Wat een onzin toch weer. Een game zoals jij die speelt springt van hak op de tak omdat bepaalde gameplay-elemetnen en physics-zaken de realtime snelheid blijven aanhouden terwijl de gfx dat niet bijhouden, maar een scripted movie met een game-engine renderen kan natuurlijk door heel simpele zaken bij te stellen (die game-parameters) probleemloos elke gamescene frame per frame renderen zonder enig verlies, mits daar maar in die engine mee rekening gehouden wordt door de proggrammeurs.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:02 schreef Rodie83 het volgende:
Ik vind het sowieso een slap verhaal. Van 5FPS er 60 maken, dat is onmogelijk. In een seconde gebeurt namelijk evenveel met 5 fps als met 60 fps, alleen in minder beeldjes per seconde. Dat je van een 5fps filmpje een MOOI 60 fps filmpje kan maken is dus volkomen bullshit, want je mist fucking veel beeldjes, en dus ziet je filmpje er niet uit en springt het zwaar van de hak op de tak..
Pffffffffffff, ik dacht dat we nou wel wisten dat mijn posts persoonlijk zijnquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als dat is waar je voorkeur ligt voor het genre games heb je wel degelijk wat bijzonders te pakken.
Spreek wel uit persoonlijk voorkeur dan een algemeen beeld te gaan vormen dat te niks bijzonders zou zijn.
Edge had idd een punt, maar over de inhoud valt nu nog niet zoveel te zeggen. Alle titels zien er leuk uit, maar de inhoud van de game is nu nog van geen kant te beoordelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Verder ben ik het eens met BMH, wanneer gaan we het eens over de INHOUD van de game hebbenWat dat betreft heeft de 360 nog niet bijzonder veel namelijk, racen en schieten is weer alles wat de klok slaat. Gelukkig komen Kameo, FFXI en BLue Dragon, wat de 360 nu al interessanter maakt dan de Xbox zelf.
Gisteren een GameCube gehaald, Paper Mario is echt briljant!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:29 schreef twi het volgende:
Ja ho jongens, nadenken over games doen ze maar bij Nintendo![]()
Bij free record shop? Daar kost een Gamecube + Zelda: The Wind Waker maar 75 EUR.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gisteren een GameCube gehaald, Paper Mario is echt briljant!
Kameo ziet er idd niet superbijzonder uit, helemaal niet nu de nieuwe Zelda screens net uit zijn. Punt is dat me dat dus niet uitmaakt. Ik wil die game gewoon spelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Edge had idd een punt, maar over de inhoud valt nu nog niet zoveel te zeggen. Alle titels zien er leuk uit, maar de inhoud van de game is nu nog van geen kant te beoordelen.
Kameo ziet er vrij standaard uit IMHO, maar kan nog verassen, Blue Dragon is idd interessant, en FFXI had ik algekotst toen hij op de PS2 kwam. Net als GTA een beetje het gevoel van "owh, ja, die MS fanboys moeten ook nog".
Mijn soort spellen (GTA, Manhunt, Pro Evolution Soccer, Tekken, Soul Calibur, Zone Of The Enders, ICO, etc etc) is toch voornamelijk op PlayStation, en zoals het er nu uitziet zal daar geen verandering in komen met de volgende generatie.
Een scripted movie met een game enginequote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:24 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Wat een onzin toch weer. Een game zoals jij die speelt springt van hak op de tak omdat bepaalde gameplay-elemetnen en physics-zaken de realtime snelheid blijven aanhouden terwijl de gfx dat niet bijhouden, maar een scripted movie met een game-engine renderen kan natuurlijk door heel simpele zaken bij te stellen (die game-parameters) probleemloos elke gamescene frame per frame renderen zonder enig verlies, mits daar maar in die engine mee rekening gehouden wordt door de proggrammeurs.
Dan krijg je dus een grote slowmotion movie. Je moet niet denken in PC-game termen, en een intensieve game die jij op een te trage PC speelt. Denk je dat ze dom zijn daar bij Guerilla. Zij creeren met die engine een ideale omgeving dat niks verloren gaat, en elke beginnende programmeur of IT-student kan jou vertellen dat dit een fluitje van een cent is om te doen, en dit tevens digitaal te tapen. Beginnersstuff.
Het is een FMV. Iedere gamer met een stel hersenen ziet dat. Maar dat maakt niet uit. De mainstream gamers (playstation gamers) zien de beelden en denken dat het een game is.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:38 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Een scripted movie met een game engine![]()
Dus Guerilla heeft, resumerend, met een naar je eigen woorden, zeer langzame dev kit al een volledige game-engine gebouwd, volledige 3d modellen gebouwd, volledige physic systemen geintegreerd, vervolgens aan de game engine verteld wat er moest er gebeuren, deze heeft vervolgens op zeer langzame snelheid een filmpje gebouwd en die is later versneld om het er allemaal goed uit te laten zien. Uhuh![]()
Man, haal dat bord voor je kop weg en zie gewoon in dat het een prerendered filmpje was
Wie is hier nu de MS basher en hangt de fanboy uit eigenlijk? FI.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Sony had bij de aankondiging van de PS2 al aangekondigd te verwachten in 2005/2006 met de opvolger te komen. MS had ook kunnen wachten en in één keer met de X360 te komen. Sony MOEST toch ook niet met de PS3 komen toen de Xbox uit kwam? Nee, en waarom niet, omdat de games van dermate kwaliteit waren, dat ze niets te vrezen hadden van een technisch superieure concurrent.
En Fable was een goed spel, maar als je ziet wat er op de PC allemaal bijkomt (alst goed is, met Molyneux weet je het nooit zeker), vraag ik me toch af wat er mis ging. Daarnaast waren RPGs als KOTOR en Final Fantasy X vele malen beter, terwijl MS Fable aankondigde als "DE ULTIEME CONSOLE-RPG!"
De enige die bakken lucht lult tot nu toe is MS. NOFI.
Je hebt zowaar een punt (ook ik ben niet te misselijk om eens iets toe te gevenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:41 schreef BMH het volgende:
[..]
Het is een FMV. Iedere gamer met een stel hersenen ziet dat. Maar dat maakt niet uit. De mainstream gamers (playstation gamers) zien de beelden en denken dat het een game is.
Het maakt nu al niet meer uit hoe het spel er echt uitkomt te zien want de mainstream heeft de beelden van dat filmpje al in het hoofd zitten en gaan voor de ps3.
Exactemundo.quote:Dus Guerilla heeft, resumerend, met een naar je eigen woorden, zeer langzame dev kit al een volledige game-engine gebouwd, volledige 3d modellen gebouwd, volledige physic systemen geintegreerd, vervolgens aan de game engine verteld wat er moest er gebeuren, deze heeft vervolgens op zeer langzame snelheid een filmpje gebouwd en die is later versneld om het er allemaal goed uit te laten zien.
Veel vertrouwen in de technische kennis van de games-journalisten heb ik anders niet. Ik ben het in dit geval wel eens met de scepsis van IGN die je in het vorige topic aanhaalde, maar als ik het onderstaande commentaar lees:quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
IGN was een van de vele sites die dit melden hoor.
...kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze persoon geen idee heeft waar hij over praat.quote:"No. No. No. If that's the style of the game, it will look like that, but not at that level of quality. That had separate animations for every single movement. That is not a game. It was total CG. Those little things giveaway stuff like that real well."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |