Vorig deel:http://forum.fok.nl/topic/733480quote:Xbox 360 System Performance Specifications
Custom IBM PowerPC-based CPU Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each
Two hardware threads per core; six hardware threads total
VMX-128 vector unit per core; three total
128 VMX-128 registers per hardware thread
1 MB L2 cache
CPU Game Math Performance 9 billion dot product operations per second
Custom ATI Graphics Processor 10 MB of embedded DRAM
48-way parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines
Unified shader architecture
Polygon Performance 500 million triangles per second
Pixel Fill Rate 16 gigasamples per second fill rate using 4x MSAA
Shader Performance 48 billion shader operations per second
Memory 512 MB of 700 MHz GDDR3 RAM
Unified memory architecture
Memory Bandwidth 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
21.6 GB/s front-side bus
Overall System Floating-Point Performance 1 teraflop
Storage Detachable and upgradeable 20GB hard drive
12x dual-layer DVD-ROM
Memory Unit support starting at 64 MB
I/O Support for up to four wireless game controllers
Three USB 2.0 ports
Two memory unit slots
Optimized for Online Instant, out-of-the-box access to Xbox Live features with broadband service, including Xbox Live Marketplace for downloadable content, gamer profile for digital identity, and voice chat to talk to friends while playing games, watching movies, or listening to music
Built-in Ethernet port
Wi-Fi ready: 802.11a, 802.11b, and 802.11g
Video camera ready
Digital Media Support Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Ability to stream media from portable music devices, digital cameras and Windows XP-based PCs
Ability to rip music to the Xbox 360 hard drive
Custom playlists in every game
Built-in Media Center Extender for Windows XP Media Center Edition 2005
Interactive, full-screen 3-D visualizers
High-Definition Game Support All games supported at 16:9, 720p, and 1080i, anti-aliasing
Standard-definition and high-definition video output supported
Audio Multi-channel surround sound output
Supports 48KHz 16-bit audio
320 independent decompression channels
32-bit audio processing
Over 256 audio channels
Physical Specs Height: 83 mm
Width: 309 mm
Depth: 258 mm
Weight: 7.7 lbs.
System Orientation Stands vertically or horizontally
Customizable Face Plates Interchangeable to personalize the console
De PS2 doet het ook nog steeds goed, God Of War, Darkwatch, Tekken 5, allemaal nog toppertjes.quote:Eigenlijk wil ik mij helemaal bemoeien in dit premature geneuzel, maar toch even een reactie op deze zin.
Onzin om te zeggen dat hij aan vervanging toe is natuurlijk, waarom zou je dat denken?
Het is wellicht jammer te noemen dat Microsoft sneller door hun producten heen gaan dan dat Sony dat doet. Maar de XBOX doet het gewoon goed, zijn leuke spellen die er nog op uit komen ook.. alleen de aandacht verschuifd nu naar de 360
480x400? Wat voor een tv heb jij? En 1600x1200 is geen HDtv resolutie d8 ik.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Grafisch is er wel vooruitgang, alleen met HDTV is het scherper (denk in termen van Doom3 op alles hoog en 480x400 of Doom3 alles hoog 1600x1200).
je schijnt er vrij zeker van te zijn dat de PS3 maar 3 x sneller is dan de dev-kit..........dat terwijl de RSX pas net klaar is, en de Cell-structuur zelfs door Pixar wordt overwogen voor hun renderfarm......quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
IGN was een van de vele sites die dit melden hoor.
Vooralsnog zijn er alleen PS sites/magazines die KZ als echt bestempelen.. op iedere andere zichzelf respecterende site is niets te vinden over de echtheid, alleen dat het hoogstwsl nep is.
En sowieso, als het maar op 5fps draait, denk je dan echt dat het uiteindelijk soepel loopt. De ps3 is misschien 2, max 3x sneller dan die devkit.
Dus dan zou je no way boven de 30 fps komen als alles af is. En dus is het per definitie al onzin. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, toch? Over dom gesproken..
Maar goed blind man, keep on dreaming. Over een jaar zien we wel wie er gelijk had.
300 Sam Fishers in beeld! Halo 3 waarbij je 10 guns kunt wielden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:45 schreef Rodie83 het volgende:
Mjaaaaaaah die resoluties kunnen mn aars zuigen. Ik bedoel, mn tv oogt scherper dan een willekeurige 3d game die ik op 800x600 op mn pc probeer te spelen. Ik bedoel, dat zal allemaal wel. Splinter Cell 3 ziet er op mijn TV met een RGB kabeltje retegeil uit, ik vraag me af hoe hard de 360 daar overheen gaat klappen.
1 Sam Fisher is al gay genoegquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:46 schreef BMH het volgende:
[..]
300 Sam Fishers in beeld! Halo 3 waarbij je 10 guns kunt wielden.
I kid i kid![]()
BTW: Waarom heeft de x360 een infrarood plaatje? Willen ze de DVD remote infrarood maken ofzow? Terwijl dat ding volledig radiografische controllers heeft?
LOLquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:49 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
1 Sam Fisher is al gay genoeg![]()
Als daar de verbetering op mn scherm uit moet bestaan![]()
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:49 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik scheet al in m'n broek bij Forbidden Siren, moet er niet aan denken dat Capcom met een horrorgame komt op Nextgen........
Ow, je verwacht dat ie nog sneller wordt?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je schijnt er vrij zeker van te zijn dat de PS3 maar 3 x sneller is dan de dev-kit..........dat terwijl de RSX pas net klaar is, en de Cell-structuur zelfs door Pixar wordt overwogen voor hun renderfarm......
Nou joepie weer een neger GTA game. Rappers moeten verboden worden uit games.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:49 schreef SocialDisorder het volgende:
zolang EA vertrouwen erin heeft dat zowel de PS3 als de Xbox360 dit aankunnen:
[afbeelding]
ga ik niet lopen miepen welke nou beter is. Dit is gewoonweg ZIEK zo mooi. Ik scheet al in m'n broek bij Forbidden Siren, moet er niet aan denken dat Capcom met een horrorgame komt op Nextgen........
We weten nu denk ik wel dat de graphics geweldig zijn. Wanner beginnen we te kijken naar de games?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef SocialDisorder het volgende:
het gaat niet om de game, maar om het niveau van graphics.....................*zucht*
Er is dan ook geen game die een bal heeft aan 2 7800 GT kaarten in SLI, en eigenlijk geen processor die dat fatsoenlijk kan bijbenen. Dus tsja, erg veel heb je er al niet aan op het moment.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik had het niet tegen jou specifiek maar over fanboys in het algemeen, maar als je je aangesproken voelde............
Gefeliciteerd met de 6800 SLI vergelijking, en bedankt voor het aangeven dat je dus totaal niet weet waar je het over hebt. De RSX-chip is volgens onafhankelijke testen sneller dan twee 7800 GT kaarten in SLI-mode. En nou jij weer.
Als je dan toch dergelijke argumenten naar buiten knalt (geldt ook voor Daggla), geef dan iig even de bron van zoiets. Ik kan je nu ook wel van repliek dienen door te zeggen dat een afhankelijke test dat als bullshit heeft verklaard. Snijdt ook geen hout.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik had het niet tegen jou specifiek maar over fanboys in het algemeen, maar als je je aangesproken voelde............
Gefeliciteerd met de 6800 SLI vergelijking, en bedankt voor het aangeven dat je dus totaal niet weet waar je het over hebt. De RSX-chip is volgens onafhankelijke testen sneller dan twee 7800 GT kaarten in SLI-mode. En nou jij weer.
Nogmaals, de E3-demo's was om indruk te maken geshowed op 1080p en niet 720p, die hoogste resolutie draaien ze toch de eerste paar jaar geen game ( hoogstens een adventure of Myst achtige bedoeling). Dat scheelt al de dubbele performance (1 miljoen pixels per frame versus 2 miljoen pixels). Dat is heel simpele logica.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ow, je verwacht dat ie nog sneller wordt?.
Kom op zeg, er zat een 6800 in SLI mode in en een behoorlijke processor. Denk je nou echt dat die RSX 3x sneller wordt dan dat een 6800 in SLI?. Of dat de overall performance 3x sneller zal zijn.. Al zou het 5x zijn, dan nog zit je pas op 25 fps. 60 zal dus nevernooitniet gehaald worden. 30 al wsl niet eens.
. Jullie moeten niet alles geloven wat Sony zegt..
Bron?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
De RSX-chip is volgens onafhankelijke testen sneller dan twee 7800 GT kaarten in SLI-mode. En nou jij weer.
Kijk daar hebben we iets aanquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:12 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=rsx
artikel wat ik zo snel even op wist te duikelen. Niet het artikel dat ik in gedachten had, maar geeft wel aan dat de RSX sneller is dan de 7800, en daarmee ZEKER sneller dan de 6800 SLI
Ik wist dat de 7800GTX sneller was dan een 6800 in SLI. Ik heb immers zelf zo'n kaart..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:12 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=rsx
artikel wat ik zo snel even op wist te duikelen. Niet het artikel dat ik in gedachten had, maar geeft wel aan dat de RSX sneller is dan de 7800, en daarmee ZEKER sneller dan de 6800 SLI
Appels Peren...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De PS2 doet het ook nog steeds goed, God Of War, Darkwatch, Tekken 5, allemaal nog toppertjes.
Microsoft kondigde bij de launch van Xbox aan dat dit de ultieme console van de toekomst was. 5 jaar later blijkt dat Peter Molyneux zijn Fable beter op de PC had kunnen uitbrengen, en Microsoft besloten heeft om een nieuwe console in de markt te zetten. Dat zijn feiten.
De Xbox zal ook niet meer geproduceerd worden op het moment dat de eerste 360s in de winkel liggen, terwijl de verkoop van PS1s en PSX-games nog steeds doorliep járen na de launch van de PS2. Wat dat betreft heeft Sony gewoon een betere reputatie opgebouwd dan MS. Langer plezier van je centen. En zeg nou zelf; elke 5 jaar 300-400 euro uitgeven voor een nieuwe versie van Xbox, of elke 10 jaar 500-600 euro uitgeven voor een nieuwe Playstation?
Verder ben ik het eens met BMH, wanneer gaan we het eens over de INHOUD van de game hebbenquote:The thruth is it's impossible to judge until both consoles are actuall released, and even then a performance advantage of two (either way) won't be significant enough to get a badly developed PS3 game loking better then a wel developed X360 game (and vv)
Kameoquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
De EDGE brengt het verlossende woord:
[..]
Verder ben ik het eens met BMH, wanneer gaan we het eens over de INHOUD van de game hebbenWat dat betreft heeft de 360 nog niet bijzonder veel namelijk, racen en schieten is weer alles wat de klok slaat. Gelukkig komen Kameo, FFXI en BLue Dragon, wat de 360 nu al interessanter maakt dan de Xbox zelf.
Als dat is waar je voorkeur ligt voor het genre games heb je wel degelijk wat bijzonders te pakken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
De EDGE brengt het verlossende woord:
[..]
Wat dat betreft heeft de 360 nog niet bijzonder veel namelijk, racen en schieten is weer alles wat de klok slaat.
Sony had bij de aankondiging van de PS2 al aangekondigd te verwachten in 2005/2006 met de opvolger te komen. MS had ook kunnen wachten en in één keer met de X360 te komen. Sony MOEST toch ook niet met de PS3 komen toen de Xbox uit kwam? Nee, en waarom niet, omdat de games van dermate kwaliteit waren, dat ze niets te vrezen hadden van een technisch superieure concurrent.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Appels Peren...
PS2 doet het nog best inderdaad, word ook beter ondersteund door Sony, ze wachten langer om met een nieuw product te komen dan Mircosoft dat doet.
Maar OMDAT Sony met hun Ps3 komt, moet Microsoft wel mee klappen met een nieuwe console willen ze de concurrentie aan blijven gaan. Dus hoppa de 360.
En wat een onzin ook weer om Fable beter op een pc uit te brengen.. Fable is op de XBOX een prachtspel, misschien niet met alle opties die ze dachten er in te zetten maar een wat uitgekledere versie er van, blijft een top spel.
Tis gewoon een bak lucht wat je loopt te lullen nu.
NOFI.
Wat een onzin toch weer. Een game zoals jij die speelt springt van hak op de tak omdat bepaalde gameplay-elemetnen en physics-zaken de realtime snelheid blijven aanhouden terwijl de gfx dat niet bijhouden, maar een scripted movie met een game-engine renderen kan natuurlijk door heel simpele zaken bij te stellen (die game-parameters) probleemloos elke gamescene frame per frame renderen zonder enig verlies, mits daar maar in die engine mee rekening gehouden wordt door de proggrammeurs.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:02 schreef Rodie83 het volgende:
Ik vind het sowieso een slap verhaal. Van 5FPS er 60 maken, dat is onmogelijk. In een seconde gebeurt namelijk evenveel met 5 fps als met 60 fps, alleen in minder beeldjes per seconde. Dat je van een 5fps filmpje een MOOI 60 fps filmpje kan maken is dus volkomen bullshit, want je mist fucking veel beeldjes, en dus ziet je filmpje er niet uit en springt het zwaar van de hak op de tak..
Pffffffffffff, ik dacht dat we nou wel wisten dat mijn posts persoonlijk zijnquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als dat is waar je voorkeur ligt voor het genre games heb je wel degelijk wat bijzonders te pakken.
Spreek wel uit persoonlijk voorkeur dan een algemeen beeld te gaan vormen dat te niks bijzonders zou zijn.
Edge had idd een punt, maar over de inhoud valt nu nog niet zoveel te zeggen. Alle titels zien er leuk uit, maar de inhoud van de game is nu nog van geen kant te beoordelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
De EDGE brengt het verlossende woord:
[..]
Verder ben ik het eens met BMH, wanneer gaan we het eens over de INHOUD van de game hebbenWat dat betreft heeft de 360 nog niet bijzonder veel namelijk, racen en schieten is weer alles wat de klok slaat. Gelukkig komen Kameo, FFXI en BLue Dragon, wat de 360 nu al interessanter maakt dan de Xbox zelf.
Gisteren een GameCube gehaald, Paper Mario is echt briljant!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:29 schreef twi het volgende:
Ja ho jongens, nadenken over games doen ze maar bij Nintendo![]()
Bij free record shop? Daar kost een Gamecube + Zelda: The Wind Waker maar 75 EUR.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gisteren een GameCube gehaald, Paper Mario is echt briljant!
Kameo ziet er idd niet superbijzonder uit, helemaal niet nu de nieuwe Zelda screens net uit zijn. Punt is dat me dat dus niet uitmaakt. Ik wil die game gewoon spelen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Edge had idd een punt, maar over de inhoud valt nu nog niet zoveel te zeggen. Alle titels zien er leuk uit, maar de inhoud van de game is nu nog van geen kant te beoordelen.
Kameo ziet er vrij standaard uit IMHO, maar kan nog verassen, Blue Dragon is idd interessant, en FFXI had ik algekotst toen hij op de PS2 kwam. Net als GTA een beetje het gevoel van "owh, ja, die MS fanboys moeten ook nog".
Mijn soort spellen (GTA, Manhunt, Pro Evolution Soccer, Tekken, Soul Calibur, Zone Of The Enders, ICO, etc etc) is toch voornamelijk op PlayStation, en zoals het er nu uitziet zal daar geen verandering in komen met de volgende generatie.
Een scripted movie met een game enginequote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:24 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Wat een onzin toch weer. Een game zoals jij die speelt springt van hak op de tak omdat bepaalde gameplay-elemetnen en physics-zaken de realtime snelheid blijven aanhouden terwijl de gfx dat niet bijhouden, maar een scripted movie met een game-engine renderen kan natuurlijk door heel simpele zaken bij te stellen (die game-parameters) probleemloos elke gamescene frame per frame renderen zonder enig verlies, mits daar maar in die engine mee rekening gehouden wordt door de proggrammeurs.
Dan krijg je dus een grote slowmotion movie. Je moet niet denken in PC-game termen, en een intensieve game die jij op een te trage PC speelt. Denk je dat ze dom zijn daar bij Guerilla. Zij creeren met die engine een ideale omgeving dat niks verloren gaat, en elke beginnende programmeur of IT-student kan jou vertellen dat dit een fluitje van een cent is om te doen, en dit tevens digitaal te tapen. Beginnersstuff.
Het is een FMV. Iedere gamer met een stel hersenen ziet dat. Maar dat maakt niet uit. De mainstream gamers (playstation gamers) zien de beelden en denken dat het een game is.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:38 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Een scripted movie met een game engine![]()
Dus Guerilla heeft, resumerend, met een naar je eigen woorden, zeer langzame dev kit al een volledige game-engine gebouwd, volledige 3d modellen gebouwd, volledige physic systemen geintegreerd, vervolgens aan de game engine verteld wat er moest er gebeuren, deze heeft vervolgens op zeer langzame snelheid een filmpje gebouwd en die is later versneld om het er allemaal goed uit te laten zien. Uhuh![]()
Man, haal dat bord voor je kop weg en zie gewoon in dat het een prerendered filmpje was
Wie is hier nu de MS basher en hangt de fanboy uit eigenlijk? FI.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:24 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Sony had bij de aankondiging van de PS2 al aangekondigd te verwachten in 2005/2006 met de opvolger te komen. MS had ook kunnen wachten en in één keer met de X360 te komen. Sony MOEST toch ook niet met de PS3 komen toen de Xbox uit kwam? Nee, en waarom niet, omdat de games van dermate kwaliteit waren, dat ze niets te vrezen hadden van een technisch superieure concurrent.
En Fable was een goed spel, maar als je ziet wat er op de PC allemaal bijkomt (alst goed is, met Molyneux weet je het nooit zeker), vraag ik me toch af wat er mis ging. Daarnaast waren RPGs als KOTOR en Final Fantasy X vele malen beter, terwijl MS Fable aankondigde als "DE ULTIEME CONSOLE-RPG!"
De enige die bakken lucht lult tot nu toe is MS. NOFI.
Je hebt zowaar een punt (ook ik ben niet te misselijk om eens iets toe te gevenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:41 schreef BMH het volgende:
[..]
Het is een FMV. Iedere gamer met een stel hersenen ziet dat. Maar dat maakt niet uit. De mainstream gamers (playstation gamers) zien de beelden en denken dat het een game is.
Het maakt nu al niet meer uit hoe het spel er echt uitkomt te zien want de mainstream heeft de beelden van dat filmpje al in het hoofd zitten en gaan voor de ps3.
Exactemundo.quote:Dus Guerilla heeft, resumerend, met een naar je eigen woorden, zeer langzame dev kit al een volledige game-engine gebouwd, volledige 3d modellen gebouwd, volledige physic systemen geintegreerd, vervolgens aan de game engine verteld wat er moest er gebeuren, deze heeft vervolgens op zeer langzame snelheid een filmpje gebouwd en die is later versneld om het er allemaal goed uit te laten zien.
Veel vertrouwen in de technische kennis van de games-journalisten heb ik anders niet. Ik ben het in dit geval wel eens met de scepsis van IGN die je in het vorige topic aanhaalde, maar als ik het onderstaande commentaar lees:quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
IGN was een van de vele sites die dit melden hoor.
...kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze persoon geen idee heeft waar hij over praat.quote:"No. No. No. If that's the style of the game, it will look like that, but not at that level of quality. That had separate animations for every single movement. That is not a game. It was total CG. Those little things giveaway stuff like that real well."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |