abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29712565
quote:
Xbox 360 System Performance Specifications

Custom IBM PowerPC-based CPU Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each
Two hardware threads per core; six hardware threads total
VMX-128 vector unit per core; three total
128 VMX-128 registers per hardware thread
1 MB L2 cache

CPU Game Math Performance 9 billion dot product operations per second

Custom ATI Graphics Processor 10 MB of embedded DRAM
48-way parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines
Unified shader architecture

Polygon Performance 500 million triangles per second

Pixel Fill Rate 16 gigasamples per second fill rate using 4x MSAA

Shader Performance 48 billion shader operations per second

Memory 512 MB of 700 MHz GDDR3 RAM
Unified memory architecture

Memory Bandwidth 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
21.6 GB/s front-side bus

Overall System Floating-Point Performance 1 teraflop

Storage Detachable and upgradeable 20GB hard drive
12x dual-layer DVD-ROM
Memory Unit support starting at 64 MB

I/O Support for up to four wireless game controllers
Three USB 2.0 ports
Two memory unit slots

Optimized for Online Instant, out-of-the-box access to Xbox Live features with broadband service, including Xbox Live Marketplace for downloadable content, gamer profile for digital identity, and voice chat to talk to friends while playing games, watching movies, or listening to music
Built-in Ethernet port
Wi-Fi ready: 802.11a, 802.11b, and 802.11g
Video camera ready

Digital Media Support Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Ability to stream media from portable music devices, digital cameras and Windows XP-based PCs
Ability to rip music to the Xbox 360 hard drive
Custom playlists in every game
Built-in Media Center Extender for Windows XP Media Center Edition 2005
Interactive, full-screen 3-D visualizers

High-Definition Game Support All games supported at 16:9, 720p, and 1080i, anti-aliasing
Standard-definition and high-definition video output supported

Audio Multi-channel surround sound output
Supports 48KHz 16-bit audio
320 independent decompression channels
32-bit audio processing
Over 256 audio channels

Physical Specs Height: 83 mm
Width: 309 mm
Depth: 258 mm
Weight: 7.7 lbs.

System Orientation Stands vertically or horizontally

Customizable Face Plates Interchangeable to personalize the console
Vorig deel:http://forum.fok.nl/topic/733480
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29712611
quote:
Eigenlijk wil ik mij helemaal bemoeien in dit premature geneuzel, maar toch even een reactie op deze zin.

Onzin om te zeggen dat hij aan vervanging toe is natuurlijk, waarom zou je dat denken?
Het is wellicht jammer te noemen dat Microsoft sneller door hun producten heen gaan dan dat Sony dat doet. Maar de XBOX doet het gewoon goed, zijn leuke spellen die er nog op uit komen ook.. alleen de aandacht verschuifd nu naar de 360
De PS2 doet het ook nog steeds goed, God Of War, Darkwatch, Tekken 5, allemaal nog toppertjes.
Microsoft kondigde bij de launch van Xbox aan dat dit de ultieme console van de toekomst was. 5 jaar later blijkt dat Peter Molyneux zijn Fable beter op de PC had kunnen uitbrengen, en Microsoft besloten heeft om een nieuwe console in de markt te zetten. Dat zijn feiten.
De Xbox zal ook niet meer geproduceerd worden op het moment dat de eerste 360s in de winkel liggen, terwijl de verkoop van PS1s en PSX-games nog steeds doorliep járen na de launch van de PS2. Wat dat betreft heeft Sony gewoon een betere reputatie opgebouwd dan MS. Langer plezier van je centen. En zeg nou zelf; elke 5 jaar 300-400 euro uitgeven voor een nieuwe versie van Xbox, of elke 10 jaar 500-600 euro uitgeven voor een nieuwe Playstation?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29712868
Helaas is er niemand die laatste post uit het vorige topic weet te beantwoorden?
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_29712906
Grafisch is er wel vooruitgang, alleen met HDTV is het scherper (denk in termen van Doom3 op alles hoog en 480x400 of Doom3 alles hoog 1600x1200).
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:40:38 #5
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29712930
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Grafisch is er wel vooruitgang, alleen met HDTV is het scherper (denk in termen van Doom3 op alles hoog en 480x400 of Doom3 alles hoog 1600x1200).
480x400? Wat voor een tv heb jij? En 1600x1200 is geen HDtv resolutie d8 ik.

Hoe dan ook: Alle games worden ontwikkeld voor HDtv. HD resolutie heeft geen AA nodig. Maar als je een HD game op je PAL non HDtv kijkt heb je een low res non AA game. Of heb ik het mis?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_29712938
IGN was een van de vele sites die dit melden hoor.
Vooralsnog zijn er alleen PS sites/magazines die KZ als echt bestempelen.. op iedere andere zichzelf respecterende site is niets te vinden over de echtheid, alleen dat het hoogstwsl nep is.
En sowieso, als het maar op 5fps draait, denk je dan echt dat het uiteindelijk soepel loopt. De ps3 is misschien 2, max 3x sneller dan die devkit.
Dus dan zou je no way boven de 30 fps komen als alles af is. En dus is het per definitie al onzin. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, toch? Over dom gesproken. .
Maar goed blind man, keep on dreaming. Over een jaar zien we wel wie er gelijk had.
-
pi_29712942
op een PC
pi_29712995
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
IGN was een van de vele sites die dit melden hoor.
Vooralsnog zijn er alleen PS sites/magazines die KZ als echt bestempelen.. op iedere andere zichzelf respecterende site is niets te vinden over de echtheid, alleen dat het hoogstwsl nep is.
En sowieso, als het maar op 5fps draait, denk je dan echt dat het uiteindelijk soepel loopt. De ps3 is misschien 2, max 3x sneller dan die devkit.
Dus dan zou je no way boven de 30 fps komen als alles af is. En dus is het per definitie al onzin. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, toch? Over dom gesproken. .
Maar goed blind man, keep on dreaming. Over een jaar zien we wel wie er gelijk had.
je schijnt er vrij zeker van te zijn dat de PS3 maar 3 x sneller is dan de dev-kit..........dat terwijl de RSX pas net klaar is, en de Cell-structuur zelfs door Pixar wordt overwogen voor hun renderfarm......
pi_29713038
Mjaaaaaaah die resoluties kunnen mn aars zuigen. Ik bedoel, mn tv oogt scherper dan een willekeurige 3d game die ik op 800x600 op mn pc probeer te spelen. Ik bedoel, dat zal allemaal wel. Splinter Cell 3 ziet er op mijn TV met een RGB kabeltje retegeil uit, ik vraag me af hoe hard de 360 daar overheen gaat klappen.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:46:40 #10
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29713068
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:45 schreef Rodie83 het volgende:
Mjaaaaaaah die resoluties kunnen mn aars zuigen. Ik bedoel, mn tv oogt scherper dan een willekeurige 3d game die ik op 800x600 op mn pc probeer te spelen. Ik bedoel, dat zal allemaal wel. Splinter Cell 3 ziet er op mijn TV met een RGB kabeltje retegeil uit, ik vraag me af hoe hard de 360 daar overheen gaat klappen.
300 Sam Fishers in beeld! Halo 3 waarbij je 10 guns kunt wielden.

I kid i kid

BTW: Waarom heeft de x360 een infrarood plaatje? Willen ze de DVD remote infrarood maken ofzow? Terwijl dat ding volledig radiografische controllers heeft?
pi_29713142
zolang EA vertrouwen erin heeft dat zowel de PS3 als de Xbox360 dit aankunnen:

ga ik niet lopen miepen welke nou beter is. Dit is gewoonweg ZIEK zo mooi. Ik scheet al in m'n broek bij Forbidden Siren, moet er niet aan denken dat Capcom met een horrorgame komt op Nextgen........
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:49:24 #12
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29713144
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:46 schreef BMH het volgende:

[..]

300 Sam Fishers in beeld! Halo 3 waarbij je 10 guns kunt wielden.

I kid i kid

BTW: Waarom heeft de x360 een infrarood plaatje? Willen ze de DVD remote infrarood maken ofzow? Terwijl dat ding volledig radiografische controllers heeft?
1 Sam Fisher is al gay genoeg

Als daar de verbetering op mn scherm uit moet bestaan
pi_29713176
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:49 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

1 Sam Fisher is al gay genoeg

Als daar de verbetering op mn scherm uit moet bestaan
LOL
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:51:16 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29713196
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:49 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik scheet al in m'n broek bij Forbidden Siren, moet er niet aan denken dat Capcom met een horrorgame komt op Nextgen........
Inderdaad
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29713231
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:43 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

je schijnt er vrij zeker van te zijn dat de PS3 maar 3 x sneller is dan de dev-kit..........dat terwijl de RSX pas net klaar is, en de Cell-structuur zelfs door Pixar wordt overwogen voor hun renderfarm......
Ow, je verwacht dat ie nog sneller wordt? .
Kom op zeg, er zat een 6800 in SLI mode in en een behoorlijke processor. Denk je nou echt dat die RSX 3x sneller wordt dan dat een 6800 in SLI? . Of dat de overall performance 3x sneller zal zijn.. Al zou het 5x zijn, dan nog zit je pas op 25 fps. 60 zal dus nevernooitniet gehaald worden. 30 al wsl niet eens. . Jullie moeten niet alles geloven wat Sony zegt..

Trouwens, even terugkomend op je opmerking in het vorige deel over PGR3. Ik heb nooit beweerd dat het ingame was of met de engine gemaakt is. Dus dat slaat nergens op.
-
pi_29713363
Ik had het niet tegen jou specifiek maar over fanboys in het algemeen, maar als je je aangesproken voelde............

Gefeliciteerd met de 6800 SLI vergelijking, en bedankt voor het aangeven dat je dus totaal niet weet waar je het over hebt. De RSX-chip is volgens onafhankelijke testen sneller dan twee 7800 GT kaarten in SLI-mode. En nou jij weer.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:58:10 #17
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29713392
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:49 schreef SocialDisorder het volgende:
zolang EA vertrouwen erin heeft dat zowel de PS3 als de Xbox360 dit aankunnen:
[afbeelding]

ga ik niet lopen miepen welke nou beter is. Dit is gewoonweg ZIEK zo mooi. Ik scheet al in m'n broek bij Forbidden Siren, moet er niet aan denken dat Capcom met een horrorgame komt op Nextgen........
Nou joepie weer een neger GTA game. Rappers moeten verboden worden uit games.
pi_29713437
het gaat niet om de game, maar om het niveau van graphics.....................*zucht*
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:01:30 #19
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29713496
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:59 schreef SocialDisorder het volgende:
het gaat niet om de game, maar om het niveau van graphics.....................*zucht*
We weten nu denk ik wel dat de graphics geweldig zijn. Wanner beginnen we te kijken naar de games?
pi_29713500
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik had het niet tegen jou specifiek maar over fanboys in het algemeen, maar als je je aangesproken voelde............

Gefeliciteerd met de 6800 SLI vergelijking, en bedankt voor het aangeven dat je dus totaal niet weet waar je het over hebt. De RSX-chip is volgens onafhankelijke testen sneller dan twee 7800 GT kaarten in SLI-mode. En nou jij weer.
Er is dan ook geen game die een bal heeft aan 2 7800 GT kaarten in SLI, en eigenlijk geen processor die dat fatsoenlijk kan bijbenen. Dus tsja, erg veel heb je er al niet aan op het moment.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:02:36 #21
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29713532
Ik vind het sowieso een slap verhaal. Van 5FPS er 60 maken, dat is onmogelijk. In een seconde gebeurt namelijk evenveel met 5 fps als met 60 fps, alleen in minder beeldjes per seconde. Dat je van een 5fps filmpje een MOOI 60 fps filmpje kan maken is dus volkomen bullshit, want je mist fucking veel beeldjes, en dus ziet je filmpje er niet uit en springt het zwaar van de hak op de tak..

Nu ga ik verder niet uitwijden over de technische aspecten van een console, maar dat verhaal van "opgenomen met 5fps, 60fps filmpje van gemaakt" kan wat mij betreft naar de prullenbak worden verwezen.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:05:19 #22
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29713598
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:

Als je dan toch dergelijke argumenten naar buiten knalt (geldt ook voor Daggla), geef dan iig even de bron van zoiets. Ik kan je nu ook wel van repliek dienen door te zeggen dat een afhankelijke test dat als bullshit heeft verklaard. Snijdt ook geen hout.
pi_29713624
zoek maar ff op tweakers ofzo, geen zin om al die ongein op te zoeken.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:08:39 #24
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_29713680
Sorry, maar dan verwijs ik je post echt richting garbage can. Sorry hoor, zoek maar even op internet, daar staat een post die zegt dat de PS3 zuigt in vergelijking met de 360. Heb even geen zin om te zoeken. Toedels zeg
pi_29713761
http://www.tweakers.net/nieuws/37755/?highlight=rsx

artikel wat ik zo snel even op wist te duikelen. Niet het artikel dat ik in gedachten had, maar geeft wel aan dat de RSX sneller is dan de 7800, en daarmee ZEKER sneller dan de 6800 SLI
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')