Ik heb de Al-Qaide patch geinstalleerd gelukkig.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Al Qaida zit er achter.
Misschien zelfs erin. Trojaanse worm.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Al Qaida zit er achter.
Zekers gezien de breaking news benaming daar .. belachelijk van cnn.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:21 schreef Caesu het volgende:
wat een onzin
Ze hebben er zelf nogal onder te lijden. Als het zo dicht bij huis is, wil CNN er echt wel even wat over schrijven, natuurlijk...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:42 schreef Ori het volgende:
een virus dat breaking news wordt, het moet niet veel gekker worden
Van CNN.comquote:Worm strikes down Windows 2000 systems
CNN, New York Times, ABC report crashes
Tuesday, August 16, 2005; Posted: 6:28 p.m. EDT (22:28 GMT)
WASHINGTON (CNN) -- A computer worm shut down computer systems running the Windows 2000 operating system across the United States on Tuesday, hitting computers at CNN, ABC and The New York Times.
Around 5 p.m. computers began crashing at CNN facilities in New York and Atlanta. ABC said its problems began in New York about 1:30 p.m.
The Caterpillar Co. in Peoria, Illinois also was reportedly affected.
David Perry of Trend Micro said that the attack seems to have been triggered by a new worm, called worm--rbot.ebq. He said the symptoms -- computers repeatedly shutting down and rebooting -- was consistent with that virus.
Johannes Ullrich, director of the Sans Institute, a network security firm in Jacksonville, Florida, said the outage also may have been caused by the Zotob worm, which was released last weekend.
"It will connect to a control server to ask for instructions. It scans network neighborhoods and tries to infect them, as well," Ullrich said.
Several versions of the worm have been released, some as late as Tuesday, he said.
While the worm primarily affects Windows 2000, it also can affect some early versions of Microsoft XP, he said.
Typically, the virus enters a system via a laptop connected to unsecured networks, Ullrich said. "This laptop will infect your systems from the inside."
Microsoft has made a patch to counter Zotob, he said.
At any given time, there are thousands of computer worms and viruses in existence. Most are stopped from becoming widespread problems by anti-virus software.
Firewallquote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:03 schreef Mr.J het volgende:
Een LAN van 300 pc's heb je niet 1,2,3 gepatched, zeker niet als de benodigde patches centraal worden gedistribueerd over alle 65 kantoren waarna deze pas uitgerolt kunnen worden op de clients.
En die eerste stap hebben wij hier zelf niet in de hand helaas.
Tijdens mijn verblijf in Marokko had ik 2 lekke banden, uiteraard dacht ook ik aan een mogelijk verband met Al-Qaidaquote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Al Qaida zit er achter.
Ja automatische updates zuigen, waarom denk je dat die functie erin zitquote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:25 schreef Mr.J het volgende:
Een firewall geeft geen directe bescherming tegen het virus als iemand die binnenkrijgt via bijv. mail als de anti virussoftware op zowel server als client deze niet herkent.
Automatische updates zuigen. Je wilt zelf bepalen wat er geinstalleerd wordt op de pc's qua patches en wat niet.
Niet de wise ass gaan uithangen, want dat ben je niet hoor kereltje.
Je kunt bij bedrijven niet zomaar patches gaan installeren hoor. Je moet eens weten hoeveel programma's ineens stoppen met werken na een win update. Bedrijven moeten dit eerst zorgvuldig testen. Denk dat heel veel bedrijven niet auto updaten (als ze slim zijn dan).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 14:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja automatische updates zuigen, waarom denk je dat die functie erin zit
en inderdaad, een firewall biedt geen bescherming tegen virussen via mail.
En je hoeft niet zo denigrerend kereltje te roepen hoor, er stond een knipoog achter mijn bericht.
Ik werk ook al iets langer dan vandaag met computers
Microsoftquote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Al Qaida zit er achter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |