quote:
piglet schreef in het vorige topic:
Weet je dat wel zeker? Ik heb net even in de cao gekeken (een oude, dat wel dus misschien klopt het niet wat ik nu ga zeggend) en daar staat dat de opzegtermijn van de werkgever 3 maanden is als je meer dan 5 jaar in dienst bent en een contract voor onbepaalde tijd hebt. Voor de werknemer(jij dus ) is de opzegtermijn altijd 1 maand al moet je er waarschijnlijk wel rekening mee houden dat je alleen maar eind of begin van de maand op kan zeggen, dus dat het effectief soms op 2 maanden uit kan komen. Als je bijv. pas op 2 september hoort dat je een andere baan hebt en je had per 1 september op moeten zeggen. Dan kun je dus pas per 1 oktober opzeggen + 1 maand = starten bij nieuwe baas per 1 november.
Maar als je het helemaal zeker wil weten moet je even naar WGR denk ik. Succes er mee in ieder geval.
Ik ben zelf op dit moment bezig met een loopbaanbegeleidingstraject en ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik moet sowieso aan het werk blijven, maar ik hoop dat ik binnenkort eindelijk weer een beetje plezier er in kan krijgen (voor ik echt gek word )
Hey piglet, ik heb mijn boekje er nog maar eens bij gepakt, en daar staat bij looptijd: "Opzegging dient ten minste 3 maanden voor de afloopdatum te geschieden bij aangetekend schrijven aan de andere parijen" Dus daarom dacht ik dat het 3 maanden was. Nou heb ik een vast contract, dus in principe geen aflooptijd.... Nu maar even doorgebladerd en staat er bij Beëindiging van de arbeidsovereenkomst: "De werkgever en de werknemer nemen bij het bepalen van de opzegtermijn de betreffende bepalingen van het Burgelijk Wetboek in acht. Opzegging dient schriftelijk plaats te vinden." Maar wat de wettelijke termijn dan is...? Wie weet is er dus toch nog hoop
![]()
Straks gesprek op m'n werk, hoop dat we toch nog ietsvan redelijke afspraken kunnen maken...
Jij ook sterkte met de werk-perikelen, geen plezier meer in je werk hebben is echt niet leuk
edit: even gegoogled en daar kom ik ook overal (voor de werknemer) een opzegtermijn van 1 maand tegen!
Heel erg bedankt piglet, voor het hierop wijzen!
[ Bericht 7% gewijzigd door texelonia op 17-08-2005 08:29:46 (toevoeging :)) ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©DumboWhile we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.