ow neequote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:38 schreef Re het volgende:
[..]
ja
heb het een en ander gemist door vakantie enzo...
biertje>?
2 graagquote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:38 schreef Re het volgende:
[..]
ja
heb het een en ander gemist door vakantie enzo...
biertje>?
Gooi maar naar binnen..quote:
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 04:02 schreef tong80 het volgende:
De partner van Franky die naar Holywood ging ?
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:03 schreef pyl het volgende:
Mmmmmmmmm.............Diaan is op de Piazza Venezia in Rome geweest, zo te zien.![]()
De officiële naam zal het niet zijn, maar het is het - potsierlijke - monument voor - die potsierlijke eikel van een - Victor Emanuel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:12 schreef Diaan73 het volgende:
maar hoe heet dit gebouw?
quote:geweldige stad trouwens Rome..![]()
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:19 schreef pyl het volgende:
[..]
De officiële naam zal het niet zijn, maar het is het - potsierlijke - monument voor - die potsierlijke eikel van een - Victor Emanuel.
[..]
En jij plaatst het lelijkste gebouw in die geweldige stad...........
![]()
Uhm Diaan........dat is niet het Capitool......quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:26 schreef Diaan73 het volgende:
![]()
Vind je het Capitool echt het lelijkste gebouw? Ik vond het wel mooi.
Ach, da's moeilijk te zeggen, maar elke kerk is al mooier dan die suikertaart van Victor Emanuel.quote:Mooier dan de potsierlijke St. Pieter...niet dat die heeeeel lelijk was, maar een beetje teveel van het goede wat mij betreft Wat vind jij het mooiste gebouw?
Het capitoolquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:03 schreef pyl het volgende:
Mmmmmmmmm.............Diaan is op de Piazza Venezia in Rome geweest, zo te zien.![]()
O ja, jullie horen bij elkaar, hè? Samen naar Rome geweest, zeker?quote:
Dit is de andere kant toch..... die zuilengalerij hoort toch ook bij het Capitool?quote:
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:41 schreef pyl het volgende:
[..]
O ja, jullie horen bij elkaar, hè? Samen naar Rome geweest, zeker?
![]()
Dat is ook waar en het is allemaal ook erg divers. Er is niet iets wat er echt uitspringt en je kunt veel dingen ook niet met elkaar vergelijken. Wat me wel tegenviel waren de Spaanse Trappen... dat vond ik niet bijzonder.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:37 schreef pyl het volgende:
Ach, da's moeilijk te zeggen, maar elke kerk is al mooier dan die suikertaart van Victor Emanuel.
![]()
verliefd op elkaar waren we namelijk alquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
en beiden verliefd geworden op die stad.....
Ow jaquote:Op woensdag 17 augustus 2005 10:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
verliefd op elkaar waren we namelijk al![]()
De een noemt hem een militair de ander een terrorist.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:02 schreef Diaan73 het volgende:
Sorry mr_ano... we vergeten helemaal je plaatje. Deze militair komt mij niet bekend voor....
quote:De Capitolijn (Latijn: Capitolinus, Italiaans: Campidoglio) is de belangrijkste van de zeven heuvels van Rome. Hierop bevond zich het belangrijkste heiligdom van de stad: het Capitool (daarom wordt de heuvel ook vaak zo genoemd). Het Capitool was de tempel van Jupiter (bijgenaamd Capitolinus), Juno en Minerva. De heuvel is ongeveer 50 m hoog en meet circa 200 bij 400 meter.
De eerste tempel dateert uit de zesde eeuw voor Christus, brandde drie keer af en werd door Domitianus (81-96) mooier en groter dan ooit tevoren hersteld.
De godin Juno waakte in haar tempel op de Capitolijn over de Romeinse rijksmunt onder de bijnaam Moneta (misschien Waarschuwster). Ons woord munt is hiervan afgeleid.
Het Capitool te Washington DC is naar deze tempel genoemd.
Midden op de Capitolijn bevindt zich nu een plein, het piazza del Campidoglio, te bereiken via een grote trap (Cordonata). Het plein is ontworpen door Michelangelo. Midden op het plein staat een kopie van een beeld van Marcus Aurelius te paard. Het echte beeld staat in een van de Capitolijnse musea, die aan het plein grenzen. Verder staat ook het stadhuis van Rome op de heuvel. Aan de noordkant van de Capitolijn bevindt zich het grote witte monument voor Victor Emanuel II. In het oosten begint het Forum Romanum. Tegen de Capitolijnse heuvel bevindt zich het Tabularium.
Dank u Pyl duidelijk... dat krijg je he als je met zn tweetjes met alleen een reisgidsje de stad onderzoekt. Dan is alles niet even duidelijk.... we dachten dat alles bij elkaar hoordequote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:27 schreef pyl het volgende:
Da's Michael Collins.
En voor Diaan en Peaceman:
[..]
![]()
Of course he isquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:31 schreef mr_anonimous het volgende:
Paul Young
Ja daar kan ik inkomen..... maar ik vind het toch wel een mooi gebouwquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:32 schreef pyl het volgende:
O ja: het monument ter ere van Victor Emanuel II dateert van 1911 (Victor Emanuel II was de eerste koning van Italië sinds de eenwording in 1871). Zowel de plaats van het monument als de omvang ervan is - goed beschouwd - grotesk en komt neer op heiligschennis.............![]()
Och, jullie waren met hele andere dingen bezig, natuurlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:30 schreef Diaan73 het volgende:
Dank u Pyl duidelijk... dat krijg je he als je met zn tweetjes met alleen een reisgidsje de stad onderzoekt.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:35 schreef pyl het volgende:
[..]
Och, jullie waren met hele andere dingen bezig, natuurlijk.Niets om je voor te schamen, hoor. Integendeel, Rome is er de perfecte stad voor!
![]()
en natuurlijk ook gesext... wat dat denken de heren hier....toch?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:39 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
maar niet echt. We hebben echt een heel schema "afgewerkt" om goed de stad te verkennen. en we hebben voorgekropen in de rij voor de Sixtijnse kapel
Verder ook nog naar een concert van REM geweest in Stadio Olympico en daar snachts rondgezworven omdat er geen metro's meer reden na afloop. Uiteindelijk goedgekomen....
![]()
Hmmm.......ik krijg nú al zin om er weer heen te gaan.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:39 schreef Diaan73 het volgende:
maar niet echt. We hebben echt een heel schema "afgewerkt" om goed de stad te verkennen. en we hebben voorgekropen in de rij voor de Sixtijnse kapel
![]()
Goh, dat moet vreselijk zijn geweest............quote:Verder ook nog naar een concert van REM geweest in Stadio Olympico en daar snachts rondgezworven omdat er geen metro's meer reden na afloop.
Ik zei niks. Wat jullie in de slaapkamer uitspoken is jullie business.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
en natuurlijk ook gesext... wat dat denken de heren hier....toch?
Maar we kwamen er voor de stad, sexen kan overal![]()
Loekie komt terug las ik!quote:
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:43 schreef peaceman het volgende:
en natuurlijk ook gesext... want dat denken de heren hier....toch?
Maar we kwamen er voor de stad, sexen kan overal![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |