Zoals op de volgende foto te zien is, ben ik bezig met een irritante hoek in de tuin te bestraten, voorheen struikelde iedereen over die hoek heen...
![]()
Het enige gereedschap wat ik heb is een hamer en een beitel, en daarmee lukt het alleen om een klinker recht door midden te slaan, na er eerst een groef uit te hebben gebeiteld.
Probleem zijn de klinkers die ik schuin af moet werken, nadat ik in alle 4 de zijden een groef heb gebeiteld, en door steeds meer kracht op de hamer uit te oefenen aan de 4 zijden, breekt op een gegeven moment de klinker wel schuin af, maar niet met het gewenste effect, namelijk met een uitstekende bult. (niet vlak dus)
Ik weet dat er speciale stenenknippers zijn, maar dit zijn loeizware apparaten die je kan huren. Niet interessant voor mij, aangezien ik maar een paar klinkers af moet knippen/bikken/snijden/zagen. (En je hebt natuurlijk ook een hoge borg en zo, plus dat ik dat ding niet kan meenemen op de fiets.)
Dus ik zoek alternatieven, misschien pak ik het helemaal verkeerd aan, en is er wel een speciale beitel en of hamer techniek?
Ook zat ik te denken aan een slijptol. Ik heb nooit met een slijptol gewerkt, maar is het enigzins mogelijk om met een speciale betonschijf stenen schuin af te slijpen? En gaat dat dan lukken met een slijptol van 20/30 euro? Of moet ik dan denken aan speciale apparatuur dat de steen/slijpschijf met water koelt?
Alle tips zijn welkom!
[ Bericht 0% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 16-08-2005 23:46:35 ]