abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33857558
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:43 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dank je Konigin! Zoek jij nog steeds wat in de uitvaartbranche?
Ik heb meegelezen op dat topic .
Ik heb gemerkt dat dat erg moeilijk is. Maar als er iets voorbij komt, dan reageer ik daar zeker op. Het lastige is dat alles in het Noorden van het land is en niet in Limburg............

Maar we houden vol!
  maandag 9 januari 2006 @ 19:30:38 #277
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33875967
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat dat erg moeilijk is. Maar als er iets voorbij komt, dan reageer ik daar zeker op. Het lastige is dat alles in het Noorden van het land is en niet in Limburg............

Maar we houden vol!
Mijn opa is dit weekend overleden, en zijn uitvaart wordt verzorgd een uitvaartleidster die nog maar net begonnen is, als zelfstandige, in Friesland inderdaad.

Hopelijk komt er ook in Limburg gauw een mooie plek voor jou .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_33917796
Hmm ook ik ben nu zoekende naar wat anders. Werk momenteel in de gehandicapten zorg met mensen met gedragsstoornissen, maar door allerlei geklooi binnen de stichting en het salaris ben ik er nu wel totaal op afgeknapt. Ik wil dus iets anders doen, helaas is het niet zo eenvoudig iets te vinden. Probleem is ook dat ik totaal niks weet wat er buiten de zorg te vinden valt, zat zelf te denken aan werken in een kleding winkel of warenhuis.
pi_33930052
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:17 schreef MM-Luna het volgende:
Hmm ook ik ben nu zoekende naar wat anders. Werk momenteel in de gehandicapten zorg met mensen met gedragsstoornissen, maar door allerlei geklooi binnen de stichting en het salaris ben ik er nu wel totaal op afgeknapt. Ik wil dus iets anders doen, helaas is het niet zo eenvoudig iets te vinden. Probleem is ook dat ik totaal niks weet wat er buiten de zorg te vinden valt, zat zelf te denken aan werken in een kleding winkel of warenhuis.
Dan zou ik gewoon bij alle kledingwinkels/warenhuizen in de buurt naar binnen lopen en vragen of ze iemand kunnen gebruiken. Zo niet, dan laat je even je gegevens achter voor evt. toekomstige vacatures.
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:34:07 #280
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33930669
Het bemiddelingsbedrijf gaat me voorstellen bij het bedrijf van de functie waar ik op gesolliciteerd heb . De functie is alleen fulltime en ik wil maximaal 32 uur in de week. En het bedrijf ligt een beetje uit de richting, met het ov ben ik bijna een uur onderweg. Maar dat mag de pret niet drukken, ik hoop dat ik op gesprek mag komen want de functie lijkt me erg leuk!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:36:14 #281
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33930704
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:17 schreef MM-Luna het volgende:
In kledingwinkels en warenhuizen zie ik vaak genoeg vacatures hangen. Gewoon veel winkelen dus , dan zie je vanzelf de briefjes op de ramen hangen.
Ik heb zelf een aantal winkelbanen gehad en ik vond het altijd erg leuk .
pi_34453864
Ik heb de baan afgewezen omdat ik het niet interessant genoeg vond. Geld was meer dan ok, maar inhoudelijk is de functie achteraf gezien erg slaapverwekkend.

Inmiddels heb ik naar andere functies gesolliciteerd; helaas zonder succes. Ik word wel uitgenodigd, maar afgewezen vanwege mijn communicatieve vaardigheden. Ik heb teveel last van zenuwen geloof ik. Ik weet soms ook geen raad met die vragen tijdens sollicitaties. De vragen worden zo gesteld dat naar mijn mening men altijd wel iets negatiefs in kan vinden. Ik bereid me altijd erg hard voor; met weinig succes.

Soms denk ik dat ik puur alleen op uitstraling en etniciteit wordt beoordeelt, en mijn prestaties in leven zijn maar secondair. Misschien ben ik te ambitieus of zal ik moeten richten op andere bedrijfstakken/ soort instellingen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bijsmaak op 25-01-2006 18:07:51 ]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:45:47 #283
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34517524
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:34 schreef MaLo het volgende:
Het bemiddelingsbedrijf gaat me voorstellen bij het bedrijf van de functie waar ik op gesolliciteerd heb . De functie is alleen fulltime en ik wil maximaal 32 uur in de week. En het bedrijf ligt een beetje uit de richting, met het ov ben ik bijna een uur onderweg. Maar dat mag de pret niet drukken, ik hoop dat ik op gesprek mag komen want de functie lijkt me erg leuk!
Ik heb nog helemaal niks gehoord . Het bemiddelingsbedrijf heeft me wel voorgesteld bij de opdrachtgever, maar nog geen reactie gehad. Ik ga er maar vanuit dat het niks geworden is .
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:47:39 #284
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34517588
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:00 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb de baan afgewezen omdat ik het niet interessant genoeg vond. Geld was meer dan ok, maar inhoudelijk is de functie achteraf gezien erg slaapverwekkend.

Inmiddels heb ik naar andere functies gesolliciteerd; helaas zonder succes. Ik word wel uitgenodigd, maar afgewezen vanwege mijn communicatieve vaardigheden. Ik heb teveel last van zenuwen geloof ik. Ik weet soms ook geen raad met die vragen tijdens sollicitaties. De vragen worden zo gesteld dat naar mijn mening men altijd wel iets negatiefs in kan vinden. Ik bereid me altijd erg hard voor; met weinig succes.

Soms denk ik dat ik puur alleen op uitstraling en etniciteit wordt beoordeelt, en mijn prestaties in leven zijn maar secondair. Misschien ben ik te ambitieus of zal ik moeten richten op andere bedrijfstakken/ soort instellingen.
Balen dat je nog geen succes hebt gehad met solliciteren! Klap je echt zo dicht bij een gesprek dan?
pi_34519528
het is zeer lastig. ze zoeken mensen met ervaring.
what colour shall the day after tomorrow be............
pi_34523232
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:00 schreef Bijsmaak het volgende:

Je zult altijd grotendeels op uitstraling worden aangenomen, ze kiezen toch de 'leukste' collega? Daar gaat het solliciteren grotendeels om, vriendelijk overkomen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:46:46 #287
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34524057
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:48 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Salaris en secondaire arbeidsvoorwaarden?

Ik weet nog niet eens hoeveel salaris zou moeten eisen.......
eisen lol.

Je eerste baan zeker
pi_34530704
ik heb ene tijd geleden ergens gesolliciteerd en heb 2 weken geleden een gesprek gehad, waarbij aangegeven werd dat het ene kort kennismakingsgesprek was (dit werd me pas verteld toen ik daar was). Het gesprek was erg vaag en van mij hoeft het allemaal niet zo maar ik heb nog steeds niets gehoord, is dat normaal. Ik had toch wel een afwijzing verwacht
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34552053
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je zult altijd grotendeels op uitstraling worden aangenomen, ze kiezen toch de 'leukste' collega? Daar gaat het solliciteren grotendeels om, vriendelijk overkomen...
Ik kom toch niet echt onvriendelijk over. Althans ik hoop van niet. Ik vind mezelf niet erg stijf of arrogant.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:47 schreef MaLo het volgende:

[..]

Balen dat je nog geen succes hebt gehad met solliciteren! Klap je echt zo dicht bij een gesprek dan?
Ik weet bij sommige vragen gewoon geen antwoord te geven. Daar gaat het fout denk ik.

Inmiddels ben ik wat afgekoeld. Ik heb rondgevraagd en ben toch niet de enige met sollicitatieproblemen. Bij die laatste sollicitatie had ik toch niet positieve indruk van die mensen en de instellingen.

[ Bericht 42% gewijzigd door Bijsmaak op 28-01-2006 16:19:56 ]
pi_34552260
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef komrad het volgende:
ik heb ene tijd geleden ergens gesolliciteerd en heb 2 weken geleden een gesprek gehad, waarbij aangegeven werd dat het ene kort kennismakingsgesprek was (dit werd me pas verteld toen ik daar was). Het gesprek was erg vaag en van mij hoeft het allemaal niet zo maar ik heb nog steeds niets gehoord, is dat normaal. Ik had toch wel een afwijzing verwacht
Ik zou anders even bellen. Hebben ze niet aangegeven wanneer ze contact met jou zullen opnemen??
pi_34580714
Nou bij Peak IT ben ik afgewezen, ik was niet enthousiast genoeg voor de functie helpdeskmedewerker.

Donderdag kreeg ik ineens een uitnodiging van de European Association of Urology.
Ging over de functie systeembeheer dus dat is veeeeel beter, alleen ik kan vrij weinig info vinden over deze stichting en dat is wel lastig.

Algemeen vraagje: gaan jullie eigenlijk altijd in pak naar sollicitaties?
pi_34580767
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Nou bij Peak IT ben ik afgewezen, ik was niet enthousiast genoeg voor de functie helpdeskmedewerker.

Donderdag kreeg ik ineens een uitnodiging van de European Association of Urology.
Ging over de functie systeembeheer dus dat is veeeeel beter, alleen ik kan vrij weinig info vinden over deze stichting en dat is wel lastig.

Algemeen vraagje: gaan jullie eigenlijk altijd in pak naar sollicitaties?
Moet je niet gewoon http://www.uroweb.org/ hebben? Daar is wel wat achtergrond info te vinden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34581292
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef komrad het volgende:
Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Ik dacht te solliciteren naar een baan, maar ik kreeg een kennismakingsgesprek m.b.t. freelance-werk. "Omdat we nu eenmaal iedereen die bij ons solliciteert eventjes willen spreken."

Ik heb er nooit meer iets van gehoord...
pi_34606348
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Ik dacht te solliciteren naar een baan, maar ik kreeg een kennismakingsgesprek m.b.t. freelance-werk. "Omdat we nu eenmaal iedereen die bij ons solliciteert eventjes willen spreken."

Ik heb er nooit meer iets van gehoord...
Ik had begin Januari een gesprek. Tijdens het gesprek zeiden ze vrolijk dat er eigenlijk momenteel geen functie vrij is.

Dank je wel, he.
pi_34607295
Bij zo'n bedrijf wil je toch niet werken, onbeschoft vind ik dat.
pi_34608125
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:06 schreef _Arual_ het volgende:
Bij zo'n bedrijf wil je toch niet werken, onbeschoft vind ik dat.
Ja, ik was wel erg pissed.

Ik denk dat ze de vacature intern of zoiets al opgelost hadden terwijl ik naar zat te solliciteren.
pi_34610268
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Moet je niet gewoon http://www.uroweb.org/ hebben? Daar is wel wat achtergrond info te vinden...
Je hebt gelijk, tnx.
pi_34629255
Ja hallo, ik heb eigenlijk nog nauwelijks sollicitatie-ervaring omdat leraren in mijn vakgebied zo schaars zijn dat ze je altijd wel aannemen als je niet als een complete debiel overkomt. Nou heb ik een leuke functie gezien, en een brief in elkaar gedraaid + cv enzo, en die gaan mijn vriendinnen-die-op-dat-gebied-meer-ervaren-zijn nog lezen en me tips geven, dus dat komt wel goed, MAAR:

je hoort vaak dat het een goed plan is om het bedrijf effe te bellen voor nadere info, dan hebben ze je alvast gehoord en kennen je naam. Nou ben ik niet zo denderend aan de telefoon, en ik heb eigenlijk ook geen vragen Maar niet doen neem ik aan?
Ik kom live doorgaans WEL vrij goed over, en het betreft een winkel, dus ik zou natuurlijk kunnen binnenstappen en mijn vragen live stellen.....maar is dat 'done'? En daarbij: dan moet ik dus eerst vragen verzinnen Ik kan me wel voorstellen dat het helpt als ze je al een keer gezien hebben, maar natuurlijk NIET als ze je al een keer gezien hebben toen jij daar voor de vorm een paar volledig overbodige vragen kwam stellen.

Wat doen? Alleen brief + cv mailen? Toch eerst bellen? Wel langsgaan? Wie helpt?
pi_34639211
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:58 schreef thaleia het volgende:
Ik kom live doorgaans WEL vrij goed over, en het betreft een winkel, dus ik zou natuurlijk kunnen binnenstappen en mijn vragen live stellen.....maar is dat 'done'? En daarbij: dan moet ik dus eerst vragen verzinnen Ik kan me wel voorstellen dat het helpt als ze je al een keer gezien hebben, maar natuurlijk NIET als ze je al een keer gezien hebben toen jij daar voor de vorm een paar volledig overbodige vragen kwam stellen.
Ja, er naar toe gaan, lijkt me een goed idee. Je kunt ook je brief en CV even afgeven, dan doe je alsof je daarvoor komt en terloops maak je even een praatje. Geef bijvoorbeeld een compliment over iets wat opvallend is aan de winkel, zoals de inrichting etc. Ik neem aan dat je het niet voor niets een leuke baan vind dus zeg gewoon iets positiefs: bijvoorbeeld dat je zo aangenaam verrast was door de vacature, en dat je hoopt een goede kans te maken. Dan lach je wat (gooi je charmes in de strijd) en je maakt je weer uit de voeten.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_34640389
Als ze een homepage hebben kun je daar net zo goed je info vandaan halen, dan hoef je er ook niet eerst langs en hoef je ook niet te bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')