Ik heb gemerkt dat dat erg moeilijk is. Maar als er iets voorbij komt, dan reageer ik daar zeker op. Het lastige is dat alles in het Noorden van het land is en niet in Limburg............quote:Op maandag 9 januari 2006 08:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dank je Konigin! Zoek jij nog steeds wat in de uitvaartbranche?
Ik heb meegelezen op dat topic.
Mijn opa is dit weekend overleden, en zijn uitvaart wordt verzorgd een uitvaartleidster die nog maar net begonnen is, als zelfstandige, in Friesland inderdaad.quote:Op maandag 9 januari 2006 08:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat dat erg moeilijk is. Maar als er iets voorbij komt, dan reageer ik daar zeker op. Het lastige is dat alles in het Noorden van het land is en niet in Limburg............
Maar we houden vol!
Dan zou ik gewoon bij alle kledingwinkels/warenhuizen in de buurt naar binnen lopen en vragen of ze iemand kunnen gebruiken. Zo niet, dan laat je even je gegevens achter voor evt. toekomstige vacatures.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:17 schreef MM-Luna het volgende:
Hmm ook ik ben nu zoekende naar wat anders. Werk momenteel in de gehandicapten zorg met mensen met gedragsstoornissen, maar door allerlei geklooi binnen de stichting en het salaris ben ik er nu wel totaal op afgeknapt. Ik wil dus iets anders doen, helaas is het niet zo eenvoudig iets te vinden. Probleem is ook dat ik totaal niks weet wat er buiten de zorg te vinden valt, zat zelf te denken aan werken in een kleding winkel of warenhuis.
In kledingwinkels en warenhuizen zie ik vaak genoeg vacatures hangen. Gewoon veel winkelen dusquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:17 schreef MM-Luna het volgende:
Hmm ook ik ben nu zoekende naar wat anders. Werk momenteel in de gehandicapten zorg met mensen met gedragsstoornissen, maar door allerlei geklooi binnen de stichting en het salaris ben ik er nu wel totaal op afgeknapt. Ik wil dus iets anders doen, helaas is het niet zo eenvoudig iets te vinden. Probleem is ook dat ik totaal niks weet wat er buiten de zorg te vinden valt, zat zelf te denken aan werken in een kleding winkel of warenhuis.
Ik heb nog helemaal niks gehoordquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:34 schreef MaLo het volgende:
Het bemiddelingsbedrijf gaat me voorstellen bij het bedrijf van de functie waar ik op gesolliciteerd heb. De functie is alleen fulltime en ik wil maximaal 32 uur in de week. En het bedrijf ligt een beetje uit de richting, met het ov ben ik bijna een uur onderweg. Maar dat mag de pret niet drukken, ik hoop dat ik op gesprek mag komen want de functie lijkt me erg leuk!
Balen dat je nog geen succes hebt gehad met solliciteren! Klap je echt zo dicht bij een gesprek dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:00 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb de baan afgewezen omdat ik het niet interessant genoeg vond. Geld was meer dan ok, maar inhoudelijk is de functie achteraf gezien erg slaapverwekkend.
Inmiddels heb ik naar andere functies gesolliciteerd; helaas zonder succes.Ik word wel uitgenodigd, maar afgewezen vanwege mijn communicatieve vaardigheden. Ik heb teveel last van zenuwen geloof ik. Ik weet soms ook geen raad met die vragen tijdens sollicitaties. De vragen worden zo gesteld dat naar mijn mening men altijd wel iets negatiefs in kan vinden. Ik bereid me altijd erg hard voor; met weinig succes.
![]()
Soms denk ik dat ik puur alleen op uitstraling en etniciteit wordt beoordeelt, en mijn prestaties in leven zijn maar secondair. Misschien ben ik te ambitieus of zal ik moeten richten op andere bedrijfstakken/ soort instellingen.
Je zult altijd grotendeels op uitstraling worden aangenomen, ze kiezen toch de 'leukste' collega? Daar gaat het solliciteren grotendeels om, vriendelijk overkomen...quote:Op woensdag 25 januari 2006 18:00 schreef Bijsmaak het volgende:
Soms denk ik dat ik puur alleen op uitstraling en etniciteit wordt beoordeelt, en mijn prestaties in leven zijn maar secondair. Misschien ben ik te ambitieus of zal ik moeten richten op andere bedrijfstakken/ soort instellingen.
eisen lol.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:48 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Salaris en secondaire arbeidsvoorwaarden?
Ik weet nog niet eens hoeveel salaris zou moeten eisen.......![]()
Ik kom toch niet echt onvriendelijk over. Althans ik hoop van niet. Ik vind mezelf niet erg stijf of arrogant.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je zult altijd grotendeels op uitstraling worden aangenomen, ze kiezen toch de 'leukste' collega? Daar gaat het solliciteren grotendeels om, vriendelijk overkomen...
Ik weet bij sommige vragen gewoon geen antwoord te geven. Daar gaat het fout denk ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
Balen dat je nog geen succes hebt gehad met solliciteren! Klap je echt zo dicht bij een gesprek dan?
Ik zou anders even bellen. Hebben ze niet aangegeven wanneer ze contact met jou zullen opnemen??quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef komrad het volgende:
ik heb ene tijd geleden ergens gesolliciteerd en heb 2 weken geleden een gesprek gehad, waarbij aangegeven werd dat het ene kort kennismakingsgesprek was (dit werd me pas verteld toen ik daar was). Het gesprek was erg vaag en van mij hoeft het allemaal niet zo maar ik heb nog steeds niets gehoord, is dat normaal. Ik had toch wel een afwijzing verwacht
Moet je niet gewoon http://www.uroweb.org/ hebben? Daar is wel wat achtergrond info te vinden...quote:Op zondag 29 januari 2006 14:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Nou bij Peak IT ben ik afgewezen, ik was niet enthousiast genoeg voor de functie helpdeskmedewerker.![]()
Donderdag kreeg ik ineens een uitnodiging van de European Association of Urology.
Ging over de functie systeembeheer dus dat is veeeeel beter, alleen ik kan vrij weinig info vinden over deze stichting en dat is wel lastig.
Algemeen vraagje: gaan jullie eigenlijk altijd in pak naar sollicitaties?
Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Ik dacht te solliciteren naar een baan, maar ik kreeg een kennismakingsgesprek m.b.t. freelance-werk. "Omdat we nu eenmaal iedereen die bij ons solliciteert eventjes willen spreken."quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef komrad het volgende:
ik heb ene tijd geleden ergens gesolliciteerd en heb 2 weken geleden een gesprek gehad, waarbij aangegeven werd dat het ene kort kennismakingsgesprek was (dit werd me pas verteld toen ik daar was). Het gesprek was erg vaag en van mij hoeft het allemaal niet zo maar ik heb nog steeds niets gehoord, is dat normaal. Ik had toch wel een afwijzing verwacht
Ik had begin Januari een gesprek. Tijdens het gesprek zeiden ze vrolijk dat er eigenlijk momenteel geen functie vrij is.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Ik dacht te solliciteren naar een baan, maar ik kreeg een kennismakingsgesprek m.b.t. freelance-werk. "Omdat we nu eenmaal iedereen die bij ons solliciteert eventjes willen spreken."
Ik heb er nooit meer iets van gehoord...
Ja, ik was wel erg pissed.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:06 schreef _Arual_ het volgende:
Bij zo'n bedrijf wil je toch niet werken, onbeschoft vind ik dat.
Je hebt gelijk, tnx.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Moet je niet gewoon http://www.uroweb.org/ hebben? Daar is wel wat achtergrond info te vinden...
Ja, er naar toe gaan, lijkt me een goed idee. Je kunt ook je brief en CV even afgeven, dan doe je alsof je daarvoor komt en terloops maak je even een praatje. Geef bijvoorbeeld een compliment over iets wat opvallend is aan de winkel, zoals de inrichting etc. Ik neem aan dat je het niet voor niets een leuke baan vind dus zeg gewoon iets positiefs: bijvoorbeeld dat je zo aangenaam verrast was door de vacature, en dat je hoopt een goede kans te maken. Dan lach je wat (gooi je charmes in de strijd) en je maakt je weer uit de voeten.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:58 schreef thaleia het volgende:
Ik kom live doorgaans WEL vrij goed over, en het betreft een winkel, dus ik zou natuurlijk kunnen binnenstappen en mijn vragen live stellen.....maar is dat 'done'? En daarbij: dan moet ik dus eerst vragen verzinnenIk kan me wel voorstellen dat het helpt als ze je al een keer gezien hebben, maar natuurlijk NIET als ze je al een keer gezien hebben toen jij daar voor de vorm een paar volledig overbodige vragen kwam stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |