Je bedoelt crank + as = 1 geheel?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:40 schreef kutvent het volgende:
Oh, en zo'n krank is 1 geheel tegenwoordig.
Gaat in zijn geheel het frame uit en er moet dan een nieuwe in.
Laatst nog laten doen op de Steentilstraat bij Ferwerda.
De trapas (=krank) gaat dan vervangen worden en dat is 1 geheel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:45 schreef robh het volgende:
Je bedoelt crank + as = 1 geheel?
Oh, zo bedoel je datquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef kutvent het volgende:
De trapas (=krank) gaat dan vervangen worden en dat is 1 geheel.
Die dingen waaraan de trappers bevestigd zijn is het krankstel.
Ja, dat zou ook nog kunnen natuurlijk! Daar zal ik eerst s naar gaan kijkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:52 schreef zoalshetis het volgende:
het kan toch ook in de kogellager van de trapper zitten? ben je aanzienlijk goedkoper uit.
Elke trapper zit aan een crank (de 'armen' dus), de cranks zelf zitten vast aan de trapas ofetwel bottombracket(BB). Waarschijnlijk is je BB vuil of versleten, dit is 1 geheel en kan niet in onderdelen vervangen worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef kutvent het volgende:
[..]
De trapas (=krank) gaat dan vervangen worden en dat is 1 geheel.
Die dingen waaraan de trappers bevestigd zijn is het krankstel.
Nee nee, de trapas is de as waar je pedaal omheen zit, dat zelfde pedaal zit vast aan je crankarm, zo te horen heb je een 3 delig crankset dus 2 crank armen ( 1 aan elke kant), en 1 as, tegenwoordig zijn ze sowieso bijna nooit meer 1 geheel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef kutvent het volgende:
[..]
De trapas (=krank) gaat dan vervangen worden en dat is 1 geheel.
Die dingen waaraan de trappers bevestigd zijn is het krankstel.
Ok, dat ga ik dan als eerste doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:55 schreef Cm5 het volgende:
probeer maar eens de bevestiging van je cranck op je trapas in te vetten, dit is in 90% van de gevallen ket gekraak/getik. dit komt omdat het alluminium van de crack "werkt" met de stalen trapas.
goed invetten van onderdelen scheelt altijd een hoop ellende
als je de lagers wilt vervangen ben je meestal een stuk duurder uit, want tegenwoordig kan je in geen enkele trapas de kogels vervangen, of je moet zo`n goedkoop aldi ding hebben :p
Ik heb geen idee eigenlijk. Morgen de boel even demoteren om te zien. Ik denk dat het een BSA trapas is eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:00 schreef Didge het volgende:
Wat voor crankstel heb je?
Kan zijn dat je trapas is versleten (is bij isis trapassen vaak het geval).
Alles ff goed aandraaien wil ook wel eens helpen.
Je kan juist in goeie trapassen de kogels vervangen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:55 schreef Cm5 het volgende:
probeer maar eens de bevestiging van je cranck op je trapas in te vetten, dit is in 90% van de gevallen ket gekraak/getik. dit komt omdat het alluminium van de crack "werkt" met de stalen trapas.
goed invetten van onderdelen scheelt altijd een hoop ellende
als je de lagers wilt vervangen ben je meestal een stuk duurder uit, want tegenwoordig kan je in geen enkele trapas de kogels vervangen, of je moet zo`n goedkoop aldi ding hebben :p
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:04 schreef flippie_flink het volgende:
[..]
Nee nee, de trapas is de as waar je pedaal omheen zit, dat zelfde pedaal zit vast aan je crankarm,
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef kutvent het volgende:
[..]
De trapas (=krank) gaat dan vervangen worden en dat is 1 geheel.
Die dingen waaraan de trappers bevestigd zijn is het krankstel.
En en FSA en Truvativ en FRM en Bontrager enz...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:11 schreef Didge het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook de zgn "X-type" trapassen met de lagers aan de buitenkant van het brackethuis. Die vind je in de niewe XT,XTR en sommige raceface crankstellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |