En als die het daarna zou aflakken?quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:31 schreef klenski het volgende:
Uiteraard kun je het eropsmeren (mits je goed ontvet), en waarschijnlijk blijft het er nog een poos opzitten ook. Maar erg slijtvast is het natuurlijk niet.
Metallic verf is geloof ik duurder... En we hebben nog een halve liter (muurverf) in de goede kleur staan. Vandaar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 01:08 schreef Conflict het volgende:
waarom al die moeite als je voor tien euro de goede verf kan kopen
Ja, dat had ik gelezen dat je die verf nog had.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:08 schreef man_in_love het volgende:
[..]
Metallic verf is geloof ik duurder... En we hebben nog een halve liter (muurverf) in de goede kleur staan. Vandaar.
acrylverf en latex zijn beide op waterbasis dus dat kan prima, net als aquarel, al zal dat dan weer een heel ander effect geven vanwege de 'transparantie' van de verfquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:40 schreef Pleun het volgende:
Kun je latex naderhand ook overschilderen?
Ik heb witte latex muren en daar wil ik een schilderij-achtig iets op maken. Kan dat met gewone acrylverf of met aquarel of waarmee dan wel als het daarmee niet kan?
blijft de vraag waarom, het is er gewoon niet voor gemaakt. Overigens is de belasting van een muur anders dan die van een tafel en lak (= op terpentinebasis) pakt niet goed op latex, dus dat gaat ook niet echt werkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:57 schreef sophietje het volgende:
mijn volledige woning is in hout betimmerd aan muren van nok tot beneden, zoals de woningen in amerika en long island, zoals de kennedy's
ALLEMAAL IN DE LATEX GEZET, eerst GOEDKOPE PRIMER, wit, daarna duurdere goede latex, afwasbaar doch MAT! schitterend
Ja, maar ook alleen met latex (of acryl, in ieder geval verf op waterbasis).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:40 schreef Pleun het volgende:
In een auto kan je ook slaolie gooien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:57 schreef sophietje het volgende:
mijn volledige woning is in hout betimmerd aan muren van nok tot beneden, zoals de woningen in amerika en long island, zoals de kennedy's
ALLEMAAL IN DE LATEX GEZET, eerst GOEDKOPE PRIMER, wit, daarna duurdere goede latex, afwasbaar doch MAT! schitterend
Juist....! Latex is voor op de plafonds en muren... ik zou lekker bij de decokay een busje metallic verf halen... ben je 17,95 kwijt en je hebt er veeeel langer plezier van omdat het er dan wel mooi uit ziet...quote:
Zolang je maar met waterverdunbare verf gaat overschilderen. Andersom is geen probleem.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:40 schreef Pleun het volgende:
Ik heb witte latex muren en daar wil ik een schilderij-achtig iets op maken. Kan dat met gewone acrylverf of met aquarel of waarmee dan wel als het daarmee niet kan?
gewoon lekker die muurverf gebruikenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:10 schreef Alicey het volgende:
Bij mijn eigen houtschilderboel dekte zelfs de goede verf niet in een keer, en sommige stukken zelfs niet in 2 keer.. Goed, het was weliswaar geen onbewerkt hout, maar het lijkt me toch wel een indicatie dat het vast niet beter wordt wanneer je met muurverf hout gaat schilderen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |