abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29670606
In het kader domme vragen bestaan niet...

Ik heb een halve liter zilver-metallic latex muurverf over, en wil twee naturel houten onbehandelde tafeltjes in die kleur verfen. Kan ik deze verf daar voor gebruiken?

Het is de standaard metallic muurverf van de praxis.
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
pi_29672894
Uiteraard kun je het eropsmeren (mits je goed ontvet), en waarschijnlijk blijft het er nog een poos opzitten ook. Maar erg slijtvast is het natuurlijk niet.
"If I started murdering people, there'd be none of you left..."
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:33:10 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_29672978
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:31 schreef klenski het volgende:
Uiteraard kun je het eropsmeren (mits je goed ontvet), en waarschijnlijk blijft het er nog een poos opzitten ook. Maar erg slijtvast is het natuurlijk niet.
En als die het daarna zou aflakken?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_29673331
Dan valt het er met lak en al af.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:09:28 #5
51608 The_Joker
Do I look like I'm joking
pi_29674576
Ik heb hetzelfde gedaan van de week, maar dan op balken in mijn slaapkamer (geen zilver btw.). Volgens mijn broertje (hij is schilder) is dat geen probleem. Je hebt alleen wel kans dat je d'r 2 of 3 keer overheen moet gaan voor het goed dekt.
En zoals klenski al zegt, het is niet enorm slijtvast. Het is gemaakt voor de muur en daarnaast is meestal de standaard verf ook niet de beste. De (dure) merken zijn beter.
Now comes the part where I relieve you, the little people, of the burden of your failed and useless lives. But remember, as my plastic surgeon always said: if you gotta go, go with a smile.
pi_29678663
waarom al die moeite als je voor tien euro de goede verf kan kopen
pi_29682037
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 01:08 schreef Conflict het volgende:
waarom al die moeite als je voor tien euro de goede verf kan kopen
Metallic verf is geloof ik duurder... En we hebben nog een halve liter (muurverf) in de goede kleur staan. Vandaar.
pi_29682607
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:08 schreef man_in_love het volgende:

[..]

Metallic verf is geloof ik duurder... En we hebben nog een halve liter (muurverf) in de goede kleur staan. Vandaar.
Ja, dat had ik gelezen dat je die verf nog had.

Ik vind het een beetje prutserig om latex op hout te smeren. Let er wel op dat je veel vaker meoet schilderen dan met lak.
pi_29683008
ik heb in het verleden bij presentaties vaak spaanplaatpanelen met witte latex geschilderd (er was niets anders voor handen) en dat was eigenlijk altijd een hoop gepruts. een tafelvlak slijt dan ook nog veel sneller dan een wand paneel. Zoals Conflict al zegt, neem lak, anders is het echt zonde van het werk...
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_29699393
mijn volledige woning is in hout betimmerd aan muren van nok tot beneden, zoals de woningen in amerika en long island, zoals de kennedy's
ALLEMAAL IN DE LATEX GEZET, eerst GOEDKOPE PRIMER, wit, daarna duurdere goede latex, afwasbaar doch MAT! schitterend
pi_29702935
Kun je latex naderhand ook overschilderen?
Ik heb witte latex muren en daar wil ik een schilderij-achtig iets op maken. Kan dat met gewone acrylverf of met aquarel of waarmee dan wel als het daarmee niet kan?
Out of my mind, back in five minutes
pi_29711122
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:40 schreef Pleun het volgende:
Ik heb witte latex muren en daar wil ik een schilderij-achtig iets op maken. Kan dat met gewone acrylverf of met aquarel of waarmee dan wel als het daarmee niet kan?
acrylverf en latex zijn beide op waterbasis dus dat kan prima, net als aquarel, al zal dat dan weer een heel ander effect geven vanwege de 'transparantie' van de verf
pi_29717539
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:57 schreef sophietje het volgende:
mijn volledige woning is in hout betimmerd aan muren van nok tot beneden, zoals de woningen in amerika en long island, zoals de kennedy's
ALLEMAAL IN DE LATEX GEZET, eerst GOEDKOPE PRIMER, wit, daarna duurdere goede latex, afwasbaar doch MAT! schitterend
blijft de vraag waarom, het is er gewoon niet voor gemaakt. Overigens is de belasting van een muur anders dan die van een tafel en lak (= op terpentinebasis) pakt niet goed op latex, dus dat gaat ook niet echt werken
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_29717803
quote:
Ja, maar ook alleen met latex (of acryl, in ieder geval verf op waterbasis).
Met peut-verf (of hoe dat ook in het echt mag heten, verf op oliebasis) gaat het niet goed, bladdert er binnen een dag weer af.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_29719636
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:57 schreef sophietje het volgende:
In een auto kan je ook slaolie gooien.

Latex is niet om hout te schilderen! Lijkt me ook niet verstandig om mensen te gaan adviseren om hier hout mee te schilderen. Als jouw latex afwasbaar is heb je wel hele bijzondere latex, vinyllatex waarschijnlijk. Latex is water oplosbaar en dus absoluut niet afwasbaar!

Gewone lak is veel beter, mooier en waarschijnlijk veel goedkoper omdat je geen vijf keer hoeft te schilderen. Ga je eerst de boel in de primer zetten dan ben je echt heel erg raar bezig. Prutswerk noemen we dat.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 15:52:40 #16
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_29721568
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:41 schreef Conflict het volgende:

[..]
Prutswerk noemen we dat.
Juist....! Latex is voor op de plafonds en muren... ik zou lekker bij de decokay een busje metallic verf halen... ben je 17,95 kwijt en je hebt er veeeel langer plezier van omdat het er dan wel mooi uit ziet...

Wil je perse die latex gebruiken dan mors je maar een keer een kop koffie tegen de wand waar je het op had gesmeerd zodat je die nog een keer moet latexen.....

Succes!
pi_29731675
quote:
Zolang je maar met waterverdunbare verf gaat overschilderen. Andersom is geen probleem.
pi_29744659
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:41 schreef Conflict het volgende:
[..]
Prutswerk noemen we dat.
You tell 'em!
pi_29744740
Bij mijn eigen houtschilderboel dekte zelfs de goede verf niet in een keer, en sommige stukken zelfs niet in 2 keer.. Goed, het was weliswaar geen onbewerkt hout, maar het lijkt me toch wel een indicatie dat het vast niet beter wordt wanneer je met muurverf hout gaat schilderen..
pi_29748355
...nog even afgezien van 't feit dat de meeste muurverven op hout niet bestand zijn tegen een stevige poetsbeurt (lees: alle verf zit dan aan je poetsdoek).

Ik heb zo een hele berg plintjes waarvan de 'lak' niet waterbestendig is. Ra ra kanariefantje...
pi_29748442
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 09:10 schreef Alicey het volgende:
Bij mijn eigen houtschilderboel dekte zelfs de goede verf niet in een keer, en sommige stukken zelfs niet in 2 keer.. Goed, het was weliswaar geen onbewerkt hout, maar het lijkt me toch wel een indicatie dat het vast niet beter wordt wanneer je met muurverf hout gaat schilderen..
gewoon lekker die muurverf gebruiken
pies on joe toe
pi_29790443
De acryl op latex ging perfect. Tnx guys!
Out of my mind, back in five minutes
pi_29887000
Gelukkig bleken de tafeltjes in houtkleur ook leuk te staan. We hebben het maar zo gelaten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')