abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29650961
Katholieke moraalridder valt van zijn paard

De rooms-katholieke priester die in heel Amerika bekendheid kreeg omdat hij zo anti-homoseksueel was is in opspraak geraakt. De rector van de St. Patrick's Cathedral monseigneur Eugene Clark gaf homo’s ooit de schuld van ‘het vernietigen van de kerk’ en hij waarschuwde hetero’s ‘vooral nooit vreemd te gaan’. Uitgerekend deze man blijkt nu een jarenlange affaire te hebben gehad met zijn getrouwde secretaresse.

Uit de echtscheidingspapieren van Philip DeFilippo blijkt dat mgr. Clark een jarenlange seksuele relatie onderhield met zijn vrouw.

Mgr. Clark heeft zijn ambt meteen neergelegd. De 79-jarige priester ontkent dat hij ooit seks had met zijn 46-jarige secretaresse.

Kardinaal Edward Egan aanvaardde inmiddels het ontslag van zijn priester. Hij weigert echter elk commentaar.

Clark was deken voor New York en verscheen in die hoedanigheid vaak op tv. Op een lokaal station had zij zelfs zijn eigen Normen en Waarden Show (zie foto). Daarbij was zijn stokpaardje ‘hoe houd ik mijn relaties zuiver’.

De zieleherder is ook bekend als de medeschrijver van het standaardwerk: “Hoe politici met hun geweten moeten omgaan, een katholieke visie”.

In 1999 verkondigde Clark dat homo’s “de vijanden zijn van het heilige huwelijk”. Hij was ervan overtuigd dat homo’s alleen op seks belust zijn en geen benul zouden hebben van tederheid en liefde.

In 2002 gaf Clark aan ‘de homomaffia’ de schuld van het ‘bewust uitlekken van seksschandalen binnen de katholieke kerk’. Hij noemde homoseksualiteit een stoornis, een bedreiging voor het gezin en hij toonde zich een voorstander van het uitsluiten van homo’s voor elke kerkelijke functie.

Clark was meermaals het doelwit van homoprotesten. Toen die protesten veel positieve media-aandacht kregen, beweerde de monseigneur dat homo’s de media controleerden en elkaar in Hollywood de hand boven het hoofd hielden. Hij was er zelfs van overtuigd dat er ‘geheime homoseksuele agenda’ zou bestaan.

15-08-2005
Bron: www.gaykrant.nl

Bah, ik kots op dit soort enge mannetjes. Haat zaaien, hel en verdoemenis preken maar zelf wel jarenlang zijn secretaresse neuken! Het zou me niets verbazen als hij ook wat kinderen op zijn geweten heeft!

Ik vraag me af waarom "we" met z'n allen het instituut geloof in stand houden? Komop zeg we weten toch wel beter! Er bestaat geen god/allah, whatever. We geven die instituten veel te veel macht over ons leven én zij maken er dankbaar misbruik van!!! BAH!
pi_29651084
Vreemd. Je begint met een artikel over hypocrisie van onverdraagzaamheid, waar je vervolgens je afkeer over uitspreekt, om jezelf direct hierna aan hetzelfde soort gedrag schuldig te maken.
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:21:55 #3
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_29651113
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:15 schreef mineo39-76 het volgende:
We geven die instituten veel te veel macht over ons leven én zij maken er dankbaar misbruik van!!! BAH!
Spreek voor jezelf.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_29651222
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:20 schreef kLowJow het volgende:
Vreemd. Je begint met een artikel over hypocrisie van onverdraagzaamheid, waar je vervolgens je afkeer over uitspreekt, om jezelf direct hierna aan hetzelfde soort gedrag schuldig te maken.
Vind je dat vreemd..? Deze gek heeft jarenlang de homoseksuele medemens gejudasd en valt nu zelf door de mand. Hij is geen haar beter, een hypocriet!
pi_29651635
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:20 schreef kLowJow het volgende:
ik kan die reactie heel goed begrijpen. ik walg ook van gelovigen die praten over liefde en respect maar dit niet tonen jegens anderen.
gelovigen zijn gewoon nummer een hoofdoorzaak van geweld, onvrede, intolerantie en haat.
Islam=facisme
pi_29651719
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:26 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Vind je dat vreemd..? Deze gek heeft jarenlang de homoseksuele medemens gejudasd en valt nu zelf door de mand. Hij is geen haar beter, een hypocriet!
Ik heb het eerder over hoe je hier in de tweede alinea een vervolg aan geeft.
pi_29651816
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

ik kan die reactie heel goed begrijpen. ik walg ook van gelovigen die praten over liefde en respect maar dit niet tonen jegens anderen.
gelovigen zijn gewoon nummer een hoofdoorzaak van geweld, onvrede, intolerantie en haat.
Lijkt me niet zo vreemd, aangezien de overgrote meerderheid van de wereldbevolking gelovig is. Deze houding richting gelovigen is, of jij het goed kunt begrijpen of niet, abstract gezien net zo scheef als de houding van de genoemde priester die je veroordeelt.
pi_29652045
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef DarkDancer het volgende:
ik walg ook van gelovigen die praten over liefde en respect maar dit niet tonen jegens anderen.
Ik ben met duizend procent eens met deze opmerking
Gelovigen (in algemene zin) zullen dit echter altijd ontkennen en roepen dat Jezus voor liefde staat, of dat de islam een vredelievende religie is. Dat terwijl dag in-dag uit het tegendeel wordt bewezen met aanslagen, moordpartijen, oorlogen of het zaaien van haat en intolerantie, waarbij het geloof steeds een prominente rol speelt.
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:45 schreef kLowJow het volgende:
Lijkt me niet zo vreemd, aangezien de overgrote meerderheid van de wereldbevolking gelovig is. Deze houding richting gelovigen is, of jij het goed kunt begrijpen of niet, abstract gezien net zo scheef als de houding van de genoemde priester die je veroordeelt.
Hiermee ben ik het dus absoluut oneens. DarkDancer maakt zich namelijk niet aan hypocrisie schuldig, zoals die priester. DarkDancer stelt gewoon feitelijk iets vast, terwijl die priester zich alleen met veronderstellingen bezighoudt.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2005 11:56:29 ]
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:55:35 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29652101
geloof is alleen een hulpmiddel voor intollerant gedrag hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_29652155
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:45 schreef kLowJow het volgende:

[..]

sorry maar het gaat om wederzijds respect. dat die mensen in een superwezen geloven oke, moeten ze zelf weten. maar waar halen ze het gore lef vandaan om hun denkbeelden aan ons op te dringen. het lef om te oordelen over anderen en andere ideeen?
het zijn steeds de gelovigen die de confrontatie opzoeken en niet de "heidenen", die weten toch wel dat er met dat facistische tuig niet te praten valt.
Islam=facisme
pi_29652250
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:57 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

sorry maar het gaat om wederzijds respect. dat die mensen in een superwezen geloven oke, moeten ze zelf weten. maar waar halen ze het gore lef vandaan om hun denkbeelden aan ons op te dringen. het lef om te oordelen over anderen en andere ideeen?
Inherent aan de mens zou ik zeggen. Doe jij niet hetzelfde?
quote:
het zijn steeds de gelovigen die de confrontatie opzoeken en niet de "heidenen", die weten toch wel dat er met dat facistische tuig niet te praten valt.
En direct een prachtig voorbeeld.
pi_29652292
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:57 schreef DarkDancer het volgende:

Mee eens is!
pi_29652308
onlangs heb ik me aangemeld op zo'n gelovig forum "heavenly quality"
ik deed net of ik een soort van vrij gelovige was, dus genieten van het leven en respect voor mekaar zoals god dat zou willen hebben. ik stond dus open voor sex (zolang mensen niet gekwetst werden), evolutieleer, homosexualiteit en uitgaan en feestvieren met mekaar. ik deed mee aan discussie zonder me ook beledigend op te stellen. mijn berichten werden eerst gewist, daarna werd ik gebanned en op mail waarom ik werd gebanned kreeg ik geen antwoord.
kijk dat is het respect dat gelovigen jegens andersdenkenden hebben.
ondertussen lopen er wel ik weet niet hoeveel van die stakkers daar rond met zelfmoordneigingen en andere psychische/lichamelijke problemen waarbij een of andere idioot (vraag het ger) "raad" geeft in de vorm van bijbelteksten. nou wachten is op de eerste die het loodje legt
Islam=facisme
pi_29652381
hehehe die lui lullen toch altijd wat hen uitkomt en zijn zo hypocriet als de pest zelf.
pi_29652413
hier kun je trouwens zien hoe bekrompen ze zijn:

http://hq.agape.nl/forum/index.php

klowjow ---> heb al vaker gepoogd om met dat soort fundi's te praten maar dat is niet te doen. die gasten hebben zo'n raar intolerant wereldbeeld dat je er gewoon niet uitkrijgt. en als je een beetje doordenkt in hun wijze dan zullen ze het liefst heidenen en homosexuelen in het bijzonder het liefst allemaal dood zien gaan aan aids of zoiets.
Islam=facisme
pi_29652499
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:01 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Mee eens is!
Hier druipt de hypocrisie natuurlijk vanaf. Het lijkt wel alsof een dergelijke houding in jouw ogen alleen af te wijzen valt wanneer zij betrekking heeft op homoseksuelen.
pi_29652559
Met dat soort lui valt gewoon niet te praten. Ze draaien maar rondjes en daar word je op een gegeven moment moedeloos en moe van dat je het opgeeft. En ze altijd zo verzekerd van hun gelijk dat je geen voet tussen de deur kan krijgen.
pi_29652694
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:05 schreef DarkDancer het volgende:
klowjow ---> heb al vaker gepoogd om met dat soort fundi's te praten maar dat is niet te doen. die gasten hebben zo'n raar intolerant wereldbeeld dat je er gewoon niet uitkrijgt. en als je een beetje doordenkt in hun wijze dan zullen ze het liefst heidenen en homosexuelen in het bijzonder het liefst allemaal dood zien gaan aan aids of zoiets.
Natuurlijk bestaan zulke mensen. De redeneertrant waarvan zij zich bedienden en waarmee zij tot dergelijke conclusies komen is echter niet voorbehouden aan gelovigen. Ik snap niet hoe je wel in staat kunt zijn deze bij anderen te herkennen en af te wijzen, maar desondanks zelf toe te passen. Het is simpelweg onlogisch.
pi_29652751
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:08 schreef kLowJow het volgende:

Hier druipt de hypocrisie natuurlijk vanaf. Het lijkt wel alsof een dergelijke houding in jouw ogen alleen af te wijzen valt wanneer zij betrekking heeft op homoseksuelen.
Nee hoor! Alle hypocrisie van dat soort lui.
Omdat ik zelf homoseksueel ben reageer ik meer op types die vooral "mijn groep" judassen!
pi_29652814
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:15 schreef kLowJow het volgende:

Natuurlijk bestaan zulke mensen. De redeneertrant waarvan zij zich bedienden en waarmee zij tot dergelijke conclusies komen is echter niet voorbehouden aan gelovigen. Ik snap niet hoe je wel in staat kunt zijn deze bij anderen te herkennen en af te wijzen, maar desondanks zelf toe te passen. Het is simpelweg onlogisch.
Jij bent dan ook geen minderheid... (als je man, blank en hetero bent)
pi_29652827
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]

homosexuelen werden en worden nog altijd door gelovigen als satanskinderen gezien. ik zie gewoon dat homosexuelen gewoon keihard worden beledigd door gelovigen, dat schiet ook mij in het verkeerde keelgat.

maar ja we hebben het nog niet eens over de miljoenen mensen die aan aids sterven in afrika. ja sorry dan he, condoom gebruiken mag van god niet, kapot gaan zonder geneesmiddelen mag dan wel weer.

christenen en wo2. goh het vaticaan heeft destijds haar uiterste best gedaan om de genocide op vooral joden te voorkomen. zo goed zelfs dat ze in bepaalde oos-europese landen actief hebben meegeholpen!

daarnaast word je als humaan mens met vrije denkbeelden (sex, uitgaan, bier, kleding) ook vaak flink beledigd door gelovigen. zeurende programma's van de eo over god zonder wetenschappelijke onderbouwing mogen. maar o wee als er een paar gasten zijn die elk geloof op een wetenschappelijke manier ondermijnen...
Islam=facisme
pi_29652836
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:02 schreef DarkDancer het volgende:
onlangs heb ik me aangemeld op zo'n gelovig forum "heavenly quality"
ik deed net of ik een soort van vrij gelovige was, dus genieten van het leven en respect voor mekaar zoals god dat zou willen hebben. ik stond dus open voor sex (zolang mensen niet gekwetst werden), evolutieleer, homosexualiteit en uitgaan en feestvieren met mekaar. ik deed mee aan discussie zonder me ook beledigend op te stellen. mijn berichten werden eerst gewist, daarna werd ik gebanned en op mail waarom ik werd gebanned kreeg ik geen antwoord.
kijk dat is het respect dat gelovigen jegens andersdenkenden hebben.
quote:
Ik vraag me af waarom "we" met z'n allen het instituut geloof in stand houden? Komop zeg we weten toch wel beter! Er bestaat geen god/allah, whatever. We geven die instituten veel te veel macht over ons leven én zij maken er dankbaar misbruik van!!! BAH
Ik ben blij om te zien dat generalisatie nog bestaat, en dan wel op goede gronden.
pi_29652943
ach ik denk dat een groot deel van de gelovigen (christendom) het geloof meer zien als traditie, iets dat gezellig is met pasen en kerstmis. maar het zijn vooral die extremen (a la sgp) die de boel verzieken.
maar ja ze mogen heidenen wel beledigen maar als je commentaar terug hebt ben je meteen fout bezig merk ik al weer...
Islam=facisme
pi_29652975
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

homosexuelen werden en worden nog altijd door gelovigen als satanskinderen gezien. ik zie gewoon dat homosexuelen gewoon keihard worden beledigd door gelovigen, dat schiet ook mij in het verkeerde keelgat.

maar ja we hebben het nog niet eens over de miljoenen mensen die aan aids sterven in afrika. ja sorry dan he, condoom gebruiken mag van god niet, kapot gaan zonder geneesmiddelen mag dan wel weer.

christenen en wo2. goh het vaticaan heeft destijds haar uiterste best gedaan om de genocide op vooral joden te voorkomen. zo goed zelfs dat ze in bepaalde oos-europese landen actief hebben meegeholpen!

daarnaast word je als humaan mens met vrije denkbeelden (sex, uitgaan, bier, kleding) ook vaak flink beledigd door gelovigen. zeurende programma's van de eo over god zonder wetenschappelijke onderbouwing mogen. maar o wee als er een paar gasten zijn die elk geloof op een wetenschappelijke manier ondermijnen...
Je probeert ze dus simpelweg op eenzelfde manier terug te pakken?
pi_29653008
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

Dat schiet mij ook in het verkeerde keelgat. Echter is het lang niet bij alle gelovigen zo.
quote:
Dit is natuurlijk een flagrante miskenning van eigen verantwoordelijkheid, waar toch vooral ongelovigen voor op de bres zouden springen.
quote:
christenen en wo2. goh het vaticaan
Daar gaan we al weer. Niet alle Christenen zijn Katholiek en niet alle Katholieken zijn laakbaar. Zegt pater Titus Brandsma je iets? Zo waren er nog veel meer.
quote:
heeft destijds haar uiterste best gedaan om de genocide op vooral joden te voorkomen. zo goed zelfs dat ze in bepaalde oos-europese landen actief hebben meegeholpen!
In welke Oost-Europese landen precies? Het Rooms-Katholicisme is daar niet echt populair. Behalve dan in Polen, maar daar was echt geen sprake van grootscheepse medewerking van de geestelijkheid met de Holocaust, integendeel.
Wel hebben in Kroatie verschillende paters de meest gruwelijke massamoorden begaan, dat is waar.
quote:
Bedoel je Muntz c.s.? Die kritiek was vooral gericht op de ''sliep uit, sukkel!'' journalistiek die ze met hun filmpjes bedreven, meen ik mij te herinneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')