Spreek voor jezelf.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:15 schreef mineo39-76 het volgende:
We geven die instituten veel te veel macht over ons leven én zij maken er dankbaar misbruik van!!! BAH!![]()
Vind je dat vreemd..? Deze gek heeft jarenlang de homoseksuele medemens gejudasd en valt nu zelf door de mand. Hij is geen haar beter, een hypocriet!quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:20 schreef kLowJow het volgende:
Vreemd. Je begint met een artikel over hypocrisie van onverdraagzaamheid, waar je vervolgens je afkeer over uitspreekt, om jezelf direct hierna aan hetzelfde soort gedrag schuldig te maken.
ik kan die reactie heel goed begrijpen. ik walg ook van gelovigen die praten over liefde en respect maar dit niet tonen jegens anderen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:20 schreef kLowJow het volgende:
Vreemd. Je begint met een artikel over hypocrisie van onverdraagzaamheid, waar je vervolgens je afkeer over uitspreekt, om jezelf direct hierna aan hetzelfde soort gedrag schuldig te maken.
Ik heb het eerder over hoe je hier in de tweede alinea een vervolg aan geeft.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:26 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Vind je dat vreemd..? Deze gek heeft jarenlang de homoseksuele medemens gejudasd en valt nu zelf door de mand. Hij is geen haar beter, een hypocriet!![]()
Lijkt me niet zo vreemd, aangezien de overgrote meerderheid van de wereldbevolking gelovig is. Deze houding richting gelovigen is, of jij het goed kunt begrijpen of niet, abstract gezien net zo scheef als de houding van de genoemde priester die je veroordeelt.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ik kan die reactie heel goed begrijpen. ik walg ook van gelovigen die praten over liefde en respect maar dit niet tonen jegens anderen.
gelovigen zijn gewoon nummer een hoofdoorzaak van geweld, onvrede, intolerantie en haat.
Ik ben met duizend procent eens met deze opmerkingquote:Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef DarkDancer het volgende:
ik walg ook van gelovigen die praten over liefde en respect maar dit niet tonen jegens anderen.
gelovigen zijn gewoon nummer een hoofdoorzaak van geweld, onvrede, intolerantie en haat.
Hiermee ben ik het dus absoluut oneens. DarkDancer maakt zich namelijk niet aan hypocrisie schuldig, zoals die priester. DarkDancer stelt gewoon feitelijk iets vast, terwijl die priester zich alleen met veronderstellingen bezighoudt.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:45 schreef kLowJow het volgende:
Lijkt me niet zo vreemd, aangezien de overgrote meerderheid van de wereldbevolking gelovig is. Deze houding richting gelovigen is, of jij het goed kunt begrijpen of niet, abstract gezien net zo scheef als de houding van de genoemde priester die je veroordeelt.
sorry maar het gaat om wederzijds respect. dat die mensen in een superwezen geloven oke, moeten ze zelf weten. maar waar halen ze het gore lef vandaan om hun denkbeelden aan ons op te dringen. het lef om te oordelen over anderen en andere ideeen?quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:45 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo vreemd, aangezien de overgrote meerderheid van de wereldbevolking gelovig is. Deze houding richting gelovigen is, of jij het goed kunt begrijpen of niet, abstract gezien net zo scheef als de houding van de genoemde priester die je veroordeelt.
Inherent aan de mens zou ik zeggen. Doe jij niet hetzelfde?quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:57 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
sorry maar het gaat om wederzijds respect. dat die mensen in een superwezen geloven oke, moeten ze zelf weten. maar waar halen ze het gore lef vandaan om hun denkbeelden aan ons op te dringen. het lef om te oordelen over anderen en andere ideeen?
En direct een prachtig voorbeeld.quote:het zijn steeds de gelovigen die de confrontatie opzoeken en niet de "heidenen", die weten toch wel dat er met dat facistische tuig niet te praten valt.
quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:57 schreef DarkDancer het volgende:
sorry maar het gaat om wederzijds respect. dat die mensen in een superwezen geloven oke, moeten ze zelf weten. maar waar halen ze het gore lef vandaan om hun denkbeelden aan ons op te dringen. het lef om te oordelen over anderen en andere ideeen?
het zijn steeds de gelovigen die de confrontatie opzoeken en niet de "heidenen", die weten toch wel dat er met dat facistische tuig niet te praten valt.
Hier druipt de hypocrisie natuurlijk vanaf. Het lijkt wel alsof een dergelijke houding in jouw ogen alleen af te wijzen valt wanneer zij betrekking heeft op homoseksuelen.quote:
Natuurlijk bestaan zulke mensen. De redeneertrant waarvan zij zich bedienden en waarmee zij tot dergelijke conclusies komen is echter niet voorbehouden aan gelovigen. Ik snap niet hoe je wel in staat kunt zijn deze bij anderen te herkennen en af te wijzen, maar desondanks zelf toe te passen. Het is simpelweg onlogisch.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:05 schreef DarkDancer het volgende:
klowjow ---> heb al vaker gepoogd om met dat soort fundi's te praten maar dat is niet te doen. die gasten hebben zo'n raar intolerant wereldbeeld dat je er gewoon niet uitkrijgt. en als je een beetje doordenkt in hun wijze dan zullen ze het liefst heidenen en homosexuelen in het bijzonder het liefst allemaal dood zien gaan aan aids of zoiets.
Nee hoor! Alle hypocrisie van dat soort lui.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:08 schreef kLowJow het volgende:
Hier druipt de hypocrisie natuurlijk vanaf. Het lijkt wel alsof een dergelijke houding in jouw ogen alleen af te wijzen valt wanneer zij betrekking heeft op homoseksuelen.
Jij bent dan ook geen minderheid... (als je man, blank en hetero bent)quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:15 schreef kLowJow het volgende:
Natuurlijk bestaan zulke mensen. De redeneertrant waarvan zij zich bedienden en waarmee zij tot dergelijke conclusies komen is echter niet voorbehouden aan gelovigen. Ik snap niet hoe je wel in staat kunt zijn deze bij anderen te herkennen en af te wijzen, maar desondanks zelf toe te passen. Het is simpelweg onlogisch.
homosexuelen werden en worden nog altijd door gelovigen als satanskinderen gezien. ik zie gewoon dat homosexuelen gewoon keihard worden beledigd door gelovigen, dat schiet ook mij in het verkeerde keelgat.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hier druipt de hypocrisie natuurlijk vanaf. Het lijkt wel alsof een dergelijke houding in jouw ogen alleen af te wijzen valt wanneer zij betrekking heeft op homoseksuelen.
quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:02 schreef DarkDancer het volgende:
onlangs heb ik me aangemeld op zo'n gelovig forum "heavenly quality"
ik deed net of ik een soort van vrij gelovige was, dus genieten van het leven en respect voor mekaar zoals god dat zou willen hebben. ik stond dus open voor sex (zolang mensen niet gekwetst werden), evolutieleer, homosexualiteit en uitgaan en feestvieren met mekaar. ik deed mee aan discussie zonder me ook beledigend op te stellen. mijn berichten werden eerst gewist, daarna werd ik gebanned en op mail waarom ik werd gebanned kreeg ik geen antwoord.
kijk dat is het respect dat gelovigen jegens andersdenkenden hebben.
Ik ben blij om te zien dat generalisatie nog bestaat, en dan wel op goede gronden.quote:Ik vraag me af waarom "we" met z'n allen het instituut geloof in stand houden? Komop zeg we weten toch wel beter! Er bestaat geen god/allah, whatever. We geven die instituten veel te veel macht over ons leven én zij maken er dankbaar misbruik van!!! BAH
Je probeert ze dus simpelweg op eenzelfde manier terug te pakken?quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
homosexuelen werden en worden nog altijd door gelovigen als satanskinderen gezien. ik zie gewoon dat homosexuelen gewoon keihard worden beledigd door gelovigen, dat schiet ook mij in het verkeerde keelgat.
maar ja we hebben het nog niet eens over de miljoenen mensen die aan aids sterven in afrika. ja sorry dan he, condoom gebruiken mag van god niet, kapot gaan zonder geneesmiddelen mag dan wel weer.
christenen en wo2. goh het vaticaan heeft destijds haar uiterste best gedaan om de genocide op vooral joden te voorkomen. zo goed zelfs dat ze in bepaalde oos-europese landen actief hebben meegeholpen!
daarnaast word je als humaan mens met vrije denkbeelden (sex, uitgaan, bier, kleding) ook vaak flink beledigd door gelovigen. zeurende programma's van de eo over god zonder wetenschappelijke onderbouwing mogen. maar o wee als er een paar gasten zijn die elk geloof op een wetenschappelijke manier ondermijnen...
Dat schiet mij ook in het verkeerde keelgat. Echter is het lang niet bij alle gelovigen zo.quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:20 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
homosexuelen werden en worden nog altijd door gelovigen als satanskinderen gezien. ik zie gewoon dat homosexuelen gewoon keihard worden beledigd door gelovigen, dat schiet ook mij in het verkeerde keelgat.
Dit is natuurlijk een flagrante miskenning van eigen verantwoordelijkheid, waar toch vooral ongelovigen voor op de bres zouden springen.quote:maar ja we hebben het nog niet eens over de miljoenen mensen die aan aids sterven in afrika. ja sorry dan he, condoom gebruiken mag van god niet, kapot gaan zonder geneesmiddelen mag dan wel weer.
Daar gaan we al weer. Niet alle Christenen zijn Katholiek en niet alle Katholieken zijn laakbaar. Zegt pater Titus Brandsma je iets? Zo waren er nog veel meer.quote:christenen en wo2. goh het vaticaan
In welke Oost-Europese landen precies? Het Rooms-Katholicisme is daar niet echt populair. Behalve dan in Polen, maar daar was echt geen sprake van grootscheepse medewerking van de geestelijkheid met de Holocaust, integendeel.quote:heeft destijds haar uiterste best gedaan om de genocide op vooral joden te voorkomen. zo goed zelfs dat ze in bepaalde oos-europese landen actief hebben meegeholpen!
Bedoel je Muntz c.s.? Die kritiek was vooral gericht op de ''sliep uit, sukkel!'' journalistiek die ze met hun filmpjes bedreven, meen ik mij te herinneren.quote:daarnaast word je als humaan mens met vrije denkbeelden (sex, uitgaan, bier, kleding) ook vaak flink beledigd door gelovigen. zeurende programma's van de eo over god zonder wetenschappelijke onderbouwing mogen. maar o wee als er een paar gasten zijn die elk geloof op een wetenschappelijke manier ondermijnen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |