abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29653422
Wie heeft er wel eens een display van een Mini vervangen?
is dat een beetje te doen?
pi_29653830
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:41 schreef HeatWave het volgende:
even een update voor degenen die met zwakke batterijen zitten, mijn eigen gefixte bat. upgrade werkt nog steeds prima. Bij gebruik is het gewoon tig keer langer, maar ook als je hem een tijd niet gebruikt dan blijft je iPod langer vol.
kan je even uitleggen wat die 'bat. upgrade' inhoudt?
pi_29657625
kon het gewone apple topic niet zo snel vinden maar iemand een Mac os x progje wat de AAC files om kan zetten naar FLAC of MP3 format ?
pi_29658095
Hallo allemaal,

Ik heb een 30 gb en telkens als ik hem een tijdje niet gebruik (1 dag) is de batterij vrijwel leeg en krijg ik hem erg moeilijk aan. Ik moet dan echt een paar keer heel lang de play knop ingedrukt houden wanneer eindelijk het apple logo verschijnt en-ie aan gaat.

Ik vroeg me af of dit normaal is?? Dat van die batterij vind ik wel vaag hoor..

Nog een vraag: moeten de nummers die je op je I-pod staan nou op je computer blijven staan omdat ze anders ook van je iPod afgaan, of geldt dat alleen als je automatisch bijwerken hebt ingeschakeld?
Lousy
pi_29658182
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:31 schreef Lauzie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een 30 gb en telkens als ik hem een tijdje niet gebruik (1 dag) is de batterij vrijwel leeg en krijg ik hem erg moeilijk aan. Ik moet dan echt een paar keer heel lang de play knop ingedrukt houden wanneer eindelijk het apple logo verschijnt en-ie aan gaat.

Ik vroeg me af of dit normaal is?? Dat van die batterij vind ik wel vaag hoor..

Nog een vraag: moeten de nummers die je op je I-pod staan nou op je computer blijven staan omdat ze anders ook van je iPod afgaan, of geldt dat alleen als je automatisch bijwerken hebt ingeschakeld?
Dat geld alleen als je automatisch bijwerken hebt aanstaan.

Dat met die batterij is best vaag.. vraagje als je hem uitzet zet je hem dan wel op lock? *als je em niet gebruikt
pi_29658392
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:33 schreef tonks het volgende:

[..]

Dat geld alleen als je automatisch bijwerken hebt aanstaan.

Dat met die batterij is best vaag.. vraagje als je hem uitzet zet je hem dan wel op lock? *als je em niet gebruikt
ja heb de lock er gewoon opstaan. Misschien toch maar eens bellen met de AppleStore..
Lousy
pi_29660806
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:15 vroeg 'DJ_WB' het volgende:

Ik kon de gewone Apple topic niet zo snel vinden,maar heeft
iemand een Mac OS X progje wat de AAC files kan omzetten naar FLAC of MP3 format ?
Dat is toch makkelijk?
Start iTunes,selecteer de AAC files die je wilt converteren en dan kiezen door te
veranderen naar MP3.

MAAR! waarom zou je je AAC-files naar mp3 converteren?
is dat vanwege het branden voor een audio-cd? Of is het voor je iPod?
Als het het 't laatste is dan is het stom want AAC is gelijk gereed voor je iPod om
te importeren en andersom.
Is het echter voor het maken van die audio-cd dan moet je bij branden kiezen voor audio-cd
of in jou geval bij convertering voor mp3-cd!

Er is toch een oud gezegde?:

Elke cd-speler ondersteunt audio-cd, maar niet elke cd-speler ondersteunt mp3

[ Bericht 1% gewijzigd door i-spy24 op 15-08-2005 17:00:14 ]
pi_29661002
Ben ook sinds 3 maandjes ofzo een trotse bezitter van een blauwe ipod mini maar er zijn toch ff wat vraagjes.

1. Bij mij gaat mijn Ipod soms erg moeilijk aan. Hij staat dan niet op Hold maar ik moet gewoon het knopje lang ingedrukt houden, dit geldt ook voor wanneer ik hem uit wil doen. Moet dan wel 4 sec het knopje ingedrukt houden, is dit normaal

2. Mijn 2e vraag is eigenlijk dat ik mn Ipod mee heb genomen op vakantie en blijkbaar heeft ie in mn tas in een beetje stof gezeten ofzo, want ik merkte dat het wieltje moeilijker draaien. Ook is dat middenstuk wat wit is dus, een beetje vies. Weet iemand of er nog wat aan te doen valt

3. Mijn laatste vraag gaat over Itunes. Ik had een beetje weinig geheugen op mn pc dus ik dacht laat ik mn Kazaa es wissen, ik heb toch Itunes Blijkt dus dat nu ook alles van m'n Itunes niet meer werkt Maar nu vraag ik me af als ik hem aansluit aan Itunes dan ben ik dus ook al mn liedjes op mn ipod kwijt en dat wil ik niet. Hoe kan ik het doen als ik toch nieuwe liedjes wil toevoegen?
pi_29661019
iPod photo 40GB

Ik zweer er nog steeds bij.
Ik post om het posten.
pi_29661494
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:55 schreef Salie het volgende:

3. Mijn laatste vraag gaat over Itunes. Ik had een beetje weinig geheugen op mn pc dus ik dacht laat ik mn Kazaa es wissen, ik heb toch Itunes Blijkt dus dat nu ook alles van m'n Itunes niet meer werkt Maar nu vraag ik me af als ik hem aansluit aan Itunes dan ben ik dus ook al mn liedjes op mn ipod kwijt en dat wil ik niet. Hoe kan ik het doen als ik toch nieuwe liedjes wil toevoegen?
automatisch bijwerken uitschakelen
Tap tap tap
pi_29661837
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:55 schreef 'Salie' het volgende:

1. Bij mij gaat mijn Ipod soms erg moeilijk aan. Hij staat dan niet op Hold maar ik moet gewoon het knopje lang ingedrukt houden, dit geldt ook voor wanneer ik hem uit wil doen. Moet dan wel 4 sec het knopje ingedrukt houden, is dit normaal
Hmmmm normaal,maar...je kan ermee teruggaan naar de winkel als je hem pas hebt gekocht
en een vervangende vragen want zoals het consumenten-recht zegt heb je binnen 6
maanden na aankoop zonder enige aantrekking van de huisvoorwaarden van de verkoper recht
op een gratis vervanging als blijk is gegeven dat het gekochte goed niet aan die voorwaarden voldoet
zoals je dat mag verwachten van een aankoop als deze.
quote:

2. Mijn 2e vraag is eigenlijk dat ik mn Ipod mee heb genomen op vakantie en blijkbaar heeft ie in mn tas in een beetje stof gezeten ofzo, want ik merkte dat het wieltje moeilijker draaien. Ook is dat middenstuk wat wit is dus, een beetje vies. Weet iemand of er nog wat aan te doen valt
Zoals ik al zei in de vorige reactie: Teruggaan of anders zelf even de stofzuiger pakken,
heel laag zetten en dan even wat stof opzuigen zodat alle korrels weer weg zijn.
En wat vies is even met een warm nat doekjes wegvegen.
quote:

Begrijp het niet helemaal maar laat me een gok wagen.
Ahm.. ik zie de link niet tussen Kazaa en iTunes tenzij je niet een aparte map-keuze hebt gemaakt
voor je iTunes-songs die losstaat van Kazaa zodat als je Kazaa weggooid je tenminste in een aparte map
(of desnoods partitie/externe HD) al je songs nog hebt staan.
Doe ik ook altijd en scheelt want de meesten die klikken maar en laten de keuze door de computer bepalen
zonder zelf eerst goed na te denken wat waarin te zetten.

T.a.v. het aansluiten van je iPod op iTunes en dan denken dat je dan gelijk alles kwijt bent is
een broodje aap gedachte. iTunes maakt zet bij het overzetten van je iPod songs alles in de
welbekende Bibliotheek folder en die kun je weer terugvinden op je HD.

1 tip t.a.v. het weinig geheugen en andere zooi die je op je PC hebt staan.

Prop er meer bij OF...koop een extra HD erbij van 20 of 40 GB met USB en
je kan alle belangrijke zooi erop zetten,aparte mappen aanmaken en je PC
verder schoonhouden van overbodige zooi en je belangrijke bestanden zijn
altijd veilig.
pi_29662093
Ik ben vandaag naar de Apple shop teruggegaan met mijn dingetje...

Probleem uitgelegd, ook gezegd wat ik allemaal geprobeerd had. Een medewerker heeft mijn Ipod mini even daar op de computer aangesloten en ook daar las hij hem niet (lukte niet om nummers erop te zetten). Het ligt dus eigenlijk bijna zeker aan de software.... Hij is nu opgestuurd en ik wordt morgen gebeld wanneer ik een nieuwe krijg. Of ik kan morgen bij Apple shop een nieuwe meenemen of ik moet wachten op de reparatie

Dus...balen dat ik nét weer deze 'fout' heb en nu even minimaal 1 dag zonder Ipod moet zitten
Haleloeja
pi_29662146
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:29 schreef Gelderland het volgende:
Ik ben vandaag naar de Apple shop teruggegaan met mijn dingetje...

Probleem uitgelegd, ook gezegd wat ik allemaal geprobeerd had. Een medewerker heeft mijn Ipod mini even daar op de computer aangesloten en ook daar las hij hem niet (lukte niet om nummers erop te zetten). Het ligt dus eigenlijk bijna zeker aan de software.... Hij is nu opgestuurd en ik wordt morgen gebeld wanneer ik een nieuwe krijg. Of ik kan morgen bij Apple shop een nieuwe meenemen of ik moet wachten op de reparatie

Dus...balen dat ik nét weer deze 'fout' heb en nu even minimaal 1 dag zonder Ipod moet zitten
14 dagen wachten
pi_29662496
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:31 schreef tonks het volgende:

[..]

14 dagen wachten
hmmz, die gast zei dat ik misschien ook een nieuwe kon krijgen (als ze hem niet konden/wilde repareren ofzo)....

Zou wel balen zijn als het echt 14 dagen is (en ze hem dus willen repareren)...
Haleloeja
pi_29662570
Sjongejonge, mn pa koopt geen nieuwe scherm voor de iPod Mini
te veel geld zegtie.

Nu gebruikt hij een iPod mini met dit scherm:
pi_29662611
Hahaa, ziet er ook niet uit

btw. Is er een (online) shop waar je goedkoop accesoires kan kopen voor de Ipod (opladers/dock's etc.). Eventueel niet van het merk Apple zelf...:? (of is dat er niet)
Haleloeja
pi_29662956
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:47 schreef super-muffin het volgende:
Sjongejonge, mn pa koopt geen nieuwe scherm voor de iPod Mini
te veel geld zegtie.

Nu gebruikt hij een iPod mini met dit scherm:
[afbeelding]
Heeft je Pa een iPod?
pi_29663331
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 17:48 schreef Gelderland het volgende:
Hahaa, ziet er ook niet uit

btw. Is er een (online) shop waar je goedkoop accesoires kan kopen voor de Ipod (opladers/dock's etc.). Eventueel niet van het merk Apple zelf...:? (of is dat er niet)
http://www.macstuff.nl/ ?
Tap tap tap
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:58:54 #44
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29664553
Wat is nou eigenlijk beter....AAC of MP3?
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_29664853
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat is nou eigenlijk beter....AAC of MP3?
Beter voor?
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:07:57 #46
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29664908
Nou welke van de 2 heeft de beste geluidskwaliteit? En wat zijn de voordelen ten opzichte van de ander?
pi_29665171
iPod heeft beste geluidkwaliteit.
pi_29665305
Ligt eraan hoe je het gaat luisteren. Ik denk dat je geen verschil hoort tussen MP3 en AAC op je iPod hoor, dus daar kan je gewoon kiezen voor degene met de beste compressieratio. Als je echt een goede koptelefoon hebt ofzo dan zou ik het in het originele formaat laten. Als je van CD ript zou ik AAC doen.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_29665969
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:49 schreef i-spy24 het volgende:

[..]

Dat is toch makkelijk?
Start iTunes,selecteer de AAC files die je wilt converteren en dan kiezen door te
veranderen naar MP3.

MAAR! waarom zou je je AAC-files naar mp3 converteren?
is dat vanwege het branden voor een audio-cd? Of is het voor je iPod?
Als het het 't laatste is dan is het stom want AAC is gelijk gereed voor je iPod om
te importeren en andersom.
Is het echter voor het maken van die audio-cd dan moet je bij branden kiezen voor audio-cd
of in jou geval bij convertering voor mp3-cd!

Er is toch een oud gezegde?:

Elke cd-speler ondersteunt audio-cd, maar niet elke cd-speler ondersteunt mp3

ik kan alleen naar AAC converteren en gekochte nummers op itunes blijken beveiligd te zijn

tis voor ableton live die support dat namelijk niet ......
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:36:36 #50
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_29666066
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:14 schreef Remzz het volgende:
iPod heeft beste geluidkwaliteit.
Wat bedoel je daarmee? Ik denk dat een goede versterker beter geluid heeft als een iPod

Maar goed. Ik heb wat artikelen gelezen en MP3 is volgens mij gewoon beter. Ik wil nummers zoiezo op een bitrate van 192 kbps hebben.

Die Lame encoder in combinatie met EAC is echt briljant dus hou het daarbij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')