- Net 2 weken op de middelbare school, gele kaart vanwege een aardig vechtpartijtje..
- Eruit gestuurd worden was dagelijkse kost, ik kreeg op een gegeven moment standaard thee met koekjes bij de conrector.
- Sneaky roken en nooit betrapt worden.
- Sneaky van het schoolplein af en wel betrapt worden (na enkele 10tallen keren).
- Véél spijbelen, laatste jaar meer gespijbeld dan op school gezeten.
- Met een paar kratten bier en een joint in de mond met de hele klas even zwaaien naar de lerares Duits, die met d'r mond wagenwijd open in een leeg lokaal stond (op letterlijk 1 nerd na).
- Dronken in de les zitten en vage antwoorden geven, leraar vroeg alleen of ik de volgende keer nuchter wilde verschijnen.
- Na 1 van je 1ste joints, welke je gerookt hebt in een dichte auto, je naar het lokaal begeven, alwaar je een blokuur uit moet zitten en de meest mogelijke mooie kleurtjes ziet.
- Fiets van een klasgenoot op 't dak gooien (Havo humor..........)
- Agenda van de leraar jatten en in 't kanaal mieteren, nadat je 'm uiteraard goed door hebt gekeken.
- GSM (1 van de allereersten in die tijd) van diezelfde leraar jatten, maar toch maar terug gegeven.
- Gewoon halverwege de les je tas inpakken en met de lekkerste chick van school, die dus hetzelfde doet, een biosje pakken = echt onbetaalbaar.
- Napster op alle pc's installeren zodat iedereen zit te downloaden.
- Paar muizen meegenomen, daarvoor kreeg een klasgenoot nog voor op z'n flikker, maar ik moest hem toch niet...
- Letterlijk alle antwoordenboeken van wiskunde thuis in je kast hebben liggen, dat heeft vrienden/vriendinnen opgeleverd.
- Gas open laten staan na natuur/scheikunde.
- Ik heb mezelf ooit eruit gezet, zonder gein..
- Met een vlindermes in de klas zitten spelen, heb ik 'm zo voor 't grootste gedeelte in m'n mouw gestopt, ziet de leraar 't nog. Werd in beslag genomen, dus ik zeg zo heel stoer: ,,Ik jat wel een nieuwe' '. Foutje dus, ouders gebeld, moeder over de zeik omdat ik zou jatten enz.
- Spijbelen en door je ouders betrapt worden is ook wel slecht trouwens...
- Een leraar (Pinkeltje hehehe...) les laten geven met zo'n 10 post-it's op z'n rug. Tot de conrector langs liep en ik al snel door de mand viel..
- Vuurwerk in de aula deed 't altijd goed.
- Op een gegeven moment kreeg onze klas een soort van (her-)opvoedingslessen. Dus moesten
we iedere donderdag tot 5 uur blijven, in het gezelschap van 1 der conrectoren. Deze vroeg op een gegeven moment aan de klas wie er een hekel aan 'm had en, uiteraard, was ik de enigse die 'm vertelde dat ik een tyfushekel aan 'm had. Vond ie wel eerlijk.
- Klassenboek verdween nog wel eens in de wc, maar daar heeft iedereen zich bij ons wel eens schuldig aan gemaakt.
- Vanuit 't raam zooi op 't dak van de fietsenstalling flikkeren wanneer de leraar ff niet keek.
- Out gaan door de alcohol op je 1ste schoolfeest...
- Lerares, die over je tafel bukt en waar je recht bij naar binnen kijkt, vertellen dat 't niet veel is wat ze heeft...
Gelukkig is 't allemaal goed afgelopen. Nee, ik loop niet achter de vuilniswagen