Ik stop als ze dat willen gaan verplichten, het gaat echt niet gebeuren dus voor mij dan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:47 schreef Molluck het volgende:
Er barst nu (wederom) de discussie los of er gehockeyt moet gaan worden met een HELM op!
Voor jullie als kijkers waarschijnlijk niet zo'n probleem, maar ik zou me echt goed voor joker voelen lopen als ik zo'n ding opmoet
Inderdaad, niet bepaald lekker om als halve keeper over 't veld te banjeren.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:47 schreef Molluck het volgende:
Er barst nu (wederom) de discussie los of er gehockeyt moet gaan worden met een HELM op!
Voor jullie als kijkers waarschijnlijk niet zo'n probleem, maar ik zou me echt goed voor joker voelen lopen als ik zo'n ding opmoet
Yep, en er zijn er wel meer die proberen een hockeybal aannemen met hun hoofd, maar of dat nou een reden is om de helm te verplichtenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:52 schreef tong80 het volgende:
2 jaar geleden een Nederlander bijna overleden door een bal tegen zijn hoofd.
Komt die regel er niet voor de veiligheid dan is het wel voor de orde. Men stoort zich aan die verdedigers die er voor elke strafcorner apart eentje opdoen. Kost een minuut speeltijd om dat ding op te doen. Dat wil men natuurlijk niet hebben.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:47 schreef Molluck het volgende:
Ijshockey was vroeger ook zonder helm. Tot de eerste dode viel. Daar maar op wachten dan ?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Yep, en er zijn er wel meer die proberen een hockeybal aannemen met hun hoofd, maar of dat nou een reden is om de helm te verplichten![]()
Hoezo verdedigers die voor de strafcorner er eentje aandoen? Mag dat dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:57 schreef okee6 het volgende:
Komt die regel er niet voor de veiligheid dan is het wel voor de orde. Men stoort zich aan die verdedigers die er voor elke strafcorner apart eentje opdoen. Kost een minuut speeltijd om dat ding op te doen. Dat wil men natuurlijk niet hebben.
Er zit nog steeds een groot verschil tussen hockey en ijshockey. En als je begint met een helm zijn er nog wel meer hoor. Tijd dan dat voetballers ook maar een helm gaan dragen, die verliezen een x-aantal hersencellen per kopbal, is dat niet schadelijker? En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen als ik mijn best doe.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ijshockey was vroeger ook zonder helm. Tot de eerste dode viel. Daar maar op wachten dan ?
Halve finale wordt morgen ook niet live uitgezonden toch? Best vreemd vind ik dat, een halve finale op een EK van een best grote sport in Nederland die niet in zijn geheel wordt uitgezonden.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:55 schreef Asskicker14 het volgende:
Ellen Hoog.![]()
Waarom worden de wedstrijden nou niet in zijn geheel uitgezonden, live hoeft niet zozeer, als het maar wordt uitgezonden.![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoezo verdedigers die voor de strafcorner er eentje aandoen? Mag dat dan?
quote:In het spelreglement staat in regel 4.4 dat een keeper verplicht is om een helm met masker te dragen (behalve als hij zelf een strafbal gaat nemen). Er staat nergens dat de spelers dat níét mogen. Wél staat er in regel 4.2 dat spelers niets mogen dragen dat gevaarlijk kan zijn voor andere spelers.
De helm van de verdediger is puur een vorm van bescherming voor hem. Er is goed over nagedacht dat de helm geen uitstekende delen bevat en dus geen gevaar oplevert voor andere spelers. De speler is ook echt niet van plan om als een soort rugbyspeler op tegenstanders af te gaan rennen.
De helm is eigenlijk net zo'n bescherming voor zijn hoofd als de crickethandschoen dat is voor de handen van de verdediger. Voor een tandarts is zijn hand een essentieel onderdeel om zijn beroep uit te oefenen. Niemand vindt het raar dat hij die hand door een goede handschoen wil beschermen. Zó moet ook naar de helm gekeken worden. Als de helm geen gevaar oplevert en als de speler er geen gevaarlijke acties mee gaat ondernemen, dan is er totaal geen reden om de helm te verbieden.
Deze redenering geldt niet alleen voor een helm maar ook bijvoorbeeld voor een masker. In Athene droegen de lijnverdedigers van Spanje en Argentinië bij strafcorners tegen hun ploeg een masker (in nationale kleuren!). Daar is niets op tegen, want de maskers worden gedragen ter bescherming. (KNHB.nl)
Net dus, het mag niet op het EK bij de dames.quote:
Vergis je daar niet in hoor, de snelheid en kracht zijn op een hoger niveau wel degelijk groter, ik heb me daar ook redelijk in vergist.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:19 schreef Molluck het volgende:
Ik schrok op tv wel van de klap, er werden net een stuk of 5,6 incidenten uitgezonden en hoewel dat niet veel harder zal gaan dan bij ons (ik speel dan wel niet op zo'n hoog niveau, maar de kracht en de snelheid zijn hetzelfde) zie je het nu vanuit een derde standpunt en dan is het idd niet echt prettig om aan te zien, eigenlijk nog erger dan wanneer je het vanuit eerste persoon zien zeg maar.
Inderdaad, ook als bezoeker langs de lijn is het oppassen, de meeste mensen hebben dat niet in de gaten.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in hoor, de snelheid en kracht zijn op een hoger niveau wel degelijk groter, ik heb me daar ook redelijk in vergist.
Ik speel en werk bij Oranje-Zwart, ik zie elke hoofdklasse wedstrijd die ze spelen, technisch is er een wereld van verschil, maar qua kracht is het verschil stukken kleiner...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in hoor, de snelheid en kracht zijn op een hoger niveau wel degelijk groter, ik heb me daar ook redelijk in vergist.
Ik weet nog wel een wedstrijd Oranje Zwart - Amsterdam en ik stond ergens vooraan langs de boarding, met naast mij een of andere gast die telkens naar de spelers aan het roepen was. Een van hen trok zich dat nogal persoonlijk aan en roste een bal vol het publiek in, nou stond daar net zo'n oud omatje vol in de vuurlinie en er was zo'n opa, echt zeker 50+ die die bal echt zo voor haar neus wegvangtquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:25 schreef okee6 het volgende:
Inderdaad, ook als bezoeker langs de lijn is het oppassen, de meeste mensen hebben dat niet in de gaten.
Ik heb ook nog bij OZ gespeeld, dus ken het. Maar heb je wel eens mee gedaan daar? Het verschil echt gemerkt?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:28 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ik speel en werk bij Oranje-Zwart, ik zie elke hoofdklasse wedstrijd die ze spelen, technisch is er een wereld van verschil, maar qua kracht is het verschil stukken kleiner...
Ik heb overigens dit jaar training gehad van Troy Elder, ik dacht dat dat wel enige jaloezie op zou wekken(helaas was ie er door Australische verplichtingen veel te weinig, maar het is een ontzettend aardige gast)
Nou als je zo'n sleeppush neemt, Troy Elders specialiteit dus, dat gaat echt niet eens zo hard. Ok, ik wil hem er echt niet uitkoppen hoor, maar ik ben blij als ik hem in het net krijg (ik ben verdediger, dus sleeppushen is niet echt mijn ding) maar bij hem gaat ie echt gewoon heel beheerst met een boogje de hoek in. Het is op dat niveau echt zo'n wereld van verschil kwa techniek. Maar een ervaren hockeyer van een jaar of 18 doet kwa kracht niet onder voor een volwassen hoofdklassespelerquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog bij OZ gespeeld, dus ken het. Maar heb je wel eens mee gedaan daar? Het verschil echt gemerkt?
Een hockeyer van 18 jaar is niet ervaren. Misschien wel in de A-jeugd maar bij de senioren zeker niet (1 of 2 uitzonderingen zijn er wel natuurlijk).quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:34 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nou als je zo'n sleeppush neemt, Troy Elders specialiteit dus, dat gaat echt niet eens zo hard. Ok, ik wil hem er echt niet uitkoppen hoor, maar ik ben blij als ik hem in het net krijg (ik ben verdediger, dus sleeppushen is niet echt mijn ding) maar bij hem gaat ie echt gewoon heel beheerst met een boogje de hoek in. Het is op dat niveau echt zo'n wereld van verschil kwa techniek. Maar een ervaren hockeyer van een jaar of 18 doet kwa kracht niet onder voor een volwassen hoofdklassespeler
Een hockeybal is van harde kunststof, je kan je nagels er niet indrukken zonder ze te breken. Zie het maar als een met hout gevuld stuk regenpijp.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:35 schreef tong80 het volgende:
Voor de niet-kenners zo'n bal is knoerthard. Niet te vergelijken met een voetbal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |