abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29641823
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:27 schreef marruuuk het volgende:
waarschijnlijk net zo een onzin als in het boek siegfried van harry mulisch, alleen dan niet door 1 persoon verzonnen
Ik ben niet zo'n fan van Mulisch, maar ik vind het wel grappig gevonden; Hitler als anti-god en Nietzsche is zijn profeet
  maandag 15 augustus 2005 @ 07:38:00 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_29648512
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik heb inmiddels (met veel pijn en moeite met die kleine lettertjes) dat onderzoek van Maser in Zeitgeschichte gelezen, en hij komt wel met veel details aanzetten. Zo zouden ze aan de universiteit van Heidelberg genetisch onderzoek gedaan hebben (DNA hadden ze toen nog niet) en daar was uitgekomen dat er een grote kans was dat Adolf Hitler en Jean-Marie Loret genetisch waren verwant. Het blijft jammer dat dat stuk van Maser zo slecht toegankelijk is, ik zal morgen eens kijken of ik wat kan quoten (dat moet ik allemaal overtikken dan)
Ik lees een heleboel 'zouden' en 'grote kans dat'. Erg vaag dus allemaal. Ook blijf ik erbij, dat als zoiets waar was, dat het dan een dusdanige doorbraak zouzijn geweest dat de vakpers en de kranten er vol van hadden gestaan. Maar voordat jij met dit topic kwam had ik er zelfs nog nooit een gerucht over gehoord. Ik vind het dus nog steeds erg onwaarschijnlijk (to say the least).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Voormalig Sport Koningin maandag 15 augustus 2005 @ 15:56:57 #28
35237 Nuongirl
pi_29658867
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 07:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik lees een heleboel 'zouden' en 'grote kans dat'. Erg vaag dus allemaal. Ook blijf ik erbij, dat als zoiets waar was, dat het dan een dusdanige doorbraak zouzijn geweest dat de vakpers en de kranten er vol van hadden gestaan. Maar voordat jij met dit topic kwam had ik er zelfs nog nooit een gerucht over gehoord. Ik vind het dus nog steeds erg onwaarschijnlijk (to say the least).
Ik ben het met je eens. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Hitler een zoon had, anders was dit wel veel eerder naar buiten gebracht.
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_29671479
Ik denk eerlijk gezgd dat er wel een slotje op kan, ik kan dat artikel van Maser wel overtikken, maar dan is het nog in het Duits, en om het nou helemaal te vertalen (kan al zo slecht Duits). Het artikel zelf zou denk ik wel stof zijn voor een boeiende discussie en in mijn optiek aanleiding geven voor reasonable doubt. Maar voorlopig komt het er niet van.
pi_29671686
Voor degenen die hierin geloven, kan ik het boek Siegfried van Harry Mulisch aanraden voor wat achtergrondinformatie over het kind en wat er mee gebeurd is.

Ik meld dit dus niet als feit, het is gewoon een theorie dat Siegfried bestaan zou hebben.
De theorie in het boek van de hoofdpersoon houdt in dat:
- Siegfried bestaan heeft
- Siegfried door fraude aan de kant van 1 van Hitlers mannen die de mensen onderzocht (ik zoek nog wel op wie precies) Hitler dacht dat zijn zoon deels joods zou zijn
- Hitler Siegfried bij een ander gezin heeft laten plaatsen
- Hitler bevolen heeft aan het gezin (de man) Siegfried te vermoorden vanwege mogelijk joodse wortels in de familie
- het kind van Hitler en Eva Braun zou zijn
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
pi_29671989
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar dat was pulp-televisie van de bovenste plank.
Wat heb jij een geweldige reacties als mod. Heerlijk sturend, lekker positief zodat er een mooi topic kan ontstaan. Mijn complimenten!

Overigens beweringen van kameraden dat Hitler in WO1 niet met Franse vrouwen sliep kan natuurlijk ook propaganda zijn. Zo en nu ga ik het even verder lezen
pi_29672515
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:06 schreef Palau het volgende:
Voor degenen die hierin geloven, kan ik het boek Siegfried van Harry Mulisch aanraden voor wat achtergrondinformatie over het kind en wat er mee gebeurd is.

Ik meld dit dus niet als feit, het is gewoon een theorie dat Siegfried bestaan zou hebben.
De theorie in het boek van de hoofdpersoon houdt in dat:
- Siegfried bestaan heeft
- Siegfried door fraude aan de kant van 1 van Hitlers mannen die de mensen onderzocht (ik zoek nog wel op wie precies) Hitler dacht dat zijn zoon deels joods zou zijn
- Hitler Siegfried bij een ander gezin heeft laten plaatsen
- Hitler bevolen heeft aan het gezin (de man) Siegfried te vermoorden vanwege mogelijk joodse wortels in de familie
- het kind van Hitler en Eva Braun zou zijn
Je vergeet het belangrijkste stuk, de conclusie; Hitler als anti-god en Nietzsche als zijn profeet (zoals ik eerder had genoemd) leuke vondst van Mulisch! Voor de rest is Siegfried, zoals je terecht aangeeft, pure fictie. De theorie van Jean-Marie Loret geeft echter aanleiding (jn mijn ogen dan) voor gerede twijfel (onderzoek door Werner Maser, gerespecteerd Hitler-biograaf, uitgebreid gestaafd in een tijd waarin nog geen DNA test bestond, en belangrijker, ook nooit wetenschappelijk ontkracht bij mijn weten)
pi_29672720
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:12 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Wat heb jij een geweldige reacties als mod. Heerlijk sturend, lekker positief zodat er een mooi topic kan ontstaan. Mijn complimenten!
Ik zou het anders uitgedrukt hebben, maar Lord Vetinari heeft hier wel een punt denk ik
quote:
Overigens beweringen van kameraden dat Hitler in WO1 niet met Franse vrouwen sliep kan natuurlijk ook propaganda zijn. Zo en nu ga ik het even verder lezen
Volgens Maser zou hij het gezegd kunnen hebben juist wellicht om de aandacht af te leiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door LodewijkNapoleon op 15-08-2005 22:42:30 ]
pi_29676838
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Je vergeet het belangrijkste stuk, de conclusie; Hitler als anti-god en Nietzsche als zijn profeet (zoals ik eerder had genoemd) leuke vondst van Mulisch! Voor de rest is Siegfried, zoals je terecht aangeeft, pure fictie. De theorie van Jean-Marie Loret geeft echter aanleiding (jn mijn ogen dan) voor gerede twijfel (onderzoek door Werner Maser, gerespecteerd Hitler-biograaf, uitgebreid gestaafd in een tijd waarin nog geen DNA test bestond, en belangrijker, ook nooit wetenschappelijk ontkracht bij mijn weten)
Ik richtte mij in eerste instantie alleen op dat deel van de theorie waarin Siegfried voorkomt.
Maar idd, Nietsche is Hitlers profeet en Hitler de anti-god in het boek. Ik vermeldde dat niet, omdat het in dit topic vooral om het wel/niet bestaan van Hitlers zoon ging.
Maar om het volledig te maken, de theorie van Hitler anti-god en Nietzsche als profeet wordt ondersteund met het 'toevallige' gegeven dat met het ontstaan van Hitler als foetus ook het verval van Nietzsche samenvalt.
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 07:55:33 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_29681539
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:12 schreef Frenkie het volgende:

[..]

If it walks like a duck, quacks like a duck, swims like a duck, chances are it's a duck. Het bedoelde programma was, naar alle standaards, pulp en alleen bedoeld om kijkcijfers te genereren. Het was historisch gezien tenenkrommend.

Het feit dat ik hier blauw ben doet niets af aan het feit dat ik als user-met-een-kleurtje gewoon mijn mening mag geven, ook in topics in mijn eigen forum. Of vind je dat ik alleen maar vaag-aanmoedigende kreten mag slaken en vooral geen mening mag ventileren?

Vervoeg je dan vooral even in het FB topic..
quote:
Propaganda van wie? Propaganda waarom? Veel van die verklaringen zijn overigens afgelegd lang voordat Hitler echt aan de macht kwam, dus men had totaal geen reden om hierover te liegen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:43:07 #36
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_29681806
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:58 schreef yvonne het volgende:
Grappig topic, want we hadden er ook een topic over lopen
Maar dan met weer andere informatie:

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=429
Vragen om een ban...?

[ Bericht 11% gewijzigd door Lord_Vetinari op 16-08-2005 08:44:57 ]
The God of War hates those who hesitate
proud owner of loedertje
  Admin dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:51:37 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29681879
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:43 schreef ludendorff het volgende:

[..]

Vragen om een ban...?
, verhaal is trouwens wel waar.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:52:04 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_29681883
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

, verhaal is trouwens wel waar.
Welk verhaal?
  Admin dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:52:59 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29681890
Dat hij in de streek rond Ieper een zoon had.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:53:21 #40
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_29681893
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:43 schreef ludendorff het volgende:

[..]

Vragen om een ban...?
jaaaaaaaaaaaaaaaa

bannen dat wijf!
proud owner of loedertje
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:54:07 #41
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_29681903
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:52 schreef yvonne het volgende:
nie-tus

hitler had maar 1 bal en was homo dus die kon iet ee..

oh wacht, verkeerd topic
proud owner of loedertje
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:54:26 #42
66444 Lord_Vetinari
pi_29681905
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 08:52 schreef yvonne het volgende:
Geloof ik geen fluit van. Dit is het eerste wat ik erover hoor en ik vind de onderbouwing uitermate zwak. Ik blijf erbij, dat een dergelijk verhaal allang grote koppen in allerlei media had veroorzaakt en dat elke recente biografie van Hitler het gemeld zou hebben.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:56:40 #43
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_29681925
het moet op zich eenvoudig na te gaan zijn, imo

genoeg spullen van hitler nog overgebleven in musea en collecties her en der om wat dna van em te vinden

daarna dna van de zogenaamde zoon vergelijken et voila, we weten het zeker
proud owner of loedertje
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:05:16 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_29681999
Er zijn maar heel weinig persoonlijke spullen van Hitler over en wat er in musea en collecties ligt is heus wel een paar keer schoongemaakt, dus weinig kans op DNA, vrees ik
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:06:45 #45
122528 ludendorff
rechts heeft voorrang
pi_29682015
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er zijn maar heel weinig persoonlijke spullen van Hitler over en wat er in musea en collecties ligt is heus wel een paar keer schoongemaakt, dus weinig kans op DNA, vrees ik
z`n schedel is er nog

alhoewel

russen en betrouwbaarheid...
proud owner of loedertje
  Admin dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:11:54 #46
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29682076
In het museum Hill 62 te Zillebeke ligt nog een handgeschreven brief van Hitler uit die tijd.
En Money Jack zal die alleen uit handen geven als er verdomde veel euro's tegenover staan.

dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:14:39 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_29682107
Enig idee door hoeveel handen die brief is gegaan?
  Admin dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:20:42 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29682158

pi_29682162
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Enig idee door hoeveel handen die brief is gegaan?
jij wel
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen,
maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:21:40 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_29682173
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:21 schreef Nympholientje het volgende:

[..]

jij wel
Heel veel Dus slechte bron voor DNA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')