Je bent zo snel en ik zo langzaamquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En hoe wil je dit topic noemen? T is nu een beetje vaag
Dat kun jij niet, dat kunnen alleen de mods. Maar ik verander het wel even, maar dan wel zonder 'het grote' ervoor. Gewoon de vraag is prikkelenderquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:33 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Je bent zo snel en ik zo langzaamHet was de bedoeling om het Het grote "Had Hitler een zoon?" topic te noemen, maar dat ging kennelijk mis en, zoals het een newbie vergaat, weet ik nog niet hoe dat te herstellen
Dus als jij dat wel weet, hoor ik dat graag
![]()
Hartelijk dank!quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kun jij niet, dat kunnen alleen de mods. Maar ik verander het wel even, maar dan wel zonder 'het grote' ervoor. Gewoon de vraag is prikkelender
Ja het klopt dat er weinig over bekend is, en sommige andere biografen wijzen het idee ook af, daar staat wellicht tegenover dat Werner Maser een reputatie hoog te houden heeft (of had, misschien is hij intussen overleden). Hitler stond er tevens om bekend dat hij vrij intiem en ongedwongen met zijn naaste personeel omging, en de rest van Heinz Linge's boek komt mij ook betrouwbaar over (juist misschien omdat het niet zo heel spectaculair is) Maar laat ik duidelijk zijn; bewijzen kan ik het niet (het tegendeel ook niet trouwensquote:Op zondag 14 augustus 2005 13:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens, vrij onwaarschijnlijk. Recentere publicaties dan jij noemt vermelden helemaal niets over die mevrouw.
Kershaw, daarentegen, heeft evenzeer een reputatie op te houden en hij meldt er in zijn biografie niets over. Ik heb het evenmin in andere biografieën teruggevonden.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:45 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ja het klopt dat er weinig over bekend is, en sommige andere biografen wijzen het idee ook af, daar staat wellicht tegenover dat Werner Maser een reputatie hoog te houden heeft (of had, misschien is hij intussen overleden). Hitler stond er tevens om bekend dat hij vrij intiem en ongedwongen met zijn naaste personeel omging, en de rest van Heinz Linge's boek komt mij ook betrouwbaar over (juist misschien omdat het niet zo heel spectaculair is) Maar laat ik duidelijk zijn; bewijzen kan ik het niet (het tegendeel ook niet trouwens).
Dat hoeft niets te zeggen, dat is het leuke aan historisch onderzoek, er komen vaak nieuwe zaken naar voren..quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overigens, vrij onwaarschijnlijk. Recentere publicaties dan jij noemt vermelden helemaal niets over die mevrouw.
Dat ging toch over die vier Amerikanen? Dat waren nakomelingen van een neef van hem, als ik het goed heb.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:37 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Nee, geen zoon maar Hitler heeft wel een paar nog levende neven. Toevallig heb ik hier ooit eens een aflevering van BNN's Unfindable over bekeken. Zeer interessante documentaire die ik iedereen hier ook aanraadt om eens te bekijken. Je kan hem hier vinden: http://www.bnn.nl/view/6040283/1022/5490845
Klik op archief en dan de tweede aflevering.
Half-achterneven geloof ik, het zijn de kleinzonen van Alois Hitler jr. de oudere halfbroer van Adolf. Het waren er vier en nu nog maar drie en ze hadden besloten geen kinderen te krijgen, zodat de Hitler bloedlijn uit zou sterven.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:37 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Nee, geen zoon maar Hitler heeft wel een paar nog levende neven. Toevallig heb ik hier ooit eens een aflevering van BNN's Unfindable over bekeken. Zeer interessante documentaire die ik iedereen hier ook aanraadt om eens te bekijken. Je kan hem hier vinden: http://www.bnn.nl/view/6040283/1022/5490845
Was me weer voorquote:Op zondag 14 augustus 2005 14:44 schreef Koobus het volgende:
[..]
Dat ging toch over die vier Amerikanen? Dat waren nakomelingen van een neef van hem, als ik het goed heb.
Sorry, maar dat was pulp-televisie van de bovenste plank.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:37 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Inderdaad zeer jammer dat je een in potentie interessant onderwerp door een oppervlakkige nitwit als Katja S. laat brengen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar dat was pulp-televisie van de bovenste plank.
Ik ben niet zo'n fan van Mulisch, maar ik vind het wel grappig gevonden; Hitler als anti-god en Nietzsche is zijn profeetquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:27 schreef marruuuk het volgende:
waarschijnlijk net zo een onzin als in het boek siegfried van harry mulisch, alleen dan niet door 1 persoon verzonnen
Ik lees een heleboel 'zouden' en 'grote kans dat'. Erg vaag dus allemaal. Ook blijf ik erbij, dat als zoiets waar was, dat het dan een dusdanige doorbraak zouzijn geweest dat de vakpers en de kranten er vol van hadden gestaan. Maar voordat jij met dit topic kwam had ik er zelfs nog nooit een gerucht over gehoord. Ik vind het dus nog steeds erg onwaarschijnlijk (to say the least).quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:39 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik heb inmiddels (met veel pijn en moeite met die kleine lettertjes) dat onderzoek van Maser in Zeitgeschichte gelezen, en hij komt wel met veel details aanzetten. Zo zouden ze aan de universiteit van Heidelberg genetisch onderzoek gedaan hebben (DNA hadden ze toen nog niet) en daar was uitgekomen dat er een grote kans was dat Adolf Hitler en Jean-Marie Loret genetisch waren verwant. Het blijft jammer dat dat stuk van Maser zo slecht toegankelijk is, ik zal morgen eens kijken of ik wat kan quoten (dat moet ik allemaal overtikken dan)
Ik ben het met je eens. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Hitler een zoon had, anders was dit wel veel eerder naar buiten gebracht.quote:Op maandag 15 augustus 2005 07:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik lees een heleboel 'zouden' en 'grote kans dat'. Erg vaag dus allemaal. Ook blijf ik erbij, dat als zoiets waar was, dat het dan een dusdanige doorbraak zouzijn geweest dat de vakpers en de kranten er vol van hadden gestaan. Maar voordat jij met dit topic kwam had ik er zelfs nog nooit een gerucht over gehoord. Ik vind het dus nog steeds erg onwaarschijnlijk (to say the least).
Wat heb jij een geweldige reacties als mod. Heerlijk sturend, lekker positief zodat er een mooi topic kan ontstaan. Mijn complimenten!quote:Op zondag 14 augustus 2005 15:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar dat was pulp-televisie van de bovenste plank.
Je vergeet het belangrijkste stuk, de conclusie; Hitler als anti-god en Nietzsche als zijn profeet (zoals ik eerder had genoemd) leuke vondst van Mulisch! Voor de rest is Siegfried, zoals je terecht aangeeft, pure fictie. De theorie van Jean-Marie Loret geeft echter aanleiding (jn mijn ogen dan) voor gerede twijfel (onderzoek door Werner Maser, gerespecteerd Hitler-biograaf, uitgebreid gestaafd in een tijd waarin nog geen DNA test bestond, en belangrijker, ook nooit wetenschappelijk ontkracht bij mijn weten)quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:06 schreef Palau het volgende:
Voor degenen die hierin geloven, kan ik het boek Siegfried van Harry Mulisch aanraden voor wat achtergrondinformatie over het kind en wat er mee gebeurd is.
Ik meld dit dus niet als feit, het is gewoon een theorie dat Siegfried bestaan zou hebben.
De theorie in het boek van de hoofdpersoon houdt in dat:
- Siegfried bestaan heeft
- Siegfried door fraude aan de kant van 1 van Hitlers mannen die de mensen onderzocht (ik zoek nog wel op wie precies) Hitler dacht dat zijn zoon deels joods zou zijn
- Hitler Siegfried bij een ander gezin heeft laten plaatsen
- Hitler bevolen heeft aan het gezin (de man) Siegfried te vermoorden vanwege mogelijk joodse wortels in de familie
- het kind van Hitler en Eva Braun zou zijn
Ik zou het anders uitgedrukt hebben, maar Lord Vetinari heeft hier wel een punt denk ikquote:Op maandag 15 augustus 2005 22:12 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Wat heb jij een geweldige reacties als mod. Heerlijk sturend, lekker positief zodat er een mooi topic kan ontstaan. Mijn complimenten!
Volgens Maser zou hij het gezegd kunnen hebben juist wellicht om de aandacht af te leiden.quote:Overigens beweringen van kameraden dat Hitler in WO1 niet met Franse vrouwen sliep kan natuurlijk ook propaganda zijn. Zo en nu ga ik het even verder lezen
Ik richtte mij in eerste instantie alleen op dat deel van de theorie waarin Siegfried voorkomt.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste stuk, de conclusie; Hitler als anti-god en Nietzsche als zijn profeet (zoals ik eerder had genoemd) leuke vondst van Mulisch! Voor de rest is Siegfried, zoals je terecht aangeeft, pure fictie. De theorie van Jean-Marie Loret geeft echter aanleiding (jn mijn ogen dan) voor gerede twijfel (onderzoek door Werner Maser, gerespecteerd Hitler-biograaf, uitgebreid gestaafd in een tijd waarin nog geen DNA test bestond, en belangrijker, ook nooit wetenschappelijk ontkracht bij mijn weten)
If it walks like a duck, quacks like a duck, swims like a duck, chances are it's a duck. Het bedoelde programma was, naar alle standaards, pulp en alleen bedoeld om kijkcijfers te genereren. Het was historisch gezien tenenkrommend.quote:Op maandag 15 augustus 2005 22:12 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Wat heb jij een geweldige reacties als mod. Heerlijk sturend, lekker positief zodat er een mooi topic kan ontstaan. Mijn complimenten!
Propaganda van wie? Propaganda waarom? Veel van die verklaringen zijn overigens afgelegd lang voordat Hitler echt aan de macht kwam, dus men had totaal geen reden om hierover te liegen.quote:Overigens beweringen van kameraden dat Hitler in WO1 niet met Franse vrouwen sliep kan natuurlijk ook propaganda zijn. Zo en nu ga ik het even verder lezen
Vragen om een ban...?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:58 schreef yvonne het volgende:
Grappig topic, want we hadden er ook een topic over lopen
Maar dan met weer andere informatie:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=429
quote:
Welk verhaal?quote:
jaaaaaaaaaaaaaaaaquote:
nie-tusquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 08:52 schreef yvonne het volgende:
Dat hij in de streek rond Ieper een zoon had.
Geloof ik geen fluit van. Dit is het eerste wat ik erover hoor en ik vind de onderbouwing uitermate zwak. Ik blijf erbij, dat een dergelijk verhaal allang grote koppen in allerlei media had veroorzaakt en dat elke recente biografie van Hitler het gemeld zou hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 08:52 schreef yvonne het volgende:
Dat hij in de streek rond Ieper een zoon had.
z`n schedel is er nogquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er zijn maar heel weinig persoonlijke spullen van Hitler over en wat er in musea en collecties ligt is heus wel een paar keer schoongemaakt, dus weinig kans op DNA, vrees ik
jij welquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Enig idee door hoeveel handen die brief is gegaan?
Heel veelquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |