Het grote 'Had Hitler een zoon?' topicNa de wilde geruchten over ufo's, Hitler die gevlucht is naar Argentinie of de lans v/h lot, nu een serieuzer verhaal; Ik heb laatst een paar boeken van mijn opa geerfd en een van die boeken was "In het voetspoor van de Fuhrer", de autobiografie van Hitler's kamerheer Heinz Linge. Uit het boek komt vaak een ander beeld naar voren dan de meeste Hitler-biografen beschrijven (Fest, Haffner), maar wat ik het meest opzienbarend vond, was dat hij melding maakt van een zoon die Hitler in 1917 verwekt zou hebben bij een Francaise genaamd Charlotte Lobjoie toen hij als korporaal aan het westfront in Frankrijk zat. De zoon zou Jean-Marie Loret heten, en geboren zijn in 1918 en gestorven in 1985. Professor Werner Maser, die Linge's dagboek heeft uitgegeven en ook en gerespecteerd Hitler-biograaf is, heeft er ook over geschreven (artikel 'Adolf Hitler. Vater eines Sohnes.' in Zeitgeschichte, Historisches Institut der Universitat Salzburg, 5e jaargang. februari 1978 pag. 173 en verder) Zie ook de link onderaan. Hij zou ook negen kinderen hebben volgens het artikel hieronder uit de Daily Express" van wie Hitler dus de grootvader zou zijn. Ik zal hieronder de twee quote's zetten uit het dagboek van Linge waarin de kwestie wordt beschreven. Ik ben erg benieuwd of er mensen hier zijn die er meer over weten (The_General?). Alles is welkom!
Quote 1 (blz.48):
(Na een preek van Hitler over beroemde mannen en hun mislukte zonen)"...Ook een zoon van mij zou alleen maar een last zijn en daarme een ongelukkig mens of zelfs een gevaar. Hitler verzweeg tegenover deze man, Otto Wagener, die 'een zoon hebben' hier duidelijk in verband bracht met een daaraan voorafgaand huwelijk, wat hij anderen toen al wel had verteld, namelijk dat hij al een zoon had. Deze was geboren in 1918 uit een verhouding die de soldaat Hitler, in 1916 en 1917 in Noord-Frankrijk en Belgie, had gehad met een Francaise. Maar Eva Braun die, zoals ze graag vertelde uit een gelukkig gezin kwam, moest een zoon van Hitler ontberen..."
Quote 2 (blz.116):
"...Op 19 juli 1940, Ongeveer drie weken na ons bezoek aan Fournes, sprak Hitler in Berlijn, even voordat hij twaalf generaals onder wie Wilhelm Keitel, tot generaal-veldmaarschalk zou bevorderen, over die dorpen en de tijd die hij daar tijdens de Eerste Werldoorlog als soldaat had doorgebracht. Daarbij sprak hij niet over oorlog, strijd en vijand. Er was iets anders dat hem bezig hield. Ik had al in die weken tot half augustus de indruk dat hij zich met de militairen had verzoend. Hij zei weliswaar dat hij van de geschiedenis had geleerd en de hoge militairen door bevorderingen onderscheiden om hen sterker aan zich te binden, maar zijn prive-gedrag vertelde een ander verhaal. Hoewel hij in kleine kring sprak over een eventuele aanval op Engeland en ook op de Sovjet-Unie, slikten wij dat niet zomaar. Pas na het commando 'Das Ganze Halt' van 24 juli om 13.55 uur, twee dagen voordat hij nog eenmaal naar Fournes, Wavrin en Noyelles lez Seclin ging, leek hij ons, toen wij alleen met hem waren, niet zo oorlogszuchtig. Eindelijk, op 19 juli, kwam de aap uit de mouw. Hij liet Himmler roepen en droeg hem op in de omgeving van de genoemde oorden naar een zeker iemand te laten zoeken. Omdat Hitler onder vier ogen met Himmler wilde spreken, lieten Gerhard Engel en ik hen snel alleen, zodat ik niet wist hoe Hitlers instructies precies luidden en om wie het ging. Ik begreep dat er sprake was van een vrouw en haar zoon. Uit het feit dat Hitler geen getuigen wilde bij dit gesprek met Himmler concludeerde ik dat het om een zeer ongewone zaak moest gaan. Pas 37 jaar later hoorde ik wie Hitler had laten opsporen: Charlotte Lobjoie, een vrouw die hem in maart 1918 een zoon had geschonken die Jean-Marie werd genoemd..." (Ik heb het stuk letterlijk overgetikt, ik denk dat hij wat datum's doorelkaar haalt.)
artikel uit de Daily Express:
WHO DO YOU THINK YOU ARE KIDDING MR HITLER? MYSTERY OF THE MAN WHO CLAIMED HE WAS THE FUHRER'S SON
A man haunted all his life by the thought he was Adolf Hitler's son died yesterday. But the life of 66 year old Jean-Marie Loret ended with many still disbelieving his claim that the Nazi leader was his father. From the day he started school in St. Quentin, Northern France, he knew he was the illegitimate son of a First World War German soldier. Then on her deathbed in 1948 his mother Charlotte told him that his father was realy Adolf Hitler. she had been a 17 year old peasant girl when she was seduced, she said, by a young German army corporal who liked painting. Later in her belongings a landscape signed "A Hitler" was discovered. Loret took his mothers name and was brought up by his grandparents. Before he died, I met railway worker Loret at his little cottage in St. Quentin. he was a slight, nervous little man, married to a plump local woman called Muguett who had borne him nine sons and daughters. To me he looked only vaguely like Hitler. The floppy hair was a bit the same, maybe the eyes. Was he realy Hitler's son? "Everybody says so" he replied "All my life I have known my father was a German corporal and there are records at the town hall which show Hitler was at St. Quentin in 1917 when my mother became pregnant. "He used to visit her on a motorbike and take her into the country to paint her". As we talked, Loret broke down and began to weep. "Imagine what it must feel like to be the son of a man the world regards as a monster" he said. "There where some people who think I should be proud. They've come here to the house to tell me so. I've turned them away, they have offered me money to become some sort of celebrity." He went on "There where phone calls threatening to kill me. Crazy people." He shuddered desperatly. "I am just a little railway porter. I'm nobody. I would have loved to have had a father. Even if it was Hitler I would like to have known, I suppose. But it doesn't matter now." The record book at St. Quentin Town Hall lists Loret's birth under his mothers name. The father is shown as a German soldier, identity unknown. A portrait of Loret's mother was found umong Hitler's possesions after he died in the bunker in 1945. Taken from "The Daily Express" Friday February 15th 1985. Interview Werner Maser:
http://www.dsz-verlag.de/Artikel_04/NZ30_2.html[ Bericht 0% gewijzigd door LodewijkNapoleon op 14-08-2005 13:24:01 (titel plaatsen lukte niet goed) ]