abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:56:57 #26
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_33818099
Lijkt me een zeer goede film! De trailer was al vet, maar die theatrical trailer was nog beter!
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
pi_33819060
Het is niet de beste film aller tijden.
Maar zeker nog wel een goede film en Jake Gyllenhaal is bijzonder goed.
pi_33824457
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:34 schreef Pugsley het volgende:

[..]

Tis van de maker van American Beauty...
Dus?
Jersey Girl is van de maker van Clerks. Is Jersey Girl dan ook meteen een erg toffe cultfilm? Integendeel: Jennifer Aniston en Ben Affleck spelen er in. Het is een commerciele kutfilm.
Dat Jarhead van de maker van een erg goede en toffe film is zegt nog niks over hoe goed Jarhead zelf is.

Ik heb ondertussen al geplanned dat ik er dinsdag de 17e heen ga, dus dan laat ik nog wel even weten hoe die was
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:07 schreef LSS het volgende:
Een stereotype blockbuster zal het denk ik zeker niet zijn. Misschien wel een redelijk realistische weergave van het leven van soldaten als ze niet vechten of trainen. Oorlogsvoering is natuurlijk vooral veel wachten en eigelijk bar weinig schieten.Dat geschiet hebben we nu al veel gezien, maar ook het leven van soldaten als ze "niets" doen lijkt me interessant. Eindelijk een film die niet gaat over schieten, explosies, heldendaden en sterven voor the stars and stripes. Ik ga hem zeker kijken.
Ik had aan de hand van de trailer nog niet echt begrepen dat het juist daar over ging, klinkt in elk geval al minder blockbusterig dus
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
  zondag 8 januari 2006 @ 10:46:01 #29
138448 PeZu
Suspended animation
pi_33825415
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:29 schreef Vitalogy het volgende:
Het is niet de beste film aller tijden.
Maar zeker nog wel een goede film en Jake Gyllenhaal is bijzonder goed.
jake is altijd wel goed
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_33829772
Hij was wat tegenvallend... Wel een goed verhaal enz, maar er gebeurd iets te weinig naar mijn mening.... Jake speelde wel helemaal super, en verder zeker geen matige film....
O+ BlaBlub O+
  zondag 8 januari 2006 @ 13:54:46 #31
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33829910
Ik vond 'm heel erg goed.

Gyllenhaal (en Sarsgaard) zijn erg overtuigend en dat is precies wat je nodig hebt bij zo'n film. Foxx deed iets minder z'n best (of was gewoon iets minder geschikt voor de rol), maar was ook zeker weten om aan te zien. Het verhaal is, vind ik, gewoon rete-interessant, ten dele omdat het zich echt toespitst op individuele ervaringen. Het begin leek echter iets (veel) te veel op Full Metal Jacket, maar dat ook aan mij liggen, omdat het gewoon ook een (kritische) oorlogsfilm is. De film is verder gewoon echt enorm onderhoudend, wat er voor zorgde dat ik op het eind het liefste had gehad dat 'ie nog een paar uurtjes was doorgegaan (en het was nog wel 2 uur 's nachts!). De beelden in de woestijn zijn trouwens echt adembenemend.

Echt een aanrader.
  zondag 8 januari 2006 @ 15:42:17 #32
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_33833471
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het begin leek echter iets (veel) te veel op Full Metal Jacket, maar dat ook aan mij liggen, omdat het gewoon ook een (kritische) oorlogsfilm is.
Nou ja, hij lijkt weer helemaal niet op bijvoorbeeld Dr. Strangelove. Voor mij was 't vooral de aanwezigheid van die cliché drill sergeant. Ik was blij dat dat na één scène weer voorbij was.
quote:
De beelden in de woestijn zijn trouwens echt adembenemend.
Ja, erg mooi. En
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The short weekend begins with longing...
pi_33935292
Aangezien er hier al heel wat mensen die film gezien hebben, heb ik een vraag!
Mijn zusje van 12 is helemaal gek van die Jake! Nu wil ze supergraag naar deze film en ik wil zaterdag best met haar mee! Alleen is de film een beetje te doen qua geweld en sex?
Op IMDB staat : Rated R for pervasive language, some violent images and strong sexual content!
Vooral om dat strong suxual content maak ik me een beetje zorgen!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:13:12 #34
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33937396
Ach, ik vond het erg meevallen. Je ziet in het begin ergens dat Jake sex heeft met z'n vriendin en je ziet 'm ook een keer (van achteren) masturberen op de wc. Verder worden er enkel sexueel getinte opmerkingen gemaakt. Ik kon er toen ik 12 was in elk geval wel tegen .
pi_33938645
De trailer ziet er goed uit, binnenkort even gaan bekijken in de bios. Of mischien nog even wachten tot hij op DVD uit komt .
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:51:14 #36
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_33938707
Ik ga vrijdag heen
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_33940662
O ik ga deze zeker kijken! Vooral voor Jake ( ), maar het verhaal zelf lijkt me ook best goed eigenlijk, ben benieuwd

Btw, die trailers zien er echt goed uit !

[ Bericht 22% gewijzigd door sinaasappelsapje op 11-01-2006 16:19:39 ]
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:36:56 #38
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_33943979
Goede film

In eerste instantie wel meer van verwacht na het zien van de trailer, maar toch erg goed.
De beelden zijn weer geweldig, en dat met een andere director of photography (Conrad l Hall (American Beauty, Road to Perdition) is helaas overleden)

Wat actie was leuk geweest maar dat zit nu eenmaal niet in het verhaal. Jake is weer goed, net als Sarsgaard en Foxx. Aanrader dus.
pi_33953256
Hmm goed maar niet echt een mastermind die iedereen wel stiekem had verwacht dus.

Ik ga er mischien morgen heen (primiere), weet het nog niet zeker.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_34008579
Ik heb hem gezien, erg goed! Humor en drama worden goed afgewisselt en er is de hele film door een soort spanning terwijl er eigenlijk niks gebeurd. 9/10
pi_34014369
Ik ga volgende week denk ik, deze week draait ie hier nog niet..
pi_34014671
Hier wel
pi_34019795
Jake Gyllenhaal is lkkr
lovely
pi_34022231
hmm
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:56:15 #46
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_34022510
Ik ga er morgenavond naar toe!
pi_34032399
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:23 schreef mleintje271 het volgende:
Jake Gyllenhaal is lkkr
Idd
www.iheartjakemedia.com
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:21:24 #48
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_34059438
Heb `m vanmiddag gezien. Vond `m heel erg goed . Eindelijk een film die niet alleen gaat over de explosies en de kant van de gevechten, maar zoals gezegd over de persoonlijke ervaringen van de mariniers. Een frisse kijk op het leven in de oorlog, die gelukkig goed uitpakte.
Dit schreef ik er over in het "gezien" topic:
quote:
Vanmiddag gezien:

Jarhead
Nu eens een keer geen eindeloze oorlogsgeweld, maar het wel en wee van de Amerikaanse maniers in de eerste Golfoorlog die van gekkigheid niet weten wat ze met hun tijd aan moeten. Ze vervelen zich kapot, en doden hun tijd met het spelen van American Football, opscheppen over hun vrouwen en het kijken films.
Als je in eerste instantie dit gegeven verhaal leest, komt het wellicht nogal saai over: 2 uur lang kijken naar mannen in een woestijn die 6 maanden lang niets doen. Maar gelukkig heeft regisseur Sam Mendes dat weten te voorkomen en is de alles behalve saai. Het is eerder interessant om te zien hoe de Jarheads met elkaar omgaan en elkaar steunen om een saaie periode door te komen. Het acteerwerk van de voltallige cast is erg sterk, en ze weten op een overtuigende manier neer te zetten hoe hun personages langzaam aan letterlijk gek worden van verveling. Vooral Jake Gyllenhaal en Jamie Foxx zijn erg goed.
Verder ziet de film er werkelijk subliem uit, en dat wordt naar mate de film vorderd alleen maar beter. De compostie van de shots zijn geweldig. De verbluffende cinematografie is om van te smullen. Zo is bijvoorbeeld de olie regen prachtig om te zien en zijn een aantal andere scenes weer recht voor je raap, zo hard. Je wilt eigenlijk weg kijken maar tegelijkertijd dwing je jezelf om te kijken om van de "mooie" beelden te "genieten".
Door het regelmatig gebruik van de hand held camera lijkt t net alsof je midden in de actie zit (voor zover die natuurlijk al aanwezig is). Verder zit er genoeg humor in die wordt afgewisseld met wat drama, waardoor de film goed in evenwicht is.
Dat, samen met de goede soundtrack en het goede gebruik van de voice-over van Gyllenhaal maakt dit alles Jarhead tot een van de eerste toppers van het jaar

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Kan niet wachten op de dvd begin maart . Zou graag een commentaar track horen van Mendes
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:52:59 #49
44906 merino
World of Sleepers
pi_34065796
wat vonden jullie eigenlijk van die scene in de bioscoop dat ze Apocalypse Now zitten te kijken. Ik vind dat zooo vaag geknipt. Het acteer werk van Gyllenhaal is echt bizar vaag in die scene...

verder vond ik het goede film maar lang niet niveau van American Beauty
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:59:04 #50
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34066059
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef merino het volgende:
verder vond ik het goede film maar lang niet niveau van American Beauty
Ik vond hem beter . Maar dat gold ook voor Road to Perdition, dus dat zegt meer over wat ik van American Beauty vind.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')