quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:43 schreef kroegtijger het volgende:[..]
![]()
genau
maar palladium is gekkehuis.... publiek is altijd heel uitbundig daar....en ook goed geluid
![]()
parkeren kan vlakbij. Nadeel is alleen die ellendige rij om naar binnen te komen. Zorg dat je op tijd bent...bij Guano Apes stonden de eerste er om 6 uur al
![]()
Hmm vond het wel meevallen.
Op zich ging het publiek lekker te keer. Ik ben zo ongeveer van links naar rechts door de zaal heen geslingerd en ook nog wel redelijk van voor naar achter. Maar echt heel bijzonder vond ik ze niet verder. Stond alleen allemaal wel heel erg dicht op mekaar, maar dat kwam waarschijnlijk omdat het een vrij smalle zaal is en iedereen dus veel naar voren beweegt.
Geluid vond ik niet geweldig. In de HMH is het beter. Het is ook niet slecht, maar het komt niet zo vol door als in de HMH bijvoorbeeld. Het was ook niet slecht ofzo, maar niet super.
En die ellendige rij was er ook niet
![]()
Maar wij kwamen vrij laat binnen. Pas om 20:00 en toen was Send More Paramedics al bezig.
ok ff kort verslagje:
Uiteindelijk iets later van huis weg gegaan omdat een zekere user verkeerd was gereden richting mijn huis (ik noem geen namen
![]()
). Naar Koln gereden. Daar wat gegeten bij de Mac. Daarna op zoek naar het Paladium. 45min lopen zoeken omdat we het niet konden vinden (routebeschrijving was niet goed).
Om 20:05 liepen we de ingang binnen. Konden gelukkig zo doorlopen.
Op dat moment was Send More Paramedics al bezig. Vage band en eigenlijk geen zak aan. Was weinig uit de muziek op te maken. Slecht geluid, slechte zang. Alleen de bass was nog wel aardig.
De middelvingers van het publiek richting het podium en het boegeroep zeiden genoeg over de kwaliteit denk ik
Daarna kwam Vanilla Sky. Best grappig bandje. Btje erg Blink 182 achtig enzo. Maar al een hele verademing na SMP. kregen het publiek ook veel beter mee. Het was wel aardig maar vond het ook niet geweldig. Maar er was wel naar te luisteren.
Daarna natuurlijk the Almighty Offspring!
Spelen kunnen die lui wel. Dat was allang duidelijk. Maar toch vond ik het een tikje tam. Of het kwam door het geluid wat ik niet geweldig vond of door de band zelf weet ik niet.
Het voelde alleen een beetje aan als een verplicht nummertje. De bezieling was minder dan dat ik van ze gewend ben.
Dat wil niet zeggen dat het slecht was. Verre van dat natuurlijk. Elk nummer werd door de crowd uit volle borst meegezongen en het ging helemaal los.
Nog een nadeeltje was de lengte van de set. Maar 19 nummers zijn er gespeeld. Viel toch ook lichtelijk wat tegen aangezien ze bijvoorbeeld in de HMH 22 nummers speelden (wel inc. Neocon en When You're in Prison)
De setlist was ook vrij voorspelbaar. Enige nummers die ik nog nooit live gehoord had waren Smash en Can't Repeat.
Setlist in willekeurige volgorde:
Bad Habit
Come Out and play
Gotta Get Away
Self Esteem
Smash
All I Want
Gone Away
Have You Ever
Staring at the Sun
Pretty Fly
Kids Aren't Alright
Americana
Why Don't You Get a Job
Want You Bad
Long Way Home
Hit That
Head Around You
Da Hui
Can't Repeat
Niet veel verrassingen dus. Voor mij hoeft dat ook niet persé maar een keer bijvoorbeeld Genocide spelen lijkt me toch wel een leuke toevoeging
![]()
Voor mijn gevoel was de set ook wat kort. Iets wat wel kan kloppen aangezien ze minder nummers spelen dan de vorige keren dat ik ze in een zaal gezien heb.
Tegenvaller voor mij zelf was bijvoorbeeld dat ze We Are One en Pay the Man wel op festivals gespeeld hebben maar hier niet. Terwijl de show in een zaal toch iets langer zou moeten duren.
Verder heb ik me wel vermaakt natuurlijk. Ik was drijfnat en doodop na het concert en dat is altijd een goed teken.
Achteraf hebben we nog ff door Koln lopen dolen omdat we de snelweg niet meer konden vinden. Maar uiteindelijk toch gelukt. Ik was iig om 2:50 thuis.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"