abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29627348
Vluchtleiding in Cyprus hoorde van piloot over problemen met de airco.
pi_29627382
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:04 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Hangt er vanaf op welke hoogte de problemen begonnen. Op 34000 voet heb je een flink probleem als de luchtdruk of temperatuur te snel daalt. Op lagere hoogtes hoeft het niet fataal te zijn. Zie bijvoorbeeld het volgende miraculeuze ongeluk uit 1990. Het windscherm was verkeerd gemonteerd en had het begeven waardoor de piloot naar buiten werd gezogen op 17000 voet.

http://bicho.uc3m.es/alumn/A/temas/Acc/relato.pdf
haddie het overleeft?
pi_29627426
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

je kunt het ook van de positieve kant bekijken. De kans dat zoiets binnen 5 dagen twee keer gebeurd is vrijwel uitgesloten...
zoiets dachten ze in Londen ook geloof ik
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_29627445
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:07 schreef joris007 het volgende:

[..]

zoiets dachten ze in Londen ook geloof ik
Of New York.
pi_29627458
FP:
quote:
Berichten dat er tachtig kinderen in het toestel zouden hebben gezeten worden ontkend; het zou gaan om 111 volwassenen en tien kinderen.
pi_29627517
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
FP:
[..]
Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn of het nu volwassenen of kinderen zijn. er zijn gewoon 125 doden gevallen en dat is zwaar kut.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Lieve Belg zondag 14 augustus 2005 @ 14:10:52 #132
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_29627523
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:04 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Hangt er vanaf op welke hoogte de problemen begonnen. Op 34000 voet heb je een flink probleem als de luchtdruk of temperatuur te snel daalt. Op lagere hoogtes hoeft het niet fataal te zijn. Zie bijvoorbeeld het volgende miraculeuze ongeluk uit 1990. Het windscherm was verkeerd gemonteerd en had het begeven waardoor de piloot naar buiten werd gezogen op 17000 voet.

http://bicho.uc3m.es/alumn/A/temas/Acc/relato.pdf
Ik heb de reportage op NGC daarvan gezien, en het is een mirakel dat die piloot dat overleefd heeft.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_29627567
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:05 schreef mic_forever het volgende:

[..]

haddie het overleeft?
yep
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_29627572
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn of het nu volwassenen of kinderen zijn. er zijn gewoon 125 doden gevallen en dat is zwaar kut.
Idd.
't Maakt 't niet erger of minder erg.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:15:04 #135
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29627659
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het zal me eerlijk gezegd een zorg zijn of het nu volwassenen of kinderen zijn. er zijn gewoon 125 doden gevallen en dat is zwaar kut.
agree.
Ze storten de laatste tijd met bosjes uit de lucht lijkt het wel.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_29627742
14 Augustus is een rare datum voor vliegtuigongelukken

zo vielen er in 1958 en 1972 ook vliegtuigen ook op 14 AUGUSTUS

1958 - KLM-vlucht 607 van Amsterdam naar New York stort ten westen van Ierland in de Atlantische oceaan. Alle 99 inzittenden komen om. Oorzaak is een oververhitte propellor.

1972 - Een Ilyushin vliegtuig van de Oost-Duitse vliegmaatschappij Interflug stort nee r op een buitenwijk van Oost-Berlijn. 156 mensen komen om.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:20:52 #138
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29627823
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:17 schreef Meki het volgende:
14 Augustus is een rare datum voor vliegtuigongelukken

zo vielen er in 1958 en 1972 ook vliegtuigen ook op 14 AUGUSTUS

1958 - KLM-vlucht 607 van Amsterdam naar New York stort ten westen van Ierland in de Atlantische oceaan. Alle 99 inzittenden komen om. Oorzaak is een oververhitte propellor.

1972 - Een Ilyushin vliegtuig van de Oost-Duitse vliegmaatschappij Interflug stort nee r op een buitenwijk van Oost-Berlijn. 156 mensen komen om.
Idd, misschien stort er op 14augustus 2035 ook wel een vliegtuig neer
pi_29627850
nou opvallend zeg
er is vast wel een dag dat er meer zijn neegestort
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:22:48 #140
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29627873
Nu is er weer onduidelijkheid over de piloten:

"A jet with 115 passengers and six crew members on board has crashed north of Athens, the country´s defence ministry said. It was not clear if the pilots were conscious or at the controls when it went down."
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/n
ews/news.html?in_article_id=359180&in_
page_id=1770
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:22:59 #141
6941 APK
Factual, I think.
pi_29627879
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:00 schreef TheVulture het volgende:


Dat dacht ik ook maar zoals Roel hierboven ook al opmerkt zal de tijd idd wel tekort zijn geweest. En te snel dalen is ook niet bevordelijk voor de lichamelijke toestand lijkt me zo...
Op 10km hoogte op autopilot doorvliegen en met een blauw gezicht de cabine binnenwandelen ook niet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29627925
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:22 schreef APK het volgende:

[..]

Op 10km hoogte op autopilot doorvliegen en met een blauw gezicht de cabine binnenwandelen ook niet.
daar heb jij weer gelijk in. Het lijkt me een keuze tussen twee slechten....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:27:56 #143
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29628024
Waarom hebben ze niet eerder hun zuurstofmaskers gebruikt dan? Zet je op, en gaat lager vliegen.
Maar nee, ze hebben gewacht tot ze allemaal blauw aanliepen
pi_29628167
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:27 schreef Darklight het volgende:
Waarom hebben ze niet eerder hun zuurstofmaskers gebruikt dan? Zet je op, en gaat lager vliegen.
Maar nee, ze hebben gewacht tot ze allemaal blauw aanliepen
Dat vraag ik me ook af.

Er zullen nog veel onderzoeken komen naar de oorzaak van de crash, en ik denk dat niemand nog met die luchtvaartmaatschappij wilt vliegen (Helias, of zoiets?)
pi_29628249
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:


Er zullen nog veel onderzoeken komen naar de oorzaak van de crash, en ik denk dat niemand nog met die luchtvaartmaatschappij wilt vliegen (Helias, of zoiets?)
Nou, da's ook wel overdreven, er zijn in het verleden wel meer rampen gebeurd en daar hebben de betreffende vliegmaatschappijen niet overdreven veel schade aan opgelopen hoor.

Een ramp heeft wel een keer een vliegtuigtype de nek omgedraaid, de Concorde.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_29628391
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:27 schreef Darklight het volgende:
Waarom hebben ze niet eerder hun zuurstofmaskers gebruikt dan? Zet je op, en gaat lager vliegen.
Maar nee, ze hebben gewacht tot ze allemaal blauw aanliepen
dat blauwe kwam waarschijnlijk van de kou en niet van zuurstofgebrek
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:45:55 #147
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29628544
Dat snap ik, maar als je merkt dat de airco ofzo niet werkt, zet je toch een maskertje op, en gaat lager vliegen? Zijn er geen procedures daarvoor? Of is het allemaal veel te snel gegaan?(temperatuurdaling enz)?
pi_29628762
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:45 schreef Darklight het volgende:
Dat snap ik, maar als je merkt dat de airco ofzo niet werkt, zet je toch een maskertje op, en gaat lager vliegen? Zijn er geen procedures daarvoor? Of is het allemaal veel te snel gegaan?(temperatuurdaling enz)?
Het hele ongeluk doet mij nogal bizar aan en ik kan me ook niet herinneren ooit van een soortgelijk ongeluk te hebben gehoord waarbij alle inzittenden langzaam doodvriezen door een lek/mankement. Ik kan me dus voorstellen dat je als piloot dan ook niet weet wat je moet doen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_29628767
pi_29628782
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[afbeelding]
Is dat een staartstuk

Die ziet er nog verbazingwekkend goed en intact uit....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')