abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:12:27 #26
126844 blue-eight
I'm blue, dabadi dabada
pi_29607558
Ik dacht vroeger altijd bij het zien van "Game Over'' dat de flipperkast zich had overgegeven. Geef me over, of zoiets.
Ik zou graag een zelfhulpgroep willen oprichten voor onzekere mensen, maar ik ben bang dat het mij niet zal gaan lukken.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:16:10 #27
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_29607619
dat bruin/witte koeien geen chocolade melk produceerden
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_29607652
Een goede vriend van me (27 jaar) wist tot een jaar terug niet dat koeien ook hoorns hebben. Hij geloofde me ook niet, totdat we langs een weiland reden met koeien die hun hoorns nog gewoon hadden.
pi_29607673
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:40 schreef nightfall het volgende:
de'r zijn ook nog een hoop mensen die denken dat de data van een cd, of cd-rom op de onderkant van het schijfje staat
Is dat niet zo dan?

Wtf..
pi_29607705
maaar even over die cd's wat is je bron?

dit is nieuw voor me, een schok
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_29607757
inderdaad
sta er ook effe stom overna te denken
pi_29607787
Tis toch zo dat aan de boven kant het plaatje is dus daar kan geen data zitten
Moet wel aan de onder kant zijn.
pi_29607797
vraag het net aan mijn moeder, en die zegt dat idd de bovenkant niet moet krassen, had ze geleerd op computercursus, SCHOK
pi_29607821
huh maar als er aan de onderkant tig krassen opstaan, dan doet ie t ook niet..
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_29607858
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:40 schreef nightfall het volgende:
de'r zijn ook nog een hoop mensen die denken dat de data van een cd, of cd-rom op de onderkant van het schijfje staat
Ik heb het wel vaker gehoord, maar ik ging er ook altijd nog vanuit dat de data aan de onderkant staat. Als je een cd brandt zie je daarna immers ook vooral aan de onderkant (waar dus geen label zit) het beschreven vlak zitten.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_29607870
ik heb eens vakantiewerk bij EMI gedaan, en daar vertelde ze het me
aan de bovenkant zit een laagje, en dat is de data,. het stuk tussen de onderkant en de data is gewoon een doorzichtig plaatje plastick zal ik maar zeggen.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:31:57 #37
126844 blue-eight
I'm blue, dabadi dabada
pi_29607893
Vandaar dat de bovenkant van mijn cd's altijd zo warm aanvoelen na het branden.

Niet boven, niet onder maar er tussenin!

[ Bericht 32% gewijzigd door blue-eight op 13-08-2005 18:40:45 ]
Ik zou graag een zelfhulpgroep willen oprichten voor onzekere mensen, maar ik ben bang dat het mij niet zal gaan lukken.
pi_29607903
ik wil conrete bronnen, ff nagecraagt maar iedereen verklaard me voor gek als ik zeg, staat op de boven kant hoor..
pi_29607925
zelfde effect bij DVD's? kan het eigenlijk nog steeds niet geloven
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_29607942
Ik heb tot mijn verkeersexamen in groep 8 gedacht dat het tegenlinger was ipv tegenligger. Mijn vader zei het altijd als grapje omdat ik het ooit fout had gezegd.
pi_29607957
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:28 schreef GrupoBalanca het volgende:
huh maar als er aan de onderkant tig krassen opstaan, dan doet ie t ook niet..
nee,. dat is logisch,. maar neem als test nou eens goede cd,. 1tje die je ergens gratis hebt gekregen en vrij nieuw is,. zet een kras op de bovenkant, en je zult zien dat je zo door de cd heen kunt kijken,. en kijk vervolgens maar eens oftie het nog normaal doet.
pi_29607966
Wikipedia:
Cd's zijn gewoonlijk 120 millimeter in diameter en hebben een transparante beschermlaag van 1,2 mm dik. Er is ook een variant toegestaan met een diameter van 80 mm. De schijven worden gemaakt van kunststof (polycarbonaat) waarin de digitale informatie, in de vorm van "putjes" en "landjes", wordt geperst. Aan de putjeskant wordt de plaat spiegelend gemaakt door een dun laagje aluminium aan te brengen. De spiegelende kant van de schijf wordt beschermd door een dunne, maar harde, laklaag waarop een label kan worden gedrukt. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is de laklaag-kant de meest kwetsbare zijde

Ik blijf het ook vaag vinden, vooral omdat beide kanten spiegelen en als ik een cd brand dan kan ik van te voren de bovenkant al gewoon beschrijven
Oh man, dit gaat heel erg offtopic he.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:36:12 #43
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_29607968
Is het niet gewoon zo dat de laag waar de data zit tussen twee lagen zit? Aan de onderkant zit gewoon een doorzichtig stuk plastic en aan de bovenkant zit de sticker. Waarschijnlijk is die sticker kwetsbaarder dan dat stuk plastic aan de onderkant en is een kras op de bovenkant ernstiger dan aan de onderkant? Ik denk niet dat de data echt zit in de laag die je aan kan raken met je vinger hoor
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_29608000
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:36 schreef roobje het volgende:
Is het niet gewoon zo dat de laag waar de data zit tussen twee lagen zit? Aan de onderkant zit gewoon een doorzichtig stuk plastic en aan de bovenkant zit de sticker. Waarschijnlijk is die sticker kwetsbaarder dan dat stuk plastic aan de onderkant en is een kras op de bovenkant ernstiger dan aan de onderkant? Ik denk niet dat de data echt zit in de laag die je aan kan raken met je vinger hoor
Nou volgens wikipedia zitten de putjes dus aan de bovenkant. Dat is de grap en dan is het ook wel logisch dat die kant sneller beschadigt. Maar cd is transparant dus beide kanten moeten gewoon niet bekrast worden denk ik dan.
pi_29608016
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:43 schreef nightfall het volgende:

[..]

zet maar eens een krasje op de bovenkant ja
Waarom zit dat leesding in een CDspeler dan aan de onderkant??
feest
pi_29608040
dit is voor vele dus het schokkendste nieuws van jaar geloof ik
met die dubbel-layer dvd shit zit dat natuurlijk weer anders he
pi_29608087
dat degene met de grootste baard niet per definitie de baas is...
pi_29608121
Om nog even terug te komen op iets uit het vorige topic:
quote:
menesis schreef:
Ik dacht vroeger dat er bij een bevalling altijd een boormachine werd gebruikt ("er is iemand geboren")
Dat idee had ik toen ik klein was ook. Om wat specifieker te zijn: ik dacht dat de dokter dan met die boormachine van de onderkant van het kind een stukje afhaalde of juist een stukje extra vastmaakte (afhankelijk ervan of de ouders liever een jongen of een meisje hadden)
pi_29608184
hier staat het wel uitgelegt,. je kunt o pdat plaatje zien dat de data veel dichter bij de bovenkant ligt
http://www.weethet.nl/dutch/cdrw_howitworks.php
pi_29608224
Dat het niet heel erg toevallig was dat hier in Nederland 1 cent precies 1 cent waard was en niet 2,97 cent (een fictief voorbeeld).. ik dacht, waarom maken die andere landen het toch zo moeilijk voor zichzelf? Dat is toch verdomde lastig om te rekenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')