Het heeft altijd al mijn interesse gehad, maar tot op heden heb ik er nooit iets mee gedaan. Nu begint het echter te kriebelen en heb ik besloten om de eerste stapjes in beleggingsland te nemen
Ik wil als leek klein beginnen, dacht rond de 1000 euro verdeeld over 2 bedrijven. Minder is niet handig gezien de transactiekosten en meer vind ik niet verstandig gezien mijn rookie status
![]()
Day trading met zo'n bedrag volgens mij off the table en ik dacht dus in eerste instantie aan beleggen voor de middellange termijn. Nu is alleen de vraag: hoe begin je? Ik heb er een beetje over nagedacht en ik wil dus 2 bedrijven uitzoeken waar ik aandelen van ga kopen. Ik zoek bedrijven met een lage koers die hopelijk gaan stijgen uiteraard. Daarvoor moet je een goed inzicht hebben in de huidige situatie van een bedrijf en de mogelijkheden voor de directe toekomst. Jaarverslagen zijn een belangrijke bron van informatie, maar hoe lees je die goed? Ik heb wel een basis kennis meegekregen via mijn opleiding, maar wat zijn nou de belangrijkste punten waar je op moet letten?
Zijn er nog meer mensen die ooit zo zijn begonnen die nog wat nuttige tips hebben? Ik ben niet op zoek naar een snelle manier om rijk te worden, maar het lijkt me gewoon een geweldig interessant gebeuren en daarmee een boeiende hobby