volgens de folder is het een onuitputtelijke bron van aardgas en olie dus we zullen zien wie er het laatst lacht.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je had het netzo goed door de plee kunnen spoelen.
Het huilen staat me nader dan het lachen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:54 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
volgens de folder is het een onuitputtelijke bron van aardgas en olie dus we zullen zien wie er het laatst lacht.
Het is mij niet om op te wonen het gaat mij meer om de waarde van het land dat vanaf nu alleen maar zal stjgen zeker als er bewoners op komen of olie gehaald wordt dan is de waarde stukken groter als nu.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:55 schreef Thisbe het volgende:
Wanneer ga je verhuizen? Ik kom wel een keer logeren
![]()
Mijn bouwplannen zijn afgekeurd door de welstandcommissie.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:58 schreef MouseOver het volgende:
NASA en ESA. Impressive, en als de chinezen er nu als eerste landen?
ik heb er ook over gedacht, maar ik liep stuk op het bestemmingsplan. Het stukje dat ik wilde hebben was alleen vrijgegeven voor landbouw
edit: Thisbe was me nog voor ook. Het zit echt allemaal niet mee
Heb je ook nagetrokken of de personen tekeningsbevoegd waren? Of waren het de poetshulpjes? En het domein was zeker http://www.nasa.tkquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:00 schreef RobbieRicardo het volgende:
Wat nou opgelicht, mailcontact is via de nasa verlopen en het document is ondertekent door nasa en esa. Alles is officieel
Of de Russen, dan pis je ook naast de pot.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:58 schreef MouseOver het volgende:
NASA en ESA. Impressive, en als de chinezen er nu als eerste landen?
Sterker nog, er zijn internationale afspraken die de verkoop van stukken van hemellichamen expliciet verbieden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Whehe... volgens mij doen NASA en de ESA helemaal niet aan verkoop van enig object... nu jij weer met je certificaat van een gasreus waar je niet eens op kunt wonen.
Nadat ik de folder gelezen had heb ik een mail gestuurd naar het mailadres uit de folder dat ik intresse had en dat mijn kameraad bekende van hun was.Betaling is toen via die kameraad verlopen omdat hij contacten had daar en daarom heeft het ook minder gekost dan zou moeten want volgens de folder zou het 10.675 euro zijn maar ik kreeg het vor maar 9 duizend. het is nog steeds een hele smak maar de moeite waard en die kameraad is te vertrowuen. het kost soms wat geld maar dan is je toekomst ook vastgesteldquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:02 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Heb je ook nagetrokken of de personen tekeningsbevoegd waren? Of waren het de poetshulpjes? En het domein was zeker http://www.nasa.tk
Trouwens, hoeveel heb je eigenlijk gelapt?
Schopje naar onzin dan maar...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:07 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
Nadat ik de folder gelezen had heb ik een mail gestuurd naar het mailadres uit de folder dat ik intresse had en dat mijn kameraad bekende van hun was.Betaling is toen via die kameraad verlopen omdat hij contacten had daar en daarom heeft het ook minder gekost dan zou moeten want volgens de folder zou het 10.675 euro zijn maar ik kreeg het vor maar 9 duizend. het is nog steeds een hele smak maar de moeite waard en die kameraad is te vertrowuen. het kost soms wat geld maar dan is je toekomst ook vastgesteld
Oké, de grap is nu wel gemaakt, hoor.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:07 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
Nadat ik de folder gelezen had heb ik een mail gestuurd naar het mailadres uit de folder dat ik intresse had en dat mijn kameraad bekende van hun was.Betaling is toen via die kameraad verlopen omdat hij contacten had daar en daarom heeft het ook minder gekost dan zou moeten want volgens de folder zou het 10.675 euro zijn maar ik kreeg het vor maar 9 duizend. het is nog steeds een hele smak maar de moeite waard en die kameraad is te vertrowuen. het kost soms wat geld maar dan is je toekomst ook vastgesteld
Kan ik ook met ze in contact komen? Heb je een email-adres of telefoonnummer? Ik ben ook best wel geinteresseerd.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:09 schreef RobbieRicardo het volgende:
maar goed nog niemand anders die ook ingeschreven staat nu?
Wat denk je zelfquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:09 schreef RobbieRicardo het volgende:
maar goed nog niemand anders die ook ingeschreven staat nu?
Je hebt bijna 10 duizend euro betaald voor een stuk 'Jupiter'? Denk je nou echt dat de NASA folders zou verspreiden die er dusdanig amateuristisch uitzien? Ik geloof dat je eerder uit bent op het oplichten van andere mensen via dit forum.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:07 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af ja. Kunnen we allemaal massaal gaan investeren in dit wel heel geweldige "hoe wordt ik zo snel mogelijk rijk" plan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:03 schreef wise het volgende:
en hoe duur is dat nou?
wsl de eerste... tenminste dat hoop ik voor TSquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:09 schreef pfaf het volgende:
Of dit is een leuke grap van de TS, óf hij heeft zojuist 9000 Euro door de pot gespoeld.
Ik pis bijna in m'n broek hier van het lachenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:10 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
wsl de eerste... tenminste dat hoop ik voor TS
Handige opslag.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:12 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik pis bijna in m'n broek hier van het lachen
Zometeen ga ik even een zwart-gat huren.![]()
Wat heb je er in hemelsnaam aan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:12 schreef RobbieRicardo het volgende:
Al het gelul over oplichting. ik geloof eerder de nasa dan wat onbekende op internet en heb alle documenten die mijn bezit bewijzen.
Koop nu een zwart gat... een onuitputtelijke bron van materie...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:12 schreef cerror het volgende:
[..]
Maar even serieus... hoelang ben je met al die papieren bezig geweest? Leuke grap, maar er zat aardig wat werk in..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:12 schreef RobbieRicardo het volgende:
Al het gelul over oplichting. ik geloof eerder de nasa dan wat onbekende op internet en heb alle documenten die mijn bezit bewijzen.
En als afvalverwerker ook uitermate puik!quote:
Link dan eens wat pagina's van de Nasa website die aantonen dat dit mogelijk is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:12 schreef RobbieRicardo het volgende:
Waarom zijn er dan kraters te zien op die zogenaamde satellietfoto van je? Op Jupiter zijn helemaal geen kraters.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:12 schreef RobbieRicardo het volgende:
Godver dat zeg ik toch ze voorspellen in 2020 bewoning van de planeet en stel nou dat dat niet wil lukken dan kunnen ze al wel de brandstoffen winnen. Zo zijn de sjeiks ook rijk geworden gewoon omdat ze een stuk land bezitten waar olie is. Dat snap je toch wel?quote:
Is geheim heequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Link dan eens wat pagina's van de Nasa website die aantonen dat dit mogelijk is.
Hij heeft perongeluk een stuk maan gekochtquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan kraters te zien op die zogenaamde satellietfoto van je? Op Jupiter zijn helemaal geen kraters.
saampies huren dan ??quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:12 schreef cerror het volgende:
[..]
Het duurt 10 jaar voordat de olietanker-shuttle daar aankomt, dan gaat ie olie pompen, daar is ie 2 jaar mee bezig, en dan moet ie 10 jaar terug reizen. Vervolgens kost het meer dan wat het oplevert.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:15 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
Godver dat zeg ik toch ze voorspellen in 2020 bewoning van de planeet en stel nou dat dat niet wil lukken dan kunnen ze al wel de brandstoffen winnen. Zo zijn de sjeiks ook rijk geworden gewoon omdat ze een stuk land bezitten waar olie is. Dat snap je toch wel?
No shit Sherlockquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:17 schreef juup het volgende:
Als iemand de folder nou eens goed bekijkt, ziet 't direct dat dit een grap van TS is.
betreffende folder is rechtstreeks uit een inktjet-printer gerold..
Ik heb geen verstand van de ruimte en jij ook niet waarschijnlijk dus er is vast een verklaring voor.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:15 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan kraters te zien op die zogenaamde satellietfoto van je? Op Jupiter zijn helemaal geen kraters.
Geef me alstublieft even een link vanaf nasa's site.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:15 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
Godver dat zeg ik toch ze voorspellen in 2020 bewoning van de planeet en stel nou dat dat niet wil lukken dan kunnen ze al wel de brandstoffen winnen. Zo zijn de sjeiks ook rijk geworden gewoon omdat ze een stuk land bezitten waar olie is. Dat snap je toch wel?
Zou tof zijn als die olie van weer terug de dampkring in kwam en de hele boel vliegt in de hens door de wrijvingquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:17 schreef Burbo het volgende:
[..]
Het duurt 10 jaar voordat de olietanker-shuttle daar aankomt, dan gaat ie olie pompen, daar is ie 2 jaar mee bezig, en dan moet ie 10 jaar terug reizen. Vervolgens kost het meer dan wat het oplevert.
Ik weet dat er geen kraters op Jupiter zijn, als NASA dit niet weet en ik wel ga ik toch twijfelen aan de heren bij NASA.....quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:17 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van de ruimte en jij ook niet waarschijnlijk dus er is vast een verklaring voor.
De folder heb ik van mijn kameraad gekregen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:17 schreef juup het volgende:
Als iemand de folder nou eens goed bekijkt, ziet 't direct dat dit een grap van TS is.
betreffende folder is rechtstreeks uit een inktjet-printer gerold..
Dat het een grap is. Een hondsberoerde zelfs.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:17 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van de ruimte en jij ook niet waarschijnlijk dus er is vast een verklaring voor.
Goedkoop.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:18 schreef RobbieRicardo het volgende:
[..]
De folder heb ik van mijn kameraad gekregen.
Die handtekening wil ik ook wel zetten. Voor hoeveel ben je opgelicht Hoeveel heb je betaald voor dit schitterende stukje Jupiterquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:00 schreef RobbieRicardo het volgende:
Wat nou opgelicht, mailcontact is via de nasa verlopen en het document is ondertekent door nasa en esa. Alles is officieel
RobbieRicardo, you have officially been pwnd.quote:
Daar hebben mensen die worden opgelicht wel vaker last van.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:21 schreef RobbieRicardo het volgende:
Ik weet nu ff niet meer wie ik nu moet geloven.
quote:Jupiter wordt terecht een reus genoemd. Hij heeft een diameter van 142700 km - meer dan 11 keer de diameter van de aarde - en zijn massa bedraagt meer dan het dubbele van alle andere planeten in het zonnestelsel samen. Daarom krijgt hij bijzondere aandacht van de sterrenkundigen.
Omwille van zijn indrukwekkende afmetingen beïnvloedt de belangrijkste planeet van ons zonnestelsel de banen van de andere hemellichamen die rond de zon draaien. Het zichtbaar oppervlak van deze gasreus vertoont een enorme afwisseling van patronen en kleuren. Dit wijst op een intense atmosferische activiteit, die met windsnelheden van 600 km per uur zelfs zeer gewelddadig te noemen is. De wolkenbanden die de planeet omgeven verraden de vlugge rotatie van Jupiter. Met minder dan tien uur is het op dit vlak de snelste planeet van het zonnestelsel.
En in tegenstelling tot de aarde, waarbij de bewegingen in de atmosfeer het gevolg zijn van de wisselwerking met een uitwendige energiebron, namelijk de zonnestraling, ontstaan ze bij Jupiter door een inwendige energiebron, Infrarode waarnemingen immers uitgewezen dat Jupiter 2.5 keer meer energie uitstraalt dan de planeet van de zon ontvangt. Dit verschijnsel vindt zijn oorsprong in scheikundige reacties in de kern van de planeet.
Jupiter wordt daarom ook wel een " mislukte ster" genoemd. Hoewel Jupiter voor een enorme afmetingen heeft, zijn de massa en de inwendige temperatuur echter niet voldoende groot om een nucleaire fusiereactie teweeg te brengen.
Astronomen schatten nu dat er op Jupiter windsnelheden van meer dan 640 km per uur voorkomen, wat meer is dan de eerste schattingen van 530 km per uur. De verhouding tussen helium en waterstof in de atmosfeer van Jupiter is ongeveer 24 %, net zoveel als bij de zon.
Het is deze verhouding helium - waterstof, elementen die 99 % van de Jupiter atmosfeer uitmaken, die doet vermoeden dat de globale samenstelling van Jupiter niet geëvolueerd is sinds de vorming van de planeet. Dat bevestigt dat Jupiter in zijn binnenste een merkelijke hogere temperatuur heeft dan zijn buur Saturnus, de tweede grootste planeet van het zonnestelsel. Er werden zeer weinig organische bestanddelen gevonden. De kansen om biologische activiteit op Jupiter te vinden zoals op de aarde zijn dus uiterst klein. Anderzijds toonde de analyse van de gegevens van sondes aan dat de atmosfeer van Jupiter relatief… droog lijkt te zijn. En dat terwijl vroegere studies een overvloed aan water op Jupiter voorspelden…
De vier belangrijkste "Galileïsche" satellieten van de reuzenplaneet zijn: Io, Callisto, Europa en Ganymedes. De vier belangrijkste manen van Jupiter heten " Gallileïsch" omdat Galilei ze voor het eerst waarnam in 1610.
IOEuropa GanymedesCallisto
Ganymedes, de grootste natuurlijke satelliet van ons zonnestelsel, lijkt een eigen magnetosfeer te hebben en vertoont een zeer chaotisch oppervlak. Dit wijzen de eerste beelden uit van de sondes. Europa, de "ijsmaan ", lijkt een zeer bewogen geologische geschiedenis te hebben. Het oppervlak van Europa toont er nog littekens van. Io lijkt dan weer momenteel het meest vulkanisch actieve hemellichaam in het zonnestelsel te zijn en heeft een magnetisch veld. Volgens genomen beelden verandert het oppervlak van Io voortdurend als gevolg van lavastromen, Callisto tenslotte, de verste maan van Jupiter, bewaart met zijn oppervlak van ijs en rotsen nog vele mysteries.
Jupiter is de reus onder de planeten en heel veel zwaarder kan een planeet niet meer worden vooraleer sterachtige trekjes te krijgen. Een lichaam met een massa van minstens 13 Jupitermassa’s is een bruine dwerg. Waterstoffusie is dan uitgesloten; tijdelijk kennen we er deuteriumfusie. Een ster moet minstens ongeveer 80 Jupitermassa’s zwaar zijn. Dan zijn kernfusiereacties met de omzetting van waterstof in helium in het centrum mogelijk
Atmosfeer
Het wolkendek van Jupiter is wondermooi en veranderlijk. Heldere zones (hoge drukgebieden) wisselen af met donkere banden (lage drukgebieden). De ruimtesonde Cassini heeft in de donkere banden van Jupiter oprijzende individuele stormcellen waargenomen, die bestaan uit witte wolken. Daalt de lucht dan in de heldere zones? We zien er vlekken allerhande, die soms lang blijven bestaan. Zo wordt de Grote Rode Vlek al meer dan 300 jaar waargenomen. Bovenaan het wolkendek is het koud en temperaturen van -150° C zijn normaal.
Winden waaien met snelheden van 100 m/s (360 km/h) in banden parallel met de evenaar, met verschillende snelheden en zelfs in onderling tegengestelde richtingen. De witte wolken bestaan uit ammoniakkristallen; zij bevinden zich bovenaan in het wolkendek. Dieper liggen wolken van ammoniumwaterstofsulfide (NH4HS), met sporen fosfine (PH3), zwavel (S) en bepaalde koolwaterstoffen. Nog dieper bestaan de wolken vermoedelijk uit waterijs en misschien zelfs uit waterdruppels. De Galileosonde, die in de atmosfeer van Jupiter is afgedaald, heeft een grotere abundantie aan de edelgassen argon, krypton en xenon aangetoond dan verwacht.
Inwendige
Ongeveer 86% van Jupiter bestaat uit waterstof en 13,6% uit helium. Centraal ligt een rotskern van vermoedelijk 10 tot 15 aardmassa’s. Druk en temperatuur stijgen naarmate men dieper in de atmosfeer afdaalt. De moleculaire waterstof wordt vloeibaar en uiteindelijk, bij zeer hoge druk, metallisch (een verzameling van protonen en elektronen) en dit reeds op een diepte van 7000 km. Dit metallisch waterstof is elektrisch geleidend en samen met de rotatie van de planeet krijgen we hier een dynamo, verantwoordelijk voor het sterk magnetisch veld van de planeet.
Jupiter zendt meer energie uit dan de planeet van de Zon ontvangt. Dit komt doordat de planeet nog steeds aan het samentrekken is, wat een omzetting geeft van potentiële energie in kinetische energie en dus warmte.
In ieder geval niet degene die je geld nu heeftquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:21 schreef RobbieRicardo het volgende:
http://starchild.gsfc.nas(...)tions/question7.htmlquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:21 schreef RobbieRicardo het volgende:
Ik welquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:21 schreef RobbieRicardo het volgende:
Da's toch echt de bedoeling van oplichting..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Daar hebben mensen die worden opgelicht wel vaker last van.
Zeg Hal, voel je ook lemmings aankomen?quote:
Klopt opzich wel. Ik liep laatst nog door de ruimte en ik dacht hey! Daar heb je de aarde al! Maar het bleek Jupiter te zjin. Haal ze ook altijd doorelkaar ...quote:Maar er is hoop: ver van ons vandaan is de planeet Jupiter, de grootse planeet van ons zonnestelsel. Deze planeet lijkt in de meeste opzichten exact op de aarde met één verschil: Jupiter is meer dan tien keer zo groot.
nou... hij heeft wel 9000 euro minder én échte certificatenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:23 schreef cerror het volgende:
[..]
http://starchild.gsfc.nas(...)tions/question7.html
Komt van http://starchild.gsfc.nasa.gov/
Lijkt me wel aardig officieel niet?
Gewoon wat iedereen ( incluis jijzelf ) weet:quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:21 schreef RobbieRicardo het volgende:
quote:Dit maakt dat het oppervlak voortdurend vernieuwd wordt; het is een jong oppervlak. Men vindt er haast geen kraters.
whehe... precies...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:24 schreef Kamphuys het volgende:
Gezien het aantal reacties zou ik zeggen, geslaagde grap!!
Je zou de grap nog wat kunnen uitdiepen door een screenshotje van de overmaking te posten![]()
ach joh, ik heb die folder ook gelezen en aan een maat van mij doorgegevenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:21 schreef RobbieRicardo het volgende:
Gortdroog, heerlijkquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:24 schreef Joachim het volgende:
Wel een leuke quote uit het foldertje:
[..]
Klopt opzich wel. Ik liep laatst nog door de ruimte en ik dacht hey! Daar heb je de aarde al! Maar het bleek Jupiter te zjin. Haal ze ook altijd doorelkaar ...![]()
Hij is wel degene die het geregel heeft aan hem heb ik het geld gegeven maar mailcontact is niet via hem gegaan maar via nasashop.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:24 schreef Burbo het volgende:
Je hebt het geld zeker eerst aan die kameraad moeten geven, en toen zou hij het voor je kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |