quote:
Hahaha!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb geen idee, trouwens...
De personages waren in werkelijkheid de tandarts van Grant Wood en diens zuster.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:27 schreef Tokay het volgende:
Welnu: het schilderij heet American Gothic, en werd gemaakt door Grant Wood.
Grappig. Een tandarts met een riek.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:56 schreef Gajus het volgende:
De personages waren in werkelijkheid de tandarts van Grant Wood en diens zuster.![]()
Het is van een poëtische schoonheid, is het niet?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het mooie is natuurlijk dat jullie ( -zij het ietwat afwezige- ) aanwezigheid ontzettend on-topic is...
... ik ben gewoon zo beleefd om jouw onderonsjes niet te verstoren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 00:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het mooie is natuurlijk dat jullie ( -zij het ietwat afwezige- ) aanwezigheid ontzettend on-topic is...
Ja, dat vond ie een tijdje leuk...Schilderijen op hun kop hangen...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:41 schreef cioran63 het volgende:
Zo dan, die staat op zijn kop!
Je moet hier raden!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:45 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zo'n prachtige topictitel en dan heb ik hier nog niet eens een schaamteloze tv-post staan?
Bij deze... nu weet ik jullie weer terug te vinden.
Ik ken idd maar 1 schilderij die op zi'n kop schilderde (of ze later op z'n kop zetten..., dat weet ik eigenlijk niet....)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, dat vond ie een tijdje leuk...Schilderijen op hun kop hangen...
Dat op zich moet eigenlijk al voldoende informatie zijn...
Heeft hij wel een goed punt mee vind ik. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik geloof dat ik er toch naast zit:
"Sinds 1969 schildert **** consequent zijn landschappen en portretten ondersteboven om het onderwerp te neutraliseren en de aandacht te verleggen naar de schilderkunstige kwaliteiten.
Door het ondersteboven schilderen lijken de kleur- en compositie experimenten meer kans te krijgen. Het ondersteboven schilderen geeft het effekt dat alle figuren en objekten 'vallen'.
Door de schilderstijl van de kunstenaar zijn ze immateriaal gemaakt en kunnen daardoor op de grond niet te pletter vallen."
Oh, maar ik verwijt hem verder niks, hoor...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tja, die verwijten krijgt iedere 'vernieuwende' schilder te horen geloof ik...
Ik geloof iig wel in wat hij zegt!!
Als je nu vervolgens gaat zeggen dat je realistisch bent, dan ga ik je slaan Do2...quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Oh, maar ik verwijt hem verder niks, hoor...
Ik ben hooguit iets minder goedgelovig...
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik weet, als volbloed optimist, anders prima hoe te genieten van een stevig pak slaag....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |