Dat nummer is echt gruwelijk hardquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Soms lijken z'n platen wel erg op elkaar, maar inderdaad schieten sommige releases er bovenuit. Zo ook deze release Gladio - Hadrian's wall. Met name track A1"Fighting in the North" kan mij wel bekoren.
Polarius en dan die Winter is tof.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat nummer is echt gruwelijk hardWat vind je van Polarius - Winter in polarius? Up North
Check Rude 66 - The 1000 year storm ook eens.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Polarius en dan die Winter is tof.
rot op met je wanstaltige electrohouse!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 04:35 schreef Friek_ het volgende:
Luister zelf meer electro house; die (tegenwoordig) uberpopulaire variant en eigenlijk een subgenre van house. Heb op dat gebied wel een paar aanraders:
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef Yorrit het volgende:
[..]
rot op met je wanstaltige electrohouse!
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef Yorrit het volgende:
[..]
rot op met je wanstaltige electrohouse!
Niet iedereen haat je hoor. Ik luister ook gewoon electrohouse, en ik vind het leuk. En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.quote:
Als je zulke leuke grappen blijft vertellen dan mag je zeker terug bljven komen. Ieder z'n ding natuurlijk, ik ben ook geen Rother liefhebber maar wat je daar zegt dat is wel een beetje onzinnig.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:29 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Niet iedereen haat je hoor. Ik luister ook gewoon electrohouse, en ik vind het leuk. En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.
.
.
Ja dat zeg ik over electro.
.
Ik hoef hier niet terug te komen zeker?
Ik ken heus wel de roots van electro hoor, daarom spreek ik ook over electroclash, electrohouse of dance-punk en niet puur over electro (dat verwijst namelijk naar een compleet andere scene in die opkwam in de jaren tachtig). Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
Tegenwoordig word je raar aangekeken als je zegt dat je electro luistert, en dan met namen als Anthony Rother, Kraftwerk, Legowelt, Dopplereffect, Adult oid komt...
Domme massa ook altijd
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 04:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.
Nope, niet helemaal waar, er is genoeg experimenteels te vinden.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:31 schreef Faxie het volgende:
Er bestaat geen muziek die niet in te delen valt. Overal is een genre voor te verzinnen
Ik aan Larry Tee.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 05:59 schreef Faxie het volgende:
Bij clash denk ik meer aan Fischerspooner oid.
Ben het grotendeels eens met je, maar wat ik bedoel is niet dat er voor bepaalde muziek geen echte benaming bestaat, maar dat er voor die muziek eventueel wel een benaming te maken is. Alles is te omschrijven uiteindelijk. Zelfs extreem experimenteel spul. Alleen je kan je het nut afvragen van een genrebenaming maken voor een stijl die bv maar 2 artiesten toepassen, das een beetje doorslaan imo. Maar er bestaat wel degelijk een verschil tussen de verschillende stijlen electo bv.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nope, niet helemaal waar, er is genoeg experimenteels te vinden.
En veel dingen die ingedeeld worden zijn eigenlijk tijd en genreloos.
Neem bijvoorbeeld de muziek van (in dit geval een bekende) Muse.
Dat zou worden ingedeeld in het hokje van rock.
Muziek van Ayreon wordt progressive genoemd.
Muziek van aphex twin bijv wordt electronic bestempeld..
Maar alle 3 kun je ze net zo goed indelen in klassiek, niet op de instrumenten/tools die gebruikt worden, maar de symfonische kant ervan.
Ik vind dat indelen maar onzin, ik luister liever naar (non commerciele, dan weet ik iig dat ik naar muziek luister die gemaakt is om de muziek en niet om de poen) muziek dan dat ik de movement ervan wil joinen...
Mischien komt het ook omdat ik niet op muziek dans, en dat ook afzichtelijk vind, ik kan best op muziek bewegen maar in een ruimte staan en "moves" doen voelt bij mij alsof de muziek gebruikt wordt ipv dat de muziek je wat verteld.
Zelf maak ik ook muziek, non commercieel natuurlijk.. mischien heeft dat er ook mee te maken.
Ik vind persoonlijk de beste muziek, muziek die me iets laat horen dat ik nog niet eerder heb gehoord, een verhaal verteld of een bepaalde intelligente emotie overbrengt.
Dance etc (hekel ik) brengt enkel een roes/extase, dat vind ik niet iets overbrengen en is makkelijk te bereiken met repetieve patroontjes. Ik hoor liever zo weinig mogelijk patronen en zoveel mogelijk verassende harmonie.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:29 schreef TheArowana het volgende:
[..]
En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.
.
Legowelt electroclash??quote:Op zaterdag 12 januari 2008 04:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ken heus wel de roots van electro hoor, daarom spreek ik ook over electroclash, electrohouse of dance-punk en niet puur over electro (dat verwijst namelijk naar een compleet andere scene in die opkwam in de jaren tachtig). Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.
WTF is dat?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:
een bepaalde intelligente emotie
Het genre 'experimental' of 'avantgarde' dus?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nope, niet helemaal waar, er is genoeg experimenteels te vinden.
Hmm, ben het wel met je eens uiteindelijk. Slechts een klein deel is clash van 'm. En inderdaad, die artiesten die jij opnoemt zijn wél typisch in die stijl.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:03 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Legowelt electroclash??
Artiesten als ladytron, chicks on speed, Felix The Housecat, Viva Le Fete, Alice in videoland, Tiga, Robots in disguise en Vitalic maken clash. Legowelt maakt obscure, ruige Haagse electro, bijna een genre op zich.
Denk eens uit out-of-the-box man!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 04:55 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
je hebt echt geen idee waar je over praat he...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |