abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:14:31 #276
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55929438
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:01 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Soms lijken z'n platen wel erg op elkaar, maar inderdaad schieten sommige releases er bovenuit. Zo ook deze release Gladio - Hadrian's wall. Met name track A1"Fighting in the North" kan mij wel bekoren.
Dat nummer is echt gruwelijk hard Wat vind je van Polarius - Winter in polarius? Up North

[ Bericht 7% gewijzigd door HAL9000S op 10-01-2008 20:06:45 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55942212
Luister zelf meer electro house; die (tegenwoordig) uberpopulaire variant en eigenlijk een subgenre van house. Heb op dat gebied wel een paar aanraders:

NAAST- Mauvais Garçon (Yuksek remix)

Erg lekkere plaat. Misschien wel één van de meest ondergewaarde remixes van die kerel. Gave opbouw, passende samples en lekker rauwe track verder.

Surkin - White Knight Two

Nineties!

Hot Chip - Ready for the Floor (Soulwax dub)

Al langer verkrijgbaar op de nu al beroemde Most of the Remixes van Soulwax, maar sinds december ook verkrijgbaar als promo single. Erg gave remix ervan. Maar goed, 't is ook Soulwax.
pi_55942223
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:14 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat nummer is echt gruwelijk hard Wat vind je van Polarius - Winter in polarius? Up North
Polarius en dan die Winter is tof.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 09:52:10 #279
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55944138
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 04:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

Polarius en dan die Winter is tof.
Check Rude 66 - The 1000 year storm ook eens.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55948017
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 04:35 schreef Friek_ het volgende:
Luister zelf meer electro house; die (tegenwoordig) uberpopulaire variant en eigenlijk een subgenre van house. Heb op dat gebied wel een paar aanraders:
rot op met je wanstaltige electrohouse!
pi_55954823
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef Yorrit het volgende:

[..]

pi_55956095
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Wat hij zegt.

Tegenwoordig word je raar aangekeken als je zegt dat je electro luistert, en dan met namen als Anthony Rother, Kraftwerk, Legowelt, Dopplereffect, Adult oid komt...

Domme massa ook altijd
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:29:54 #283
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_55959114
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:59 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Niet iedereen haat je hoor. Ik luister ook gewoon electrohouse, en ik vind het leuk. En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.
.
.
Ja dat zeg ik over electro.
.
Ik hoef hier niet terug te komen zeker?
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:57:49 #284
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55959756
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:29 schreef TheArowana het volgende:

[..]

Niet iedereen haat je hoor. Ik luister ook gewoon electrohouse, en ik vind het leuk. En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.
.
.
Ja dat zeg ik over electro.
.
Ik hoef hier niet terug te komen zeker?
Als je zulke leuke grappen blijft vertellen dan mag je zeker terug bljven komen. Ieder z'n ding natuurlijk, ik ben ook geen Rother liefhebber maar wat je daar zegt dat is wel een beetje onzinnig.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55967263
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:10 schreef Faxie het volgende:

[..]

Wat hij zegt.

Tegenwoordig word je raar aangekeken als je zegt dat je electro luistert, en dan met namen als Anthony Rother, Kraftwerk, Legowelt, Dopplereffect, Adult oid komt...

Domme massa ook altijd
Ik ken heus wel de roots van electro hoor, daarom spreek ik ook over electroclash, electrohouse of dance-punk en niet puur over electro (dat verwijst namelijk naar een compleet andere scene in die opkwam in de jaren tachtig). Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.
pi_55967430
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 04:29 schreef Friek_ het volgende:

[..]
Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.

je hebt echt geen idee waar je over praat he...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_55967551
Adult kan je er misschien wel onder zetten ja da's waar. Legowelt niet. Trouwens z'n stijl is wel veelzijdig... Nouja misschien slechte voorbeelden dan, ik had Afrika Bambaata ofzo erbij moeten zetten natuurlijk.

Bij clash denk ik meer aan Fischerspooner oid.

Maar je post had beter in het house topic gemogen dank u.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 06:02:21 #288
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55967556
Stijl indelen is echt fucked up..

Nu weet ik weer hoe commerciele muziek inelkaar zit, shit in hokjes stoppen en daar interresant mee doen, ik zie artiest liever als iemand die muziek maakt die niet in te delen valt ;> als in muziek die vernieuwend is, nieuwe accorden en combinaties gebruikt snap je.
Maar goed, electro, is ook soms wel matig ok. Op het moment luister ik zelf naar opgezwolle en dat is geen electro nee maar goed, ik kan maar naar 1 soort muziek tegelijk luisterne.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_55967584
Er bestaat geen muziek die niet in te delen valt. Overal is een genre voor te verzinnen
pi_55967592
de enige clash die legowelt maakt is onder de naam raheem herchel
en adult is niet echt electroclash ondanks de heerlijke cheesy vocals..
maar jaha boeie de hokjes ook ...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 06:40:10 #291
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_55967594
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 06:31 schreef Faxie het volgende:
Er bestaat geen muziek die niet in te delen valt. Overal is een genre voor te verzinnen
Nope, niet helemaal waar, er is genoeg experimenteels te vinden.
En veel dingen die ingedeeld worden zijn eigenlijk tijd en genreloos.

Neem bijvoorbeeld de muziek van (in dit geval een bekende) Muse.
Dat zou worden ingedeeld in het hokje van rock.

Muziek van Ayreon wordt progressive genoemd.

Muziek van aphex twin bijv wordt electronic bestempeld..

Maar alle 3 kun je ze net zo goed indelen in klassiek, niet op de instrumenten/tools die gebruikt worden, maar de symfonische kant ervan.

Ik vind dat indelen maar onzin, ik luister liever naar (non commerciele, dan weet ik iig dat ik naar muziek luister die gemaakt is om de muziek en niet om de poen) muziek dan dat ik de movement ervan wil joinen...
Mischien komt het ook omdat ik niet op muziek dans, en dat ook afzichtelijk vind, ik kan best op muziek bewegen maar in een ruimte staan en "moves" doen voelt bij mij alsof de muziek gebruikt wordt ipv dat de muziek je wat verteld.
Zelf maak ik ook muziek, non commercieel natuurlijk.. mischien heeft dat er ook mee te maken.

Ik vind persoonlijk de beste muziek, muziek die me iets laat horen dat ik nog niet eerder heb gehoord, een verhaal verteld of een bepaalde intelligente emotie overbrengt.
Dance etc (hekel ik) brengt enkel een roes/extase, dat vind ik niet iets overbrengen en is makkelijk te bereiken met repetieve patroontjes. Ik hoor liever zo weinig mogelijk patronen en zoveel mogelijk verassende harmonie.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_55967618
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 05:59 schreef Faxie het volgende:
Bij clash denk ik meer aan Fischerspooner oid.
Ik aan Larry Tee. Maar idd, Fischerspooner of Felix da Housecat. Al vindt die laatste dat label niet zo prettig.

Vind trouwens dat het net zo goed in dit topic kan. Het is echt zo'n grijs gebied waar die leuke hokjes zo lekker moeilijk gaan.
pi_55967623
Het punt van labels is trouwens dat ze pas later komen (nadat een muziekstroom duidelijk is gaan af wijken van het gebruikelijke). Als een heleboel metalbands ineens teksten over kippensoep gaan schrijven, krijg je kippensoepmetal. Net zoals dat je bij biologie rassenvorming hebt of bij de antropologie een 'nieuw' stadium van de mensheid. 't Is simpelweg een raster over de werkelijkheid heenleggen.

En ja, soms gaat dat een beetje lastig. Zoals in dit geval.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2008 07:22:53 ]
pi_55969940
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 06:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En veel dingen die ingedeeld worden zijn eigenlijk tijd en genreloos.

Neem bijvoorbeeld de muziek van (in dit geval een bekende) Muse.
Dat zou worden ingedeeld in het hokje van rock.

Muziek van Ayreon wordt progressive genoemd.

Muziek van aphex twin bijv wordt electronic bestempeld..

Maar alle 3 kun je ze net zo goed indelen in klassiek, niet op de instrumenten/tools die gebruikt worden, maar de symfonische kant ervan.

Ik vind dat indelen maar onzin, ik luister liever naar (non commerciele, dan weet ik iig dat ik naar muziek luister die gemaakt is om de muziek en niet om de poen) muziek dan dat ik de movement ervan wil joinen...
Mischien komt het ook omdat ik niet op muziek dans, en dat ook afzichtelijk vind, ik kan best op muziek bewegen maar in een ruimte staan en "moves" doen voelt bij mij alsof de muziek gebruikt wordt ipv dat de muziek je wat verteld.
Zelf maak ik ook muziek, non commercieel natuurlijk.. mischien heeft dat er ook mee te maken.

Ik vind persoonlijk de beste muziek, muziek die me iets laat horen dat ik nog niet eerder heb gehoord, een verhaal verteld of een bepaalde intelligente emotie overbrengt.
Dance etc (hekel ik) brengt enkel een roes/extase, dat vind ik niet iets overbrengen en is makkelijk te bereiken met repetieve patroontjes. Ik hoor liever zo weinig mogelijk patronen en zoveel mogelijk verassende harmonie.
Ben het grotendeels eens met je, maar wat ik bedoel is niet dat er voor bepaalde muziek geen echte benaming bestaat, maar dat er voor die muziek eventueel wel een benaming te maken is. Alles is te omschrijven uiteindelijk. Zelfs extreem experimenteel spul. Alleen je kan je het nut afvragen van een genrebenaming maken voor een stijl die bv maar 2 artiesten toepassen, das een beetje doorslaan imo. Maar er bestaat wel degelijk een verschil tussen de verschillende stijlen electo bv.

En 'electronic' voor Aphex vind ik beetje te ruimdenkend
pi_55972177
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:29 schreef TheArowana het volgende:

[..]

En Anthony Rother weet niet wat muziek is man, kinderachtig gestuntel als je het mij vraagt.
.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 14:03:51 #296
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55972457
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 04:29 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik ken heus wel de roots van electro hoor, daarom spreek ik ook over electroclash, electrohouse of dance-punk en niet puur over electro (dat verwijst namelijk naar een compleet andere scene in die opkwam in de jaren tachtig). Zowel ADULT. als Legowelt schaar ik trouwens onder electroclash.
Legowelt electroclash??

Artiesten als ladytron, chicks on speed, Felix The Housecat, Viva Le Fete, Alice in videoland, Tiga, Robots in disguise en Vitalic maken clash. Legowelt maakt obscure, ruige Haagse electro, bijna een genre op zich.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55972533
quote:
een bepaalde intelligente emotie
WTF is dat?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_55972589
quote:

[..]

Het genre 'experimental' of 'avantgarde' dus?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_55975401
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:03 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Legowelt electroclash??

Artiesten als ladytron, chicks on speed, Felix The Housecat, Viva Le Fete, Alice in videoland, Tiga, Robots in disguise en Vitalic maken clash. Legowelt maakt obscure, ruige Haagse electro, bijna een genre op zich.
Hmm, ben het wel met je eens uiteindelijk. Slechts een klein deel is clash van 'm. En inderdaad, die artiesten die jij opnoemt zijn wél typisch in die stijl.
pi_55975481
Ik vind het wel grappig zo'n discussie over subsubhokjes. En blijkbaar wordt er ook een gevoelige snaar geraakt als iemand een artiest in een ander hokje wordt geplaatst. Zeker als zo'n hokje domme muziek voor domme mensen betreft.
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 04:55 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

je hebt echt geen idee waar je over praat he...
Denk eens uit out-of-the-box man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')