Zo'n ding? Hoe'n ding?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:10 schreef Ayaxola het volgende:
Zo vet! Zo'n ding moeten ze ook in Nederland maken!
Ja klopt, jaar of wat geleden alweer. Mocht wel weer ff ditquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:30 schreef melismay het volgende:
Hier is volgens mij al wel eens een topic over geweestMaar het blijft gewoon prachtig!
Ik heb het nog niet gevonden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is er ook een plaatje van dat schilderij vanuit de 'goeie' hoek?
Jammer, ben wel nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:59 schreef ThE_ED het volgende:
Ik heb het nog niet gevonden.
Maar als je een groot plaatje zoekt op internet (google: ambassadors) en er een beetje plat vanuit een beetje rechts boven opkijkt zie je het ook ongeveer.
En dat is dus gewoon een plat schilderij?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jammer, ben wel nieuwsgierig.
Maar dit werkt dus anders dan trompe l'oeil. Daar is de vorm normaal en heb je toch de 3D-illusie. In Het Boymans hangen een aantal mooie trompe l'oeil-schilderijen, met engelen enzo. In de kerken in Rome zie je ze ook veel.
Voorbeeldje van trompe l'oeil:
[afbeelding]
Ja, da's een muurschildering.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:12 schreef melismay het volgende:
En dat is dus gewoon een plat schilderij?
Ik zie hierboven bij die wereldbol en die vrouw in het zwembad dus anders wel eenzelfde vertekening.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jammer, ben wel nieuwsgierig.
Maar dit werkt dus anders dan trompe l'oeil. Daar is de vorm normaal e
Volgens mij heeft iedereen dan de neiging om te voelenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, da's een muurschildering.In het echt zijn die dingen nog veel verbazingwekkender. Soms weet je echt niet of het nou trompe l'oeil of echt reliëf is.
zo zonde...een regenbui....van mij mag ie het binnen komen doen in Kroller Moller ofzo...quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:48 schreef RobbieRicardo het volgende:
Ja keimooi gedaan. dat je dat met krijt kunt tekenen snap ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |