abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29555286
Ik ben er in gedachten vaak mee bezig. Mocht ik komen te overlijden, dan heb ik bepaalde dingen die ik graag zou zien gebeuren. (as a matter of speaking). Zo heb ik bepaalde nummers die ik graag gedraaid zou willen hebben bijvoorbeeld. Ook zijn er bepaalde gedichten/teksten die me erg aanspreken.
Maar een heleboel weet ik nog niet. Wat voor kist wil ik of wat voor grafsteen bijvoorbeeld. Het lijkt me mooi om zelf mijn eigen kist te beschilderen. Maar aangezien ik niet van plan ben binnenkort het hoekie om te gaan, is zo'n ding nogal een sta-in-de-weg.
Maar juist omdat ik bepaalde ideeën heb over mijn afscheid, zal ik dingen moeten vastleggen. Niemand kan in mijn hoofd kijken welke wensen ik heb, nietwaar? En daarbij wil ik ook niet mijn nabestaanden er mee opzadelen, zij hebben hun verdriet al. Eigenlijk kun je met zulke dingen niet vroeg genoeg beginnen, aangezien je elk moment heen kunt gaan, is het niet?

Maar hoe wil jij dat jouw afscheid eruit ziet? Welke wensen heb jij? Heb je er ooit al wel eens over nagedacht? Of maakt het jou niet uit.
pi_29555570
donker
Jaja...
pi_29555580
Nooit echt over nagedacht. Mijn nabestaanden mogen erover beslissen, aangezien het voor mij niet hoeft (zal mooi wezen, alles moet op mijn manier, en ik kan er niet van genieten). Mijn nabestaanden mogen beslissen hoe ze mij willen herinneren, en hoe ze afscheid van me willen nemen. Liefst wel vrolijke muziek.
Had een nummer van Jamiroquai (dacht ik) gevonden over afscheid nemen, heb ik ook tegen m'n ouders gezegd dat ik die het liefst op m'n begrafenis zou willen. Dat nummer is behoorlijk vrolijk, en toch realistisch, niet zo'n "je voelt je kut, maar kom op morgen schijnt de zon weer"-nummer.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29555663
Het kan me echt helemaaal niks schelen, zelfs de muziek moeten ze zelf maar uitzoeken
Wartaal.
pi_29555734
sommige dingen wil ik wel zelf bepalen maar andere dingen mogen andere mensen weten dénk ik.. ik heb niet echt veel zin om er over na te denken op deze leeftijd

edit: ik wil zeker gecremeerd worden. en ik wil geen zwart oid. wel wit en lila en 'baby'kleurtjes ookal is t dan voor een begrafenis..

[ Bericht 33% gewijzigd door Imberr op 11-08-2005 11:01:32 ]
pi_29555782
Stop mij maar in een kartonnen doos en zet me op maandagochtend maar aan de straat.
Kunnen de vuilnismannen me meenemen.
I am the greatest man on earth.
pi_29555790
Maar weet je dan al wel of je begraven wilt worden of gecremeerd? En weten je ouders dat ook?

Waar ik mee zit, ik heb bijvoorbeeld een nummer van Annie Lennox wat ik prachtig vind. Ook tegen mijn moeder verteld dat ik die graag op mijn begrafenis gedraaid wil hebben, maar dat idee kan over een half jaar alweer heel anders zijn.

Ik heb er dus wel heel eigen ideeën over, over mijn afscheid. Ik vind het ook niet eng of luguber om erover te praten. Het hoort erbij, net als bijv. slapen, eten en seks. Alleen hoop ik dat ik nog wel even mee mag draaien op deze wereld.

Maar juist mensen als ik, met uitgesproken ideeën hierover. Hoe leg je zoiets vast.

Zelf loop ik al tijden met het idee een internetsite te beginnen waarop je je wensen over je afscheid kan laten vastleggen, bij kan houden en bewerken. Want dat zal met de jaren blijven veranderen. Er zijn wel zulke sites, maar die hangen allemaal vast aan een verzekerings- uitvaartmaatschappij. En ik zou juist liever iets onafhankelijks willen.
pi_29555819
haha @ kutvent..

mij maakt het ook niet zoveel uit, mijn nabestaanden beslissen er maar over
ik wil wel begraven worden en niet gecremeerd ..

want als je gecremeerd wordt, dan brand je jezelf naar de hell
pi_29555840
Inderdaad, als het je geen bal interesseert dan hoef je je ook niet druk te maken.

Ik maak me wel druk over zulke dingen. Kan het ook niet helpen.
pi_29555954
Sommige dingen weet ik wel, muziek keuze, keuze om begraven te worden ipv cremeren, rest mogen ze zelf weten...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_29555974
Ik heb ook geen uitvaartverzekering.
Kan me namelijk niks schelen. Ik ben dan toch dood.
pi_29556023
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Sommige dingen weet ik wel, muziek keuze, keuze om begraven te worden ipv cremeren, rest mogen ze zelf weten...
Maar van de dingen die jij al weet, weten je nabestaanden daar dan ook van? Heb je het ze verteld? Of ergens vastgelegd?
pi_29556030
lol dat heb ik nog wel
muziek keuzen hoe en wat dat maakt me echt niks uit ...
de nabestaanden moeten er naar luisteren, dus dan laat ik hun ook kiezen
pi_29556064
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:56 schreef kutvent het volgende:
Ik heb ook geen uitvaartverzekering.
Kan me namelijk niks schelen. Ik ben dan toch dood.
Das dan wel weer lullig voor je familie... die verzekering is er voor hén!
Wartaal.
pi_29556076
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:01 schreef Billy_daKid het volgende:
Welke familie?
pi_29556084
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:01 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Ja, maar dat is juist wat hem niks kan schelen.
pi_29556112
Ik wil begraven worden en de muziek weet ik er ook al bij. En ik heb ook een lijstje van mensen die niet welkom zijn aan mijn graf of op de begrafenis.Misschien moet ik het maar een keer opschrijven zodat mijn familie dat ook weet.
Jesus saves but death prevails.
pi_29556209
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:03 schreef Shivo het volgende:
Ik wil begraven worden en de muziek weet ik er ook al bij. En ik heb ook een lijstje van mensen die niet welkom zijn aan mijn graf of op de begrafenis.Misschien moet ik het maar een keer opschrijven zodat mijn familie dat ook weet.
Dat is inderdaad precies mijn punt. Ik weet zeker dat er best aardig wat mensen rondlopen die specifieke ideeën hebben over hun begrafenis of crematie. Maar er zullen heel veel zijn die dat nog nooit hebben verteld of vastgelegd.

Ik heb net even snel zitten googlen en er zijn wel internetsites waarop je deze dingen kunt vastleggen. Maar die zijn voor zover ik kan zien, allemaal verbonden aan een Uitvaart c.q. Verzekeringsmaatschappij. En dat trekt me dan weer niet, ok zou het liever onafhankelijk vastleggen.
pi_29556806
Omdat op mijn 24e mijn familie nog maar uit 3 personen bestaat heb ik inderdaad hierover nagedacht.
In ieder geval heb ik een PESThekel aan die geykte rouwkaarten,met van die zware teksten erop.
Elke keer als ik ze verkoop heb ik iets van 'gatverdamme,wat een tekst',dus dat moeten kleurige kaarten worden.
Verder ook mijn favoriete muziek,wat denk ik een probleempje word,want DANCE.
Na de plechtigheid moet er iets vrolijks georganiseerd worden,liefst buiten (of overdekt wanneer weer niet meewerkt,story of my life ) en met een simpel buffet (ben ik dol op ) en iets om op of mee te spelen voor de kinderen (nog steeds andermans helaas,maar tegen die tijd hopelijk van mijzelf)
Ik sta er min of meer bekend om dat ik niet van toeters of bellen houd bij wat dan ook,mijn instelling is meer 'doe maar gewoon hoor,ik ben het maar'.
De een vind dat valse bescheidenheid,maar ik vind het gewoon niet nodig om als ik ergens op visite ben ik geen moment alleen in de kamer hoor te zitten of dat iedereen in zijn beste kleren en het beste servies en zo erbij gegooid word.
Als laatste mag iedereen wat hij maar wil zeggen dat op mijn website zetten (heb al een punt com (dot com)gereserveerd),en die site word dan zo lang mogelijk in de lucht gehouden.
Het plan kan nog uitgebreid worden of iets veranderd,daar ben ik nog mee bezig tot die tijd (en dat duurt nog lang )
pi_29556982
Het is meer iets voor mijn nabestaanden vind ik. Ikzelf leef dan niet meer, en zij moeten leven met de gevolgen daar van. Dat kunnen ze het beste doen door naar hun inzichten te bepalen hoe de begrafenis of crematie moet zijn.

Het enige wat ik zelf misschien zou hebben is dat ik bij voorkeur gecremeerd en verstrooid wordt, omdat daarmee niet de valse indruk gewekt wordt dat ik ergens onder het gras lig.
pi_29557036
Dborhem, wat goed! Tenminste nog één die er over nadenkt. Ik geloof dat we in de minderheid zijn.

Ik vraag me af of het te doen zijn zelf een website te beginnen waarop mensen hun wensen kunnen zetten en die na hun dood geraadpleegt kan worden door nabestaanden. Zoiets zou ik graag op poten willen zetten eigenlijk. En dan niks niet zwaar op de hand, ofzo. Maar op een nuchtere manier je dingen kunnen regelen en vastleggen. Geheel onafhankelijk en vrij toegankelijk voor iedereen.
pi_29557049
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:
Het is meer iets voor mijn nabestaanden vind ik. Ikzelf leef dan niet meer, en zij moeten leven met de gevolgen daar van. Dat kunnen ze het beste doen door naar hun inzichten te bepalen hoe de begrafenis of crematie moet zijn.
Het enige wat ik zelf misschien zou hebben is dat ik bij voorkeur gecremeerd en verstrooid wordt, omdat daarmee niet de valse indruk gewekt wordt dat ik ergens onder het gras lig.
Ja,daar zit wat in,het is alleen het idee dat de mensen het een afscheid vinden om nooit te vergeten letterlijk.
Het aan anderen overlaten vind ik toch niet leuk,en mijn zus wil heel graag een graf kunnen bezoeken,de meerderheid van de familie is gecremeerd namelijk.
pi_29557120
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:58 schreef Augustina het volgende:
Dborhem, wat goed! Tenminste nog één die er over nadenkt. Ik geloof dat we in de minderheid zijn.
Ik vraag me af of het te doen zijn zelf een website te beginnen waarop mensen hun wensen kunnen zetten en die na hun dood geraadpleegt kan worden door nabestaanden. Zoiets zou ik graag op poten willen zetten eigenlijk. En dan niks niet zwaar op de hand, ofzo. Maar op een nuchtere manier je dingen kunnen regelen en vastleggen. Geheel onafhankelijk en vrij toegankelijk voor iedereen.
Dank je wel!
het is niet eens zo zwaarmoedig om daar over na te denken,het heeft zelfs iets leuks.
Het is helemaal niet moeilijk om zoiets op te zetten;
Ga naar bv planet.nl,tik een gewenste sitenaam (bv augustina.com of augustina.nl) en zie of het vrij is.
Je betaalt dan ong.45,- PER JAAR en niemand ter wereld kan er dan nog aankomen!
Wil je het activeren dan is het ong.65,- per maand en je moet dan natuurlijk iemand hebben die het voor je beheert.
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen in mijn buurt die dat kunnen doen.
pi_29557315
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 11:58 schreef dborhem het volgende:

[..]

Ja,daar zit wat in,het is alleen het idee dat de mensen het een afscheid vinden om nooit te vergeten letterlijk.
Het aan anderen overlaten vind ik toch niet leuk,en mijn zus wil heel graag een graf kunnen bezoeken,de meerderheid van de familie is gecremeerd namelijk.
Dat laatste is natuurlijk wel iets.. Ergens vind ik het echter bedrog, omdat een graf niets met de persoon te maken heeft..
pi_29557482
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk wel iets.. Ergens vind ik het echter bedrog, omdat een graf niets met de persoon te maken heeft..
Dat is inderdaad iets. Ik was afgelopen zondag even bij het graf van mijn grootouders. Maar dat zei me niet zoveel. Ik denk vaak aan ze, heb mooie herinneringen aan ze. Die zijn me stukken dierbaarder dan zo'n grafbezoekje.

Maar ik wil mijn afscheid vieren op de manier die ik voor ogen heb. Dat er elke week verse bloemen op mijn graf staan vind ik dus totaal niet belangrijjk. Het gaat mij om het vaarwel zeggen, het afscheid nemen. Dat dat gebeurt op een manier die bij mij past. Het mag gewoon niet een standaard iets worden, het moet iets zijn dat mijn persoonlijkheid reflecteert.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 13:44:51 #26
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29558964
Ik heb altijd al gewild dat er een vuurwerkbom onder de kist af zou gaan om degene te laten schrikken. Rookbom mag ook maar dat vind ik minder. Overigens is dit geen gelul
Verder een witte kist en ze mogen draaien wat ze willen. Wel hoop ik dat die lui eerlijk blijven en niet alleen positieve zooi gaan noemen over me. Verder lekker eten want rouwen hou ik niet zo van.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_29559114
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:23 schreef Augustina het volgende:

[..]
Het mag gewoon niet een standaard iets worden, het moet iets zijn dat mijn persoonlijkheid reflecteert.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik wil ook in een graf liggen,zodat bezoeken mogelijk word.
De meerderheid van de familie ligt in oost van de stad en de rest in Nieuw-west.
Mijn graf moet iets moois hebben,bv een katje op de zerk (heb zelf zo'n monstertje )omdat die van mij heel graag op mijn schouders of in mijn nek ligt (meestal rond etenstijd vor MIJ).
Verder MAG iedereen bloemen leggen,hoeft niet.
Ik dacht iets van een fruitplant (ben ik ook gek op ),in ieder geval moeten er dingen op-aan-en bijliggen wat ik in mijn leven mooi,lekker en lief vond.
Op bezoek bij mijn oom zijn graf heb ik eens gelet op de diversiteit aan graven,en een sprong er wel uit,die liet namelijk permanent gedichten horen.
Vind ik ook wel mooi ,maar ik denk iets van knuffelig,dat je even je hoofd wil laten rusten erbij (vind ik dus ook lekker )
pi_29559216
Ik zal na mijn overlijden zo snel mogelijk (liefst gekoeld) verplaatst worden naar een laboratorium, alwaar men mij éénmaal in stukjes versneden, over de verschillende afdelingen zal verspreiden om mijn bijdrage aan de wetenschap veilig te stellen.
pi_29561911
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 13:59 schreef kLowJow het volgende:
Ik zal na mijn overlijden zo snel mogelijk (liefst gekoeld) verplaatst worden naar een laboratorium, alwaar men mij éénmaal in stukjes versneden, over de verschillende afdelingen zal verspreiden om mijn bijdrage aan de wetenschap veilig te stellen.
Dat vind ik wel iets moois hebben inderdaad: je lichaam aan de wetenschap schenken.
Voor mij persoonlijk zou het niet iets zijn, maar het heeft wel iets.

Het is niet zo dat het graf an sich zo belangrijk is voor me. Maar het afscheid nemen wel, dat wil ik op mijn manier vieren.
pi_29577548
Zijn er nog meer mensen met duidelijke ideeën over hoe hun afscheid eruit moet zien?
pi_29633856
Muziek:
Psalm roxy music
Comfortably numb pink floyd
exit music radiohead

verder een videoscherm met ala zomergasten vage slomo's uit vakantiefilms etc , mooi in 1 kleurstelling en tot slot een text voor mn moeder dat mocht ze toevallig in de zaal zitten dat ze alsnog de tyfus kan nemen
pi_29673545
Ik weet nog niet eens of ik begraven of gecremeerd wil worden. Ik wil in ieder geval niet zo'n dertien in een dozijn-begrafenis. Ik ben bij verschillende begrafenissen geweest, en ik verwar ze allemaal. Op één begrafenis na, van iemand die wist dat hij zou gaan sterven en alles heeft voorbereid. Hij had een keuze gemaakt uit zijn eigen gedichten, en degene die ze voor moest lezen was ook al bekend. De muziek was uitgekozen, hij had een eigen levensloop geschreven. Er werd zelfs gelachen tijdens dat afscheid, dat was echt heel apart.

Voorlopig wil ik er denk ik nog niet over nadenken.
pi_29678245
Ik wil gecremeerd worden en verder wil ik géén uitgebreide uitvaart of wat dan ook. Het moet zo goedkoop mogelijk zijn. Ik wil wel dat m'n familie/dierbaren bij elkaar komen om mij te herdenken. Maar zonder muziek, zonder kerkdienst, zonder fancy rotzooi, gewoon lekker simpel!
pi_29689985
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:59 schreef Augustina het volgende:

[..]

Maar van de dingen die jij al weet, weten je nabestaanden daar dan ook van? Heb je het ze verteld? Of ergens vastgelegd?
Mijn vriendin weet ervan ja.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')