Maar van de dingen die jij al weet, weten je nabestaanden daar dan ook van? Heb je het ze verteld? Of ergens vastgelegd?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Sommige dingen weet ik wel, muziek keuze, keuze om begraven te worden ipv cremeren, rest mogen ze zelf weten...
Das dan wel weer lullig voor je familie... die verzekering is er voor hén!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:56 schreef kutvent het volgende:
Ik heb ook geen uitvaartverzekering.
Kan me namelijk niks schelen. Ik ben dan toch dood.
Welke familie?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:01 schreef Billy_daKid het volgende:
Das dan wel weer lullig voor je familie... die verzekering is er voor hén!
Ja, maar dat is juist wat hem niks kan schelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:01 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
Das dan wel weer lullig voor je familie... die verzekering is er voor hén!
Dat is inderdaad precies mijn punt. Ik weet zeker dat er best aardig wat mensen rondlopen die specifieke ideeën hebben over hun begrafenis of crematie. Maar er zullen heel veel zijn die dat nog nooit hebben verteld of vastgelegd.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:03 schreef Shivo het volgende:
Ik wil begraven worden en de muziek weet ik er ook al bij. En ik heb ook een lijstje van mensen die niet welkom zijn aan mijn graf of op de begrafenis.Misschien moet ik het maar een keer opschrijven zodat mijn familie dat ook weet.
Ja,daar zit wat in,het is alleen het idee dat de mensen het een afscheid vinden om nooit te vergeten letterlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:
Het is meer iets voor mijn nabestaanden vind ik. Ikzelf leef dan niet meer, en zij moeten leven met de gevolgen daar van. Dat kunnen ze het beste doen door naar hun inzichten te bepalen hoe de begrafenis of crematie moet zijn.
Het enige wat ik zelf misschien zou hebben is dat ik bij voorkeur gecremeerd en verstrooid wordt, omdat daarmee niet de valse indruk gewekt wordt dat ik ergens onder het gras lig.
Dank je wel!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:58 schreef Augustina het volgende:
Dborhem, wat goed! Tenminste nog één die er over nadenkt. Ik geloof dat we in de minderheid zijn.![]()
Ik vraag me af of het te doen zijn zelf een website te beginnen waarop mensen hun wensen kunnen zetten en die na hun dood geraadpleegt kan worden door nabestaanden. Zoiets zou ik graag op poten willen zetten eigenlijk. En dan niks niet zwaar op de hand, ofzo. Maar op een nuchtere manier je dingen kunnen regelen en vastleggen. Geheel onafhankelijk en vrij toegankelijk voor iedereen.
Dat laatste is natuurlijk wel iets.. Ergens vind ik het echter bedrog, omdat een graf niets met de persoon te maken heeft..quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:58 schreef dborhem het volgende:
[..]
Ja,daar zit wat in,het is alleen het idee dat de mensen het een afscheid vinden om nooit te vergeten letterlijk.
Het aan anderen overlaten vind ik toch niet leuk,en mijn zus wil heel graag een graf kunnen bezoeken,de meerderheid van de familie is gecremeerd namelijk.
Dat is inderdaad iets. Ik was afgelopen zondag even bij het graf van mijn grootouders. Maar dat zei me niet zoveel. Ik denk vaak aan ze, heb mooie herinneringen aan ze. Die zijn me stukken dierbaarder dan zo'n grafbezoekje.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk wel iets.. Ergens vind ik het echter bedrog, omdat een graf niets met de persoon te maken heeft..
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:23 schreef Augustina het volgende:
[..]
Het mag gewoon niet een standaard iets worden, het moet iets zijn dat mijn persoonlijkheid reflecteert.
Dat vind ik wel iets moois hebben inderdaad: je lichaam aan de wetenschap schenken.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:59 schreef kLowJow het volgende:
Ik zal na mijn overlijden zo snel mogelijk (liefst gekoeld) verplaatst worden naar een laboratorium, alwaar men mij éénmaal in stukjes versneden, over de verschillende afdelingen zal verspreiden om mijn bijdrage aan de wetenschap veilig te stellen.
Mijn vriendin weet ervan ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:59 schreef Augustina het volgende:
[..]
Maar van de dingen die jij al weet, weten je nabestaanden daar dan ook van? Heb je het ze verteld? Of ergens vastgelegd?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |