Oehhh wat een sukkels!
Eigenlijk lach ik ze uit
quote:
ha-ha
Maar ik had het er vandaag een paar keer over, mede naar aanleiding van deze column
http://www.planet.nl/plan(...)tid=450206/sc=c8444fEn nog wat topics uiteraard in NWS : bewaarplicht is een feit etc.
Maar was is nu de deal dan, waarom ben ik daar o-zo neidig over? Zo witheet?
Het-je-wilt-een-aanslag-plegen-gevoel heb ik, oeh wacht dat mag je niet meer zeggen.
Samenvatting deel 1 van 2: ik wil geen paspoort met zender, geen dataopslag, geen centrale met al mijn persoonlijke gegevens, een blijvend beroepsgeheim, zodat de dokter niet tegen de verzekering zegt wat ik precies allemaal heb, want ik vertrouw die servers nog wel voor mijn postadres, maar niet voor nog meer dingen, die veeeeel meer privé zijn.Uitgebreidde versie:
Vrijheid van meningsuiting yeah right! Morgen ben ik van me bed gelicht "wegens opruiing tegen de staat en staatsveiligheid" en wordt ik 2 maanden de cel ingekwakt wegens terroristische bedoelingen. Als het tegenzit ga ik ook nog eens naar de USA, en zie ik het licht in mijn eigen aars eerder dan het daglicht.
Maar wat is dan de aanleiding van juist nu?
Nou, vanwege dat Duitsland in November al paspoorten in gaat voeren met een RFID chip.
![]()
Wat is RFID? Google vindt het n hot item:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=RFID&meta=13.900.000 voor RFID (0,08 seconden)
Genoeg te lezen lijkt me, maar het betekend Radio Frequentie IDentificatie.
Wat doet dat? Nou, iedereen kan die code dan op afstand uitlezen, uit je paspoort, tot zo ongeveer 5 meter afstand.
Met die code ga je dan naar een databank met persoonsgegevens, waar je pasfoto, je gegevens, de namen van je ouders, en serieus de vingerafdrukken van je 2 wijsvingers staan. Minimaal.
Dat de andere 8 vingers er nog bij moeten komen is uiteraard "een logische uitbreiding"
Maar dat is uiteraard 100% beveiligid, dat 40 miljoen creditcardgegevens gejat worden is gewoon pech, dat zal noooooooit gebeuren met persoonsgegevens
![]()
(Als er iets gewild is, is dat het wel
![]()
)
Enfin, zo loop je dus vanaf november met je nieuwe duitse paspoort door de luchthaven van Berlijn, en iedereen ziet gelijk wie je bent, even je vingers ergens op drukken, wellicht nog even in de camera kijken om je iris te checken, en je mag doorgaan. Je hebt toch immers niks te verbergen? Super!
HOERT FUCKING OP MET JE ID-TAG! ID-TAG's ZIJN VOOR KOEIEN EN SCHAPEN!
![]()
pic:
![]()
En gezien ik nog steeds geen koe ben, en ook nergens een
![]()
Hoeft te dragen, want dat zou toch wel heel erg zijn.... het volgende....
Maar gelukkig zijn we dan 1 EU, dan kan je tenminste de grens over zonder je paspoort of ID te laten zien, ohnee wacht, je hebt em nu ongeveer overal nodig
![]()
Gelukkig wordt nu dan ook opgeslagen welke boeken je leent, welke video's je huurt en welke auto je huurt, je hebt toch immers niks te verbergen?
Ja sorry voor al die vlagen hoor, maar anders moet ik er een samenhangend verhaal van maken, en dat is helemaal veel tekst.
Nee, vervolgens gaan we dan "In de strijd tegen het terrorisme" alle data 6 maanden tot 4 jaar opslaan op internet. Denk je dat het onzin is?
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=659 en
http://www.ispo.nl/home/dossiers/bewaarplicht/Als je tegen bent, teken dan hier: wellicht helpt het
http://www.dataretentionisnosolution.com/index.php?lang=nlMaar neeeeee, zulk soort gegevens zullen uiteraard nooit gejat worden, dat er in 1 keer 40 miljoen creditcard gegevens zijn gejat was gewoon een inside job, dat gebeurt met deze gegevens natuurlijk niet
Ja maakt dat de ganzen onder de brug bij Marseille maar wijs!
![]()
Dus tot nu toe samenvattend, wat hebben we?
Huisartsen en dokters moeten wellicht binnekort aan de verzekering doorgeven wie wat heeft, en waar.
Alle boeken, video's auto's etc. die je huurt, wordt allemaal gelogd
Straks met de OV-chip, komt uiteraard je adres, naam en weet ik wat erbij, zodat iedereen precies kan zien welke persoon waarheen reisd.
Je hoeft nog net niet je ID-kaart te laten zien als je een plakje kaas bij de supermarkt koopt
Elke webiste die je bezoekt, alle emails die je stuurt en ontvangt worden 6 maanden tot 4 jaar opgeslagen
WANT JE HEBT IMMERS TOCH NIKS TE VERBERGEN!?
Nou, ik wil bijv. niet dat mijn baas weet wat ik allemaal doet in mijn vrije tijd,
nouuu, zover zal het wel niet komen hoor... doemdenkerij
Laten we dan even 30 jaar terug gaan, de invoering van de ID kaart,
nou meneer, dat heeft u alleen maar nodig om te reizen hoor, het is immers een reisdocument, we willen wel een beetje weten wie er nog in het land is snapt u? Dat je je moet gaan identificeren als je in de bus zit zal wel niet gaan gebeuren hoor, das doemdenkerij....
Nog niet duidelijk?
Heb je echt niks te verbergen? Eet je elke ochtend hetzelfde? Reis je elke dag dezelfde route?
Rij je nooit ergens 104 waar je 100 mag? Want dan moet je je maar aan de regeltjes houden hé?
Samenvatting deel 2 van 2
Mensen die zeggen
"Je hebt toch niks te verbergen?"
En vervolgens ongeveer de helft van hun mensenrechten laat afnemen "omdat het terroristen tegenhoudt"
Denk nou eens 1 keer na met je verstand, wat denk je nu zelf!
ACHTERLIJKE KUTMONGOLEN DIE ZEGGEN DAT ZE OF JE NIKS TE VERBERGEN HEBBEN!
![]()