abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:20:44 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29543504
Oehhh wat een sukkels!

Eigenlijk lach ik ze uit
quote:
ha-ha
Maar ik had het er vandaag een paar keer over, mede naar aanleiding van deze column
http://www.planet.nl/plan(...)tid=450206/sc=c8444f
En nog wat topics uiteraard in NWS : bewaarplicht is een feit etc.

Maar was is nu de deal dan, waarom ben ik daar o-zo neidig over? Zo witheet?
Het-je-wilt-een-aanslag-plegen-gevoel heb ik, oeh wacht dat mag je niet meer zeggen.

Samenvatting deel 1 van 2: ik wil geen paspoort met zender, geen dataopslag, geen centrale met al mijn persoonlijke gegevens, een blijvend beroepsgeheim, zodat de dokter niet tegen de verzekering zegt wat ik precies allemaal heb, want ik vertrouw die servers nog wel voor mijn postadres, maar niet voor nog meer dingen, die veeeeel meer privé zijn.

Uitgebreidde versie:

Vrijheid van meningsuiting yeah right! Morgen ben ik van me bed gelicht "wegens opruiing tegen de staat en staatsveiligheid" en wordt ik 2 maanden de cel ingekwakt wegens terroristische bedoelingen. Als het tegenzit ga ik ook nog eens naar de USA, en zie ik het licht in mijn eigen aars eerder dan het daglicht.

Maar wat is dan de aanleiding van juist nu?
Nou, vanwege dat Duitsland in November al paspoorten in gaat voeren met een RFID chip.
Wat is RFID? Google vindt het n hot item: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=RFID&meta=
13.900.000 voor RFID (0,08 seconden)
Genoeg te lezen lijkt me, maar het betekend Radio Frequentie IDentificatie.
Wat doet dat? Nou, iedereen kan die code dan op afstand uitlezen, uit je paspoort, tot zo ongeveer 5 meter afstand.
Met die code ga je dan naar een databank met persoonsgegevens, waar je pasfoto, je gegevens, de namen van je ouders, en serieus de vingerafdrukken van je 2 wijsvingers staan. Minimaal.
Dat de andere 8 vingers er nog bij moeten komen is uiteraard "een logische uitbreiding"

Maar dat is uiteraard 100% beveiligid, dat 40 miljoen creditcardgegevens gejat worden is gewoon pech, dat zal noooooooit gebeuren met persoonsgegevens

(Als er iets gewild is, is dat het wel )

Enfin, zo loop je dus vanaf november met je nieuwe duitse paspoort door de luchthaven van Berlijn, en iedereen ziet gelijk wie je bent, even je vingers ergens op drukken, wellicht nog even in de camera kijken om je iris te checken, en je mag doorgaan. Je hebt toch immers niks te verbergen? Super!

HOERT FUCKING OP MET JE ID-TAG! ID-TAG's ZIJN VOOR KOEIEN EN SCHAPEN!
pic:

En gezien ik nog steeds geen koe ben, en ook nergens een

Hoeft te dragen, want dat zou toch wel heel erg zijn.... het volgende....

Maar gelukkig zijn we dan 1 EU, dan kan je tenminste de grens over zonder je paspoort of ID te laten zien, ohnee wacht, je hebt em nu ongeveer overal nodig
Gelukkig wordt nu dan ook opgeslagen welke boeken je leent, welke video's je huurt en welke auto je huurt, je hebt toch immers niks te verbergen?

Ja sorry voor al die vlagen hoor, maar anders moet ik er een samenhangend verhaal van maken, en dat is helemaal veel tekst.

Nee, vervolgens gaan we dan "In de strijd tegen het terrorisme" alle data 6 maanden tot 4 jaar opslaan op internet. Denk je dat het onzin is?
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=659 en http://www.ispo.nl/home/dossiers/bewaarplicht/
Als je tegen bent, teken dan hier: wellicht helpt het
http://www.dataretentionisnosolution.com/index.php?lang=nl

Maar neeeeee, zulk soort gegevens zullen uiteraard nooit gejat worden, dat er in 1 keer 40 miljoen creditcard gegevens zijn gejat was gewoon een inside job, dat gebeurt met deze gegevens natuurlijk niet

Ja maakt dat de ganzen onder de brug bij Marseille maar wijs!

Dus tot nu toe samenvattend, wat hebben we?
  • Huisartsen en dokters moeten wellicht binnekort aan de verzekering doorgeven wie wat heeft, en waar.
  • Alle boeken, video's auto's etc. die je huurt, wordt allemaal gelogd
  • Straks met de OV-chip, komt uiteraard je adres, naam en weet ik wat erbij, zodat iedereen precies kan zien welke persoon waarheen reisd.
  • Je hoeft nog net niet je ID-kaart te laten zien als je een plakje kaas bij de supermarkt koopt
  • Elke webiste die je bezoekt, alle emails die je stuurt en ontvangt worden 6 maanden tot 4 jaar opgeslagen

WANT JE HEBT IMMERS TOCH NIKS TE VERBERGEN!?

Nou, ik wil bijv. niet dat mijn baas weet wat ik allemaal doet in mijn vrije tijd,
    nouuu, zover zal het wel niet komen hoor... doemdenkerij

Laten we dan even 30 jaar terug gaan, de invoering van de ID kaart,
    nou meneer, dat heeft u alleen maar nodig om te reizen hoor, het is immers een reisdocument, we willen wel een beetje weten wie er nog in het land is snapt u? Dat je je moet gaan identificeren als je in de bus zit zal wel niet gaan gebeuren hoor, das doemdenkerij....

Nog niet duidelijk?

Heb je echt niks te verbergen? Eet je elke ochtend hetzelfde? Reis je elke dag dezelfde route?
    Rij je nooit ergens 104 waar je 100 mag? Want dan moet je je maar aan de regeltjes houden hé?

Samenvatting deel 2 van 2
    Mensen die zeggen
    "Je hebt toch niks te verbergen?"
    En vervolgens ongeveer de helft van hun mensenrechten laat afnemen "omdat het terroristen tegenhoudt"

Denk nou eens 1 keer na met je verstand, wat denk je nu zelf!
    ACHTERLIJKE KUTMONGOLEN DIE ZEGGEN DAT ZE OF JE NIKS TE VERBERGEN HEBBEN!
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:22:32 #2
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29543555
    Ohja, voor de gelovigen onder ons:
    http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Op+13&id18=1&pos=0&set=18&lang=nl2
    vooral vanaf 13,16
    quote:
    Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
    18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
    Alsjeblieft.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_29543562
    ok neem ff een bakkie en diep ademhalen
    If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
    pi_29543590
    Ik heb alleen de plaatjes gekeken in dit topic .
    pi_29543600
    Nee maar je hebt wel gelijk. Denk ik .
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:26:11 #6
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29543638
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 19:22 schreef Het_hupt het volgende:
    ok neem ff een bakkie en diep ademhalen
    Ik draag nog liever een nucleaire bom in mijn armen, om zo het binnenhof op te lopen tijdens kamervragen over een ontsnapte TBS-er, om vervolgens heel de teringzooi in 1 keer weg te vegen.

Kamervragen over 1 ontsnapte persoon, maar ondertussen de mensenrechten voor je neus weg laten kapen. Nee dat is goed bezig dames en heren de politici.
    Vooral geen veto in de vergadering in de EU doen hoor, want dan "sla je een flater" en "dat is slecht voor de economie"

Maar meneer de politicus, de mensenrechten dan?
    Politicus: de wat? bron!?

Ach man, ik ben een uitermate rustig persoon, ik ben er uitvoerig op onderzocht, maar er is 1 ding waar iedereen met zijn gore grijpgrage tengels af moet blijven, en dat is mijn vrijheid.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:27:00 #7
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29543656
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 19:24 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
    Ik heb alleen de plaatjes gekeken in dit topic .
    Das al de helft, wil jij je leven lang met zo'n gele tag in je oor lopen?
    Danwel in je arm ingespoten, opdat je eeuwig herkenbaar ben binnen 5 meter afstand?
    pi_29543671
    Ach leg je er maar bij neer. Over 10 jaar leven we in een politiestaat.

Dat de meeste mensen nog staan je juichen ook terwijl ze al onze vrijheid afpakken gaat er bij mij echter niet in.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:31:20 #9
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29543791
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 19:27 schreef doemaardrie het volgende:
    Ach leg je er maar bij neer. [..waarheden..]
    Nooit! Over mijn radioactieve lijk!

Ik kan geen dag leven in een politiestaat zoals die gepland staat! Dan maar liever dood, en dan neem ik net zo makkelijk een paar camera-masturberende-geile-politici mee.

Want wél kamervragen over n ontsnapte TBS-er, want dat heeft nieuwswaarde.
    Mensenrechten ontnemen blijkbaar niet, want
  • Alles voor de staatsveiligheid
  • Das tegen het terrorisme, je hebt toch niks te verbergen?
  • Da's Europa, ver van me bed show
  • Wat? Morgen al? Niet? Ohhhhh, dan is het niet boeiend.

Ja dames en heren de KLPD, dat valt bij mijn weten allemaal onder vrijheid van meningsuiting, ik maak niemand persoonlijk belachelijk, scheld niemand persoonlijk uit, en de koningin is mijn heldin. Dus typ maar een andere site in.
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_29543876
    Het boeit me echt geen hol; alle elektronica is te kraken, en dus wordt het alleen maar makkelijker om anoniem te blijven..
    Big dick.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:36:44 #11
    17864 Ablaze
    Is niet meer te houwe!
    pi_29543976
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 19:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nooit! Over mijn radioactieve lijk!

Ik kan geen dag leven in een politiestaat zoals die gepland staat! Dan maar liever dood, en dan neem ik net zo makkelijk een paar camera-masturberende-geile-politici mee.

Want wél kamervragen over n ontsnapte TBS-er, want dat heeft nieuwswaarde.
    Mensenrechten ontnemen blijkbaar niet, want
  • Alles voor de staatsveiligheid
  • Das tegen het terrorisme, je hebt toch niks te verbergen?
  • Da's Europa, ver van me bed show
  • Wat? Morgen al? Niet? Ohhhhh, dan is het niet boeiend.

Ja dames en heren de KLPD, dat valt bij mijn weten allemaal onder vrijheid van meningsuiting, ik maak niemand persoonlijk belachelijk, scheld niemand persoonlijk uit, en de koningin is mijn heldin. Dus typ maar een andere site in.
  • Ga de politiek in.
    Ik stem alvast op je.
    Ga doorrrrrr!
    pi_29543997
    De gemiddelde RTL4 campingkijker kijkt liever naar een journaal waarin heel misschien een spaceshuttle ontploft dan dat ze zich druk maken over het inleveren van privacy. En aangezien de nieuwslezers betaalt worden van de reclame inkomsten voor en na het journaal zijn dat items die ze brengen.

1+1=2
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:49:51 #13
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29544285
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 19:37 schreef doemaardrie het volgende:
    De gemiddelde RTL4 campingkijker kijkt liever naar een journaal waarin heel misschien een spaceshuttle ontploft dan dat ze zich druk maken over het inleveren van privacy. En aangezien de nieuwslezers betaalt worden van de reclame inkomsten voor en na het journaal zijn dat items die ze brengen.

1+1=2
    Das nog zo ongeveer waar ook

Ik heb even zo in 1 minuut een leuke vragenlijst bedacht voor mensen die niks te verbergen hebben.
    Let wel, RFID chips zitten nu al in de productie van autobanden, binnenkort alle truck-onderdelen, dus kleding is niet ver weg meer.

(schreeuwend om permanent ge-labelled te worden) Ik heb niks te verbergen hoor, jij?

Jijzelf
    quote:
    Okey, omdat je niks te verbergen heb:
  • Welke onderbroek heb jij aan? Waar heb je die gekocht, welk merk, hoe heette de kassiere, welke kleur is het, en hoe vaak heb je het gewassen?
  • (wellicht van toepassing) Welke BH heb jij aan? Waar heb je die gekocht, welk merk, hoe heette de kassiere, welke kleur is het, en hoe vaak heb je het gewassen?
  • Wat zijn de laatste 5 video's die je gehuurd heb? Inc. 18+ video's?
  • Wat zijn de laatste 10 films / mp3tjes die je gedownload heb?
  • Wat zijn de laatste 50 sites die je bezocht heb?
  • Naar wie heb jij de afgelopen 6 maanden gemaild?
  • Wie heb jij de laatste 6 maanden gebeld, en wat heb je gezegd?
  • Wat voor ziektes heb jij, en wat voor (geslachts)ziektes heb jij gehad?
  • Waar heb jij de afgelopen 6 maanden gereisd met het OV?
  • Zo, als mensen op 1 van de vragen geen antwoord willen geven, hebben ze wat te verbergen, zijn ze terrorist, en dienen ze 2 maanden zonder opgaaf van reden opgesloten te worden.

Je hebt immers toch niks te verbergen!
    pi_29544407
    Als er straks alleen nog maar digitale tv is wordt er ook bijgehouden wat je kijkt enzo.
    nuff said.
      Donald Duck held woensdag 10 augustus 2005 @ 20:00:23 #15
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_29544545
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 19:49 schreef Yildiz het volgende:
    Okey, omdat je niks te verbergen heb:
    <vragenlijst>
    Als de veiligheidsdiensten dat willen weten in het kader van terrorismebestrijding, dan doen ze maar. Vooral het in de gaten houden van Internetverkeer is zeer nuttig.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      woensdag 10 augustus 2005 @ 20:04:23 #16
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29544628
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 20:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als de veiligheidsdiensten dat willen weten in het kader van terrorismebestrijding, dan doen ze maar. Vooral het in de gaten houden van Internetverkeer is zeer nuttig.
    Precies, als ik écht terrorist ben ga ik natuurlijk wel, omdat ik weet dat die bewaarplicht voor Europeesche providers geld, géén amerikaanse oegandeese provider zonder bewaarplicht nemen, en zoveel mogelijk emails versturen met onderwerpregel "Terrorisme aanslag amsterdam" en alle sites afzoeken hoe je een bom moet maken.

Uiteraard.
    pi_29544652
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 20:00 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wantrouwen tegenover de overheid is gezond hoor.
    Hoe veilig is het dat de aivd die info heeft?
    Er zal heus wel eens iets toevallig uitlekken. En dan kun je gechanteerd worden.
    Misschien wordt er wel een deal gesloten met BREIN om alle mensen die illegale bestanden downloaden op te pakken/ te beboeten.
    En een worst-case scenario:
    wat als we over 30 jaar geen democratie meer hebben hier?
    dan wordt het wel heel makkelijk om het volk te onderdrukken.

de overheid is er om de burgers te dienen en niet andersom.
    nuff said.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 20:07:36 #18
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_29544718
    Ik ben het weer met je eens. Maar ja, wat doe je ertegen. Dat zulke beslissingen op zo'n gewiekste wijze erdoorheen geloodst worden is nu eenmaal het gevolg van "ons" politiek bestel en een tamme bevolking. Hoe anders zouden zaken zijn geweest ten tijde van de Verlichting.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
      Donald Duck held woensdag 10 augustus 2005 @ 20:15:31 #19
    46149 __Saviour__
    pi_29544871
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 20:04 schreef Yildiz het volgende:
    Precies, als ik écht terrorist ben ga ik natuurlijk wel, omdat ik weet dat die bewaarplicht voor Europeesche providers geld, géén amerikaanse oegandeese provider zonder bewaarplicht nemen, en zoveel mogelijk emails versturen met onderwerpregel "Terrorisme aanslag amsterdam" en alle sites afzoeken hoe je een bom moet maken.

Uiteraard.
    Gegarandeerd dat er via Internet veel terroristische informatie-uitwisseling plaatsvindt. Door al het internetverkeer in de gaten te houden kan er heel wat aan gedaan worden.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      woensdag 10 augustus 2005 @ 20:21:49 #20
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29544988
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 20:15 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Gegarandeerd dat er via Internet veel terroristische informatie-uitwisseling plaatsvindt. Door al het internetverkeer in de gaten te houden kan er heel wat aan gedaan worden.
    En voor het gemak laat je uit het midden dat er ondertussen p2p systemen zijn die niet te onderscheppen zijn, geen mailtjes sturen maar "drafts" maken, en 1 keer je naam en wachtwoord geven.
    Allemaal dingen, nú al, om het komende systeem te omzeilen.

Als jij zo geloofd dat het waterdicht is, ga ik je niet wakker schudden, maar zie zelf maar

edit:
    Oja, als je het niet geloofd, vraag maar om uitleg en bron in Digital Corner

[ Bericht 13% gewijzigd door Yildiz op 10-08-2005 20:27:10 (even wat toevoegen :)) ]
      woensdag 10 augustus 2005 @ 20:31:03 #21
    3767 Herald
    Come get some
    pi_29545195
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 19:20 schreef Yildiz het volgende:

En gezien ik nog steeds geen koe ben, en ook nergens een

Hoeft te dragen, want dat zou toch wel heel erg zijn.... het volgende....
    Godwin's Law: prov.

[Usenet] “As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.” There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress

en dat al in de OP zeg

slotje
    *But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
    pi_29545272
    quote:

[..]

Nonsense, je hebt meer kans dat je een speld in een hooiberg ter grootte van heel de EU vind dan dat je 1 internet bezoekje of 1 mailtje vind in die miljarden terabytes aan opgeslagen data.
    Bewaarplicht slaat nergens op qua terrorisme bestrijding. Het zal enkel misbruikt gaan worden om ons onschuldige burgers te zieken.

Geloof jij nou echt serieus dat een terroristische organisatie die bv wereldwijd meerdere mensen hun piloten diploma weten te laten halen, geavanceerde wapens aan boord van meerdere vliegtuigen tegelijk weten te smokkelen en meerdere vliegtuigen met zeer grote precisie in gebouwen weten te laten vliegen, niet weten hoe je je mailtjes moet encrypten, of hoe je in de eerste de beste bibliotheek ook websites kan bezoeken en daar niemand weet wie dat geweest is?
    Geloof jij nou echt serieus dat een zo ontzettend geavanceerde terroristische organisatie dat soort dingen niet zou weten?

Echt totaal nutteloos die bewaarplicht.

Ik ben het dan ook voor 100% met de TS eens.

En om maar eens een citaat van Lincoln te herhalen
    quote:
    Een volk wat hun privacy inlevert ten behoefte van hun veiligheid, verdienen geen van beide.
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
      woensdag 10 augustus 2005 @ 20:39:10 #23
    17864 Ablaze
    Is niet meer te houwe!
    pi_29545406
    quote:

[..]

Ik vind dat dat onnodig is. De kosten zijn werkelijk gigantisch. En de overheid betaalt niet, dus de klanten betalen. En ik wil helemaal niet betalen om terrorisme te bestrijden. Laat Amerika dat maar doen, zij hebben het probleem voortgebracht door in het verleden corrupte organisaties te financiëren. Ik betaal liever voor bijv. kankerbestreiding, door kanker (en een heleboel meer ziektes) vallen jaarlijks super veel meer doden dan terrorisme.

Sowieso vind ik al die 'big brother' voorstellen overdreven. Als de bevolking weer eens wat socialer zou worden en iedereen elkaars buren weer zou kennen zou dat achterdochtige gedoe helemaal niet nodig zijn. Een sociale controle is toch veel mooier dan een controle door een of ander hoger liggend orgaan, die de macht heeft om je hele leven om zeep te helpen? Laat ze maar een sociale campagne beginnen in plaats van flink geld neer te leggen voor maatregelen die alleen een straffend effect hebben en geen voorkomend.
    Ga doorrrrrr!
      Donald Duck held woensdag 10 augustus 2005 @ 20:43:50 #24
    46149 __Saviour__
    pi_29545517
    Godin's Law, ik wilde het ook al noemen ja. Standaard-argument dat altijd wel gebruikt wordt.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
      woensdag 10 augustus 2005 @ 20:58:33 #25
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_29545871
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
    Godin's Law, ik wilde het ook al noemen ja. Standaard-argument dat altijd wel gebruikt wordt.
    het staat overigens ook in de column
    verder, gaat het erover dat iedereen op afstand kan zien wie jij bent
    met een jodenster kon iedereen van afstand zien dat je jood was

mag ik die vergelijking dan niet gebruiken? Tsssk, dan verschuil je je wel achter rare argumenten hoor....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')