Schandelijk schop alle Duitse winkel s de land uit hun vreten onze economie op en geven dat aan Duitsland , Aldi en deze gestoorde Hornbach weg ermee naar Duitsland want als dat niet gebeurt zie je over een paar jaar duizenden ontslagen en dan daalt de economie nog slechterquote:Grote bouwmarkten voeren gezamenlijk actie tegen de opkomst van de Duitse Doe-het-zelfketen Hornbach. Bouwmarkten dwarsbomen elkaar stelselmatig bij het openen van nieuwe vestigingen. Bij Hornbach gaat het echter om een gezamenlijk georganiseerde actie.
In de DHZ-branche woedt een felle concurrentiestrijd. De winkels zetten alles op alles om omzet te behouden.
Praxis, Gamma, Formido, Karwei en Hubo tekenen daarom bijna altijd bezwaar aan bij gemeenten als concurrenten een bouwvergunning willen, zeggen woordvoerders van de bouwmarkten in NRC
Jaar tot twee jaar vertraging
Met deze vertragingstactiek wordt nieuwbouw of uitbreiding van de concurrent met een tot twee jaar uitgesteld.
De bezwaren lopen uiteen van bezwaar tegen bestemmingswijzigingen van een lokatie in de gemeente. Als dit niet lukt wordt bezwaar ingediend tegen het verlenen van een bouwvergunning. Als argument wordt aangevoerd dat een concurrent marktverstorend zou werken of extra verkeer naar de nieuwe bouwmarkt belastend zou zijn voor het milieu.
Hornbach: procent marktaandeel per filiaal
Wanneer Hornbach een vergunning aanvraagt voor een nieuw filiaal of uitbreiding tekenen de Hollandse bouwmarkten, die zich speciaal voor dit doel hebben verenigd, standaard bezwaar aan. Hiervoor is topjurist N. Koeman van advocatenkantoor Stibbe ingeschakeld.
'Wij voelen het als ergens een Hornbach komt', zegt directeur Bram Huibers van Intergamma (Gamma, Karwei) in de NRC. 'Met elke nieuwe vestiging veroveren ze 1 procent marktaandeel.'
Bouwmarkten buitelen daarom op het moment over elkaar heen met prijsverlagingen, kortingsbonnen en voordeelpassen.
'Ik wil als marktleider niet dezelfde fout maken als Albert Heijn enkele jaren geleden. Je ziet aan Aldi, Lidl en Media Markt hoe succesvol Duitsers kunnen zijn', zegt Huibers.
Bron : http://www.zibb.nl/market(...)/versie/1/index.html
Die kunnen dan toch mooi bij Hornbach gaan werken?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Schandelijk schop alle Duitse winkel s de land uit hun vreten onze economie op en geven dat aan Duitsland , Aldi en deze gestoorde Hornbach weg ermee naar Duitsland want als dat niet gebeurt zie je over een paar jaar duizenden ontslagen
Lijkt mij positiefquote:en dan daalt de economie nog slechter
nee voor onze economie nietquote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:22 schreef Lod het volgende:
[..]
Die kunnen dan toch mooi bij Hornbach gaan werken?
[..]
Lijkt mij positief![]()
je hebt niet door dat je een gramaticale fout hebt gemaakt en wel zo een zodat de zin een andere betekenis krijgtquote:
Jij wilt dat de economie nog beter daalt?quote:
Linda de Moohl und der Rudi natuurlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:18 schreef CANARIS het volgende:
welk Nederlands bedrijf is eigenlijk met succes onderweg in Duitsland?
(Behalve die Water-Tomaten)
Bij mijn weten geeft de Hornbach we degelijk een folder uit hoor (ik krijg em niet vanwege nee-ja sticker op de deur). De vestiging Tilburg loop iig als een trein, het is er altijd superdruk. Veel keus en lage prijzen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:38 schreef Hyperdude het volgende:
Hornbach: geen baggerfolders in mijn brievenbus, itt tot Gamma/Praxis en die andere zooi.
Hornbach; geen sponsering van Myrna Goossen, pedotuinkabouters en andere K*t DHZ programma's.
Hornbach lijkt mij dus een prima winkel.
Dat kloptquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hornbach heeft zelfs nog schreeuwerige folders dan de Gamma/Praxis...ik krijg ze gewoon elke week ind e brievenbus hoor. Ik denk alleen dat Hyperdude niet in het afzetgebied van een Hornbach woont...(en dus niet interessant genoeg voor Hornbach om een folder te sturen)
onze economie? Wat ons? Zijn wij allemaal aandeelhouder bij die bouwmarkten of zo?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Schandelijk schop alle Duitse winkel s de land uit hun vreten onze economie op en geven dat aan Duitsland , Aldi en deze gestoorde Hornbach weg ermee naar Duitsland want als dat niet gebeurt zie je over een paar jaar duizenden ontslagen en dan daalt de economie nog slechter
![]()
wij zijn het eensquote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:41 schreef dVTB het volgende:
Vestiging van nieuwe winkels zorgt in Nederland alleen maar voor meer werkgelegenheid. Sinds er in ons dorp een Aldi zit, is het drukker dan ooit. Mensen komen zelfs uit omliggende plaatsen hierheen.
Nederlandse bouwmarkten die concurrentie met Duitsers vrezen, hebben daarvoor maar één reden: hun prijzen zijn kennelijk te hoog.
Het moest trouwens bij wet worden verboden dat de komst van een concurrent door middel van bezwaarschriften kan worden gedwarsboomd.
Oja: zijn we trouwens de MediaMarkt alweer vergeten, met al ons gescheld op de Duitsers? De MediaMarkt is afgelopen jaar in Nederland door het winkelpubliek uitgeroepen tot de beste winkelketen....
zolang de wetgever maar oost indisch doof blijftquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:38 schreef beestjuh het volgende:
Het werkt niet want uiteindelijk komt de Hornbach er toch wel. Als ze dan ook nog eens (schandalig) een actie op poten gaan zetten waarbij klanten alle mogelijke kortingsbonnen zoals die zijn vergaard bij de Praxis, Karwei of Gamma, ook bij de Hornbach in kunnen leveren, snap ik heel goed dat de bouwmarkten zoals wij ze nu hebben, daartegen samenspannen.
niemand dwingt jouw toch daar te kopenquote:Ik ben heel erg vóór beperkingen op Duitse (of andere) discounters. Ik haat shoppen bij de Aldi (dieronvriendelijk) MediaMarkt (ik koop liever bij een eerlijke ondernemer) en Hornbach (ongeïnteresseerd 16-jarig personeel), Schlecker (ieuw) en Lidl (als Aldi),
nou komt de aap uit de mouw, ons dwingen bij jouw je inkopen te doen.quote:er zouden strengere restricties gebonden moeten zijn aan deze uitzuigers. Valt in hetzelfde straatje als goedlopende bedrijven die wegtrekken naar Polen of Japan, het doet onze economie de das om.
Niet grappig, ik werk in een bouwmarkt namelijk en een van onze filialen moet binnenkort al sluiten.
Excactemundoquote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe goed gamma/praxis zijn zie je wel, ze hebben geen filialen in Duitsland
Vendex KBB probeert het wel, die zijn oa met HEMA, M&S en Hunkemuller naar Duitsland gegaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:10 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Excactemundo
Ik heb ook geen appie hein, geen Kommar, geen V&D , geen Kruidvat of Blokker in Duitsland of waar dan ook gezien.
En DIE Nederlandse bedrijven die ik in het Buitenland zie, zijn door geemigreerde Duisters opgezet .
De Duitser...., toch de betere Hollander?
Praxis wel die zag ik in Spanjequote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe goed gamma/praxis zijn zie je wel, ze hebben geen filialen in Duitsland
die hebben ze wel maar heeft dan andere namen de appie is groot in de VS laurens in frankrijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:10 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Excactemundo
Ik heb ook geen appie hein, geen Kommar, geen V&D , geen Kruidvat of Blokker in Duitsland of waar dan ook gezien.
En DIE Nederlandse bedrijven die ik in het Buitenland zie, zijn door geemigreerde Duisters opgezet .
kloptquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
C&A is toch ook wel redelijk groot in Duitsland ?
Appie is groot in overnames met geleend geld, waar vervolgens op die overgenomen bedrijven meer geld geleend wordt om meer over te nemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die hebben ze wel maar heeft dan andere namen de appie is groot in de VS laurens in frankrijk.
etc
Ja, zo duur dat ze 'branchevreemde' producten moeten verkopen om klanten naar de winkel te lokken.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:46 schreef longinus het volgende:
Ze hebben lekker geprofiteerd van de euro met prijssteigingen en zo, nu is er een concurent die schappelijkere prijzen vraagt en ze zijn bang. Leve de concurentie
en sinds wanneer ligt spanje in duitslandquote:
Waarom is dat schandalig? Omdat het werkt? Omdat "Nederlandse" bedrijven daar zelf op hadden kunnen komen?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:38 schreef beestjuh het volgende:
Het werkt niet want uiteindelijk komt de Hornbach er toch wel. Als ze dan ook nog eens (schandalig) een actie op poten gaan zetten waarbij klanten alle mogelijke kortingsbonnen zoals die zijn vergaard bij de Praxis, Karwei of Gamma, ook bij de Hornbach in kunnen leveren, snap ik heel goed dat de bouwmarkten zoals wij ze nu hebben, daartegen samenspannen.
Dan koop je daar toch niet? En als iedereen zo denkt dan gaan die bedrijven allemaal failliet. Of moeten we als een dictatuur allemaal hetzelfde denken en kopen wat beestjuh denkt en koopt?quote:Ik ben heel erg vóór beperkingen op Duitse (of andere) discounters. Ik haat shoppen bij de Aldi (dieronvriendelijk) MediaMarkt (ik koop liever bij een eerlijke ondernemer) en Hornbach (ongeïnteresseerd 16-jarig personeel), Schlecker (ieuw) en Lidl (als Aldi),
Er zijn veel Nederlandse bedrijven die het goed doen in het buitenland, en veel buitenlandse bedrijven die het goed doen in Nederland. Zolang die binnen de wet blijven levert dat alleen meer werkgelegenheid en meer keuzevrijheid op. Ik zie het probleem niet.quote:er zouden strengere restricties gebonden moeten zijn aan deze uitzuigers. Valt in hetzelfde straatje als goedlopende bedrijven die wegtrekken naar Polen of Japan, het doet onze economie de das om.
Dan zoek je toch een baantje bij de Hornbach? Je hebt al ervaring in de branche, je spreekt de taal van de klanten, ik denk dat ze graag met je gaan praten.quote:Niet grappig, ik werk in een bouwmarkt namelijk en een van onze filialen moet binnenkort al sluiten.
Dan zullen mensen die betere kwaliteit belangrijker vinden dan een paar euros gewoon daar blijven kopen. Albert Heijn is toch ook niet failliet gegaan toen de Aldi en de Lidl in Nederland winkels openden?quote:Dat Nl. bouwmarkten duurdere spullen hebben, is logisch hoor. Betere kwaliteit
Dan moet je betere contracten afsluiten. Als de Praxis graag teveel betaalt aan leveranciers dan betalen de consumenten uiteindelijk ook teveel.quote:en andere contracten met inkopers, uit ervaring weet ik dat Praxis bijvoorbeeld niet bepaald meer in prijs kan dalen. Ze kúnnen op het moment gewoon niet lager, ik ben geen financieel expert maar onze bouwmarkt komt maar nét uit de rode cijfers elke maand.
Ja, verschrikkelijk, die bedelende kinderen in de straten, hele families die in plaggenhutten moeten wonen en alleen aardappels kunnen eten, met op de zondag wat boter erbij..quote:Het is inderdaad wel frappant dat een land wat eens zo sterk stond in Europa en de rest van de wereld, er nu zo'n potje van weet te maken, m.a.w. ze hadden het aan kunnen zien komen en er ruim tevoren op in kunnen spelen.
Shell is door een geemigreerde Duitser opgezet? Heineken? Akzo Nobel? ING?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:10 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Excactemundo
''Zelfs de president in Amerika koopt bij de AH''quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 09:10 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Excactemundo
C&A, Peek & Kloppenburg, WE hebben allemaal veel vestigingen in Duitsland.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:18 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind het wel grappig
Nederland , het land wat zich roemt om zijn Koopmanschap , wordt links en rechts in de malig genomen door Duitse bedrijven.
Hetzal dus wel meevallen met die Nederlandse eigenschapjes.
Als je dan bedenkt , dat ook bijn alle Nederlandse Tour Operators in Duits bezit zijn. , wordt het plaatje nog duideliiker
Wat bezitten Nederlandse bedijven eigenlijk in Duitsland , of , welk Nederlands bedrijf is eigenlijk met succes onderweg in Duitsland?
IKEA, C&A, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:18 schreef CANARIS het volgende:
Ik vind het wel grappig
Nederland , het land wat zich roemt om zijn Koopmanschap , wordt links en rechts in de malig genomen door Duitse bedrijven.
Hetzal dus wel meevallen met die Nederlandse eigenschapjes.
Als je dan bedenkt , dat ook bijn alle Nederlandse Tour Operators in Duits bezit zijn. , wordt het plaatje nog duideliiker
Wat bezitten Nederlandse bedijven eigenlijk in Duitsland , of , welk Nederlands bedrijf is eigenlijk met succes onderweg in Duitsland?
Grapjasquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:27 schreef DarkDancer het volgende:
mediamarkt is ook een goed concern. doet iets niet, of ben je niet tevreden over je aankoop: ruilen maar.
probeer maar eens iets te ruilen bij een nederlandse zaak. beginnen ze meteen te zeiken.
(ik haal btw mijn computerstuff wel gewoon bij de shop van mijn uni, wel iets duurder maar service is daar gewoon toppie)
quote:
IKEA komt uit Zweden, toch is het inmiddels een Nederlandse B.V., gevestigd in Leiden.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We zouden misschien willen dat IKEA een Nederlands bedrijf is, maar het is toch echt niet zo. Zweeds volgens mij.
Ikea Nederlands noemen alleen maar omdat het de belastingvoordelen als buitenlandse BV in Nederland geniet is zo krom als een hoepel. Da is 100% Zweeds.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:58 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
IKEA komt uit Zweden, toch is het inmiddels een Nederlandse B.V., gevestigd in Leiden.![]()
http://www.ikea-group.ikea.com/?ID=25
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |