Het is het schuiven met "stenen" naar een soort bullseye.
Met bezems maken ze de weg glad, zodat de "stenen" niet teveel afbuigen.
http://icing.org/game/descript/index.htm

Jammergenoeg komt het heel weinig op televisie bij studio sport of zoiets... waarschijnlijk omdat het niet spannend genoeg is om naar te kijken, maar eigenlijk is het wel tof om te zien!
Bijv. Darts.....alleen maar echt live tijdens de embassey, voor de rest is het allemaal herhaling of ff tussendoor! (oja en de dutch open)
Dan is er ook nog zo'n sport in Engeland met van die schijven......het is een soort van Jeu de boules alleen dan met een soort discussen.....ook heel gaaf om te zien.. (weet iemandhoe die sport heet?)
quote:Bowls!?! Oh nee, dat is met die kazen...
Op vrijdag 26 oktober 2001 21:07 schreef Emizea o.a. het volgende:Dan is er ook nog zo'n sport in Engeland met van die schijven......het is een soort van Jeu de boules alleen dan met een soort discussen.....ook heel gaaf om te zien.. (weet iemandhoe die sport heet?)
quote:Nah niet echt!
Op vrijdag 26 oktober 2001 21:09 schreef calvobbes het volgende:[..]
Bowls!?! Oh nee, dat is met die kazen...
quote:alweer?
Op dinsdag 11 december 2001 17:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Deze hele week EK curling op Eurospot. Smullen!!!
quote:Volgens mij elk jaar. En Eurosport zal ook nog wel het WK uitzenden, ik weet alleen niet hoe vaak dat gehouden wordt.
Op dinsdag 11 december 2001 17:17 schreef Vork het volgende:[..]
alweer?
hoevaak hebben ze daar welniet een EK?
quote:Ik ben gisteren toch echt in slaap gevallen tijdens de damespartij Duitsland vs Finland,zal ook wel komen omdat ik het geluid had afgezet omdat die commentator niet om aan te horen was.IDD iets te enthousiast
Op dinsdag 11 december 2001 20:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had vandaag een stukje Duitsland-Zweden gezien, en het was eigenlijk heel leuk om te volgen. De commentatoren waren best wel enthousiast, en een half uurtje was het best vol te houden. Daarna gaat het natuurlijk wel vervelen.
Is er eik ook apart dames- en heren curling?
En ja, er is een heren en een vrouwen competitie.
quote:Kamp, zul je bedoelen
Op maandag 29 oktober 2001 16:59 schreef k_man het volgende:
Jah, kheb het al eerder gezegd; curling en bowls is gewoon cult.
quote:Nou, de teams schuiven om en om een granieten steen van zo'n 20 kilo over het ijs, die aan de andere kant van het veld in die cirkels moet blijven liggen. Partijen bestaan volgens mij uit 10 games (of hoe dat ook heet) waarin de teams alletwee 8 stenen hebben. Het ijs is een beetje bobbelig gemaakt, waardoor je met de bezem de snelheid van de steen een beetje kan beinvloeden (veel vegen= heel dun laagje water op de baan=een steen die verder komt). Wiens steen het dichtst bij het midden ligt krijgt een punt, en als er meerdere stenen van jouw team dichter bij het midden liggen dat een steen van het andere team krijg je meerdere punten. Dat was het wel ongeveer.
Op zondag 23 december 2001 01:37 schreef raikkonen het volgende:
ik snap nou niks van dat spelletje kan iemand dat uitleggen mischien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |