abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:23:14 #26
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_29529817
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 22:56 schreef Estolan het volgende:
Tis allemaal KUT


er ios niks boven handschakelen met een echte pook


Al die nieuwe shit gaat, zoals ze idd bij TopGear zeggen, via een ECU, dus alles word nog is geregeld en gecontroleerd door de computer, je kan bij veel types niet eens Redlinen, dan schakelt hij zelf uiteindelijk al door


+ tot nu toe zit er ( door de communicatie met de ECU ) een vertraging, kijk maar bij de AM versie, in zn achteruit duurt gewoon dikke 3sec


allemaal leuk en aardig in de racerij, maar niet voor dagelijks gebruik
Vergeef me mijn onwetendheid, maar waarom zou je willen redlinen? Ik bedoel, het is toch niet voor niets het rode gebied?

Als je snel wilt optrekken moet je juist voldoende grip hebben, en dat punt bereik je vér voordat je ooit het rode gebied bereikt.

Als je op snelheid zit is redlinen al helemaal overbodig, omdat je dan voorbij het punt zit waarop je het meeste vermogen levert, en al helemaaal ver voorbij het punt met het meeste koppel

Toch?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:25:51 #27
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29529885
Omdat je ook motoren hebt die hun maximale vermogen op redline leveren, vlak voor de revlimiter in komt. M3 motoren bijvoorbeeld.

Bovendien is het een kwestie van power op je wielen, door je overbrengingen kan het best zijn dat je nog steeds meer vermogen op je wielen overhoud als je doortrekt. Hangt er net van af hoe de overbrengingen in elkaar zitten.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:25:57 #28
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_29529889
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:22 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Is ook niet waar, zeker niet als je naar 0-100 tijden zou kijken. Het missen van je koppelingspedaal breekt je gewoon op. Enige is dat simpeler is, gewoon vloeren en klaar. Maar een handbak met een goede bestuurder is nog steeds sneller.
Maar hangt dat niet gewoon van het juiste schakelmoment af, iets dat bij een gewone automaat bij een stoplichtsprint niet optimaal zou kunnen plaatsvinden?

Ik denk dat bij een 80ms schakelmoment er weinig rijders zijn die dat kunnen evenaren
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_29529892
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:22 schreef Five_Aces het volgende:
Is ook niet waar, zeker niet als je naar 0-100 tijden zou kijken. Het missen van je koppelingspedaal breekt je gewoon op. Enige is dat simpeler is, gewoon vloeren en klaar. Maar een handbak met een goede bestuurder is nog steeds sneller.
Hmmm, dat is toch echt gebaseerd op de 0-100 tijden.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:26:34 #30
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29529914
ik heb zelf in een porsche boxer gereden met tip tronic. En ik moet zeggen het rijd wel veiliger naar mijn idee. Je hebt op het stuur een plus en min knopje zitten. Je kan zo wel links op en terug schakelen als rechts. HEt is gewoon een knopje op je stuur dat je naar boven voor op en naar beneden voor terug schakelen.

Als je dat ding zwaar door trekt in de toeren en schakelt stottert het wel een beetje. Maar je blijft wel de gehele tijd met je handen aan het stuur. Wat naar mijn idee toch best veilig is. En ik moet zeggen dat ik het erg lekker vond rijden.

Het leukste was vol gas op een bocht af komen remmen 3X naar beneden schakelen rem los afremmen op de motor insturen gas er op lampjes branden kont voelen bewegen opschakelen heeerlijk. En 1X ging dat ding dwars dat was onwijs schrikken. Man dat gevoel was ECHT geweldig en dood eng tegelijk.

Maar goed ik vond het lekker rijden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:27:31 #31
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_29529940
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:25 schreef Five_Aces het volgende:
Omdat je ook motoren hebt die hun maximale vermogen op redline leveren, vlak voor de revlimiter in komt. M3 motoren bijvoorbeeld.

Bovendien is het een kwestie van power op je wielen, door je overbrengingen kan het best zijn dat je nog steeds meer vermogen op je wielen overhoud als je doortrekt. Hangt er net van af hoe de overbrengingen in elkaar zitten.
Ah ok, I see

Maar omdat een M3 al een 'vrij sportieve' wagen is, is daar al niet geen rekening mee gehouden?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:32:08 #32
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29530078
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hmmm, dat is toch echt gebaseerd op de 0-100 tijden.
Dat is hetzelfde waarom een SMG systeem niet sneller is als een handbak op de 0-100 als je hem gewoon zou vloeren in automode. Je hebt dezelfde drivetrainloss als de handbak en de 1-2 shift gaat sneller, maar je verliest veel tijd doordat je niet op max toerental waarbij de banden nog pakken vertrekt.

Niet dat het bij normaal weggebruik nuttig is, maar het verschil is er nog wel
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:43:47 #33
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29530415
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:27 schreef thumper het volgende:

[..]

Ah ok, I see

Maar omdat een M3 al een 'vrij sportieve' wagen is, is daar al niet geen rekening mee gehouden?
Yep, goeie fabrikant houd daar rekening mee. Als je bij een M3 de 1-2 op redline doet val je niet meer uit je powergebied. Je blijft altijd hoog in toeren. Reden van een groot toerenbereik is dat er met vrij korte verhoudingen gereden kan worden.

Zou je een auto hebben met een relatief klein toerenbereik, dan worden de verhoudingen meestal langer gemaakt. Heb je dan je maximale vermogen al onder redline, bijvoorbeeld op 5000 RPM en redline is 6500, dan kan het in de eerste versnellingen wel nut hebben om door te gaan, omdat de eerste 3 meestal nog wel redelijk ver uit elkaar zitten. Maar dat ligt er ook aan hoe snel je vermogen wegzakt na je vermogens piek. Voordeel daarvan is dat je zeker in de eerste versnellingen ook hoger in de volgende versnelling uitkomt, en dus vaak dichter bij je vermogenspiek. In hogere versnellingen val je veel minder terug, dus kan het je daar juist opbreken om verder te gaan. Kwestie van trial and error

Eea heeft ook te maken met de opbouw van het blok, bij een vrij zware turbo zijn de 1 en 2 bijvoorbeeld wat langer zodat de turbo wat meer krijgt om te spoolen, anders zou je minder turbodruk draaien in die versnellingen, waardoor je dus wat aan kracht inlevert.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29535286
Met zo'n ECU tussen je pook/flipper/tiptoetsen/whatever en de echte versnelling is natuurlijk vragen om (extra) problemen. Geef mij maar een gewone ouwe kar waar alle cruciale rijsystemen mechanisch of electrisch zijn (en niet electronisch)zodat je niet een computer whizkid hoeft te zijn als bijv. je auto niet wil starten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Deetch op 10-08-2005 09:35:52 (typoking) ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_29538080
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 22:14 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

paar dingetjes:
voorversie van dsg is idd van porsche maar het huidige dsg is zeker niet van porsche, 100% van vw evenals alle patenten!
de 956 heeft volgens mij altijd een 5 bak ingezeten
het vroegere dsg heeft zeer zeker in de sport quattro gezeten
dsg schakeld sneller dan sequentieel en zeker sneller dan smg/smg2
Met de 956 zat ik fout, het was de opvolger daarvan, de 962. maar 't was niet echt een succes.

Het huidige DSG is idd van VAG.
V10
pi_29539714
Even voor de duidelijkheid:

  • De snelste manier van schakelen is DSG!
    Dit komt doordat de volgende versnelling al gekoppeld klaar staat. VW geeft dan ook voor de sprinttijden van 0-100 een snellere tijd op voor dezelfde auto met DSG. Het scheelt vaak maar een paar tienden, maar het is het enige systeem dat sneller is dan met de hand schakelen.

  • De snelste Robotbak is de nieuwe bak van de Ferrari F430. Deze doet 80 ms over een complete schakel actie. Dus ontkoppelen, schakelen, koppelen. Volgens Ferrari is de tijd die BMW opgeeft voor SMG III (65 ms) alleen voor het schakelen, en komt de complete schakel actie boven de 80 ms. Autobladen als AutoVisie bevestigen dit.
    Het blijft een feit adt beide systemen wat betreft snelheid veel sneller (en evenredig duurder) zijn dat de Robotbakken van andere merken.

  • Een automaat is altijd langzamer dan welk ander systeem met koppeling dan ook. Dit komt door de koppelomvormer, deze werkt op vloeistof druk en heeft daardoor altijd meer tijd nodig. Voordeel blijft wel een 'zijdezachte' schakelovergang.
  • pi_29547555
    ik zeg 1 ding

    Redlinen, waarom??

    omdat als je een AEM systeem hebt, je een leuke 2Step mode kan uitvoeren, wat je niet kan dien met een automaat bak, en flippers


    oftewel, handschakelen blijft leuker dan wat dan ook kwa auto rijden


    Waarom denk je dat elk autoblad het jammer vind dat sommige type wagens geen handbakken hebben, en alleen flippers

    Says Nuff
      woensdag 10 augustus 2005 @ 22:18:00 #38
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_29547693
    even tussen door welke auto had nou als eerste flippers?
    Dat was de Ferrari F355 F1 toch?

    Ik weet nog wel dat het toen helemaal niet was en dat er een schrijver van een autoblad dat systeem had afgekraat van de F355 F1. Het zou traag zijn en niet leuk om mee te rijden. Schumi die er bij was op die dag had als antwoord van. als je niet goed kan rijden moet je dat niet afschuiven op een nieuw systeem. Na wat discussies heeft schumi die gast in de auto getrokken en heeft even laten zien dat zo een systeem wel degelijk snel schakeled en wel leuk is met rijden. Ik heb op TV nog nooit iemand zo bang zien kijken Hij kwam er ook misselijk uit die gast whehe. Schumi die effe de bak door trok naar de 180. Vol in de remmen ging voor een bocht terug schakelen uit de bocht komen in hogen toeren en eng snel opschakelen. Die gast had ook gezegt dat je niet snel meer uit een bocht kon komen. Whehe nou duidelijk wel dus

    Was geweldig om te zien hoe die gozer op z'n nummer werd gezet
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_29548387
    Het verschilt per auto of de flippers meedraaien of stil blijven staan bij het sturen, alhoewel de meeste auto's ze tegenwoordig aan de stuurkolom hebben zitten.

    De systemen worden steeds beter maar nog steeds kan een goed getrainde chauffeur met een handbak sneller schakelen. Stoplichtsprintjes verlies je sowieso sneller omdat je niet met een 'verhoogd toerental' vanuit stilstand kan wegrijden, je hebt immers maar 2 pedalen (zogenaamde 'launch control' van BMW uitgezonderd maar ook dit is computer gestuurd en niet te beïnvloeden)

    Overigens kúnnen de bakken niet veel sneller gemaakt worden omdat anders het differentieel te vaak teveel klappen krijgt en kapot gaat, tenslotte moet een straatauto duurzaam zijn.

    Leuk weetje is dat je met alle auto's die de zogenaamde 'flippers' hebben, je ook met de pook kan schakelen. Op zich niets bijzonders maar het is wel grappig dat bij sommige auto's de schakeltijd met de pook korter is dan met de flippers.

    Wat ik een nadeel vind overigens, is dat de computer altijd alles in de hand houdt. Dit merk je vooral met terugschakelen. Wil je lekker veel toeren gebruiken om op de motor af te remmen, dan gaat dat niet altijd. De computer houdt altijd een grotere marge aan dan nodig is en soms weigert hij dus als je aan de linkerflipper trekt
    Doet hij het echter wel, dan word je in de BMW met SMG2 bakken getrakteerd op een heerlijke dot tussengas...

    Zo snel als in de autosport zal het overigens nooit kunnen gaan aangezien men daar gebruik maakt van bakken met rechte vertanding en dockrings ipv schuine vertanding en synchromesringen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door wh00t op 11-08-2005 00:19:57 ]
    pi_29549456
    juist!
    pi_29551679
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 22:46 schreef wh00t het volgende:
    De systemen worden steeds beter maar nog steeds kan een goed getrainde chauffeur met een handbak sneller schakelen.
    Waarom zijn die 0-100 tijden dan met de nieuwe automaten lager? Ik neem aan dat ze in de handbakken een goed getrainde chauffeur zetten want lage tijden kunnen een pre bij de verkoop zijn.

    En de techniek er achter vind ik niet belangrijk, de uiteindelijke tijden zijn voor de meeste mensen belangrijker dan hoe de versnellingsbak etc in elkaar zit.
    pi_29553495
    had laatst een discussie met mijn vader over de robot schakeling VS handgeschakeld waar we tot de conclusie kwamen dat voor een 400+ pk auto zo'n robot schakeling beter is voor je koppelingsplaten dan handschakkelen aangezien die precies de juiste momenten van koppelen kiest en een slippende koppeling tot een minimum beperkt waardoor er dus minder slijtage is.....
    of hadden we het beide bij het verkeerde end.....
    pi_29553762
    kwam een paar tijden tegen van de verschillende bakken.....

    Volkswagen DSG 8ms
    BMW SMG III 60 ms
    BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
    Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
    Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
    Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
    Bugatti Veyron (proposed) 200 ms
    Ferrari F1 (575M) 220 ms
    BMW SMG (M3 E36) 220 ms
    Aston Martin Vanquish 250 ms
    BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)
    Alfa Selespeed (156 Selespeed) (old) 700 ms

    tijdens zijn de snelste tijden wat de bakken kunnen....
    betekent meestal tijdens opschakelen, terugschakelen duur meestal langer mede ook door tussengas wat sommige bakken geven!
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
    pi_29556699
    quote:
    Op donderdag 11 augustus 2005 08:32 schreef ThaFreak het volgende:
    kwam een paar tijden tegen van de verschillende bakken.....

    Volkswagen DSG 8ms
    BMW SMG III 60 ms
    BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
    Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
    Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
    Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
    Bugatti Veyron (proposed) 200 ms
    Ferrari F1 (575M) 220 ms
    BMW SMG (M3 E36) 220 ms
    Aston Martin Vanquish 250 ms
    BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)
    Alfa Selespeed (156 Selespeed) (old) 700 ms

    tijdens zijn de snelste tijden wat de bakken kunnen....
    betekent meestal tijdens opschakelen, terugschakelen duur meestal langer mede ook door tussengas wat sommige bakken geven!
    De Bugatti krijgt trouwens ook een DSG bak dus die is wel wat sneller denk ik. (Op de site van Bugatti staat dat het max. 200 ms is, maar dat kan dus sneller.)
    V10
    pi_29564913
    quote:
    Op donderdag 11 augustus 2005 11:36 schreef M5 het volgende:

    [..]

    De Bugatti krijgt trouwens ook een DSG bak dus die is wel wat sneller denk ik. (Op de site van Bugatti staat dat het max. 200 ms is, maar dat kan dus sneller.)
    200ms is de downshift!

    bugatti gaat de nieuwste dsg krijgen welke vooral de downshift moet versnellen, helaas heeft dit ook een max punt waarop het gewoon niet sneller gaat door het tussengas!
    de upshift zal waarschijnlijk hetzelfde blijven dus zo rond de 8ms maar het lerende gedeelte wordt flink aangepast!
    Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
    en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
    pi_29565057
    Er is ook een honda jazz met flippers
    Rijd wel grappig jammer dat dat ding zo rete traag is
    en toen.....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')