Vergeef me mijn onwetendheid, maar waarom zou je willen redlinen? Ik bedoel, het is toch niet voor niets het rode gebied?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:56 schreef Estolan het volgende:
Tis allemaal KUT
er ios niks boven handschakelen met een echte pook
Al die nieuwe shit gaat, zoals ze idd bij TopGear zeggen, via een ECU, dus alles word nog is geregeld en gecontroleerd door de computer, je kan bij veel types niet eens Redlinen, dan schakelt hij zelf uiteindelijk al door
+ tot nu toe zit er ( door de communicatie met de ECU ) een vertraging, kijk maar bij de AM versie, in zn achteruit duurt gewoon dikke 3sec
allemaal leuk en aardig in de racerij, maar niet voor dagelijks gebruik
Maar hangt dat niet gewoon van het juiste schakelmoment af, iets dat bij een gewone automaat bij een stoplichtsprint niet optimaal zou kunnen plaatsvinden?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:22 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Is ook niet waar, zeker niet als je naar 0-100 tijden zou kijken. Het missen van je koppelingspedaal breekt je gewoon op. Enige is dat simpeler is, gewoon vloeren en klaar. Maar een handbak met een goede bestuurder is nog steeds sneller.
Hmmm, dat is toch echt gebaseerd op de 0-100 tijden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:22 schreef Five_Aces het volgende:
Is ook niet waar, zeker niet als je naar 0-100 tijden zou kijken. Het missen van je koppelingspedaal breekt je gewoon op. Enige is dat simpeler is, gewoon vloeren en klaar. Maar een handbak met een goede bestuurder is nog steeds sneller.
Ah ok, I seequote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:25 schreef Five_Aces het volgende:
Omdat je ook motoren hebt die hun maximale vermogen op redline leveren, vlak voor de revlimiter in komt. M3 motoren bijvoorbeeld.
Bovendien is het een kwestie van power op je wielen, door je overbrengingen kan het best zijn dat je nog steeds meer vermogen op je wielen overhoud als je doortrekt. Hangt er net van af hoe de overbrengingen in elkaar zitten.
Dat is hetzelfde waarom een SMG systeem niet sneller is als een handbak op de 0-100 als je hem gewoon zou vloeren in automode. Je hebt dezelfde drivetrainloss als de handbak en de 1-2 shift gaat sneller, maar je verliest veel tijd doordat je niet op max toerental waarbij de banden nog pakken vertrekt.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:25 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hmmm, dat is toch echt gebaseerd op de 0-100 tijden.
Yep, goeie fabrikant houd daar rekening mee. Als je bij een M3 de 1-2 op redline doet val je niet meer uit je powergebied. Je blijft altijd hoog in toeren. Reden van een groot toerenbereik is dat er met vrij korte verhoudingen gereden kan worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:27 schreef thumper het volgende:
[..]
Ah ok, I see
Maar omdat een M3 al een 'vrij sportieve' wagen is, is daar al niet geen rekening mee gehouden?
Met de 956 zat ik fout, het was de opvolger daarvan, de 962. maar 't was niet echt een succes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:14 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
paar dingetjes:
voorversie van dsg is idd van porsche maar het huidige dsg is zeker niet van porsche, 100% van vw evenals alle patenten!
de 956 heeft volgens mij altijd een 5 bak ingezeten
het vroegere dsg heeft zeer zeker in de sport quattro gezeten
dsg schakeld sneller dan sequentieel en zeker sneller dan smg/smg2
Waarom zijn die 0-100 tijden dan met de nieuwe automaten lager? Ik neem aan dat ze in de handbakken een goed getrainde chauffeur zetten want lage tijden kunnen een pre bij de verkoop zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:46 schreef wh00t het volgende:
De systemen worden steeds beter maar nog steeds kan een goed getrainde chauffeur met een handbak sneller schakelen.
De Bugatti krijgt trouwens ook een DSG bak dus die is wel wat sneller denk ik. (Op de site van Bugatti staat dat het max. 200 ms is, maar dat kan dus sneller.)quote:Op donderdag 11 augustus 2005 08:32 schreef ThaFreak het volgende:
kwam een paar tijden tegen van de verschillende bakken.....
Volkswagen DSG 8ms
BMW SMG III 60 ms
BMW SMG II (M3 E46) 80 ms
Ferrari F1 (Maserati 4200GT) 80 ms
Ferrari F1 (360 F1) 150 ms
Ferrari F1 (Enzo) 150 ms
Bugatti Veyron (proposed) 200 ms
Ferrari F1 (575M) 220 ms
BMW SMG (M3 E36) 220 ms
Aston Martin Vanquish 250 ms
BMW SSG (3-series) 250ms (150ms for 1st to 2nd)
Alfa Selespeed (156 Selespeed) (old) 700 ms
tijdens zijn de snelste tijden wat de bakken kunnen....
betekent meestal tijdens opschakelen, terugschakelen duur meestal langer mede ook door tussengas wat sommige bakken geven!
200ms is de downshift!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:36 schreef M5 het volgende:
[..]
De Bugatti krijgt trouwens ook een DSG bak dus die is wel wat sneller denk ik. (Op de site van Bugatti staat dat het max. 200 ms is, maar dat kan dus sneller.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |