abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29517315
goeiemorgen,
Oke ik zit met een probleem. Ik heb een spel ontwikkelt, in het genre van knikkeren en flippos e.d. waarvan ik overtuigd bent dat als ik het op de markt krijg het zeker weten een succes word. Mijn probleem is, waar moet ik heen met dit idee. Ik begrijp dat ik eerst patent moet aanvragen voordat ik er uberhaubt een woord over los laat. maar nadat ik patent heb, wat is dan het beste om te doen. Een afspraak maken bij een bekende spelontwikkelaar? MB, JUmbo of iets? Ik loop een beetje vast hier eigenlijk omdat ik dus duidelijk niet weet hoe dit het beste aan te pakken. Iemand enig idee, wat ik het beste kan doen en waarmee ik het beste voor zo een spel naartoe kan gaan. alvastbedankt
pi_29517500
Maken en zelfstandig uitbrengen via beursen en dat soort zaken
pi_29517518
registreren dat is het eerste dat je moet doen. goedkoopste is via de belastingdienst geloof ik, maar hoe dat precies werkt weet ik niet
pi_29517735
meedoen met Het beste idee van NL
Gewoon, omdat het kan.
pi_29517764
nieuw spel Hier is een user bezig met hetzelfde! Misschien kan hij je helpen!!!\
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:18:21 #6
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_29517776
stel deze vraag eens op een spellenmakers pagina. zie google.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_29517777
Zelf op de markt brengen kan goed maar kost ontzettend veel werk en geld. Als je het via een bestaande fabrikant wil doen dan raad ik 999games aan (makers van onder andere kolonisten van catan) omdat die meestal vernieuwende spellen op de markt brengen dus ik denk dat je daar meer kans maakt als bij MB bijvoorbeeld.
-
pi_29517794
Ik heb hier een tijdje terug een item over op tv gezien. Je kunt je idee opsturen naar een spellenfabrikant. Jumbo heeft aangegeven dat ze ongeveer 100 van zulke ideeën per jaar krijgen waarna er zo'n 2 overblijven die echt goed genoeg zijn om geproduceerd te worden.
Maar inderdaad... Eerst vastleggen, anders heb je grote kans dat ze er met je idee vandoor gaan. Ook heb je kans dat iemand anders jouw idee al eerder heeft gehad en deze al vast heeft laten leggen waardoor jij er (helaas) niets mee kunt. Ook dit komt naar voren bij een registratie.

Succes!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_29517796
deze kan dan toch wel dicht?
nieuw spel

[complot-theorie]
afspraak maken bij bekende spelontwikkelaar zou kunnen, maar die wijzen je dan, na het bekijken van je idee, de deur en brengen het een tijdje later uit als een door henzelf bedacht, revolutionair nieuw spelconcept
[/complot-theorie]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_29517822
Een spel uitbrengen is praktisch onmogelijk, je zal het zeer waarschijnlijk in eigen beheer moeten gaan doen. Ik heb er laatst een documentaire over gezien, ik wens je veel succes toe, je zal het nodig hebben!
pi_29517854
quote:
Zelf op de markt brengen kan goed maar kost ontzettend veel werk en geld. Als je het via een bestaande fabrikant wil doen dan raad ik 999games aan (makers van onder andere kolonisten van catan) omdat die meestal vernieuwende spellen op de markt brengen dus ik denk dat je daar meer kans maakt als bij MB bijvoorbeeld.
Het is geen spel in de trand van kolonisten oid. Ik heb al een proto liggen, maar het is echt iets in de trand van het knikkeren en flippos. Een spel waar je onderdelen van kan sparen, en tegen elkaar kan verspelen. echt een spel voor op het schoolplein zeg maar. denk je dat 999games daar interesse in heeft of moet ik het dan echt in een hele andere hoek zoeken.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:33:30 #12
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_29518026
dan registreer je je idee eerst en dan ga je naar Smith/Lays en probeer je het via de chipszakken aan de man/kind te brengen.
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:34:20 #13
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_29518044
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:19 schreef dahei het volgende:
Ik heb hier een tijdje terug een item over op tv gezien. Je kunt je idee opsturen naar een spellenfabrikant. Jumbo heeft aangegeven dat ze ongeveer 100 van zulke ideeën per jaar krijgen waarna er zo'n 2 overblijven die echt goed genoeg zijn om geproduceerd te worden.
Maar inderdaad... Eerst vastleggen, anders heb je grote kans dat ze er met je idee vandoor gaan. Ook heb je kans dat iemand anders jouw idee al eerder heeft gehad en deze al vast heeft laten leggen waardoor jij er (helaas) niets mee kunt. Ook dit komt naar voren bij een registratie.

Succes!
Precies wat ik wilde zeggen, dat fragment heb ik ook gezien
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_29518073
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:21 schreef lippit het volgende:

[..]

Het is geen spel in de trand van kolonisten oid. Ik heb al een proto liggen, maar het is echt iets in de trand van het knikkeren en flippos. Een spel waar je onderdelen van kan sparen, en tegen elkaar kan verspelen. echt een spel voor op het schoolplein zeg maar. denk je dat 999games daar interesse in heeft of moet ik het dan echt in een hele andere hoek zoeken.
Nee dan denk ik niet dat je veel kans maakt Al kun je het proberen natuurlijk.
-
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:56:31 #15
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29518350
concept patenteren is de enige manier om zeker te zijn dat ze het niet jatten. het auteursrecht biedt hierin niet genoeg bescherming.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29518820
quote:
dan registreer je je idee eerst en dan ga je naar Smith/Lays en probeer je het via de chipszakken aan de man/kind te brengen.
daar zat ik dus ook aan te denken. maarja wou ff kijken wat de andere opties waren.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:16:56 #17
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_29519201
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 12:35 schreef lippit het volgende:

[..]

daar zat ik dus ook aan te denken. maarja wou ff kijken wat de andere opties waren.
bij de bart-smit/intertoys/overige speelgoedzaken heb je bij de kassa vaak van die kleine zakjes met ruil-plaatjes en overige rotzooi, misschien moet je daar eens kijken welke leveranciers dat op de markt brengen.
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')