Onzin. Het generaliseren heeft alleen maar zin als je uit even grote populaties een steekproef houdt. De populatie poolende mannen, is velen malen groter dan de populatie poolende vrouwen. Dat is toch duidelijk? Ik kan net zo min bewijzen dat vrouwen net zo goed zijn, als dat jij kan bewijzen dat mannen beter zijn. We zijn slechts ieder onze eigen mening toegedaan... Maar breng het niet alsof het wetenschap is, dat doe ik ook niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:55 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Hier gaat dit hele topic nu juist over en daar doe je zelf ook aan mee. Dus als je vind dat dat niet moet, moet je er ook niet op in gaan.
ik mag toch wel een beetje plagen? zijn vrouwen heel goed in namelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom? wie zegt dat ik niet van de tegenstelling hou. misschien is dat wel juist waarom ik van vrouwen hou? verder niet zo miepen aub. neuken is leuker met een vrouw, mkay...
En hoe kan het dan dat de beste man van de beste vrouw wint. Die hoogstwaarschijnlijk de zelfde kansen hebben gehad in opleiding? En waarom is dat al jaren zo?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
Onzin. Het generaliseren heeft alleen maar zin als je uit even grote populaties een steekproef houdt. De populatie poolende mannen, is velen malen groter dan de populatie poolende vrouwen. Dat is toch duidelijk? Ik kan net zo min bewijzen dat vrouwen net zo goed zijn, als dat jij kan bewijzen dat mannen beter zijn. We zijn slechts ieder onze eigen mening toegedaan... Maar breng het niet alsof het wetenschap is, dat doe ik ook niet.
daar maken ze het zelf naar door te denken dat ze in andere dingen beter zijn. daardoor geven ze ons het gevoel dat baren, neuken en opvoeden niks is.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
ik mag toch wel een beetje plagen? zijn vrouwen heel goed in namelijk![]()
(maar mannen zijn natuurlijk beter he?)
Maar serieus: soms klinken dergelijke meningen alsof het enige bestaansrecht dat vrouwen hebben, het feit is dat ze geneukt kunnen worden en kunnen baren. En dat vind ik een beetje triest...
google het maar even na als je het zwart op wit wilt. Het zal er vast wel staan.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:54 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Heb je dat zwart op wit voor mij?
Jij zegt dat de beste man van de beste vrouw wint.... ik zeg dat het spannend word...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:00 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
En hoe kan het dan dat de beste man van de beste vrouw wint. Die hoogstwaarschijnlijk de zelfde kansen hebben gehad in opleiding? En waarom is dat al jaren zo?
Ja maar ik heb het er nu juist over een gelijke opleiding. Ik denk dat de man dan toch echt wint. En jij zegt dat het spannend zou worden. Waarom speeld die vrouw dan niet in grote tournooien met man.en erbij?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:04 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij zegt dat de beste man van de beste vrouw wint.... ik zeg dat het spannend word...
Daarnaast zijn er maar weinig vrouwen die al op hun 5e boven een biljarttafel hangen, terwijl dat bij mannen wel voorkomt. Daarnaast heeft de ene persoon wel aanleg, en een ander niet. Ik kan je vertellen: Alison Fisher heeft aanleg! Maar die begon niet op zo'n jonge leeftijd (helaas, maar 7 a 8 is ook vroeg...).
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:04 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij zegt dat de beste man van de beste vrouw wint.... ik zeg dat het spannend word...
Dat eerste is een vraag die niet beantwoord kan worden. Dat is heel simpel.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:06 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het er nu juist over een gelijke opleiding. Ik denk dat de man dan toch echt wint. En jij zegt dat het spannend zou worden. Waarom speeld die vrouw dan niet in grote tournooien met man.en erbij?
Het is heel simpel: als het om fysieke sporten gaat, ja dan verliezen vrouwen het. Nogal logisch...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:10 schreef Sjakie01 het volgende:
Eindeloze discussie dit. Het is heel simpel, als vrouwen het beter dan mannen hadden gedaan in de sportwereld, werden er op Zondagavond wel meer vrouwelijke sporters uitegzonden.
Dan worden de vrouwen ook een serieus genomen in de sport. Daarom.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat eerste is een vraag die niet beantwoord kan worden. Dat is heel simpel.
Je tweede vraag kan ik beantwoorden met Alison Fishers antwoord:
I occasionally enter open tournaments but I don't see this becoming a regular thing in the foreseeable future. If there was to be a match between myself and one of the best male players, I would like to do it in a one on one TV situation.
En dat zou ik wel heel interessant vinden. Maar bedenk: momenteel verdient zij al gemiddeld een 80.000 dollar per jaar tegen de dames. En dan nog sponsorgeld. Waarom zou ze?
Schakers, dammers, darters en ga zo maar verder.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is heel simpel: als het om fysieke sporten gaat, ja dan verliezen vrouwen het. Nogal logisch...
Judith Polgar... dammen volg ik niet, darten zelfde verhaal als pool....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:12 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Schakers, dammers, darters en ga zo maar verder.
en? zijn ze beter? of gewoon goed op hun eigen niveau?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Judith Polgar... dammen volg ik niet, darten zelfde verhaal als pool....
Voor mij persoonlijk niet, maar voor wie wel, vind ik het prima hoor. En dat zijn er ook best veel uiteindelijk, dus ja, dan heb je ook minder vrouwen om nobelprijzen aan uit te reikenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
kijk voor de lol eens naar de uitvinders, wat is het percentage vrouwen dat een nobelprijs won ten aanzien van de mannen?
wat doen vrouwen eigenlijk? behalve baren en kinderen verzorgen? of is dat stiekem niet genoeg??????
kent iemand het verhaal van "vrouwtje piggelmee"?
lees mijn betogen nog een keer zou ik zeggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en? zijn ze beter? of gewoon goed op hun eigen niveau?
precies, doe waar je goed in bent, en hou op met zeiken over wat je had kunnen zijn...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk niet, maar voor wie wel, vind ik het prima hoor. En dat zijn er ook best veel uiteindelijk, dus ja, dan heb je ook minder vrouwen om nobelprijzen aan uit te reiken![]()
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:18 schreef djenneke het volgende:
[..]
lees mijn betogen nog een keer zou ik zeggen.![]()
Darten winnen de mannen dik. Dat volg ik wel. Er is een vrouw die het aardig kan maar die kan niet meedraaien in de top 3quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Judith Polgar... dammen volg ik niet, darten zelfde verhaal als pool....
Jij jouw mening, ik de mijne, dus laat me lekkerquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies, doe waar je goed in bent, en hou op met zeiken over wat je had kunnen zijn...
Laat dat nou ook het enige zijn waarin ze zichzelf hebben bewezen tot dusverre...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
ik mag toch wel een beetje plagen? zijn vrouwen heel goed in namelijk![]()
(maar mannen zijn natuurlijk beter he?)
Maar serieus: soms klinken dergelijke meningen alsof het enige bestaansrecht dat vrouwen hebben, het feit is dat ze geneukt kunnen worden en kunnen baren. En dat vind ik een beetje triest...
dat zeg ik!!!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Jij jouw mening, ik de mijne, dus laat me lekker![]()
Niet, want jij vind het niet okee dat ik vind dat vrouwen meer potentie hebben, dan ze er vaak uithalen...quote:
noem eens een sport waarin vrouwen gelijke kansen hebben gezien het vroeg beginnen, grote populatie etc?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:22 schreef Lu_uK het volgende:
Noem eens een sport waar vrouwen mannen in verslaan?
turnen, kunstschaatsen, punniken...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:22 schreef Lu_uK het volgende:
Noem eens een sport waar vrouwen mannen in verslaan?
nee tegenwoordig hebben ze alles om zelf te bepalen hoe en wat, maar het lukt gewoon niet. je moet niet vergeten dat jullie ontwikkeling net zo goed onze ontwikkeling is. we will beat u at most. behalve baren natuurlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:21 schreef djenneke het volgende:
[..]
Niet, want jij vind het niet okee dat ik vind dat vrouwen meer potentie hebben, dan ze er vaak uithalen...
Je bepaalt niet als 5 jarig meisje dat je gaat biljarten of darten schat, zelfs niet of je gaat dammen of schaken...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee tegenwoordig hebben ze alles om zelf te bepalen hoe en wat, maar het lukt gewoon niet. je moet niet vergeten dat jullie ontwikkeling net zo goed onze ontwikkeling is. we will beat u at most. behalve baren natuurlijk.
Dat heeft met het lichaam te maken en niet met concentratie, inzicht etc.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:24 schreef kamagurka het volgende:
[..]
turnen, kunstschaatsen, punniken...
Als ik kijk naar mijn leeftijd hebben alle meisjes van mijn leeftijd even veel kans op bijna alle sporten. Tennissen, hockey, zwemmen, paardrijden dat lijken me toch al wat goeie voorbeelden. Toch in geen van alle hier voor genoemde sporten zijn ze beter. Dan kan je het argument dat vrouwen minder sterk gebruiken zijn maar dat geld niet voor paardrijden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:24 schreef djenneke het volgende:
[..]
noem eens een sport waarin vrouwen gelijke kansen hebben gezien het vroeg beginnen, grote populatie etc?
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je bepaalt niet als 5 jarig meisje dat je gaat biljarten of darten schat, zelfs niet of je gaat dammen of schaken...
wie zegt dat vrouwen minder goed paardrijden? bron?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:27 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mijn leeftijd hebben alle meisjes van mijn leeftijd even veel kans op bijna alle sporten. Tennissen, hockey, zwemmen, paardrijden dat lijken me toch al wat goeie voorbeelden. Toch in geen van alle hier voor genoemde sporten zijn ze beter. Dan kan je het argument dat vrouwen minder sterk gebruiken zijn maar dat geld niet voor paardrijden.
Maar je bepaald wel als 5 jarig meisje dat je gaat paardrijden turnen kustschaatsen tennisen en hockeyenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je bepaalt niet als 5 jarig meisje dat je gaat biljarten of darten schat, zelfs niet of je gaat dammen of schaken...
de kampioenschappen, de tijden, de passie. wat is leuker, een paard een half onnatuurlijk dansje zien doen? of gewoon doen waar een paard voor bedoeld is, rijden kren~g!!!!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
wie zegt dat vrouwen minder goed paardrijden? bron?
ehmzzz... nee, maar welk 5-jarig kind bepaald dat hij/zij zo'n sport waar ze naar alle waarschijnlijkheid nog nooit van hebben gehoord gaan beoefenen? Ik wist pas op mijn 16e dat poolen bestond! en op mijn 17e dat snooker bestond. Vervolgens ben ik het laatste pas op mijn 23e gaan doen.... als ik er eerder van had geweten, was ik eerder begonnen. Maar ja, dan moet je ook begeleiding hebben, anders mag je niet binnen....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
(leef jij in iran?) alleta jacobs, mag ik je ff herrinneren? djennnneke
Ook op de dresuur(hoe schrijf je dat) zijn mannen beter. Ga maar na dat is zo. Ga nu een sin op de andere sporten?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de kampioenschappen, de tijden, de passie. wat is leuker, een paard een half onnatuurlijk dansje zien doen? of gewoon doen waar een paard voor bedoeld is, rijden kren~g!!!!
en ik weet het want ik heb ooit nog met een ruig military dametje uit het oosten gedate... die gaf zelfs toe dat mannen beter zijn.
Ik ga niet in op fysieke sporten... daar ben ik al duidelijk genoeg over geweest: mannen staan fysiek boven vrouwen... gelukkig maar trouwensquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:31 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Ook op de dresuur(hoe schrijf je dat) zijn mannen beter. Ga maar na dat is zo. Ga nu een sin op de andere sporten?
dit is echt zo nieuw voor mij, je bent gewoon aan het liegen. mijn zusjes konden overal in, je moet gewoon doen waar je goed in bent, nogmaals, en dat ook doen. angst om te kiezen is iets wat in elke vrouw schuilt, maar zet je daar dan tenminste overheen als je toch zo'n kerel bent! combinatie is vaak niet zo goed voor de kinderen. en het baart zo lastig.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:30 schreef djenneke het volgende:
Maar ja, dan moet je ook begeleiding hebben, anders mag je niet binnen....
Schat, op je 5e mag je geen bar binnen zonder begeleiding. Dan hebben we het nog niet over het feit dat kinderen van 5 meestal niet verder dan hun eigen straat komenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit is echt zo nieuw voor mij, je bent gewoon aan het liegen. mijn zusjes konden overal in, je moet gewoon doen waar je goed in bent, nogmaals, en dat ook doen. angst om te kiezen is iets wat in elke vrouw schuilt, maar zet je daar dan tenminste overheen als je toch zo'n kerel bent! combinatie is vaak niet zo goed voor de kinderen. en het baart zo lastig.
Paardrijden is niet fysiek, dressuur niet iig.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ga niet in op fysieke sporten... daar ben ik al duidelijk genoeg over geweest: mannen staan fysiek boven vrouwen... gelukkig maar trouwens![]()
![]()
ik heb er geen verstand van, maar als jullie zeggen dat mannen daar beter in zijn, prima hoor, dat zal dan welquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Paardrijden is niet fysiek, dressuur niet iig.
dit geldt dan toch ook voor jongetjes? doe nou maar gewoon waar je denkt goed in te zijn en focus je niet zoveel op verschillende dingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
Schat, op je 5e mag je geen bar binnen zonder begeleiding. Dan hebben we het nog niet over het feit dat kinderen van 5 meestal niet verder dan hun eigen straat komen
Je moet als kind echt wel gestimuleerd worden door vriendjes of ouders om een bepaalde sport te gaan doen, of je moet het op tv gezien hebben. Je verzint als 5 jarige geen snooker of pool als sport uit jezelf.
De bar is niet de enige plek. 5 jarige meisjes kunnen het even makkelijk ontdekken via eurosport als 5 jarige jongens.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
Schat, op je 5e mag je geen bar binnen zonder begeleiding. Dan hebben we het nog niet over het feit dat kinderen van 5 meestal niet verder dan hun eigen straat komen
Je moet als kind echt wel gestimuleerd worden door vriendjes of ouders om een bepaalde sport te gaan doen, of je moet het op tv gezien hebben. Je verzint als 5 jarige geen snooker of pool als sport uit jezelf.
In principe wel, maar zoals eerder gezegd: Vaders nemen wel hun zonen mee naar de biljartzaal, en niet hun dochters (of zelden tenminste). Dat is juist het verhaal....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit geldt dan toch ook voor jongetjes? doe nou maar gewoon waar je denkt goed in te zijn en focus je niet zoveel op verschillende dingen.
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:40 schreef djenneke het volgende:
Ik doe vooral dat wat ik leuk vind, is dat ook goed?![]()
5 jarigen die naar eurosport kijkenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:40 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
De bar is niet de enige plek. 5 jarige meisjes kunnen het even makkelijk ontdekken via eurosport als 5 jarige jongens.
Neem schaken, niet fysiek. manen zijn een stuk beter. Ik heb in groep 6 een paar dagen schaakles gehad. Iedereen kon het vanaf het begin leren en er dus vanaf die leeftijd al voor kiezen. Tegenwoordig is het niet meer zo dat jongens en meisjes een totaal andere opvoeding hebben. Ze zitten op gemengde scholen kunnen vanaf de basisschool precies hetzelfde doen. Het enige wat kan tegenwerken zijn ouders. Nu denk ik niet dat veel talenten daar door verloren zijn gegaan.
Geilllll!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik ga niet in op fysieke sporten... daar ben ik al duidelijk genoeg over geweest: mannen staan fysiek boven vrouwen... gelukkig maar trouwens![]()
![]()
Om even op de OP terug te komen:quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:43 schreef djenneke het volgende:
[..]
5 jarigen die naar eurosport kijken![]()
En daar vervolgens alleen mannen zien...
Het is nog altijd zo dat jongetjes en meisjes voor heel andere dingen gestimuleerd worden... dat is echt zo... jongetjes mogen ook nog steeds niet huilen, want dan zijn het meisjes, in andere woorden: meisjes mogen dat juist wel.... etc.etc. Daar is niet zoveel aan veranderd hoor...
Een ander verhaal is zelfvertrouwen. Veel vrouwen ontbreekt het daar aan. En dat is wel een beetje jammer....
1- jaquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:52 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Om even op de OP terug te komen:
1- mannen zijn beter in alle fysieke sporten.
2- mannen zijn (nu nog) beter in de rest van de sporten.
Conclusie: op dit moment zijn mannen beter in alle sporten.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
1- ja
2 - naar alle waarschijnlijkheid blijft dat (helaas, en naar mijn mening, onnodig maar toch) ook zo
ja. maar reken er niet op als je tegen mij ooit een potje gaat poolenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:54 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Conclusie: mannen zijn beter in alle sporten (op dit moment)
Dan lijkt me het andwoord op de OP duidelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:55 schreef djenneke het volgende:
[..]
ja. maar reken er niet op als je tegen mij ooit een potje gaat poolen![]()
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:57 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Dan lijkt me het andwoord op de OP duidelijk.
Gelukkig hoef ik nooit tegen jou te poolen. Of we gaan daarna voetballen dan vind ik het best.
ja, het eerste antwoord in dit topic was het juistequote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:57 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
Dan lijkt me het andwoord op de OP duidelijk.
Gelukkig hoef ik nooit tegen jou te poolen. Of we gaan daarna voetballen dan vind ik het best.
eensch....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 02:03 schreef zoalshetis het volgende:
wat is nou beter in sporten zijn? leuk, maar wat moet je nou verder. ook in het bedrijfsleven, de wetenschap, de literatuur, de komedianten, de koks, de kappers, de visagisten. het zijn gewoon altijd mannen die creatiever blijken te zijn met de geboden ruimte in hun jeugd of latere leeftijd.
neemt niet weg dat je heel erg welkome uitzonderingen hebt vanuit de vrouwenwereld die, sinds alleta jacobs, gelukkig ontzettend veel winst hebben geboekt.
ik noem ff een paar briljante vrouwelijke chirurgen, politici, fokkers, maar ga dan net als mannen voor één doel. als je zo graag netzoals wij of beter wil zijn.
fysiek is onmogelijk, nu nog kijken of emotioneel, conceptueel, praktisch en beslissingsgericht jullie net zo goed staat als ons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |